Keresés

Részletes keresés

smnks Creative Commons License 2024.05.24 -1 0 5667

Köszönöm!

 

A ballaszt "helyét" kissé atvitten értettem, arra gondolva, hogy az említett átalakítások vélhetően nem okoznának túlsúlyt, mivel a beépített új többlet súlynak megfelelő ballaszt talán eltávolítható lenne...

 

A kínai sz@r kifejezést pedig "Finglong" buszok "sikertörténetére" emlékezvén használtam.

Előzmény: tom sawyer (5666)
tom sawyer Creative Commons License 2024.05.24 0 1 5666

Voltak már ilyen ötletelés egész magas szinten is, ill. diploma munkák is készültek aztán nem lett belőle semmi. A Start igazából nem érdekelt benne, a konkurenciának pedig valszeg olcsóbb megvenni a kínai "szart"...

 

A ballasztot egyébként koránt sem olyan egyszerű kivenni, ugyanis a leg változatosabb helyekre építették be, pl. a hossztartók belső üregébe is...

 

Előzmény: smnks (5665)
smnks Creative Commons License 2024.05.24 -1 2 5665

Egy "csak úgy" jellegű gondolat:

Vesszük kínából azokat a sz@rokat, miközben ott a sok (vagy már nem is sok?) leállított Szöcske.

Nem volna célszerűbb ezeket felélesztve vmiféle dual, vagy 'last mile' üzemi képességűre átalakítani őket, hogy felsővezeték nélküli vágányokon/vonalszakaszon is használhatóak legyenek?

A ballaszt helyett jöhetnének az akkuk, vagy a kiegészítő, dízeles erőforrás...

Persze, ha a politikát kivonjuk a dologból! 😁

Amúgy nem tudom, van-e realitás mindebben, csak mostanában soxor eszembe jut, amikor a kínai sz@rt látom a gépháza oldalán virító piros lámpájával...

tom sawyer Creative Commons License 2024.04.07 0 0 5664

Fogalmam sincs, de valószínű. 2008-ban trafó már nem volt benne, valamint szorgos kezecskék a hozzáférhető kábeleket is kivagdosták belőle...

Előzmény: Gigantos (5663)
Gigantos Creative Commons License 2024.04.06 0 1 5663

A 011 talán főtrafó hibával? állt meg. Ebben nem vagyok biztos, de alaposan lefogyott az idők során. Amikor a sorozatra hirtelen nem lett szükség, nem volt kérdéses a sorsa. Ma egy üres váz. Sv-n van a dögsorban.

 

A 041 pedig hiába kapott V5-öt még az Éjj.-ban, Szolnokon tolatási balesetben sérült meg. Nem lett megjavítva. Ennek az alkatrészei is más gépekbe épültek. A homlokkapaszkodói a vörös lámpákkal a 014-re kerültek. A maradványa a szolnoki jj.-ban bomlik.

Előzmény: tom sawyer (5660)
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2024.04.05 0 1 5662

Bár biztosan szóba került már itt, de most az archívumomban keresgélve találtam ezeket a képeket. V46 038.

2008 április még szolgálatban.

2017 július siralmas állapotban Sl fűtőház mögött a dögsoron.

Ugly Kid Joe Creative Commons License 2024.04.05 0 1 5661

011 : Székesfehérvár - FKI - A mozdony műszaki állapota miatt nem tervezett a további üzemeltetése.

041 : Szolnok - FKI - A mozdony műszaki állapota miatt nem tervezett a további üzemeltetése.

Hivatalos dokumentumot nem találtam a mozdonyok selejtezéséről. Információim szerint a műhelyek melletti, mögötti vágányokon ("parajosban") vannak tárolva, félreállítva.

Előzmény: Tractron (5658)
tom sawyer Creative Commons License 2024.04.05 0 0 5660

A 011-est 2008-ban láttam Fehérvár fűtőház parajosában, erősen szétrabolt, lepusztított állapotban.

Előzmény: M41 2180 (5659)
M41 2180 Creative Commons License 2024.04.05 0 0 5659

011 évtizedeken át Dunaújvárosi tolatós volt. Egyszer csak eltűnt, aztán Fehérvárra került FKI-ba. Ha van, ott van. Vagy ott darabolták. De szvsz még egyben van.

041-et életemben nem láttam,  nem is tudom hová valósi volt. Psz szerint Dombóvárt tippelnék.

Előzmény: Tractron (5658)
Tractron Creative Commons License 2024.04.02 0 0 5658

V46 011 és V46 041 gépekkel mi a helyzet?
Nem láthatóak a publikus Start állományban, de selejtezésről se hallottam.

1047 005-2 Creative Commons License 2023.11.07 0 0 5657
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2023.05.04 0 2 5656

Valószínűleg a CRRC-s tolatógépe az RCH-nak. Arrafelé szokott legelészni.

Előzmény: Atomcsapássy Edömér (5655)
Atomcsapássy Edömér Creative Commons License 2023.05.04 0 0 5655

Üdv! Ferencvároson áthaladva látott, naaaagyoooon hosszú V46-os mozdony az micsoda?

ismét1435mm Creative Commons License 2023.01.20 0 0 5654

T. Molinári bácsi!

 

Töredelmesen bevallom, hogy az októberi e-mail levele valahogy eltűnt, és csak ma került elő. Nem tudom, érdekes-e még a benne foglalt, V46-os képre vonatkozó kérése? Én úgy vettem, hogy igen, és kétszer meg is próbáltam elküldeni a kért képeket, de mindkét próbálkozásom hibaüzenetet eredményezett. Ha még érdekes lenne a dolog, kérem írja meg emil címét, hogy felvehessem Önnel a kapcsolatot.

 

Tisztelettel: Kőszegi Béla Gy.

 

Előzmény: Molinári bácsi (5653)
Molinári bácsi Creative Commons License 2022.11.04 -1 0 5653

 

Tisztelt "GumiApo" nick Olvtárs!

Elnézést, tévedtem, nem a fészbúk-messengeren írtam, (ott nem is írhattam, mivel nem tudhatom, fent van-e a facén, és ha igen, milyen néven!), hanem ímélben küldtem egy levelet az itt megadott ímélcímére!

Előzmény: Molinári bácsi (5652)
Molinári bácsi Creative Commons License 2022.11.04 -1 0 5652

 

Tisztelt "GumiApo" nick Olvtárs!

Írtam egy üzenetet a fészbúk-messengeren! Kérem, olvassa el!

Köszönöm! Molinári bácsi

Előzmény: GumiApo (4863)
Molinári bácsi Creative Commons License 2022.10.30 0 1 5651

 

Üdv!

T. "Itteni lakosopk"!
Van egy kérdésem. Közzé tud-e itt tenni valaki egy régesrégi, úgy értem, 2007 előtti állomásítási listát? Ha több "évjárat" is akad, azt is köszönettel fogadom!

Molinári bácsi

tothgun modells Creative Commons License 2022.08.03 0 0 5650

Üdvözletem!

 

A Fotósvonat Facebook oldal Szöcske fotósvonat ajánlata a típus kedvelőinek:

Üdv, tothgun

50558227103-5 Creative Commons License 2022.03.05 0 0 5649

Köszönöm az infókat!

Előzmény: EVM (5648)
EVM Creative Commons License 2022.03.05 0 2 5648

Ferencvároshoz szólva:-014-es Fc.-s lett 02.01-től ,021-es nem FKI hanem fvcs.-re (beutalója meg van csak a hívó szóra vár)vár.,023-as trafóval javít ,de kapacitás gondok miatt most félre tették.

Előzmény: 50558227103-5 (5645)
Molinári bácsi Creative Commons License 2022.03.05 0 3 5647

 

A kép (~ek) lemaradt (~ak), kijöttem a gyakorlatból!

Előzmény: Molinári bácsi (5646)
Molinári bácsi Creative Commons License 2022.03.05 0 0 5646

 

Az éjjel EXCEL 3 táblázatba:

 

 - Pályaszám

 - Telephely és

 - FKI státusz

 

szerint rendszereztem ezt az ömlesztve kapott adathalmazt. De mivel nem tudom, EXCELT hogy lehet, hogyan kell ide közvetlenül beszúrni, PS. monitorképként teszem fel a T. Olvtársaknak! Használja mindenki egészséggel!
Még annyit, tavaly májusban, tehát 3/4 éve az arckönyvben   (Fb.) Bryan Nagy ottani Olvtárs feltette, és betű szerint megegyezik a mostani ittenivel!!

 

Előzmény: 50558227103-5 (5645)
50558227103-5 Creative Commons License 2022.03.04 0 2 5645

Legutóbbi tudomásom szerint jelenleg ez az aktuális helyzet:

Ferencváros:

001, 002 (FKI), 003, 004 (FKI), 005, 006, 007, 008 (FKI), 010 (FKI), 017 (FKI), 021 (FKI), 022, 023, 025, 032, 034, 035, 036, 053, 058

Székesfehérvár:

011 (FKI), 044 (FKI)

Dombóvár:

037 (FKI), 040 (FKI), 046, 047, 048 (FKI), 050

Győr:

018, 028 (FKI), 029 (FKI), 030 (FKI), 031 (FKI), 033 (FKI), 056 (FKI)

Szombathely: 

049 (FKI), 051, 052

Szeged:

013 (FKI), 020 (FKI), 024, 027 (FKI), 042 (FKI), 054, 055 (FKI), 057 (FKI)

Szolnok:

014, 038 (FKI), 041 (FKI)

Miskolc:

009, 012 (FKI), 026 , 039 (FKI), 043 , 059 (FKI), 060 (FKI)

Nyíregyháza:

015 (FKI), 016 (FKI), 019 (FKI), 045

Előzmény: Molinári bácsi (5643)
KVZOLI Creative Commons License 2022.03.04 0 0 5644

460 031 FKI Győr balesetes.

Előzmény: Molinári bácsi (5643)
Molinári bácsi Creative Commons License 2022.03.04 0 0 5643

 

Tisztelt topiktársak!

Az itteni bóklászásaim során találtam 2010. jan. elejéről egy, szinte felbecsülhetetlen értékű, de mára már minden bizonnyal elavult szösszenetet tisztelt V43 2317-es kedves Olvtárstól. Erről van szó:

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=96479320&t=9121003

 

De talán úgy még egyszerűbb, ha bemásolom ide:

 

Ferencváros: V46 001, ~002, ~003, ~004, ~005, ~006, ~008, ~017, ~021, ~022, ~023, ~025, ~032, ~034, ~036, ~058. (16 darab)



Székesfehérvár: V46 009, ~010, ~011. (3 darab)



Dombóvár: V46 037, ~040, ~046, ~047, ~048, ~050. (6 darab)



Győr: V46 018, ~028, ~029, ~030, ~031, ~033. (6 darab)



Szombathely: V46 007, ~035, ~044, ~049, ~051, ~052, ~056, ~057. (8 darab)



Szeged: V46 013, ~020, ~024, ~027, ~042, ~054, ~055. (7 darab)



Szolnok: V46 014, ~038, ~041. (3 darab)



Miskolc: V46 012, ~026, ~039, ~043, ~059, ~060. (6 darab)



Nyíregyháza: V46 015, ~016, ~019, ~045, ~053. (5 darab)

 

Mindössze annyi változtatást iktattam be, hogy a psz.-ok elé a "V46" ismétlődő megnevezgetését helyettesítendő, minden, a sorban 2.-tól leírt psz. elé egy "tilde" jelet (~ [Alt Gr + "1" billentyűkombináció], tettem!

 

Közösen nem frissíthetnénk, aktualizálhatnánk, esetleg hozzátéve a gépek üzemképtelen, "FKI" státuszát, egyéb leállásokat is? 2009-ben jómagam is csináltam egy-egy állomásítási listát az OFF V43-as szilikről, a szintén OFF V63-as Gigantokról és utolsónak, innen topiktárstól direkt felkérésre a V46 Szöcskékről is! Tudom, milyen sikere volt, esetleg megismételhetnénk! Én szívesen "vevő" vagyok rá, és szeretnék uugyanannyi ismeretre szert tenni ezekről a nélkülözhetetlen kiszolgáló gépekről is megtudni, mint amennyit a szilijeinkről! Jó, tudom, ez lehetetlen, már csak a darabszámok miatti különbségek, a V43-asok már nagy számú selejtezése, a pályaszám cserék, a papagájosítás, a cirmosítás, stb., stb., miatt is!

Molinári bácsi Creative Commons License 2022.03.04 0 0 5642

 

Elnézést, hogy csak 2 nap után válaszolok, de egyrészt nem fórumozok annyit, mint régen. Másrészt több fontos, halaszthatatlan, de komoly koncentrálást is igénylő elfoglaltságogom is volt az elmúlt napokban.
MAIL MENT!!

Előzmény: Schmidt-féle túlhevítő (5641)
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2022.03.02 0 0 5641

Találtam két képet az archívumomban a megadott pályaszámtartományokból. Ha nem is a legjobbak, de talán használhatóak számodra. Írj, szívesen elküldöm.

Előzmény: Molinári bácsi (5635)
tom sawyer Creative Commons License 2022.02.28 0 0 5640

Megnéztem, és igazad van! Pedig még típus vizsgám is volt rá anno :-D .

Előzmény: Dash 9 (5638)
1047 005-2 Creative Commons License 2022.02.27 0 0 5639

"Más olyan ismérvei is vannak, (mint pl. a sziliknek!), amik alapján tudható, melyik az egyes és melyik a kettes végük??"

 

 

Pld.:a kormányszelepek,a 60 L-es tartály alapján.

Előzmény: Molinári bácsi (5636)
Dash 9 Creative Commons License 2022.02.27 0 0 5638

Üdv!

 

Nem fordítva van, hogy az egyes vég a fix kopoltyús szellőző rácsos, mert ott van a simítófojtó a főlégtartályok alatt, és a kettes a nyitható a levegős álványnál?

Előzmény: tom sawyer (5637)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!