Ha Citroën-ekről esik szó, akkor a GS/A modelleket többnyire -méltatlanul - elfelejtik, vagy épp csak megemlítik. Pedig létük igazi sikertörténete volt a gyár történetének. Pedig a GS a Citroën második legnagyobb példányszámban elkelt típusa, elnyerte az év autója címet is (1971). Várom ebbe a topicba a típus rajongóit. További adatokra a:
http://www.citroen-gs.hu
oldalon találhattok.
Üdvözlettel: GSdriver
Ja, hát öregszünk, meg sok a dolgunk (nekem legalábbis.:))
De a BXM-et két éve eléggé rendberaktam műszakilag, csak a belseje hiányzott (még mindig, mert Taksofttól is úgy vettem, hogy azt még meg kell csinálni). Csak úgy megrohadt benne a benzin, hogy nem tudom, mit csinált, Szóval kéne egy-két szabad hét, hogy működőképes legyen és mehessen műszakira.
A DZS, az szerintem nyugdíja projekt lesz 2040 körül.
Nem emlékszem pontosan, olyan 2006-7 körül. Nála volt, de annyira el volt rohadva az alja, hogy nem kezdték el megcsinálni. Egy ideig a DZS-t használta, aztán az visszakerült hozzám. Az azóta is megvan, de sokmindent kellene vele csinálni, pl. egy Trabant! beletolatott a bal első ajtóba, azt is cserélni kell, meg a küszöbeit is.
Viszont lehet, hogy jobb lenne ha inkább a citromagazin KUKAC gmail PONT com-ra küldenéd, mint az itteni pubikus (egyetemi) email címre. Oda ui. szinte bármekkora csatolmány befér.
Szia! Nagyon-nagyon kiindulópontnak tudom mondani, de a honlapon levő egykori gyűjtemény egyes darabjai még lehet, hogy megvannak valahol. Aki néha ír ide, annak többnyire van kép ott az (egykori) autójáról. Sajna évtizedes a lista (legfőbb ideje lenne frissíteni ...). Szegeden sokáig volt eladósorban egy világoszöld példány, végül nem tudom mi lett vele.
Van talán két-három motortartó bak, amiből kettő elvileg új, de gyakorlatilag álltában öregednek, van két valamilyen első fényszóróm, azt hiszem egy műszeregységem is akad, bal kormánykapcsoló egység, hátsó lámpák, van egy hűtőventilátor lapát szíjtárcsával, talán ez az egy a legizgalmasabb közülük. Valamilyen külső tükröm is akad, az egyszerűbb verzióból. Aztán van még egy új- vagy csak újszerű indítómotorom is.......ezek jutottak hirtelen az eszembe.
Átalakították a szintemelőt, bowdennel működik az emelés (egy előre, egy hátra), de az első bowdent kiváltották elektromosra, villanymotor végzi a működtetést.
Szeretném visszaállítani az eredeti működtetést, ehhez keresek mozgatókart és rudazatot.
Szeretnék érdeklődni, hogy idehaza ki árul bontott GSA alkatrészeket? Valamint kihez fordulhatnék szakmai tanácsért? Van egy 82-es Pallas-om, szeretném életre kelteni. Köszönök minden segítséget! 😃
Sziasztok! Nem tudjátok véletlenül, hogy az 1015cc (G10/613) és az 1129cc (G11/631) motorok kipufogó leömlője csereszabatos-e? Külsőre (képen) ugyan úgy néznek ki, de nem tudom hogy a méreteik megegyeznek-e? Esetleg valakinek nincs felesleges ilyen alkatrésze 1129cc-hez? Köszönöm, további szép napot!
2021. szeptember 25-én a vecsési Aeroparkban találkozót szerveznek a nagytesó rajongói. Bővebben az eseményről a CX barátok FB csoportjában olvashattok.