Keresés

Részletes keresés

1047 005-2 Creative Commons License 3 napja -1 1 9758
Előzmény: Cpt.Dave (9757)
Cpt.Dave Creative Commons License 3 napja 0 0 9757

Szomorú vagyok. Sok platformot olvasok de erről nem találtam infót :( köszönöm a választ. 

Előzmény: bodecsabi (9756)
bodecsabi Creative Commons License 4 napja 0 1 9756

mav.hu/retro

 

Samu 30 - Volánbusz retrónap (június 8.)

Utasaink június 8-án, szombaton, a Mátra InterRégió vonatokon találkozhatnak az idén 30 éves, hazai gyártású InterCity-motorvonattal. A BVmot, becenevén Samu egyedülálló járműsorozat a magyar vasúton, melyből három darabot gyártott a Ganz 1994-ben. A légkondicionált szerelvényhez egy motorkocsi, egy 1. és egy 2. osztályú betétkocsi, valamint egy vezérlőkocsi tartozik. Napjainkban egy teljes szerelvény közlekedik forgalomban. Ezen az eseményen a teljes szerelvény 2. osztályként, öt egységes motorvonatként közlekedik, 1. osztályú foglalás nem lehetséges.

Előzmény: Cpt.Dave (9755)
Cpt.Dave Creative Commons License 4 napja 0 0 9755

Hatvanban mi célból láthattam most egy Bv szerelvényt? De elég hosszú volt nem a klasszikus 4kocsis kiosztásban. Tán próbamenet?

r1232 Creative Commons License 2024.05.18 0 0 9754

Ehhez képest a gyártás óta nem sikerült ezt megoldani.

Előzmény: 1047 005-2 (9751)
r1232 Creative Commons License 2024.05.18 0 0 9753

A BSI kapcsolókészüléket már nem gyártja senki?

 

Nem ezt írtam, hanem azt, hogy itthon nem elterjedt, csak ezen a 20 vonaton volt, a többi típust már schakuval szerelték gyárilag.

Előzmény: turntable (9749)
turntable Creative Commons License 2024.05.17 0 1 9752

A marhavagon kft-t május 1-el eladták a fasztudjakiknek (elvileg a Dunakeszit tulajdonlóknak),  a JBI-k elvileg megmenekültek, vagy mégsem?Mit lehet tudni?

Előzmény: 1047 005-2 (9750)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.05.17 0 0 9751

"A tükör mozgató szerkezet pedig mindig is egy problémás része volt a járműnek, erről sok-sok fénykép tanúskodik."

 

 

Mivel nem űrtechnika,máshol is alkalmazták és védi a tükröket,meg lehetett volna menteni őket.

Előzmény: r1232 (9747)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.05.17 0 2 9750

"Néha elgondolkozik az ember, hogy hogy működhet ilyen szarul ez az állami vállalatkomplexum ""

 

 

Az a kis része ami még állami január egy után el is tűnik,a színvonal nem fog emelkedni,csak a számla végösszege.

Előzmény: turntable (9749)
turntable Creative Commons License 2024.05.17 0 3 9749

A BSI kapcsolókészüléket már nem gyártja senki? Ez meglepő.

Jó, az schaku, de vagy felújítottat, vagy vadi újat Voith cimkéset kapott a Szolnokon veszteglő két Samu vezérlő. Azután  Istvántelekre vitték őket, nem tudom, mi lett a sorsuk. Az a baj, se alkatrész, se rajz nem volt hozzájuk. Ugyanez igaz a hernyó vezérlőkre is. Ezért is van ez, hogy szidják egyesek Miskolcot, mint a sz@rt,itt is, mert szarból kéne várat építeni, a know-how meg a rajzok átadása vagy léte Szolnokon is csak ímmel-ámmal megy, hát, még a többi JBI közt. Szolnokon egy személykocsi fővizsga is úgy működik, hogy bejön, átveszik, hibalista is van, de a szerelelő semmit sem kap belőle, majd a fővizsga folyamat közben kiderül. Vagy meghozzák hiánylatban a végén. Néha elgondolkozik az ember, hogy hogy működhet ilyen szarul ez az állami vállalatkomplexum 

Előzmény: r1232 (9747)
dieter Creative Commons License 2024.05.17 0 0 9748

Kapott új színterv szerinti fényezést, mi kell még a további 20-25 év üzemeléshez?! :D

Előzmény: M41 2180 (9746)
r1232 Creative Commons License 2024.05.17 0 4 9747

Valójában mindkét átalakítás érthető. Az eredeti vonókészülék egy nálunk semmivel sem kompatibilis típus, a szerelvényben a többi kapcsolat eleve csavarkapcsos volt. Ennek az átalakításnak egy negatív hozadéka lett, így már nem tud két szerelvény szinkron üzemben menni.

A tükör mozgató szerkezet pedig mindig is egy problémás része volt a járműnek, erről sok-sok fénykép tanúskodik.

Ezeknél sokkal nagyobb baj, hogy ezt a jármű sorozatot sem sikerül megfelelő darabszámban üzemben tartani.

Előzmény: GaGe (9744)
M41 2180 Creative Commons License 2024.05.13 0 0 9746

Volt arról szó hogy felujítják őket miután Miskolcra kerülnek, mert a koruk még lehetővé tenné 20-25 év szolgálatot. Mint oly sok mindennek ennek is a pénzhiány vetett gátat.

Előzmény: jbaal (9745)
jbaal Creative Commons License 2024.05.13 -4 3 9745

Ezzel kapcsolatban azért kíváncsi lennék az igazságra, mert nem arra emlékszem, hogy ez valaha is olyan hű de jó sorozat volt, és csak úgy hiba nélkül suhantak volna a 70-71-es vonalon.

Vagy ha ott annyira szeretik őket, miért nem lobbozzák vissza maguknak? Miskolcra meg jöhetnének a Flirtök.

 

Nem lehet, hogy Miskolcnak marhára nem hiányzott, hogy a levetett pesti szarokat rájuk sózzák úgy, hogy konkrétan még a csörögi c*gányok primitív karcai is benne vannak az ablakokban? Tehát bármiféle ráncfelvarrás nélkül. Ha eleve nincs pénz, és ráadásul pontosan ugyanannyi V43+3 kocsit kell üzemben tartani ezek mellett mint korábban (mert ez a szar bármikor megdögölhet), akkor nyilván jönnek az olcsó házi barkácsolások, amivel egyszerűsíteni és sztenderdizálni lehet a szükséges alkatrészeket.

Előzmény: GaGe (9744)
GaGe Creative Commons License 2024.05.13 -5 1 9744

Miskolciak kezdték el szétbaszni a sorozatot, csavarkapocs, rágányolt hagyományos tükör. Kíváncsi vagyok, mikor dobják ki a VESZ-t és raknak helyére relés vezérlést...

Előzmény: turntable (9742)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.04.23 0 1 9743

A csavarkapcsos megoldás a Miskolc környékére költözésük után kezdett elterjedni.

Előzmény: turntable (9742)
turntable Creative Commons License 2024.04.06 0 0 9742

Igaz nem Samu, hanem Hernyó, de kérdeznék én is. A hernyó vezérlők mindig is csavarkapcsosak voltak a vezetőállásos végen, vagy BSI volt azokon is minden? Múltkor találkoztam csavarkapcsossal, azon elől fűtési UIC dugalj sem volt. Ez is jellemző a sorozatra, vagy csak némely példányra?

Előzmény: Domi-V63-138 (9741)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2024.03.28 0 1 9741

 

Villamos szempontból megoldható, hogy az egyik mk is két (3, 4, 5) kocsit, és a másik két mk is két (3, 4, 5) kocsit táplál.

ÉS ugyanakkor középen szigorúan NINCS összedugva az 1500V. 

Előzmény: Tractron (9740)
Tractron Creative Commons License 2024.03.27 0 0 9740

A vonatfűtés mehet egyszerre két motorkocsiról? (Ha egy szerelvény mindkét végén BVmot lenne, lehetne hosszabb a szerelvény, mintha csak egy lenne?)

GARFIELD Creative Commons License 2024.03.19 0 1 9739

Maga gúnyolódik velem Safranek....

Előzmény: Domi-V63-138 (9736)
Tractron Creative Commons License 2024.02.27 0 1 9738

Én ezt a videót hamarabb láttam, mint hogy Samut hallottam volna, úgyhogy pont fordítva lepődtem meg!

Előzmény: Ashi Valkoinen (9735)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.02.27 0 1 9737

Kétrészesként jártak Oroszlány-Tatabánya fordát egy darabig egy évtizede, de ott vmax=80 km/h volt, de annyival ment is.

 

Csak sokadkezi információm van, tán az sem helyes, de a kétrészes elég lomhának bizonyult, és azért bővítették fel két betétkocsival, hogy ironikus módon jobban gyorsuljon, és az eset is kapcsán valamilyen kétrészesként meglévő teljesítménykorlátozás volt emlegetve. De ez vagy igaz, vagy nem, nem tudom.

Előzmény: Domi-V63-138 (9736)
Domi-V63-138 Creative Commons License 2024.02.27 0 1 9736

Tipikus AD tranz hajtás, "mint az közismert". (Copyright: Safranek)

 

"Samu motor, csak úgy önmagában, mennyi idő alatt érné el a 100 km/h-t?"

 

Sajnos soha. Csak a 40-et, mert ha nem lát az UIC-WTB buszon más járművet, akkor ennyi a Vmax.

 

Kétrészesként ment Celldömölkre esztergára, de nincs saját tapasztalatom.

 

Előzmény: Ashi Valkoinen (9734)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.02.26 0 2 9735

https://www.youtube.com/watch?v=_4hCcyRCqtk

 

A videó meg jól lemaradt. :-(

Előzmény: Ashi Valkoinen (9734)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.02.26 0 2 9734

Elsőre talán OFF-topiknak is tűnhet a linkelt videó, de az a hang nagyon is ismerős.

 

Samu motor, csak úgy önmagában, mennyi idő alatt érné el a 100 km/h-t?

Domi-V63-138 Creative Commons License 2024.02.23 0 4 9733

KáBé igen.

 

"Úgy rémlik BDV-nél nincs ez a jelenség"

 

TGV esetén jobb a fajlagos teljesítmény, (Fénysebesség)

2 betétkocsis 2 motorkocsis vonat esetén sincs semmilyen tiltás (Állatinagy sebesség)

Csak motorkocsival való közlekedés esetén a gyorsulást korlátozza a kardánszakadás-védelem.

Viszont ez kiiktatható. (Elképzelhetetlen sebesség) Ekkor átmegyünk skótkockásba.

 

Az elképzelhetetlen sebesség, nem beszari Sanderseknek való itt már be kell kapcsolni az öveket…

Előzmény: torokb2 (9730)
torokb2 Creative Commons License 2024.02.22 0 2 9732

A perdülésvédelem és a villamos fék csúszásvédelme nézi a gyorsulást is a BV-ken és a BDV-ken is. A BV-n nem jellemző a hajtott kerekeken a fordulatszámkülönbség, mivel egy közös inverterről jár a négy párhuzamosan kapcsolt vontatómotor (sönt jellegű aszinkron motorok). A BDV-ken két független hajtás van, de képes a két hajtás (mind a négy tengely) egyszerre elpörögni, amikor is szintén nincs fordulatszám különbség a tengelyek között.

Előzmény: r1232 (9731)
r1232 Creative Commons License 2024.02.22 -1 0 9731

Szvsz perdülésvédelem nem a gyorsulást, hanem a hajtott kerekek fordulatszám különbségét nézi.

Előzmény: torokb2 (9730)
torokb2 Creative Commons License 2024.02.22 0 2 9730

Az említett járművek alapvetően úgy készültek hogy egy motorkocsi két betétkocsival és egy vezérlőkocsival közlekedik. Amennyire emlékszem, ha a szerelvényben két motorkocsi van, akkor az elpörgésvédelem "nem érti" mitől gyorsul annyira a szerelvény, és visszaveszi a gázt. Ezért nem szokás két motorkocsival teljesen kitolni a csülköt. Úgy rémlik BDV-nél nincs ez a jelenség. Az egykori motorkocsi reszortos szokott erre járni, majd pontosít :)

Előzmény: Tractron (9728)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.02.22 0 0 9729

Keverheted az engedélyezett sebességük különbözőségével.

Előzmény: Tractron (9728)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!