Rendszeres fellépési lehetőséggel rendelkező együttes keres alkalmazkodóképes dobost és vokalistát. Próbák Szegeden vagy Makón szoktak lenni, és jelenleg kávézóba való slágerzenéket tanulunk. Emellett egyre több saját számot teszünk a műsorba, és igyekszünk nyitni új lehetőségek felé. Eddigi felállás: ének, 2 szinti, konga, hegedű. Várjuk jelentkezésed ide: aigaz86@vipmail.hu Vagy ide: diamonddust.h@lycos.com
Vegetert a felev, levizsgaztam zeneelmeletbol es gitarbol, par het es indulok haza Magyarorszagra. Hol/kitol/mennyiert erdemes otthon akusztikus gitaron jatszani tanulni?
Hexachord rendszer: Hatfokú hangkészlet, ut - re - mi - fa - sol - la, melyet ha F-ről indítunk, akkor a negyedik hang a leszállított b-re esik. Ha nem lenne leszállítva, akkor tritonus lenne, de az már akkor sem volt divat. Eddig tisztának tűnik. Az nem tiszta, hogy a későbbi korok zeneelméletében miért vált ketté a hangok elnevezési gyakorlata, miért maradtak az angolok a magas B-nél, illetve miért variálták meg a hangrendszert a kontinensen. Vajon indokolja-e ezt a kettéválást valamilyen ideológiai, politikai, kultúrhagyománybéli adottság?
Ez nagyon erdekes, de van egy resz, amit egyaltalan nem ertek : "A középkor hexachord rendszerében az f hangon kezdődő hangsor negyedik foka mélyebb volt, mint az addig b-nek nevezett hang."
"Európa zenekultúrája az ókortól örökölte a hangok ábécészerű rendező elvét. Az ógörög zene hangkészlete mindössze két oktávot ölelt fel, a felső határhang az alsónak a hasonmása volt két oktávval magasabban: ezt a hangot tekintették a legfontosabbnak és emiatt a-nak nevezték el az ábécé első betűjéről, a többi hang neve később a latin betűrend szerint így következett: a-b-c-d-e-f-g. A középkor hexachord rendszerében az f hangon kezdődő hangsor negyedik foka mélyebb volt, mint az addig b-nek nevezett hang, ezért ez utóbbit, folytatva az ábécét, h-nak keresztelték át. A dúr-moll hangrendszer uralomrajutásával a c hang került az élre."
Kistercre a zsippzsupp mellett a másik legjobb szerintem a Brahms bölcsődal (Guten Abend, Gut' Nacht).
A tritonus nehéz ügy, nem tudok rá használható példát. Milyen Maria-t próbáltál?
Nagyszeptimre próbáld meg az "Oz a csodák csodája" filmből "A szivárvány felett" című dalt, de úgy, hogy a második szótagot (ami egy oktávra van a kezdőhangtól) nem veszed figyelembe. Tehát: Some - (where) o-ver the rain-bow ...
Akkor ezek szerint a pontos okat te sem tudod? Vegulis nem husbavago, csak erdekelne.
Amugy ma (otthoni ido szerint mar tegnap) volt a zh-m, egesz jol mentek a hangkozok. (Meg skalak es ritmusok voltak, azokkal konnyebben megbirkoztam).
Vegul a kovetkezo dallamokat hasznaltam a szamomra nehezebben megjegyezheto hangkozokre:
kisszekund: Oromoda
kisterc: Kispal--Husrago hidvero basszus elso ket hangja (vagy: Rolling Stones--Play With Fire elso ket hangja)
tritonus: a Mariat-t probaltam, de nem maradt meg elegge a fulemben. Ket kulonbozo hangkozt is ennek azonositottam be elso hallasra a zh-n, es nem tudtam eldonteni, hogy melyik a trintonus es hogy a masik mi lehet.
kisszext: Kispal--Egbolt zar basszus kezdete (vagy csak en nem ismerek eleg szamot es ez tok normalis, vagy a Kispal van rakattanva ezekre az ugy tudom kevesebbet hasznalt hangkozokre)
kisszeptim: Hazibuli zeneje, ami egy dominans hetessel indul
Az E szűkített E-G-B hangokból áll. Ez a B nem azonos az angol szövegekben emlegetett B-vel, mert az a mi H hangunkat jelenti, a mi B hangunk angolul B-flat.
>tudtommal a fenti dallam egy E szűkített akkordbontás némi extrával.
Az idézett hangsorozatot nem nevezném dallamnak, az akkordbontás jó kifejezés, de E-szűkítettet nem találtam benne. Az első 2 sor egy C-dúr akkord, aminek a végén a D hang már átvezet a G-dúrba, a másik fele pedig egy G-dúr, aminek a végén az E-H még tovább vezet, gyaníthatóan E-dúrba.
Na, az emlegetett Rómeó és Júlia számot szerintem ismered, elég gyakran játsszák a rádióban, meg a Megasztárban is ezt énekelte a Bálint Ádám, ha jól emlékszem magyarul "Lehetsz király" a címe. Klassz példa a kis szext-nagyszextre.
A biztonság kedvéért jelölöm a húrokat is:
C2 - E4 - G3 - C2 : kis szext - kisterc - tiszta kvart
C2 - E4 - C2 - D2 : kis szext - kis szext - nagy szekund
H2 - D4 - G3 - H2 : nagy szext - tiszta kvart - nagyterc
H2 - D4 - E1 - H2 : nagy szext - hú, ez ha jól látom oktáv+kis szekund - tiszta kvart
Haladók ledorongolhatnak, ha tévedek, de tudtommal a fenti dallam egy E szűkített akkordbontás némi extrával.
A libiamo-ból találtam egy gagyi midi fájlot, a dallama felismerhető, és utána már biztos ismerős lesz. Felraktam ide: http://www.terrasoft.hu/kultura/kaboca/szecska/
Ugye az oktáv az megy? oktáv fölfele + kisszekund lefele = nagyszeptim oktáv fölfele + nagyszekund lefele = kisszeptim Pengesd gitáron többször egyiket, másikat, majd felváltva. Aztán mexokja a füled. Javaslom a következőt egy húron: 1. üresen pengetve (alaphang) 2. 11. bundon lefogva (nagyszeptim) 3. üresen 4. 10. bundon lefogva (kisszeptim) 5. goto 1.
Nagyszekundra legjobb a süssfelnap, az "A part alatt" a nagyszextre jó. Vannak benne nagyszekundok is, de a kezdő hangköz egy nagyszext. A találkozást nem javaslom ilyenre, mert kicsit kacifántos a dallama. Ide egyszerű de nagyon jellegzetes dallamok kellenek.
Koszi, ez az elmeleti osszefoglalo jo, nagyjabol tudom is valamilyen szinten, de most a gyakorlati reszhez kene segitseg.
PETYUS: itt van a gitar a kezemben, csak hiaba jatszom a hangkozoket rajta, meg mindig nem tudom megkulonboztetni a nagy es a kis szeptimet.
P&zsemlye: koszonom az otleteket.
A nagyszekundra valaki emailben az A part alatt-ot javasolta, ami szinten marha jo. Ugyano k6-ra a Talalkozas egy regi szerelemmel-t javasolta, amit hallottam mar, de nagyon homalyosan remlik, nincs valakinek kottaja rola, vagy esetleg a szamot nem tudja valaki elkuldeni?