Keresés

Részletes keresés

wilard Creative Commons License 2006.01.25 0 0 12
Hát ez a link nem jött össze, de az említett honlapon keress rá egy WAW-NYC járatra és ott megkapod ugyanezt az összeget.
Előzmény: wilard (11)
wilard Creative Commons License 2006.01.25 0 0 11
Szerintem Te meg fogadd el, ha segítséget kapsz és megmagyarázzák mi miért történik.


Ez csak egy példa, jelen esetben a LOT NYC-i járatáról. Látható, hogy az illetékek, adók összege 497 PLN, azaz a jelenlegi árfolyam mellett 32,394.85 HUF.

Üdv
Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (10)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2006.01.25 0 0 10
Szerintem el kellene olvasnod az eredeti topicindító kérdést.

Ebőváry
Retailer_ Creative Commons License 2006.01.25 0 0 9
Még egy apróság: Nem mindegy hogy JFK-t nemzetközi vagy belföldi utasként használod, ugyanis :

"U.S. International Departure and Arrival Charges: U.S. international departure and arrival charges of up to $200.00 USD may apply depending upon the itinerary chosen. "

Az idézet a NORTHWEST illeték részletező oldaláról van.
Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (7)
Retailer_ Creative Commons License 2006.01.25 0 0 8
A landing Fee nem egyenlő az utasok által fizetendő illetékkel, de valamilyen formában belekerül a fizetendő végösszegbe, tehát mégiscsak érinti az utast is.
Ettől függetlenül, ha nem is a landing fee-ben gondolkozunk hanem a "sima" airport tax-ben, akkor is számit 10 cent/ utas egy akkora légitársaságnak mint a Delta. Nem tudom pontosan mekkora a napi utasszám a járataikon, de simán százezres nagyságrendben kell gondolkodni. Ha ezt egy évre számitod, a 10 centekből is csinos összeg lesz, tehát számit.
Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (7)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2006.01.25 0 0 7
Biztos vagy benne, hogy a landing fee az az airport tax része? Nem kevered?

Ebőváry
Előzmény: Retailer_ (6)
Retailer_ Creative Commons License 2006.01.25 0 0 6
Még annyit, hogy valóban pár dolláros tételekből áll az illeték, de a gépnek ezt TONNÁNKNÉNT számolják,tehát a végére igencsak felmegy az az összeg. Alkudozni pedig nem csak 1-2 dolláron hanem 10-15 centen is fognak, mivel havi és éves szineten ez több tízezer dollárra rúg (ha nem millióra) az egész vállalatra levetitve.
Egyébként én úgy tudom, hogy minden reptér honlapján meg lehet találni valahol az illetékeket és a kiszolgálási dijakat. Csak van ahol ezt könnyen megtalálod, van ahol jól elrejtik.
Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (4)
Retailer_ Creative Commons License 2006.01.25 0 0 5
Ferihegy nem olcsó repülőtér, de olcsóbb a Malév gépeinek mint az "idegeneknek".
Egy jó példa : Az EasyJet London-Luton repülőterén egységesen 5 GBP illetéket számol fel a saját járataira, mivel egyrészt benne van a repteret üzemeltető cégben, másrészt 10 percenként indul vagy érkezik egy EZY járat Lutonra. A többiek pedig 24 GBP körüli árat fizetnek napi járatszámtól függően. Ez majdnem ötszörös ár.
USA-ban a Delta az egyik legnagyobb fuvarozó, valószinűnek tartom, hogy ekkora külömbség létezhet, tekintettel arra, hogy a Malév napi 1 járatot üzemeltet JFK-ra.
Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (4)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2006.01.25 0 0 4
Igen pontosan ezért nem értem.

Én ugyanis még több másik repteret is érintettem BUD és JFK mellett. Többek között
MCO-t, ZRH-t, CDG-t, ATL-t. És így jött ki a tax a MALÉV által kért díj 2/3-ra, amely csak két állomást fedezett (BUD<->JFK).

Az USA reptéri díjak publikusak és azt hiszem nem nem alku kérdése és pár dollár per tételekből áll össze. Valahol fel van sorolva mennyit kér az immigration, a reptér az ilyen olyan hatóság. Ezért nem értem a MALÉV árképzését továbbra sem. Vagy BARt többet kér a MALÉVtől, mint a DELTÁ-tól?

Ebőváry

Előzmény: Retailer_ (3)
Retailer_ Creative Commons License 2006.01.24 0 0 3
Az illetékről(ebben a topicban is...) : Minden légitársaságnak vannak úgynevezett bázisrepülőterei, ahol a saját gépei kiszolgálását szinte önköltségben végzi az adott repülőteret üzemeltető cég(bár gyakori, hogy ez maga a légitársaság).
Ha neked van egy repülőtered, ahová bejelentkezik X légitársaság, hogy oda telepit állandóra 50 gépet, amik naponta összesen 140 fel és leszállást végeznek a repülőtereden, akkor valószinűleg kedvezményes általánydijat számolsz fel neki. Y légitársaság viszont naponta csak egy járatot indit hozzád (vagy csak hetente 3-4-5 járatot) akkor tőle garantáltan többet fogsz kérni a reptérhasználatért és a kiszolgálásért. A Delta egy egészen picivel több járatot indit JFK-ról mint a Malév, nem is beszélve a többi repülőtérről, ahol esetleg van konkurencia ami leviszi az árakat, de mindenki előtt ismert, hogy a nem reprezentativ repülőterek USA-ban nem éppen ugyanolyan szinvonalúak mint pl JFK vagy LAX.Minimális szolgáltatás- minimális dijért.
Bull_ Creative Commons License 2005.11.25 0 0 2

Na jó. De a DELTA az amerikaiak fizetését veszi alapul, ami mint tudott nagyon kevés.

Bika

Előzmény: Mr. Boró (1)
Mr. Boró Creative Commons License 2005.11.24 0 0 1
Nem is tudom, mit mondjak... Elképesztő! :-(
Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (-)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2005.11.24 0 0 topiknyitó
Már semmin nem csodálkozom.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!