Az IFA-val is az a helyzet, mint a Ladával. Elavult, de ha a mai, modern gépek árának töredékéért árulnák, még most is sokan vennék.
Sok öreg Lada, IFA gurul még, nyilván megéri fenntartani, javítani.
Egy 20-30 éves IFA eddigi "élete" alatt hány tele platónyi rakományt elvitt, és még egyben van. Lassú, gyengécske, de bizonyított. Elszállt felette az idő, de tiszteletet érdemel. Ahogy a jó öreg Lada is. : )
A Kamazzal ugyan ez a helyzet. Biztos jobb vezetni egy Merdzsó kamiont, de szerintem nem lehet annyival jobb, mint amennyivel többe kerül. A Kamaz is elviszi az árut, amit rápakoltak. A fogyasztás különbséget pedig ellensúlyozza az árkülönbség.
Igazad van, bár én ezt eddig tudtam. Remélem semmivel sem adtam okot arra, hogy valaki azt higgye,bántom az Ifát. Nem! Én csak védem! Még topikot is nyitottam neki!
OT ként okés is a dolog,de forgalomba munkaeszköznek erös túlzás igy 2006 ban.Kb mintha egy kocka Ladával vagy Wb 1.3 al taxizna valaki,inkább szánalmas mintsem elfogadható.Aki meg ilyennel taxizik ha egyáltalán van ilyen ,annak meg elkéne gondolkodia a válalkozásának a sikerén és jövőén.
Valahol megértelek. De az Ifák kihalását az utódok hiánya is hátráltatja (örülök neki). Ezalatt arra gondoltam, hogy bár látni néhány MAN szippantóst, de még a legtöbb helyen azt a feladatot IFA végzi. Egyszerűen mert ide nem jutnak új szippancsok.
Nem kifejezetten a végsebességre gondoltam,bár ahogy eléri az tragikus.Fékhatás ,kormányzás,váltó váltás minösége-mindezek folyamatok kényelme.Ezek már mind a múlté elavult tragacs ugyanúgy mint az ifamotoros buszhulladék.Lehet öket szeretni de dacból éltetni mindörökké szvsz felesleges és nevetséges.
Mert egy Lada vagy egy wb 353 szerethető de egy ifa?
Lehet azért van tölle ennyire herotom mert dolgoznom kellet vele,és hát egy Ivecoból átülni egy Ifába hatalmas tragédia volt számomra.
Mégsem illik őket összehasonlítani, így odatehetnéd a Kispolszkit is akár a Kamaz mellé...
Ahogy az Ifás topikban is leírtam már, egyszer egy kihuzatott IFA nemkis meglepetést okozott pedig úgy meg volt fával rakva, hogy a fa magasabban volt a fülkénél.
Lehet szarnak nevezni, de rengeteg elavult jármű közlekedik Mo-n, így a 200-as Ikarusok is, mégis megállják a helyüket. A 211-es kiránduló Ikarusban a 4-es IFA motor van, és - igaz ez az áttétel miatt van - végsebessége jócskán meghaladja a 100km/h-t.
Az új Kamazokon a lámpa a lökhárítón van. Így sérülékenyebb, szerintem jobban néz ki a régi helyen. A régieknek szép hangjuk van, teherautók közül az egyik legszebb.
Az újban más motor van, az már teljesen jellegtelen hang.