Keresés

Részletes keresés

Saughassy Creative Commons License 2015.04.16 0 0 1699

Sziasztok!

 

Tovabbra is 2.2-es gammara erdemes kalibralni ha az ember alapvetoen webre dolgozik es ritkan nyomtat? A 2.4 olyan csabito. :)

Levente.hu Creative Commons License 2015.04.16 0 0 1698

Ezekhez a színtáblákhoz nincs gyári program, amivel elkészíthető a színprofil, amit aztán Lr-ban betöltök?

Még nem használtam ilyet, de nem is tudtam, hogy Lr-ban is elkészíthető a profil.

Előzmény: Abrash (1697)
Abrash Creative Commons License 2015.04.13 0 0 1697

a lightroom asszem nem használja a több szinfoltot, talán a capture one igen

Előzmény: Levente.hu (1696)
Levente.hu Creative Commons License 2015.04.12 0 0 1696

Köszi! Teljesen jó a hasonlat, logikusan rávilágítottál a dologra. Gondolom a colorchecker digital sg ezen segít valamennyit a több színmintával. Mondjuk nekem valószínű arra nincs szükségem.

Előzmény: Abrash (1695)
Abrash Creative Commons License 2015.04.09 0 0 1695

úra egy elszállt hsz

 

a colorchecker pár szinfolt és a fél táblát használja mindössze. a nyomtatóimat 1600 folttal kalibrálom. oké, alma/körte, de ez utal az elérhető pontosságra.. de testtónus simán jó lehet egy colorcheckerrel is

Előzmény: Levente.hu (1693)
zohan Creative Commons License 2015.04.08 0 0 1694

Javítani fog rajta,de tökéletes nem lesz.

Bár a puding próbája...

Előzmény: Levente.hu (1693)
Levente.hu Creative Commons License 2015.04.06 0 0 1693

Ok, hogy fontos a jó megvilágítás, de a colorcheckernek nem az (is) a lényege, hogy a hiányos színspektrumot korrigálja? Most tervezek egyet beszerezni, mert gyakran van ilyen gondom kevert műfénynél, mindenféle béna higanygőz, meg egyéb lámpák alatt. Jó, nekem nem a tökéletesen pontos szín kell, csak szép bőrszín megfelelő fehéregyensúly mellett.

Előzmény: zohan (1691)
Abrash Creative Commons License 2015.03.10 0 0 1692

 

spidercheckertől se várj tökéletes végeredményt

igaz a colorchecker passporttól se

 

úgyhogy én a kettőt kombinálom (a  képen egy selyemfestmény)

 

így se tökéletes, a pasztell sárgák pl elhalnak de azért elég jól belőhető. Kinaji lámpa de akció előtt melegitem 20-30 percet.

Előzmény: WD800JD (1690)
zohan Creative Commons License 2015.03.06 0 1 1691

Ott lesz a hiba.

Előzmény: WD800JD (1690)
WD800JD Creative Commons License 2015.03.06 0 0 1690

Közben kaptam tippet, hogy lehet, hogy a világítás a bűnös. Hiába 5500K a színhőmérséklet, ha a színspektrum tele van tüskékkel, mivel energiatakarékos izzókat használok most.

Előzmény: WD800JD (1689)
WD800JD Creative Commons License 2015.03.05 0 0 1689

Azt elfelejtettem írni:

König KN-STUDIO80 összecsukható soft box készlet:

Az izzók színhőmérséklete 5500 Kelvin fok. Izzó: 70 W (max 350 W-nak megfelelő) x2

Előzmény: zohan (1688)
zohan Creative Commons License 2015.03.05 0 0 1688

Milyen világítást használsz?

Előzmény: WD800JD (1687)
WD800JD Creative Commons License 2015.03.05 0 0 1687

Sziasztok.

Olyan színhű képet készíteni, mint a valóság fikció vagy lehetséges?

Női ruhákkal foglalkozom, az lenne a cél, hogy a ruhák színei úgy jelenjenek meg a képen, mint a valóságban.

Nem vagyok szaki, próbálok folyamatosan utána olvasgatni, így szereztem be a következő dolgokat (uniós pályázatból):

-          monitor: eizo flexscan ev2416w

-          X-Rite ColorMunki Smile monitor kalibráló

-          datacolor spydercheckr 24

-          adobe lightroom 5

-          Fujifilm XQ1 fényképezőgép

A monitor kalibrálva van. Leírás szerint a színkártyával elkészítem a profilt lightroom és a spyderchecker segítségével. Mégis van néhány problémás ruha, aminek a színei egyáltalán nem olyanok a képen, mint a valóságban. A többi kép egyezik a valósággal, tehát gondolom a monitor jól van beállítva, főleg, hogy nem apró árnyalat különbségről van szó.

A fényképezésnél szürke színkártyát is használok a wb miatt, de egyszerűen  nem működik a dolog, a környezet, a próbababa színe, mind stimmel de a ruha színe nem egyezik. A megnevezhetetlen kékes-zöldes árnyalatokkal van probléma.

Lightroomban a színbeállítás „csúszkákkal” meg tudom közelíteni, de még így is nagy a különbség.

Mit csinálhatok rosszul?

Fényképezőgép nem a legtökéletesebb, de azt hittem a színkalibráló kártya azért van, hogy elintézze a dolgot.

Remélem érthetően leírtam a problémát, kérdezzetek nyugodtan, ha kell még infó.

Ha tudtok segítsetek, mert már megőrülök.

Előre is köszi.

White_Rabbit Creative Commons License 2015.01.07 0 0 1686

Keresnék színkalibrálót jóárasítva...

 

Ajánlatokat ÁRMEGJELÖLÉSSEL mailben kérnék;

93gas93KUKAC.gmail.com

vejne Creative Commons License 2014.12.14 0 0 1685

Köszi! majd küldök monitorról és mellette a printről fotót, valamint a laborba küldött fájlt és akkor 

megszakértheted, hol is lehet a hiba, mit kell állítanom. Elég, ha a te hiteles monitorodon megnézed,

nem kívánok itt potyázgatni. :)

Előzmény: Abrash (1684)
Abrash Creative Commons License 2014.12.13 0 0 1684

küld el nekem egy képet, kiprintelem oszt majd megnézed.

(kalibrálásnál nem mért az eszköz fényerőt? sokan túlhúzzák, aztán reklamálnak ha a -8adik blende nem rajzos a printen)

Előzmény: vejne (1683)
vejne Creative Commons License 2014.12.06 0 0 1683

Fogalmam sincs. mekkora a fényerő. :) Minden a gyári 75%-on áll, ahogy a kalibráló szoftver is kéri.

A fekete az fekete, a fehér az fehér. Ha magas lenne a fényerő, akkor mások fotóit túl világosnak kellene látnom. De nem.

Valahol olvastam, hogy egyes laborok pont ilyen hibával adnak ki képeket a kezeik közül, de ezt csak ellenpróbákkal tudom majd 

kideríteni. Arra gondoltam, hogy PS mentésnél valami banális dolgot kihagyok, amitől a laborok máshogy látják a képeket.

 

Előzmény: KTTech (1681)
KTTech Creative Commons License 2014.12.06 0 0 1682

Illetve mekkora méretű a monitor? (Nálam "gyenge" megvilágítás mellett a 27"-os monitoron 95-100cd/m2 több mint elegendő fényerőt jelent - ugyanebben a környezetben 22"-on 120cd/m2 körülire volt szükség).

Előzmény: KTTech (1681)
KTTech Creative Commons License 2014.12.06 0 0 1681

Valószínű túl világosra van állítva a monitorod. Milyen fényerőre kalibráltad, milyen környezeti fény mellett?

Előzmény: vejne (1680)
vejne Creative Commons License 2014.12.06 0 0 1680

Sziasztok!

Hátha tudtok segíteni. Adott a PS, kalibrált monitor. Ha laborba küldöm a képeket, akkor olyan sötétre nyomják a képeket,

hogy csuda. Ha a nyomatot a monitor mellé teszem, a gépen 0,7-es gammát kell állítani, hogy azt lássam, mint a nyomaton. Minden netes

tartalom, mások fotói is szerintem tökéletesen láthatók a monitoromon. Színteret is mentek a képekhez. Mi lehet a gond? Addig menjek, míg jó labort nem találok?

Vagy labor előtt 1,3-ra húzzam fel a gammát? 

Konstansvalue Creative Commons License 2014.11.17 0 0 1679

BasICColor display 5 programmal és X-rite i1 Display2 kalibrálóval szeretnék saját pro monitorokat kalibrálni , mivel első eset,  tutorialokat és beállítási értékeket keresek ,  lépésről lépésre. Hozzáértő segítséget szívesen veszek. Köszönöm.  Ha kell privátban is.

bestpixel Creative Commons License 2014.02.27 0 0 1678

Eladó egy X-rite ColorMunki Display professzionális monitor (és projektor) kalibráló, számlával, még több mint 7 hónap magyar garanciával, újszerű, hibátlan állapotban, egyszer használva, eredeti dobozában, minden papírral, CD-vel.
Ára: csak 39 900 Ft.
Budapesten személyesen, vagy posta bárhová.
Érd: levél vagy 20/28-26-196

innerimages Creative Commons License 2014.01.31 0 0 1676

Ki kell ábrándítsalak: a PS mutat egyedül helyes színeket (amiket az internetről is vissza fogsz látni), mivel az lekonvertálja a monitor színterébe (feltéve, hogy softproofnál beállítottad az internet standard RGB színteret) és a kép megnyitása után nyomtál egy CTRL + Y-t.

 

Ha monitor színtérben nézed a képeket, akkor csak nálad lesznek jók, sehol másutt!

 

Böngészőbe exportálásnál "save for web & devices"-sel kell menteni sRGB profilban!

Előzmény: Levente.hu (1671)
innerimages Creative Commons License 2014.01.31 0 0 1675

A monitorod natív fehérpontja (5k Kelvin) és a kalibrált fehérpont (6.5k Kelvin) nem ugyanaz! ;)

 

Mivel nem mondtad meg, hogy pontosan milyen monitor így elég nehéz válaszolni a kérdésre. ;)

Előzmény: kov.zoltan86 (1673)
kov.zoltan86 Creative Commons License 2013.12.22 0 0 1674

A kép lemaradt az előző  kommentemből.

kov.zoltan86 Creative Commons License 2013.12.22 0 0 1673

Sziasztok,

 

Adott egy kalibrált monitor elvileg 6500-ra lett kalibálva. Megnéztem gamut viewerrel és ott azt írja, hogy 5000 a white point. Mi lehet a gond? Rosszul lett bekalibrálva?

Másik: a kalibrálást a szervíz menüből oldották meg, erről tudna nekem mesélni valaki? 

Miközben kalibrálták, állítgatták a preset módokat, ennek nem lehet hatása  a kalibrálásra?

 

Üdv,

 

Zoli

Levente.hu Creative Commons License 2013.08.27 0 0 1672

[äđ|^í°˛ł[í$Í[#{>@ß*>×פä!!!

Írtam egy szép hosszú hsz-t, erre benyelte a fórummotor. Ott rohadjon le.

 

Szóval ha a színbeállításoknál monitorszínek vannak, és behúzok egy Adobe RGB-s képet, akkor megkérdezi, hogy mi legyen vele, beadom, hogy használja a beágyazott színteret, ekkor a kép színei jók, a paletta színein a kékek lilák lesznek.

Közben megtaláltam, hogy ha átnyomom a színeket a munkatér színeire, akkor a kép és a paletta is jó.

Kérdés, hogy mi veszik el ilyenkor? Ha jól tudom(?) a munkatér általában valami széles színtér(?), pl. Pro Photo, vagy Lab színtér.

Viszont akkor minek kell átalakítani a munkatérre, ha az Adobe RGB lazán elfér benne?

 

Próbáltam a Muse-t is, sima jpg képet Adobe RGB-ként csak addig visz, amíg egyszerűen bent van, mert akkor a böngésző látja a beágyazott profilt. Viszont ha pl. beteszem slideshow-ba, vagy .psd-s menüpontot csinálok belőle akkor ugrik a dolog.

Azért jó lenne, mert fotókról szól majd az oldal. (szerkesztés közben amúgy egyáltalán nem kezeli jól a színeket)

 

Bridge-nél hogy lehet beizzítani a szinkronizált színmenedzsmentet? Nekem nem megy, elküld azzal a hibaüzenettel, hogy ki van kapcsolva.

Előzmény: Levente.hu (1671)
Levente.hu Creative Commons License 2013.08.26 0 0 1671

Sziasztok!

 

Remélem jó helyen járok, a helyzet az, hogy a t.köm televan. >:(

Szóval a következő a problémám: Adott egy kalibrált monitor, és az Adobe programok.

 

Odáig jutottam, hogy ha a kalibrált színprofil be van töltve, akkor az Adobe Ps-ben teljesen fals színek vannak a palettán.

Erre bállítottam a színkezelésnél, hogy a monitorszíneket alkalmazza, ettől jók lettek palettán kikeverhető színek, viszont amikor betöltöttem egy beágyazott Adobe RGB színterű fotót, akkor meg fakónak mutatta. Megpróbáltam a színkezelésnél beállítani, hogy beágyazott színtér használata, de csak akkor engedte, ha kikapcsoltam a monitorszínek alkalmazását(valami Európai szabványra állítottam vissza, előtte is az volt asszem), viszont ettől meg a paletta színei lettek ismét rosszak(a piros az téglavörös, a kék meg lilás).

 

Más, kicsit már off:

Adobe Muse kezel AdobeRGB-s képeket? Ott egy többrétegű .psd-t szerettem volna betenni, ami még Ps-ben jól nézett ki...

Beágyazott színprofil van mindegyik esetben, de böngészőbe kiexportálva se lett jó.

Azt is jó lenne tudni, hogy a .psd hogyan kezeli a színeket, tud-e "menet közben" több színtérben gondolkodni, vagy van egy munka színtér, és különböző formátumokba kinyomva ágyazza be a színprofilt.

(Ps-ben az Adobe RGB-s képet a fenti beállításokkal jól hozta, de az Adobe Muse-ban ugyanannak a fájlnak már nem voltak jók a színei)

 

Ha valaki tud valami megoldást, akkor kérem segítsen.Előre is köszönöm!

 

zohan Creative Commons License 2013.02.28 0 0 1670

A kalibráló elkelt.

zohan Creative Commons License 2013.02.22 0 0 1669

Eladó lett egy Xrite  Pantone huey monitor kalibráló.

Újszerü, karcmentes álapotban van.gyári dobozában,szoftverével.

Holnap töltök fel fotót.

Jelenleg is kapható:http://www.colormanagement.hu/node/75

 

Ára:11000 ft

 

Telenor 33kettő648kilenc

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!