....A Zselicnek nagy szüksége volt az egész tájat átszelő, a keretvasutaktól legtávolabbi belső, eldugott községeket is érintő, Szigetvárral és Kaposvárral összekötő vasútvonalra. A vasút nyomvonalát az Almás- és a Surján-patak völgyében, a közöttük lévő vízválasztón áthaladva jelölték ki. Az 58km hosszú pálya építése gyors ütemben folyt, mindössze 8 hónap alatt készűlt el. 1900. XI. 8-án volt a vonal műtanrendi bejárása. Menetrendszerűen ez év XI. 10-től indult meg a közlekedés. Naponta két vegyes vonatpár járta végig a pályát.... A vonal 106 éves lehetne ma, ha nem számolják fel.
Nem tudom, én még nem voltam arrafelé. Próbáld megnézni Google Earth-on a nyomvonalat, aztán hátha kiderül valami a kérdéses hídról (lehet pl. iparvágány volt, nyomvonal korrekció stb...).
Ezek szerint nem vasúti híd mert nem arra ment a pálya. De mit keres ott a semmi közepén egy híd????? Ráadásul elég széles, masszív darab...... Rejtély marad
Üdv! Most találtam rá erre a fórumra, és sokáig nem tudtam, hogy mi lehet az a híd amit találtam egy növényekkel egész jól benőtt területen, ahova abszolút nem passzol egy akkora híd. A képeket nézve rájöttem, hogy az csak vasúti híd lehet mert út nem megy arra. Szigetvártól az Almás jobb partján felfelé található, ahol a az első vízműves épület van, na ott megy be egy "út" és ott van bent a híd. Tehát végig az Almás követte Csertőig? Ráérő kutyasétáltatós időmben majd keresgélek ha valakit érdekel...
Gyakorlatilag sehol. Már rég beépítették, elkerítették.
"és az egész útvonal járhato?"
Szerintem nem. Ha valaki tudja hogy mit keres, a kuglis térképen egész jól követhető a nyomvonal. Hogy mennyire járható nem tudom, a Nagyatád - Barcs vonal bejárása után felhagytam a hosszabb sétákkal.
és az egész útvonal járhato? mert én már 2-3 éve voltam akkor is csak az almamelléki részen de akkor az nagyon jól járható volt. Csak nemtudom hogy a többi része milyen állapotban van vagy egyáltalán megvan e még. Például Szigetváron hol lehet rámenni?
"Majdnem ott ágazott ki, ahol a 61-esből a 66-os. A Kapost pedig pont ott keresztezte, ahol a 66-os."
Nem ágazott ki. Párhuzamosan futott a 41-es vonallal a 40-es őrházig, ami ott állt ahola régi 61-es út keresztezi a vasútat. Kb a körforgalom és az előző pont között félúton kezdett jobbra fordulni Sántos felé, a Kapost pedig a jelenlegi 66-os út hídjától kb 8-10 méterre keresztezte. Az egykori hídfők ma is láthatóak.
Én azt szeretném megtudakolni hogy nem tudja e valaki hogy honnan tudnám megszerezni enek a vasútvonalnak a nyomvonaltérképét hogy pontosan merre futott mert nagyon jó bicikli útvonal, de sajnos mivel nem jutott eszébe egyik okostojásnak sem azok közül akik a turisautakat kitalálják hogy legalább jelzéssel lássák el ezt a szakaszt, ezért Szigetvártól Kaposvárig nem ismerem a pontos nyomvonalat. (Pedig valjuk be nagyon jó kis túra) Szeretném megjárni ezt az útvonalat mert már régebben turáztam arrafele és nagyon szép és egy rövid szakaszon a vasutvonalat is érintettük és nagyon jó bringaterep is.
Ha esetleg tud valaki segíteni nekem légyszives válaszoljon vagy ha tud írjon nekem egy emailt! cimem: henzus@freemail.hu