Úgy látszik, egyre szélesebb márkaválasztékkal jelentkezik az itthoni piacon is a Kymco motorgyár. Motorok, robogók és quadok is szerepelnek a palettán. Milyen tapasztalatotok van a márkával kapcsolatban, milyen kiegészítőkkel érdemes hozzáfogni egy ilyen gyártmány megvásárlásakor?!
Sziasztok! van egy kymco agility 4t 50ccm robogóm, és az érdekelne, hogy van e valakinek tapasztalata, hogy fullszintetikus olaj használható e bele?
a gépkönyv szerint 15w40 kellene bele, de az már nem nagyon van, én 10w 40 castrollal használom, de most láttam valahol 10w40 fullszint repsolt és nem tdom, hogy ki merjem e próbálni, a teljesítményszint meg az ára is ugyanaz, mint a jelenleg használt résszintetikusnak. most vettem észre, hogy kymco topik is van
Mit jelent az, hogy a karburátor tiszta? Szétszedted, kitisztítottad és levegővel átfujtad és benzinnel átmostad az összes fúvókát és a járatokat? Ha már lebontod a karburátorig, és ha 2 ütemű akkor simán 4 csavar továbbontásával ellenőrizd a membránt is. A vákumcsöveket is ellenőrizni, nincs-e rajta repedés, akár akár közvetlen a csonknál is. A karbi teljes alapos kitakarítás után ne tedd rá az üzemanyag vezetéket, hanem a vákumcső bemeneténél fecskendezz be injekcióstűvel indításkor friss tiszta üzemanyagot. Ha így indul, de később rádugott üzemanyagvezetékkel nem, akkor üzemanyagellátási gondja van.
A leírt jelenség egyébként vizes vagy kevés üzemanyagra, részleges dugulásra vagy sok levegőre utal.
Így látatlanban szerintem:
szivató nem működik vagy hibásan működik, a szivató alatti üzemanyagcsatorna eldugult
fals levegő: légszűrőnél, szívócsonk alatt, repedt szívócsonk, 2 ütemű esetén még főtengelyszimmering. Ha 4 ütemű a gép, akkor 90% szerintem a repedt szívócsonk (itt kap fals levegőt), ezért indul nehezen, illetve melegen túlpörög, vagy fellazult szívócsonk, vagy szívócsonk alatti gumigyűrű szakadása, vagy ellaposodása.De lehet nem megfelelő szelephézag is.
vizes benzin
dugulás az üzemanyagvezetékben vagy hibás a vákumos benzincsap
Kiszőrösödött vagy szorul a gázbowden és nem tud visszaereszkedni teljesen a tolattyú, vagy a pillangószelep.
A gyenge akkumulátor is okozhat indítási nehézséget, mert a szikraképzéshez már nem jut elég energia.
Üdv.Kymko Drink 125 hidegindítási és alapjarati hibával küzdök. A karburator tiszta, automata szívató működik, hidegen nagyon nehezen indul és alacsony az alapjarat vagy nincs is,melegen viszont magas.Nincs meg az a tipikus jelenség hogy hidegen magasabb az alapjarat és ahogy elzár a szívató szép lassan beáll az alapjarat. Benzin levegő keverési aranyt álitó csavarra sem reagál.Érdemes membránokat cserélni? Akinek van tippje várom a segítséget. Köszi
Sziasztok, van egy Kymco agility 50 4t-m 2006 12-es kerekű és úszóház tömítés, vagy karburátor tömítés készlet kellene hozzá, de nem találok Mo.-nn sehol, csak Lengyelországban ha valaki tud ilyet, megköszönném.
Kösz amit irtál, de nem az olcsoság a szempont. Az elsö havazás után rakom le , majd ha jég ill homentes az aszfalt , ismét használom. Rugásra rögtön indul, az nem lenne gond. Az átlátszo házas jo ötlet.
A legolcsóbb meg az, hogy benn hagyod a régi akksit, és rúgással indítod. Lemondasz az öníndítás kényelméről, akkor nem kell akksit venni. Legalábbis tél előtt én nem vennék, megvárnám vele a tavaszi szezont.
Bármelyik legolcsóbb gondozásmentes (amibe nem kell nézegetni mindig a folyadékszintet, meg nem is tudod felnyitás nélkül, mert nem átlátszó a folyadékház így nem látni oldaról ránézésre a szintet) , de ez csak praktikussági szempont.
Mivel mindenki azt hiszi , hogy a "gondozásmentes " akkut nem kell karbantartani, ezért legtöbben nagyívben szarnak rá és hamar tönkremegy.
Ha viszont folyamatosan tudod ellenőrizni, /nyáron havonta/ és utántölteni a folyadékszintet desztvízzel, akkor bármelyik legolcsóbb átlátszó házas. Ha folyamatosan karbantartod (ellenőrzöd az akksina feszültséget, a fesszabályozón a töltést /max 14.5 , szükség esetén feszszabályozó csere/ vízzel feltöltöd, télen akksitöltővel rátöltesz), akkor ezzel megy el a legtovább, pont a gondozás miatt.
A cellákból nem egyformán szokott fogyni a víz. Általában a + pólusnál levőből jobban fogy, ezért az átlátszó és csavarral nyitható akksikat könnyebb ellenőrizni és gondozni, így nem fordulhat elő, hogy az egyik cellából már a fele víz elpárolgott, a többiben meg még megvan rendesen a folyadékszint.
Amúgy kb 2- 4 szezont mennek el általában. A legnagyobb ellensége a ritka használat és a téli leállás ( az alacsony hőmérséklet a hideg, és a közben történő töltés nélküli feszültségesés, akár a mélykisülési állapotig, ahonnan nem hozható vissza hiába akarod újra tölteni. Ezért javasolt télen kivenni, szobahőmérsékleten tárolni, és havonta utántölteni, így tavasszal nincs vele gond. Még a merülés kiváltó oka lehet a riasztó, ami folyamatosan meríti az akksit.
Fölösleges nagyságrendekkel több pénzt kiadni egy robogó akksira. Inkább a gondozásra kell nagyobb hangsúlyt fektetni, azzal tudsz a legtöbbet spórolni.
Super kivesézted, sajna az akksim 12,2 v körül van nyug állapotban, tehát csere. Elég széles akinálat akksikbol,tapasztalatod szerint melyik jo vétel ár-érték arányban(12v 4-5 AH bal+).
Akkor is le szokott merülni az akksi, ha sokat mész rövid távon, vagyis nem tud a két, stb számú indítás közben feltölteni. Először ellenőrizd a töltést. Nézd meg a feszültséget kikapcsolt motornál 12,3-13,2 között, majd járó motornál alapjáraton 13,2 körül kell lennie, ha húzod neki, akkor felmegy a töltés 14,4 -14,6 V-ra. Ez normális. Ha e fölött van akkor túltölti az akkut, ilyenkor feszszabályozót kell cserélni, vagy a testvezetékeket leellenőrizni. Ha ez alatt van a töltés, akkor nem tölt a generátor . Az akkusarukat és csatlakozó vezetékeket fémtisztára tisztítani.
Javaslom, hogy tedd föl az akksit külső töltőre. Mielőtt töltőre teszed , ellenőrizd a savszintet., ha alacsony desztillált vízzel tölts fel a cellákat. Teljesen feltöltött akkuval indítózzál. Ha így indul , de 2 . 3. indításra nem, vagy hirtelen lecsökken a feszültség akkor akku probléma van. Ha utána is indít, de később többszöri huzamosabb motorozás után újra haldoklik, és a töltés normális, akkor rossz az akksi. Ha indítózásakor 11 v alá csökken a feszültség, vagy terheletlenül lemegy 12 v alá akkor az akksi haldoklik, mert nem veszi fel a töltést, illetve nem tudja megtartani.
Ha netán van riasztó a motorban, az is lemerítheti az akksit.
A „12 Voltos” ólomakkumulátor hat darab, egyenként közelítőleg 2 Voltos cellát tartalmaz. A töltés befejezése után fél órával mérhető ún. nyugalmi feszültség 12,72 Volt, cellánként 2,12 Volt.
Ha az akku pólusai között 12,4 V mérhető, a töltöttségi szintje: 75%, 12,2 Voltnál már csak 50%, 12,0 Volt esetén pedig már csak 25%, ha 11,7 Voltot vagy kevesebbet mutat a műszer, az akku lemerültnek tekinthető. Természetesen bizonyos célokra ilyenkor még használható: tovább éghet pl. a belső világítás, működhet a rádió, de az akkumulátor a motor indítására már aligha képes. A kisütési határfeszültség kb. 10,5 Volt (1,75 Volt cellánként), ez alatt az akku károsodásával járó mélykisülés kezdődik. Önindítózás közben az akku feszültsége akár 7-8 V közé is leeshet egy rövid időre, da a motor beindulása után – amikor a generátor már táplálni kezdi az akkumulátort – a töltési feszültségnek pár másodpercen beül vissza kell mennie a fenti értékekre, ugyanígy a nyugalmi feszültségnek is.
Az új motor miatt a megnövekedett kompresszió miatt a régi akksi már nem tudja rendesen megfogatni az önindítót, hirtelen fellép a feszültségesés. Akksi csere, vagy rúgással kell indítani.
Gyenge akkumulátor Önindítózáskor meg kellene nézni mennyire esik le a feszültsége az akksinak.
Önindító szénkefék kopottak, és a forgórész kommutátora közötti rések el vannak tömődve a szénkeféről lehulló grafitporral. Javasolt felújító készlet: https://robogoalkatreszek.com/id/11178-Onindito-felujito-szett-4T Otthon simán szétszeded az önindítót és kicseréled az alkatrészeket, közben a kis csapágyakat tengelyeket is megzsírozod.
Az Akkuról az önindítóra menő + és testvezeték ellenőrzése. A csatlakozók újraforrasztása. Az testvezeték csatlakozásnál a váz, vagy az önindító fémtisztára csiszolása. A régi motorokon, simán el is szokott korrodálni a vezeték, úgyhogy már "nem vezeti rendesen" az áramot. Vezetékcsere.
Az indító relé nagy feszültségű kapcsai meg vannak égve és ott történik a feszültségesés, emiatt nem forgat rendesen az akksi. csavarhúzóval össze kell "kötni" az indítórelé két piros vezetékét. Ha akkor rendesen indul, akkor a relé a hibás. (csak arra ügyelj, hogy közben a csavarhúzóval máshoz (test) ne érj hozzá, és természetesn szigetelt nyelű legyen a csavarhúzó. Csavarhúzó helyett sima vastag vezetékkel is összezárhatod a két pozitív vezetéket. Addig önindítózik amíg össze van zárva. Ha hibás, csere: https://robogoalkatreszek.com/id/00679-Indito-rele-4T-GY6-50-150ccm-139QMB--QUAD-50-250ccm--4-utemu-kinai-robogohoz--Rieju--Kymco-4T-040
De mindezek akár az összes is előfordulhat egyszerre.
Véleményem szerint, ha olajat és légszűrőt mindig időben cseréltek benne, akkor motorikusan /henger, dugó, főtengely, gyűrű, vezérműlánc, vezérlés/ elnyűhetetlen. 50.000 -ig simán elmegy. A vezérműlánc olyan rövid, hogy nagyon megnyúlni sem tud, állítani nem kell , mert a feszítő meg automatikusan utánafeszít.
Nekem is van 3 db 4 ütemű 50-es 139QMB motorom (2 Rieju Toreo, 1 Motowell Yoyo, évek óta mennek blokkot nem kellett bontani sosem, szelephézagot nem kellett állítani, csak izzót, feszszabályozót meg akksit, meg 300 ft-os berúgóperselyt az oldaldekniben kellet cserélni. Ez mind otthon megoldható. Ha a folytás ki van véve belőle a variátornál, és nyitott (korlátozás nélküli) CD van benne, akkor ez óra szerint megy 70-et, kis lejtőn kipörög 80-ig is. 55-65 között érzi jól magát, azzal kimegy a világból.
A karburátorházban néha a 95-ös benzinből a víz kiül és akkor nem akar indulni, vagy ha elindul nem akar menni, ha húzod neki, mert a főfuvóka a vízbe ér. Ilyenkor megoldás: az úszócsészén levő leeresztőcsavart kinyitod, a vízes benzin kifolyik a karbiból. elzárod, 3x megrúgod, hogy a vákum kinyissa az üzemanyagcsapot, a karburátor megtelik. Utána gyújtás rá és lehet indítani. De ha 100-as benzint tankolsz, akkor nagy valószínűséggel vizesedés sem fordul elő.
Ha sokat áll főleg nyáron, akkor a karburátorból elpárolog az üzemanyag és akkor szintén gyújtás nélkül 5-6x megrúgod, hogy fölteljen a karburátor és utána gyújtás és lehet indítani akár rúgással vagy önindítóval. Csendes, keveset eszik. Ezt nem lehet agyontuningolni mint a 2 üteműeket, ezért nem is népszerűek a fiatalok körében. Vagy nők, vagy idősebbek használják, ők meg nem csutkagázzal közlekednek. Nem egy gyorsulóbajnok, és a dombot sem küzdi le olyan fürgén mint egy 2 ütemű. azonban üzembiztos, nem kell aggódni, mint a 2 üteműnél, hogy megszorul, mert nem kap kenést az elromló olajadagoló pumpa miatt.
Honda 125-ös 4 ütemű futármotorok felújítás nélkül 100.000 km-t elmennek, pedig azok ütve vágva vannak. Előbb összetörik, vagy szétesik a váz, futómű, meg a hajtáslánc mint a blokk. A hajtásláncot kopóalkatrészt/variátor, szíj, kuplung, fékbetét, bendix/ CDI, feszabályozó, üzemanyag és vákumcső, automata szivató, vagy berúgótengely perselyt kell esetleg cserélni. Az önindítóhoz is 2000 ft felújító készletet(szénkefék, rugók, persely) lehet venni és otthon simán fel tudod újítani. Ha nem véres a torka, akkor fölösleges felújításra pénzt kidobni.
A fiam Londonban 125-ös 4 utemű Hondával dolgozott futárként, 80 ezer mérföld volt a 125-ösben, már mindene törve volt, de zokszó nélkül ment. És ilyen futásteljesítményű motor rengeteg volt a cégnél. Ha nem lettek volna üzembiztosak, simán lecserélték volna.
Olyanok, mint a régi Briggs fűnyíró motorok, elnyűhetetlenek, szinte csak szándékosan lehet tönkretenni.
Sziasztok! Gyors hozzáértő véleményre lenne szükségem. Felkínáltak egy PEOPLE S 250-et megvételre egész jó áron, viszont terheléskor folyamatosan illetve indításkor egy pillanatra csattog vagy kopog a kuplung. Úgy tudnám pontosabban leírni mint amikor túl nagy az előgyujtás vagy valami hasonló. Az eladó szerint ez normális a KYMCO-knál de én nem nagyon tudnék ezzel a hangal együtt élni. 29e. km van a motorban, aminek a fentiektől eltekintve gyönyörű hangja van.
A kérdésem az lenne felétek, hogy ezek tényleg ilyenek vagy egy kuplung cserével elhallgat ill. ha így használom egy darabig okozhatr e valami károsodást.
A piros és a fekete vezeték rövidre zárása esetén /a videóban piros vezetéket használtak erre/ önindítóval indítható a szokásos módon.
Indulás után ha kiveszed a rövidzárat, jár tovább a motor.
Ha a fekete/fehér és zöld vezetéket zárod rövidre, akkor leáll.
ha csak széthúzod a csatlakozót és nem zársz semmit rövidre, akkor csak rúgással tudod indítani, önindítóval nem.
Szerintem a kék vezetéked nem a gyújtáskapcsolóba megy. Az világítás vezeték elméletileg. De nézd meg milyen színben folytatódik, mert lehet, hogy már valaki toldotta és csak kék színnel csinálta.
Utánanéztem kicsit a problémának, és legvalószínűbb hogy hibás az automata szivató. Elfáradt, kezd valamelyik állásban megragadni, vagy nem elég gyorsan reagál.
Csináltál-e előtte valamit a gépen? Ha folyamatosan használod (10-20 km) közben rendesen megy, nem hagy ki néha, amikor gödörbe mész? Nem fogyaszt-e többet mint korábban? Rúgáskor meg sem röffen?
Olyan jelenség, mintha sokat kapna, vagy benzinben túl dús a benzin-levegő arány. Gyertyaképet megnézném amikor nem indul. hogy nem túl benzines-e a gyertya, és akkor van-e szikra.
Ilyenkor nyélgázon kéne megpróbálni indítani, de úgy, hogy csak egyszer húzod tökig a gázt és utána nem engeded vissza (mert minden ráhúzáskor a gyorsító fuvókája benyom benzint), és úgy rúgd meg többször .
Megnézni a légszűrő betétet, vagy a légszűrő levegőt beszívó csövét nincs-e elzáródva, nincs-e eltömődve. (ekkor is dús a keverék)
Ellenőrizni a szivatót, hogy kikapcsol-e egy idő után.
A kipufogót ellenőrizni, nincs-e eltömődve.
Ha benzines a gyertya , nincs szikra melegen:
gyertyacsere-megfelelő hőértékűre
a gyertyától mennék visszafelé hibát keresni/pipa, gyújtókábel, gyújtótekercs, CDI, Jeladó tekercs, gerjesztő tekercs. Az alaplapon a forrasztások ellenőrzése. Hőre táguló hajszálrepedés a forrasztásban, vagy a tekercsben.
csatlakozókban /csokik/ a vezetékek, csatlakozások ellenőrzése: amikor hidegen beindul utána egyből megmozgatni a CDI-re menő vezetékeket, hogy nem történik-e leállás, vagy gyújtáskimaradás.
Ha száraz a gyertya, akkor:
Fals levegő: a karburátor és a henger között a gumi szívócsonk szokott kirepedni- akár az alsó nem látható oldalon. Ez okoz olyan hibát is hogy nem egyenletes az alapjárat, ha középsztenderen van, van alapjárat, ha leteszed kerékre akkor lehet, hogy meg is áll alapjáraton. Meg kell erőteljesen mozgatni a karburátort és akkor látható a repedés.
Szelephézag ellenőrzése.
Vákumvezetékek ellenőrzése.
Én gyertyára, vagy valami alattomos elektromos kontakt hibára gyanakodnék.
Sziasztok.Van egy Kymco agility 4t-m melegen nem hajlandó elindulni. Hiába rugom nem indul.Hidegen az első rugásra indul ahogyan kell.Ha üzem melegen leállítom és kb 5-10 perc után indítom akkor nehezebben ,de indul.Ha tovább állok vele akkor már nem hajlandó, csak ha teljesen kihült. Mi lehet a nyehéje. A diesel gépekhez értek,d e a benzines az kicsit kifog rajtam. Válaszokat előre is köszönöm. Pumba