A ballaszt "helyét" kissé atvitten értettem, arra gondolva, hogy az említett átalakítások vélhetően nem okoznának túlsúlyt, mivel a beépített új többlet súlynak megfelelő ballaszt talán eltávolítható lenne...
A kínai sz@r kifejezést pedig "Finglong" buszok "sikertörténetére" emlékezvén használtam.
Voltak már ilyen ötletelés egész magas szinten is, ill. diploma munkák is készültek aztán nem lett belőle semmi. A Start igazából nem érdekelt benne, a konkurenciának pedig valszeg olcsóbb megvenni a kínai "szart"...
A ballasztot egyébként koránt sem olyan egyszerű kivenni, ugyanis a leg változatosabb helyekre építették be, pl. a hossztartók belső üregébe is...
Vesszük kínából azokat a sz@rokat, miközben ott a sok (vagy már nem is sok?) leállított Szöcske.
Nem volna célszerűbb ezeket felélesztve vmiféle dual, vagy 'last mile' üzemi képességűre átalakítani őket, hogy felsővezeték nélküli vágányokon/vonalszakaszon is használhatóak legyenek?
A ballaszt helyett jöhetnének az akkuk, vagy a kiegészítő, dízeles erőforrás...
Persze, ha a politikát kivonjuk a dologból! 😁
Amúgy nem tudom, van-e realitás mindebben, csak mostanában soxor eszembe jut, amikor a kínai sz@rt látom a gépháza oldalán virító piros lámpájával...
A 011 talán főtrafó hibával? állt meg. Ebben nem vagyok biztos, de alaposan lefogyott az idők során. Amikor a sorozatra hirtelen nem lett szükség, nem volt kérdéses a sorsa. Ma egy üres váz. Sv-n van a dögsorban.
A 041 pedig hiába kapott V5-öt még az Éjj.-ban, Szolnokon tolatási balesetben sérült meg. Nem lett megjavítva. Ennek az alkatrészei is más gépekbe épültek. A homlokkapaszkodói a vörös lámpákkal a 014-re kerültek. A maradványa a szolnoki jj.-ban bomlik.
011 : Székesfehérvár - FKI - A mozdony műszaki állapota miatt nem tervezett a további üzemeltetése.
041 : Szolnok - FKI - A mozdony műszaki állapota miatt nem tervezett a további üzemeltetése.
Hivatalos dokumentumot nem találtam a mozdonyok selejtezéséről. Információim szerint a műhelyek melletti, mögötti vágányokon ("parajosban") vannak tárolva, félreállítva.
011 évtizedeken át Dunaújvárosi tolatós volt. Egyszer csak eltűnt, aztán Fehérvárra került FKI-ba. Ha van, ott van. Vagy ott darabolták. De szvsz még egyben van.
041-et életemben nem láttam, nem is tudom hová valósi volt. Psz szerint Dombóvárt tippelnék.
Töredelmesen bevallom, hogy az októberi e-mail levele valahogy eltűnt, és csak ma került elő. Nem tudom, érdekes-e még a benne foglalt, V46-os képre vonatkozó kérése? Én úgy vettem, hogy igen, és kétszer meg is próbáltam elküldeni a kért képeket, de mindkét próbálkozásom hibaüzenetet eredményezett. Ha még érdekes lenne a dolog, kérem írja meg emil címét, hogy felvehessem Önnel a kapcsolatot.
Elnézést, tévedtem, nem a fészbúk-messengeren írtam, (ott nem is írhattam, mivel nem tudhatom, fent van-e a facén, és ha igen, milyen néven!), hanem ímélben küldtem egy levelet az itt megadott ímélcímére!
T. "Itteni lakosopk"! Van egy kérdésem. Közzé tud-e itt tenni valaki egy régesrégi, úgy értem, 2007 előtti állomásítási listát? Ha több "évjárat" is akad, azt is köszönettel fogadom!
Ferencvároshoz szólva:-014-es Fc.-s lett 02.01-től ,021-es nem FKI hanem fvcs.-re (beutalója meg van csak a hívó szóra vár)vár.,023-as trafóval javít ,de kapacitás gondok miatt most félre tették.
szerint rendszereztem ezt az ömlesztve kapott adathalmazt. De mivel nem tudom, EXCELT hogy lehet, hogyan kell ide közvetlenül beszúrni, PS. monitorképként teszem fel a T. Olvtársaknak! Használja mindenki egészséggel! Még annyit, tavaly májusban, tehát 3/4 éve az arckönyvben (Fb.) Bryan Nagy ottani Olvtárs feltette, és betű szerint megegyezik a mostani ittenivel!!
Az itteni bóklászásaim során találtam 2010. jan. elejéről egy, szinte felbecsülhetetlen értékű, de mára már minden bizonnyal elavult szösszenetet tisztelt V43 2317-es kedves Olvtárstól. Erről van szó:
Mindössze annyi változtatást iktattam be, hogy a psz.-ok elé a "V46" ismétlődő megnevezgetését helyettesítendő, minden, a sorban 2.-tól leírt psz. elé egy "tilde" jelet (~ [Alt Gr + "1" billentyűkombináció], tettem!
Közösen nem frissíthetnénk, aktualizálhatnánk, esetleg hozzátéve a gépek üzemképtelen, "FKI" státuszát, egyéb leállásokat is? 2009-ben jómagam is csináltam egy-egy állomásítási listát az OFF V43-as szilikről, a szintén OFF V63-as Gigantokról és utolsónak, innen topiktárstól direkt felkérésre a V46 Szöcskékről is! Tudom, milyen sikere volt, esetleg megismételhetnénk! Én szívesen "vevő" vagyok rá, és szeretnék uugyanannyi ismeretre szert tenni ezekről a nélkülözhetetlen kiszolgáló gépekről is megtudni, mint amennyit a szilijeinkről! Jó, tudom, ez lehetetlen, már csak a darabszámok miatti különbségek, a V43-asok már nagy számú selejtezése, a pályaszám cserék, a papagájosítás, a cirmosítás, stb., stb., miatt is!
Elnézést, hogy csak 2 nap után válaszolok, de egyrészt nem fórumozok annyit, mint régen. Másrészt több fontos, halaszthatatlan, de komoly koncentrálást is igénylő elfoglaltságogom is volt az elmúlt napokban. MAIL MENT!!
Találtam két képet az archívumomban a megadott pályaszámtartományokból. Ha nem is a legjobbak, de talán használhatóak számodra. Írj, szívesen elküldöm.
Nem fordítva van, hogy az egyes vég a fix kopoltyús szellőző rácsos, mert ott van a simítófojtó a főlégtartályok alatt, és a kettes a nyitható a levegős álványnál?