A MALEV BUD-JFK viszonylatra 35.000HUF TAX-el számol.
Az én jegyem Deltánál véve egy nyugat-európai és USA körútra amely 7 állomást érint beleértve egyszer a JFK-t összesen 23.000 HUF TAX volt számlázva és a Delta HUF-ban számolta el tehát az esetleges átváltási hiba ki van zárva.
Namost hogy van ez?
Ebőváry
Ez csak egy példa, jelen esetben a LOT NYC-i járatáról. Látható, hogy az illetékek, adók összege 497 PLN, azaz a jelenlegi árfolyam mellett 32,394.85 HUF.
Még egy apróság: Nem mindegy hogy JFK-t nemzetközi vagy belföldi utasként használod, ugyanis :
"U.S. International Departure and Arrival Charges: U.S. international departure and arrival charges of up to $200.00 USD may apply depending upon the itinerary chosen. "
Az idézet a NORTHWEST illeték részletező oldaláról van.
A landing Fee nem egyenlő az utasok által fizetendő illetékkel, de valamilyen formában belekerül a fizetendő végösszegbe, tehát mégiscsak érinti az utast is. Ettől függetlenül, ha nem is a landing fee-ben gondolkozunk hanem a "sima" airport tax-ben, akkor is számit 10 cent/ utas egy akkora légitársaságnak mint a Delta. Nem tudom pontosan mekkora a napi utasszám a járataikon, de simán százezres nagyságrendben kell gondolkodni. Ha ezt egy évre számitod, a 10 centekből is csinos összeg lesz, tehát számit.
Még annyit, hogy valóban pár dolláros tételekből áll az illeték, de a gépnek ezt TONNÁNKNÉNT számolják,tehát a végére igencsak felmegy az az összeg. Alkudozni pedig nem csak 1-2 dolláron hanem 10-15 centen is fognak, mivel havi és éves szineten ez több tízezer dollárra rúg (ha nem millióra) az egész vállalatra levetitve. Egyébként én úgy tudom, hogy minden reptér honlapján meg lehet találni valahol az illetékeket és a kiszolgálási dijakat. Csak van ahol ezt könnyen megtalálod, van ahol jól elrejtik.
Ferihegy nem olcsó repülőtér, de olcsóbb a Malév gépeinek mint az "idegeneknek". Egy jó példa : Az EasyJet London-Luton repülőterén egységesen 5 GBP illetéket számol fel a saját járataira, mivel egyrészt benne van a repteret üzemeltető cégben, másrészt 10 percenként indul vagy érkezik egy EZY járat Lutonra. A többiek pedig 24 GBP körüli árat fizetnek napi járatszámtól függően. Ez majdnem ötszörös ár. USA-ban a Delta az egyik legnagyobb fuvarozó, valószinűnek tartom, hogy ekkora külömbség létezhet, tekintettel arra, hogy a Malév napi 1 járatot üzemeltet JFK-ra.
Én ugyanis még több másik repteret is érintettem BUD és JFK mellett. Többek között MCO-t, ZRH-t, CDG-t, ATL-t. És így jött ki a tax a MALÉV által kért díj 2/3-ra, amely csak két állomást fedezett (BUD<->JFK).
Az USA reptéri díjak publikusak és azt hiszem nem nem alku kérdése és pár dollár per tételekből áll össze. Valahol fel van sorolva mennyit kér az immigration, a reptér az ilyen olyan hatóság. Ezért nem értem a MALÉV árképzését továbbra sem. Vagy BARt többet kér a MALÉVtől, mint a DELTÁ-tól?
Az illetékről(ebben a topicban is...) : Minden légitársaságnak vannak úgynevezett bázisrepülőterei, ahol a saját gépei kiszolgálását szinte önköltségben végzi az adott repülőteret üzemeltető cég(bár gyakori, hogy ez maga a légitársaság). Ha neked van egy repülőtered, ahová bejelentkezik X légitársaság, hogy oda telepit állandóra 50 gépet, amik naponta összesen 140 fel és leszállást végeznek a repülőtereden, akkor valószinűleg kedvezményes általánydijat számolsz fel neki. Y légitársaság viszont naponta csak egy járatot indit hozzád (vagy csak hetente 3-4-5 járatot) akkor tőle garantáltan többet fogsz kérni a reptérhasználatért és a kiszolgálásért. A Delta egy egészen picivel több járatot indit JFK-ról mint a Malév, nem is beszélve a többi repülőtérről, ahol esetleg van konkurencia ami leviszi az árakat, de mindenki előtt ismert, hogy a nem reprezentativ repülőterek USA-ban nem éppen ugyanolyan szinvonalúak mint pl JFK vagy LAX.Minimális szolgáltatás- minimális dijért.