Igazad van, lehetséges (a gőzmodonyok topikban részletesebben is ki lett fejtve egy dokumentumban), de arra gondoltam, hogy a miskolci fűtőháznál nem keresztezik egymást, tehát ha a miskolci fűtőházat rajzolom a mostani koronggal, akkor nem lehet, hogy a rajzon keresztezzék egymást (merthogy a valóságban sem keresztezik).
Közben a másik topikban felajánlotta valaki, hogy ma megméreti a korongot... még nincs info...
Üdv! Segítséget kérnék: a romhányi fűtőházról keresek fotókat. Nyáron anno körülötte töltöttem a gyermekkoromat még a gőzmozdonyok idején, de már fakulnak az emlékek...:((( Köszi: Feri
A sinpárok (pl. 1 és 2 állás) még a fordító előtt keresztezik egymást (a rajzon a piros körök)!!!
Ami ugyebár nem lehetséges.
De lehetséges! Nem tudom, hogy konkrétan itt volt-e ilyen, de a valóságban előfordult ez a szituáció. Ilyenkor tkp. egy kitérő ill. kereszteződés szívdarabját (a szakemberek majd kijavítanak) építették be közvetlenül a korong pereme elé. Majd keresek fotót valami újságban, beszkennelem és felteszem ide (hacsak valaki nem előz meg).
A Budapest anno topicban találtam ezt a képet. A műszaki kocsihivatal előtt (a csömöriben saccra a CsIV-VIII vg-oknál) áll egy cserény. Mi lehetett ott?
A.Balu rajzai, helyszíni fényképei és mérései alapján megszerkesztettem a miskolci fűtőház alaprajzát (csak a régi 11 állást). Minden ellenőrzőméret pontosan kijött, amit A.Balu számolt.
Viszont van egy nagy-nagy gond. Először megkerestem a fordítókorong középpontját (szerintem ahol az állások képzeletbeli falai összefutnak...), majd berajzoltam a 21 m-es fordítókorongot (a rajzon a kisebb kör). Utána berajzoltam az állások sineit, és itt kezdődött az első probléma.
A sinpárok (pl. 1 és 2 állás) még a fordító előtt keresztezik egymást (a rajzon a piros körök)!!!
Ami ugyebár nem lehetséges.
Ha berajzolok egy 26 m-es kört (a rajzon a nagyobb kör), az jó, az előtt még nem kereszteződnek.
A.Balu azt mondta, hogy a sinek azért keresztezik egymást, mert én az állásokat 7,5 fokonként csináltam, a valóságban pedig nem az. Ezt nem értem, mert a méretek is azt adják ki.
Én úgy tudom a valóságban tényleg 7,5 fokosak.
Vagy Miskolcon tényleg 26 m-es korong van?
Vagy a 21 m-es korong nem is 21 m-es, hanem egy kicsit agyobb?
Sziasztok! Valaki tudna betenni képet a Győri villanyszínről illetve annak oldaláról vagy, olyan képet ahol kétállású fűtőház van ahova villanymozodnyok szoktak állni? Előre is köszönöm. Üdv.
Annyit még sikerült megtudnom a miskolci fűtőházról, hogy a Vasúthistória egyik kiadása pont a miskolci fűtőház történetével foglalkozik ('a miskolci fűtőház története'). Nincs meg valakinek ez? Egyáltalán hol lehet a Vasúthistúria című kiadványhoz hozzáférni?
Balu képei nagyon jók, hozzá jön még az is, hogy megigérte lemér a héten egy téglát Miskolcon ;-)
- Szeretnék egy régi építésű (5 osztásos, téglaberakásos, fehér fallal, ...) magyar fűtőházat (H0 méretarány, 11 állással) építeni.
- Sajnos tervrajzot eddig nem sikerült szereznem (talán karácsony környékén lesz szegedi)
- Ha jól tudom van 26 m-es (Szeged, Északi, Békéscsaba? ...) és van kisebb (21 m? Miskolc?)
- Helyszükséglet miatt a kisebbet preferálnám (Miskolc?).
- Sajnos a meglévő képek alapján még kb. méreteket sem ismerek.
- Azt meg végképp nem tudom, hogy milyen fordítókorongok vannak (azt is szeretnék hozzá).
- Ha a miskolci 21 m-es lenne és legalább lenne egypár részletes fotóm a falakról (ablak, párkány, berakás, ...) valamint tudnám egy tégla (a berakásnál használt) méreteit... (tudom, elég fapados, de nem látok más lehetőséget)
Ha tervrajz nincs, miskolci képek is nagyon hasznosak lennének. 21 méteres fordítókorong rajza nincs valakinek? Tudja valaki, hogy Cellben a korong mekkora? Az elérhető messzeségben lenne nekem is megvizslatni...
épp a hétvégén voltam Csabán. Az ott készült képeket itt találod meg: http://tompysoft.uw.hu/kepek/051021bcsvonat/index.html remélem tudsz belőle hasznosítani valamit...
Köszönöm szépen a segítséget! Sajnosén Prágát nem ismerem eléggé, de ez a fth még műholdról is igen csinos. Guglistáknak még egy hely: 51° 6'50.70", 6°13'2.57" a wildenrathi Zímensz-próbapálya