Keresés

Részletes keresés

jakuza80 Creative Commons License 2024.04.30 0 0 6376

Hello! 

Hasonló a gondom, nálam a karburátor membránja van elrepedezve.

Előzmény: fzsoo (6370)
jakuza80 Creative Commons License 2024.04.30 0 0 6375

Sziasztok!

Grand Dink 125 2005-öshöz karburátorhoz membránt honnan tudok venni? 

Van valami forrásotok?

Köszi

face69 Creative Commons License 2024.03.12 0 0 6374

Sziasztok! van egy kymco agility 4t 50ccm robogóm, és az érdekelne, hogy van e valakinek tapasztalata, hogy fullszintetikus olaj használható e bele?

a gépkönyv szerint 15w40 kellene bele, de az már nem nagyon van, én 10w 40 castrollal használom, de most láttam valahol 10w40 fullszint repsolt és nem tdom, hogy ki merjem e próbálni, a teljesítményszint meg az ára is ugyanaz, mint a jelenleg használt résszintetikusnak. most vettem észre, hogy kymco topik is van

Csufi15 Creative Commons License 2023.11.30 0 0 6373

Mit jelent az, hogy a karburátor tiszta? Szétszedted,  kitisztítottad és levegővel átfujtad és benzinnel átmostad az összes fúvókát és a járatokat?  Ha már lebontod a karburátorig, és ha 2 ütemű akkor simán 4 csavar továbbontásával ellenőrizd a membránt is. A vákumcsöveket is ellenőrizni, nincs-e rajta repedés, akár akár közvetlen a csonknál is. A karbi teljes alapos kitakarítás után ne tedd rá az üzemanyag vezetéket, hanem a vákumcső bemeneténél fecskendezz be injekcióstűvel indításkor friss tiszta üzemanyagot. Ha így indul, de később rádugott üzemanyagvezetékkel nem, akkor üzemanyagellátási gondja van.

A leírt jelenség egyébként vizes vagy kevés üzemanyagra, részleges dugulásra vagy sok levegőre utal.

Így látatlanban szerintem:

  1. szivató nem működik vagy hibásan működik, a szivató alatti üzemanyagcsatorna eldugult
  2. fals levegő: légszűrőnél, szívócsonk alatt, repedt szívócsonk,  2 ütemű esetén még főtengelyszimmering.
    Ha 4 ütemű a gép, akkor 90% szerintem a repedt szívócsonk (itt kap fals levegőt), ezért indul nehezen, illetve melegen túlpörög, vagy fellazult szívócsonk, vagy szívócsonk alatti gumigyűrű szakadása, vagy ellaposodása. De lehet nem megfelelő szelephézag is. 
  3. vizes benzin
  4. dugulás az üzemanyagvezetékben vagy  hibás a vákumos benzincsap

Kiszőrösödött vagy szorul a gázbowden és nem tud visszaereszkedni teljesen a tolattyú, vagy a pillangószelep.

 

A gyenge akkumulátor is okozhat indítási nehézséget, mert a szikraképzéshez már nem jut elég energia.

Előzmény: fzsoo (6370)
Csufi15 Creative Commons License 2023.11.30 0 0 6372

Ez 2 vagy 4 ütemű?

 

Előzmény: Csufi15 (6371)
Csufi15 Creative Commons License 2023.11.30 0 0 6371

Miután lett ilyen? Csináltál vele valamit?  A hiba óta mit javítottál rajt?

Előzmény: fzsoo (6370)
fzsoo Creative Commons License 2023.11.30 0 0 6370

Üdv.Kymko Drink 125 hidegindítási és alapjarati hibával küzdök. A karburator tiszta, automata szívató működik, hidegen nagyon nehezen indul és alacsony az alapjarat vagy nincs is,melegen viszont magas.Nincs meg az a tipikus jelenség hogy hidegen magasabb az alapjarat és ahogy elzár a szívató szép lassan beáll az alapjarat. Benzin levegő keverési aranyt álitó csavarra sem reagál.Érdemes membránokat cserélni? Akinek  van tippje várom a segítséget. Köszi

face69 Creative Commons License 2023.10.30 0 0 6369

Köszi, ismerem Őket, de nincs nekik, azóta sikerült szerezni,  az egümotors-nál most van néhány

Előzmény: Lonesome Rider (6368)
Lonesome Rider Creative Commons License 2023.10.20 0 0 6368

Jászmotor?

Előzmény: face69 (6367)
face69 Creative Commons License 2023.10.19 0 0 6367

Sziasztok, van egy Kymco  agility 50 4t-m 2006 12-es kerekű és úszóház tömítés, vagy karburátor tömítés készlet kellene hozzá, de nem találok Mo.-nn sehol, csak Lengyelországban ha valaki tud ilyet, megköszönném.

Gyártói Cikkszám16116-KGC5-900

 

ilyen

 

 

 

bbfeco Creative Commons License 2023.10.08 0 0 6366

Kösz amit irtál, de nem az olcsoság a szempont. Az elsö havazás után rakom le , majd ha jég ill homentes az  aszfalt , ismét használom. Rugásra rögtön indul, az nem lenne gond. Az átlátszo házas jo ötlet.

Előzmény: Csufi15 (6365)
Csufi15 Creative Commons License 2023.10.08 0 0 6365

A legolcsóbb meg az, hogy benn hagyod a régi akksit, és rúgással indítod. Lemondasz az öníndítás kényelméről, akkor nem kell akksit venni. Legalábbis tél előtt én nem vennék, megvárnám vele a tavaszi szezont.

Előzmény: bbfeco (6363)
Csufi15 Creative Commons License 2023.10.08 0 0 6364

Véleményem szerint: 

Bármelyik legolcsóbb gondozásmentes (amibe nem kell nézegetni mindig a folyadékszintet, meg nem is tudod felnyitás nélkül, mert nem átlátszó a folyadékház így nem látni oldaról ránézésre a szintet) , de ez csak praktikussági szempont.

Mivel mindenki azt hiszi , hogy a "gondozásmentes " akkut nem kell karbantartani, ezért legtöbben nagyívben szarnak rá és hamar tönkremegy. 

 

Ha viszont folyamatosan tudod ellenőrizni, /nyáron havonta/ és utántölteni a folyadékszintet desztvízzel, akkor bármelyik legolcsóbb átlátszó házas. Ha  folyamatosan karbantartod (ellenőrzöd az akksina feszültséget,  a fesszabályozón a töltést /max 14.5 , szükség esetén feszszabályozó csere/ vízzel feltöltöd, télen akksitöltővel rátöltesz), akkor ezzel megy el a legtovább, pont a gondozás miatt.

 

A cellákból nem egyformán szokott fogyni a víz. Általában a + pólusnál levőből jobban fogy, ezért az átlátszó és csavarral nyitható akksikat könnyebb ellenőrizni és gondozni, így nem fordulhat elő, hogy az egyik cellából már a fele víz elpárolgott, a többiben meg még megvan rendesen a folyadékszint. 

 

Amúgy kb 2- 4 szezont mennek el általában.   A legnagyobb ellensége a ritka használat és a téli leállás ( az alacsony hőmérséklet a hideg, és a közben történő töltés nélküli feszültségesés, akár a mélykisülési állapotig, ahonnan nem hozható vissza hiába akarod újra tölteni.  Ezért javasolt télen kivenni, szobahőmérsékleten tárolni, és havonta utántölteni, így tavasszal nincs vele gond. Még a merülés kiváltó oka lehet a   riasztó, ami folyamatosan meríti az akksit. 

 

Fölösleges nagyságrendekkel több pénzt kiadni egy robogó akksira. Inkább a gondozásra kell nagyobb hangsúlyt fektetni, azzal tudsz a legtöbbet spórolni. 

 

 

 

 

Előzmény: bbfeco (6363)
bbfeco Creative Commons License 2023.10.06 0 0 6363

Super kivesézted, sajna az akksim 12,2 v körül van nyug állapotban, tehát csere. Elég széles akinálat  akksikbol,tapasztalatod szerint melyik jo vétel ár-érték arányban(12v 4-5 AH bal+).

Előzmény: Csufi15 (6362)
Csufi15 Creative Commons License 2023.09.28 0 0 6362

Akkor is le szokott merülni az akksi, ha sokat mész rövid távon, vagyis nem tud a két, stb számú indítás közben feltölteni.  Először ellenőrizd a töltést. Nézd meg a feszültséget kikapcsolt motornál 12,3-13,2 között, majd járó motornál alapjáraton 13,2 körül kell lennie, ha húzod neki, akkor felmegy a töltés 14,4 -14,6 V-ra. Ez normális. Ha e fölött van akkor túltölti az akkut, ilyenkor feszszabályozót kell cserélni, vagy a testvezetékeket leellenőrizni. Ha ez alatt van a töltés, akkor nem tölt a generátor . Az akkusarukat és csatlakozó vezetékeket fémtisztára tisztítani. 

Javaslom, hogy tedd föl az akksit külső töltőre. Mielőtt töltőre teszed , ellenőrizd a savszintet., ha alacsony desztillált vízzel tölts fel a cellákat. Teljesen feltöltött akkuval indítózzál.  Ha így indul , de 2 . 3. indításra nem, vagy hirtelen lecsökken a feszültség akkor akku probléma van.  Ha utána is indít, de később többszöri huzamosabb motorozás után újra haldoklik, és a töltés normális, akkor rossz az akksi.  Ha indítózásakor 11 v alá csökken a feszültség, vagy terheletlenül lemegy 12 v alá akkor az akksi haldoklik, mert nem veszi fel a töltést, illetve nem tudja megtartani.  

 

Ha netán van riasztó a motorban, az is lemerítheti az akksit.

 

 

A „12 Voltos” ólomakkumulátor hat darab, egyenként közelítőleg 2 Voltos cellát tartalmaz. A töltés befejezése után fél órával mérhető ún. nyugalmi feszültség 12,72 Volt, cellánként 2,12 Volt.  

Ha az akku pólusai között 12,4 V mérhető, a töltöttségi szintje: 75%, 12,2 Voltnál már csak 50%, 12,0 Volt esetén pedig már csak 25%, ha 11,7 Voltot vagy kevesebbet mutat a műszer, az akku lemerültnek tekinthető. Természetesen bizonyos célokra ilyenkor még használható: tovább éghet pl. a belső világítás, működhet a rádió, de az akkumulátor a motor indítására már aligha képes. A kisütési határfeszültség kb. 10,5 Volt (1,75 Volt cellánként), ez alatt az akku károsodásával járó mélykisülés kezdődik. Önindítózás közben az akku feszültsége akár 7-8 V közé is leeshet egy rövid időre, da a motor beindulása után – amikor a generátor már táplálni kezdi az akkumulátort – a töltési feszültségnek pár másodpercen beül vissza kell mennie a fenti értékekre, ugyanígy a nyugalmi feszültségnek is.

https://ezermester.hu/cikk-7501/Az_akkumulator_es_vizsgalata 

 

 

Előzmény: t5csaba (6359)
t5csaba Creative Commons License 2023.09.28 0 0 6361

Köszönöm a válaszodat!

Indítózásnál mekkora az az érték, az akkun, amire már azt mondható hogy rossz és csereérett?

Előzmény: Csufi15 (6360)
Csufi15 Creative Commons License 2023.09.28 0 0 6360

Lehetséges okok:

  1. Az új motor miatt a megnövekedett kompresszió miatt a régi akksi már nem tudja rendesen megfogatni az önindítót, hirtelen fellép a feszültségesés. Akksi csere, vagy rúgással kell indítani.
  2. Gyenge akkumulátor  Önindítózáskor meg kellene nézni mennyire esik le a feszültsége az akksinak.
  3. Önindító szénkefék kopottak, és a forgórész kommutátora közötti rések el vannak tömődve a szénkeféről lehulló grafitporral.   Javasolt felújító  készlethttps://robogoalkatreszek.com/id/11178-Onindito-felujito-szett-4T   Otthon simán szétszeded az önindítót és kicseréled az alkatrészeket, közben a kis csapágyakat tengelyeket is megzsírozod.
  4. Az Akkuról az önindítóra menő +   és testvezeték ellenőrzése. A csatlakozók újraforrasztása. Az testvezeték csatlakozásnál a váz, vagy az önindító fémtisztára csiszolása.   A régi motorokon, simán el is szokott korrodálni a vezeték, úgyhogy már "nem vezeti rendesen" az áramot. Vezetékcsere.
  5. Az indító relé nagy feszültségű kapcsai meg vannak égve és ott történik a feszültségesés, emiatt nem forgat rendesen az akksi. csavarhúzóval össze kell "kötni" az indítórelé két piros vezetékét. Ha akkor rendesen indul, akkor a relé a hibás. (csak arra ügyelj, hogy közben a csavarhúzóval máshoz (test) ne érj hozzá, és természetesn szigetelt nyelű legyen a csavarhúzó. Csavarhúzó helyett sima vastag vezetékkel is összezárhatod a két pozitív vezetéket. Addig önindítózik amíg össze van zárva. Ha hibás, csere: https://robogoalkatreszek.com/id/00679-Indito-rele-4T-GY6-50-150ccm-139QMB--QUAD-50-250ccm--4-utemu-kinai-robogohoz--Rieju--Kymco-4T-040

De mindezek akár az összes is előfordulhat egyszerre.

 

Legvalószínűbb a gyenge akksi.

 

 

Előzmény: t5csaba (6359)
t5csaba Creative Commons License 2023.09.27 0 0 6359

Sziasztok!

Segítség kellene.

 

Van egy Kymco Ag.City 4t 50->70 robogóm.

Nagyon nehezen, vagy egyáltalán nem indul el!

Tavasszal lett teljes generál, új karbi, henger, új gyertya, gyújtótrafó, benzin, szikra van, szelepek: 0,05mm

 

 Jelenség, amikor indítózók, és ráhúzom a gázt, megtorpan az indító motor.

 

Ötletek??

 

Csufi15 Creative Commons License 2023.09.24 0 0 6358

Véleményem  szerint, ha olajat és légszűrőt mindig időben cseréltek benne, akkor motorikusan /henger, dugó, főtengely, gyűrű, vezérműlánc, vezérlés/ elnyűhetetlen. 50.000 -ig simán elmegy. A vezérműlánc olyan rövid, hogy nagyon megnyúlni sem tud, állítani nem kell , mert a feszítő meg automatikusan utánafeszít.  

Nekem is van 3 db 4 ütemű 50-es 139QMB motorom (2 Rieju Toreo, 1 Motowell Yoyo, évek óta mennek blokkot nem kellett bontani sosem, szelephézagot nem kellett állítani, csak izzót, feszszabályozót meg akksit, meg 300 ft-os berúgóperselyt az oldaldekniben kellet cserélni. Ez mind otthon megoldható. Ha a folytás ki van véve belőle a variátornál,  és nyitott (korlátozás nélküli) CD van benne, akkor ez óra szerint megy 70-et, kis lejtőn kipörög 80-ig is. 55-65 között érzi jól magát, azzal kimegy a világból.

A karburátorházban néha a 95-ös benzinből a víz kiül és akkor nem akar indulni, vagy ha elindul nem akar menni, ha húzod neki, mert a főfuvóka a vízbe ér. Ilyenkor megoldás: az úszócsészén levő leeresztőcsavart kinyitod, a vízes benzin kifolyik a karbiból. elzárod, 3x megrúgod, hogy a vákum kinyissa az üzemanyagcsapot, a karburátor megtelik. Utána gyújtás rá és lehet indítani. De ha 100-as benzint tankolsz, akkor nagy valószínűséggel vizesedés sem fordul elő.

 Ha sokat áll főleg nyáron, akkor a karburátorból elpárolog az üzemanyag és akkor szintén gyújtás nélkül 5-6x megrúgod, hogy fölteljen a karburátor és utána gyújtás és lehet indítani akár rúgással vagy önindítóval. Csendes, keveset eszik. Ezt nem lehet agyontuningolni mint a 2 üteműeket, ezért nem is népszerűek a fiatalok körében.  Vagy nők, vagy idősebbek használják, ők meg nem csutkagázzal közlekednek. Nem egy gyorsulóbajnok, és a dombot sem küzdi le olyan fürgén mint egy 2 ütemű. azonban üzembiztos,  nem kell aggódni, mint a 2 üteműnél, hogy megszorul, mert nem kap kenést az elromló olajadagoló pumpa miatt.

 

 

Honda 125-ös 4 ütemű futármotorok felújítás nélkül 100.000 km-t elmennek, pedig azok ütve vágva vannak. Előbb összetörik, vagy szétesik a váz, futómű, meg a hajtáslánc mint a blokk. A hajtásláncot kopóalkatrészt/variátor, szíj, kuplung, fékbetét, bendix/  CDI, feszabályozó, üzemanyag és vákumcső, automata szivató, vagy  berúgótengely perselyt kell esetleg cserélni. Az önindítóhoz is 2000 ft felújító készletet(szénkefék, rugók, persely) lehet venni és otthon simán fel tudod újítani. Ha nem véres a torka, akkor fölösleges felújításra pénzt kidobni.  

 

A fiam Londonban 125-ös 4 utemű Hondával dolgozott futárként, 80 ezer mérföld volt a 125-ösben, már mindene törve volt, de zokszó nélkül ment. És ilyen futásteljesítményű motor rengeteg volt a cégnél. Ha nem lettek volna üzembiztosak, simán lecserélték volna.

 

Olyanok, mint a régi Briggs fűnyíró motorok, elnyűhetetlenek, szinte csak szándékosan lehet tönkretenni.

Előzmény: akaakaaka (6357)
akaakaaka Creative Commons License 2023.09.19 0 0 6357

Sziasztok!

Lenne egy Kymco Agility City 50 4t 22000 kilométerrel.

Még nem volt bontva, a gyári henger van benne.

Kérdésem, kb mennyit bírnak ezek a hengerek, vezérműlánc stb.?

Lehet hogy ídőszerű lenne a felújítás??

Shefi Creative Commons License 2023.09.11 0 0 6356

Sziasztok! Gyors hozzáértő véleményre lenne szükségem. Felkínáltak egy PEOPLE S 250-et megvételre egész jó áron, viszont terheléskor folyamatosan illetve indításkor egy pillanatra csattog vagy kopog a kuplung. Úgy tudnám pontosabban leírni mint amikor túl nagy az előgyujtás vagy valami hasonló. Az eladó szerint ez normális a KYMCO-knál de én nem nagyon tudnék ezzel a hangal együtt élni.  29e. km van a motorban, aminek a fentiektől eltekintve gyönyörű hangja van.

A kérdésem az lenne felétek, hogy ezek tényleg ilyenek vagy egy kuplung cserével elhallgat ill. ha így használom egy darabig okozhatr e valami károsodást.

Köszönöm a gyors válaszotokat!

Móncsa Creative Commons License 2023.09.02 0 0 6355

Sziasztok! Van itt valakinek Kymco Xciting 400 S robogója?

szőrmók Creative Commons License 2023.08.21 0 0 6354

Szerintem a képenlévő egumotors felirat "O" betüje felett lévő csavarral.

Előzmény: tarkobak (6340)
Móncsa Creative Commons License 2023.08.12 0 0 6353

Sziasztok! Jászberényi lakos vagy ott ismerős tag van itt?

Csufi15 Creative Commons License 2023.08.08 0 0 6352

https://www.youtube.com/watch?v=QyFk0XVzRko  

 

A piros és a fekete vezeték rövidre zárása esetén /a videóban piros vezetéket használtak erre/ önindítóval indítható a szokásos módon. 

Indulás után ha kiveszed a rövidzárat, jár tovább a motor.

Ha a fekete/fehér és zöld vezetéket zárod rövidre, akkor leáll.

 

 

ha csak széthúzod a csatlakozót és nem zársz semmit rövidre, akkor csak rúgással tudod indítani, önindítóval nem.

 

Szerintem a kék vezetéked nem a gyújtáskapcsolóba megy. Az világítás vezeték elméletileg. De nézd meg milyen színben folytatódik, mert lehet, hogy már valaki toldotta és csak kék színnel csinálta.

 

Előzmény: pizzas77 (6346)
Csufi15 Creative Commons License 2023.08.03 0 0 6351

 

https://www.youtube.com/watch?v=yH_Ltk06jgE 

 

A szöveget kapcsold be és a beállításokon  a magyar fordítást. Szerintem érthető lesz.

Előzmény: pizzas77 (6346)
Csufi15 Creative Commons License 2023.07.30 0 0 6350

Utánanéztem kicsit a problémának, és legvalószínűbb hogy hibás az automata szivató. Elfáradt, kezd valamelyik állásban megragadni, vagy nem elég gyorsan reagál. 

Előzmény: Piratepumba (6348)
Csufi15 Creative Commons License 2023.07.25 0 0 6349

Csináltál-e előtte valamit a gépen?  Ha folyamatosan használod (10-20 km) közben rendesen megy, nem hagy ki néha, amikor gödörbe mész?  Nem fogyaszt-e többet mint korábban? Rúgáskor meg sem röffen?

 

 

Olyan jelenség, mintha sokat kapna, vagy benzinben túl dús a benzin-levegő arány.  Gyertyaképet megnézném amikor nem indul. hogy nem túl benzines-e a gyertya, és akkor van-e szikra.

  1. Ilyenkor nyélgázon kéne megpróbálni indítani, de úgy, hogy csak egyszer húzod tökig a gázt és utána nem engeded vissza (mert minden ráhúzáskor a gyorsító fuvókája benyom benzint), és úgy rúgd meg többször .
  2. Megnézni a légszűrő betétet, vagy a légszűrő levegőt beszívó csövét nincs-e elzáródva, nincs-e eltömődve. (ekkor is dús a keverék)
  3. Ellenőrizni a szivatót, hogy kikapcsol-e egy idő után.
  4. A kipufogót ellenőrizni, nincs-e eltömődve.

Ha benzines a gyertya , nincs szikra melegen: 

  1. gyertyacsere-megfelelő hőértékűre
  2. a gyertyától mennék visszafelé hibát keresni/pipa, gyújtókábel, gyújtótekercs, CDI, Jeladó tekercs, gerjesztő tekercs. Az alaplapon a forrasztások ellenőrzése. Hőre táguló hajszálrepedés a forrasztásban, vagy a tekercsben.
  3. kontakthibát keresnék: testvezetékek ellenőrzése, gyujtáskapcsoló
  4. csatlakozókban /csokik/ a vezetékek, csatlakozások ellenőrzése: amikor hidegen beindul utána egyből megmozgatni a CDI-re menő vezetékeket, hogy nem történik-e leállás, vagy gyújtáskimaradás. 

 

 

Ha száraz a gyertya, akkor:

Fals levegő: a karburátor és a henger között a gumi szívócsonk szokott kirepedni- akár az alsó nem látható oldalon. Ez okoz olyan hibát is hogy nem egyenletes az alapjárat, ha középsztenderen van, van alapjárat, ha leteszed kerékre akkor lehet, hogy meg is áll alapjáraton.  Meg kell erőteljesen mozgatni a karburátort és akkor látható a repedés. 

 

Szelephézag ellenőrzése.

Vákumvezetékek ellenőrzése.

 

Én gyertyára, vagy valami alattomos elektromos kontakt hibára gyanakodnék. 

Érdekes. Kíváncsi vagyok mi lesz a megoldás.

 

Előzmény: Piratepumba (6348)
Piratepumba Creative Commons License 2023.07.25 0 0 6348

Sziasztok.Van egy Kymco agility 4t-m melegen nem hajlandó elindulni. Hiába rugom nem indul.Hidegen az első rugásra indul ahogyan kell.Ha üzem melegen leállítom és kb 5-10 perc után indítom akkor nehezebben ,de indul.Ha tovább állok vele akkor már nem hajlandó, csak ha teljesen kihült. Mi lehet a nyehéje. A diesel gépekhez értek,d e a benzines az kicsit kifog rajtam. Válaszokat előre is köszönöm. Pumba

winotto Creative Commons License 2023.07.20 0 0 6347

Sziasztok 

Kymco ZX 50 Super Fever  Gázbowden elosztóm hiányzik,azt sem tudom hogyan néz ki,úgy került hozzám a gép

Tudna valaki egy képet küldeni hogyan néz ki ? 

Univerzálisakat találok a neten különböző lökethosszal de nemtudom megfelelő e

Pl ezt találtam : https://www.rmcmotor.hu/termek/domino-gC3A1zbowden-elosztC3B3-0182-86?fbclid=IwAR3lmNJASv4d3SdKONW04vMKm2eCme0LQPQ-qmxIji_V5HfKuRi0jHTPzak

https://www.rmcmotor.hu/termek/domino-gazbowden-eloszto-piros-1628-86?fbclid=IwAR1LHLRcuV6WwI2SCYUJBhIe8u6gzGCNgpMXe1UsvlYUHCAes_TGY-ZuNRM

https://motorix.hu/kymco-133/kymco-fever-190/gazbowden-eloszto-univerzalis-domino-8451

Esetleg egy linket vagy cikszámot ?

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!