Gyakorlatilag semmi... az elöttem hozzászolo részletesen kifejtette. Számomra a legzavarobb a tetövég ive.és az oldalfalon alul végigfuto behuzás,de a homlokfal sem jo.
Olvass vissza, viszonylag sokszor volt róla szó. Lényeg, hogy ez konkrétan egy másik gyártó másik típusú kocsija.
Annyi köze van a Rábákhoz, hogy mindkettő az UIC-Y szabványa szerinti, tehát a fő méretek, meg az utastér beosztása azonos, nyílászárók helye, befoglaló méret kb. megfeleltethetők. De a részletek tekintetében (oldal- és homlokfal találkozás, forgóvázak, alvázberendezések, lépcsők környéke, zárlámpák helye, ablakok magassági mérete, lekerekítés, tetőn lévő részletek, stb.) egészen más.
Sajnos a vasúti személykocsiknál alakhűség tekintetében még mai is sokszor az a szint, hogy elegendő, ha messziről, hunyorítva nagyjából hasonlít.
Például az, hogy a kocsi alapja a bautzeni Y kocsi, magas tetővel, amilyen a MÁV-nak sosem volt (az itthoni xx-80 bautzeni kocsik teteje lapos), a megmintázott győri kocsik sok kis apróságban eltérnek (például a kocsi négy sarkának lekerekítése, forgóváz stb. - én annyira nem értek a személykocsikhoz, szóval engem annyira nem is zavarna, de mivel én TT-ben modellezem, így számomra emiatt marad ki ez a készlet).
Nem ertem a Roco miert hirdette hogy jo a szett negydik korszaknak is ha H-START jeloles es kerekparszallito logo van a kocsikon. Ez csak mai korszaknak felel meg.
Én múlt héten lettem ugyanilyen boldog tulajdonosa egy MTB Bbmot-nak. Erről se tudok rosszabbat mondani mint a kolléga a Gyík-ról. Az én modellem egy digitools hangos modell. A tesztelés meg mindjárt mélyvíz volt.
Sopronban 4 napig rótta a köröket egy kiállításon, egy 50 méteres modulon. Élveztem a hangját a menettulajdonságát, meg összeségében az egészet. Egy probléma volt vele, a 4. napon a nem hajtott forgóvázban egy kicsit "hangosak lettek az érintkező lemezek. ez azóta orvosolva lett egy kis igazítással.
Van amelyikből könnyen kijön a fv., és van amelyiket atomjaira kell szedni, hogy a fv. füleit a másik oldalról összenyomva sikerüljön kivenni, és van amelyikben még be is van ragasztva a belseje. Ha már sikerült levenni a kasznit, akkor tegyél a résekbe fogpiszkálót, vagy valami nagyon vékony csavarhúzót, és közben óvatosan feszegetni a füleket. Ha szerencséd van akkor nincs ragasztva semmi benne. Amúgy az ACME modelljeit a legnehezebb szétszedni.
ACME 55133 "Dráva" intersziti kocsijainál hogyan lehet hozzáférni a forgóváz/kerekek érintkezőihez belülről? Hogyan lehet a belső berendezést kíméletesen levenni az alvázról, hogy hozzáférhető legyen elektromosan? Már a kocsiszekrény levétele sem volt egy egyszerű manőver, de itt most elakadtam. Nagyon feszegetni nem akarom. A cél természetesen a DCC világítás beszerelése...
Illik megnézni az előzményposztokat is, onnan kiderülne, hogy külön az analóg, illetve a hangos változatok között vannak igen jelentős eltérések a boltok és a napszakok szerint váltakozva.
Azt azért tegyük hozzá,hogy a MK jelenleg csak az előrendelt példányokat adja át,nincs (még) szabad készlet. A cég mérete is kisebb,szerintem közvetlenül a gyártótól érkeznek hozzá,míg a többiekhez vélhetően a MH-n keresztül...