Keresés

Részletes keresés

BX 59-76 Creative Commons License 5 perce 0 0 18287

Az elektromos 25=29-30

A Volános és külföldi példákat látva bátor dolog. 😃

Előzmény: 18-09 (18286)
18-09 Creative Commons License 1 órája 0 0 18286

A szolgáltatásbeszerzésre kiírt tendereken a forgalmi kocsik száma szerepel. Azaza a 82 NAY-ból 75 amit ki kell adni. Tehát az 50 szóló dízel kocsira valószínűleg 56-57, a 25 elektromos szólóra 29-30 jármű lesz beszerzeve. 

 

A "150 MAN" is 162... 

Előzmény: Fenyőfatalp (18264)
BX 59-76 Creative Commons License 2 órája 0 0 18285

Bízzunk benne, hogy nem a 3 betűs társcégre akarják rásózni.

Előzmény: beni19 (18281)
hamzsabusz Creative Commons License 2 órája 0 0 18284

Már új korukban is teljesen más az utazási komfort a két típuson, ennyire használtan meg pláne. S ilyen szempontból inkább Citaro mint pl. a MAN. pláne Conecto.

Előzmény: Fenyőfatalp (18283)
Fenyőfatalp Creative Commons License 3 órája 0 0 18283

Hala az egnek. :)

 

Az allapotuk tenyleg eg es fold, meg igy, utaskent is latszik.

Előzmény: beni19 (18281)
torqmatic Creative Commons License 3 órája 0 0 18282

Nyilván az üzemeltetőre gondoltam, mert egyértelmű, hogy nem jótékonykodni akarnak, hanem a saját üzleti érdekeiket tartják szem előtt.

Előzmény: Fenyőfatalp (18279)
beni19 Creative Commons License 3 órája 0 1 18281

Vételárban nincs akkora különbség a két típus között, Arrivának közvetlen tapasztalata van mindkét típussal. Már egy jó ideje azt az álláspontot képviselik (szerencsére), hogy Conectót nem fognak venni. Hosszabb távon több a kínlódás, drágább üzemeltetni, rosszabb minőség és nehezen adhatók tovább, mint a C2-esek. Elég összehasonlítani tavalyi évből a 10 éves MHU-k állapotát a mostani NCA-kal, nehéz elképzelni ki venné meg/bérelné ezeket ilyen állapotban. 

Előzmény: Fenyőfatalp (18279)
Fenyőfatalp Creative Commons License 3 órája 0 0 18280

Igen, lehetseges.

Előzmény: hamzsabusz (18278)
Fenyőfatalp Creative Commons License 3 órája 0 0 18279

Nekunk persze, hogy kifizetodik, de nekik is? Bar ki tudja, vegulis citaros tapasztalat mar van; lehet, hogy tenyleg akkora a kulonbseg.

 

Igy viszont meg vilagosabb (kene legyen mindenkinek, hogy) mennyire nem eri meg a Conecto.

Előzmény: torqmatic (18276)
hamzsabusz Creative Commons License 3 órája 0 1 18278

Szerintem tanultak már belőle, hogy míg a csitárókat a magas futásteljesítmény ellenére is elég jó állapotban normális áron el tudták adni, ezzel szemben a konnektorok következő útja kb. egyből a bontóba vezet...

Előzmény: Fenyőfatalp (18275)
torqmatic Creative Commons License 3 órája 0 0 18277

Jó, azt azért remélem nem gondolod komolyan, hogy ez a világ összes elektromos buszán így működik... :D Ez specifikáció, illetve beállítás kérdése.

Előzmény: Peti817172M (18273)
torqmatic Creative Commons License 3 órája 0 1 18276

Az NCA-kkal szerzett tapasztalatok alapján tudtommal eszük ágában sem volt Conectót venni... Egyébként meg az egy dolog, hogy a Citaro vételára valamennyivel magasabb, de hosszú távon kifizetődőbb lehet, ha jobb rendelkezésre állást és magasabb minőséget képviselnek (a múltkor már volt erről szó).

Előzmény: Fenyőfatalp (18275)
Fenyőfatalp Creative Commons License 3 órája 0 0 18275

Itt azert erdekelne valami. Nyilvan dragabb nekik Citarot venni, mint Conectot, de ezt a kulonbozetet - gondolom - csak elegge korlatozottan jelenithetik meg az ajanlatukban, marmint ha nyerni akarnak. A tobbit vajon benyelik, mint pech?

 

Mellesleg az o pechjuk a mi vak szerencsenk, ezek szerint. Az egyik gyar kapacitashianyan mulik, hogy a jobbat kapjuk.

Előzmény: IkarusEAG (18271)
hamzsabusz Creative Commons License 3 órája 0 0 18274

Ezt mind értem, de ettől függetlenül úgy tűnik hogy jönni fognak.

Előzmény: Peti817172M (18273)
Peti817172M Creative Commons License 5 órája 0 0 18273

Viszont az elektromos buszokon télen jégverem, nyáron szauna van, mert állandóan leszabályozza a fűtést meg a hűtést. Amikor enged hűteni/fűteni a rendszer, akkor rendben van, de ez jellemzően pár perces intervallum.

Előzmény: hamzsabusz (18272)
hamzsabusz Creative Commons License 5 órája 0 0 18272

Úgy említették, hogy az Andor lesz "elektromos" telephely. S ha jönnek az elektromos szólók, gondolom a "hegymenetes" vonalakra kerülnek, mert felfelé kisebb a fogyasztás/igénybevétel, mint a dieselnél, ráadásul lefele menetben meg szépen visszatöltenek.

Előzmény: IkarusEAG (18271)
IkarusEAG Creative Commons License 7 órája 0 2 18271

A török gyár csak 2026-os szállításokat tud vállalni, da a mannheimi és a francia üzem lazán tudja teljesíteni a megrendeléséket. Egyébként az ITK is Citaróval indult volna pont azért, mert Conectót már csak 2026-re lehetett volna berendelni.

Előzmény: MCA-001 (18270)
MCA-001 Creative Commons License 10 órája 0 2 18270

Megvan az a pénz amiért szállítanak.
Lásd a VB eCitarói:)

Előzmény: kristoof (18269)
kristoof Creative Commons License 10 órája 0 4 18269

Inkább az lesz az érdekes, hogy tud-e szállítani a Mercedes időben, ugyanis két év a várakozási idő a városi dízel buszaikra. Hiszen okosan leépítették a gyártókapacitást...

Előzmény: MCA-001 (18255)
Fenyőfatalp Creative Commons License 10 órája 0 0 18268

Ja igen, ez valoban megkavart (nem eloszor) a darabszamoknal. Ugye van egy kiiras szerinti darab+opcio, ehhez kepest van egy, ami megvalosul es meg ott van, hogy a szolgaltato ezt a darabszamot mennyibol allitja ki. A kulonfele honlapok/mediumok meg mindig azt a szamot nyomjak, amit a kontextus megkivan (vagy ami a legelonyosebb nekik).

 

Mindenesetre izgalmas idok Del-Budapesten is. :)

Előzmény: bpi-211 (18266)
MCA-001 Creative Commons License 10 órája 0 0 18267

De az ITK magában is szolgáltató.
Az első körben még ő is beadta a pályázatot, csak végleges ajánlatot nem adott.

Előzmény: Fenyőfatalp (18258)
bpi-211 Creative Commons License 11 órája 0 0 18266

Tartalékkal annyi, de a szerződés 75 forgalmi (+120 a csuklós). A PDN meg 45 db. Utóbbiak persze, hogy járni fognak, 2027-ig, ha minden igaz. Csak én arra vagyok kíváncsi, hogy maradnak, ahol vannak, vagy viszik át őket a Szállítóba, vagy egy újabb verzió valósul meg. Ha meg mégis bukják ezt az 50-et, akkor mennyi variálási lehetőség van a vonalakban, tényleg sok a kérdés. :)

Előzmény: Fenyőfatalp (18264)
Fenyőfatalp Creative Commons License 11 órája 0 0 18265

Szerintem meg az van, hogy ok tudjak, hogy mit lehet, mi meg talalgatjuk. :)

Előzmény: BX 59-76 (18263)
Fenyőfatalp Creative Commons License 11 órája 0 2 18264

En 82 NAY-t latok, de nem ez a lenyeg.

 

Azt meg nem tudni, hogy azokkal az elektromos cuccokkal mi lesz. Meg egyaltalan kinel. Es akkor meg ott az elosztas: tegyuk fol, megnyeri az Arriva. Ket garazsba egesz biztosan nem fog elektromost rakni, legalabbis amig ennyire keves van, biztosan nem. De akkor meg hogy? Az Andor vagy a Szallito adna mindent, amit most a ketto kulon? Vagy lenne meg egy uj szereplo?

 

Szoval en inkabb csak fejben kavarok egyelore, mert annyi lehetoseg van.

 

Persze, en is jobban orulnek a Citaronak, csak kozben szoktatom magamat az Isuzu gondolatahoz is. Szerintem a kivaltodo MAN-ok szinvonalat nagyjabol tudja, a Conectonal meg latatlanban is jobb.

 

Ha tippelni kene, a PDN-ek egesz biztosan jarni fognak tovabb (valahol).

Előzmény: bpi-211 (18262)
BX 59-76 Creative Commons License 11 órája 0 0 18263

Kicsit kesze-kuszára sikeredett a Járműcsomagok története.

Az Arriva ugye egy csomagnak veszi a szóló és másik csomagnak a csuklós csomagot. Ami mozdítható, azt adják ki, ahova éppen kell.

Gyanítom az Arriva a legrosszabb és legtávolabbi vonalait fogja átadni, ha erre sor kerül.

 

Előzmény: Fenyőfatalp (18257)
bpi-211 Creative Commons License 11 órája 0 1 18262

A 75 NAY kiváltása nem úgy lesz, hogy ez az 50 db+ 25 szóló elektromos? Gondolom az elektromosok fognak utolsónak beállni, így azoknak csak 2025 szeptemberig kell megérkezni (a NAY/NCA kontingens emlékeim szerint május, júli, szept beállású volt). Azért remélem, hogy hasonló story lesz itt is, mint az SGY szériánál, mert gyanítom az Arriva oda is C2-eseket hozna. Azért Isuzu helyett inkább a C2, úgyhogy én drukkolok nekik, ha már nem a BKV kapja vissza ezeket a vonalakat...

 

És ugye ott van még a kavarás, hogy a 114, 150, 250 (meg azóta variálásokkal még ugye az 53, 141, 153/154) is NAY szerződés, hiába a PDN-ek járnak ott.

Előzmény: Fenyőfatalp (18259)
Fenyőfatalp Creative Commons License 11 órája 0 0 18261

Igen, igen. Egyelore csak talalgatni lehet, hogy azzal pontosan mi lesz.

Előzmény: Hyperfilter (18260)
Hyperfilter Creative Commons License 11 órája 0 0 18260

Ott van az elektromos, és a midi tender is.

Aztán még meglátjuk a dolgoknak a végét.

Előzmény: Fenyőfatalp (18259)
Fenyőfatalp Creative Commons License 12 órája 0 0 18259

Elvileg igen, bar ugye joval tobb NAY van, mint amit ebbol ki tudnak cserelni, szoval erdekes.

Előzmény: 08-73 (18256)
Fenyőfatalp Creative Commons License 12 órája -1 1 18258

Miert, az off szolo reszet megnyero ceg meg Isuzu importor, es Isuzuval indult :)

 

Elsosorban penzt keres mindenki, nem dicsoseget.

Előzmény: MCA-001 (18255)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!