132.000 km van az autómban, most cseréltettem fékolajat benne. Gondolom, hogy a levegő kipumpálása közben rendesen megtaposták a fékpedált, de olyan furcsaságot csinált, hogy az ajtónyitást jelző visszajelző lámpa égve maradt becsukott ajtónál is. Emiatt a riasztó beriasztott.
Lassan rájöttem, hogy ha kinyomom a féket, akkor elalszik. Aztán azt vettem észre, nem is kell a féket kinyomni, csak a pedált balra és jobbra mozgatni. Majd, hogy ez lehet a kuplung is.
Na, ekkor a szerelő (aki nem elektromos) befeküdt a műszerfal alá, és talált valami vezetéket, ami (feltehetően az utólag beépített riasztóé 15 éve), ami kidörzsölődhetett...
Huhh...
Arrébbilincselte, most minden ok. De igen érdekes helyzet volt...
Sziasztok. Adott egy 2007es benzines swift, hidegen a kuplung váltó szépen működik. De amint bemelegszik rendesen 20-30km után. Akadni kezd a váltó, karcosan, nehezen veszi a sebességet. Kuplung több mint egy éve lett cserélve az egész szerkeret és a fekolaj is kb egy éve volt cserélve. Mi lehet a baj? Előre is köszönöm a segítségeteket.
Suzuki Swift 2011-es évjárat, 1.2 motor. Az olajleeresztő csavar alátét, méretét, anyagát leírni valaki? Mióta megvan az autó, soha nem cseréltek alátétet. Ha a csavar méretét is tudja valaki, akkor öröm és bódottá. :-)
Adott egy 2008-as 1.3-as benzines Swift, ami hidegindításnál ingadozik az alapjárat, van hogy alacsony, 500-600 körül, de van hogy meg magától felugrik 2000-re, van hogy leis akar állni, füstöl, kattogva jár, de ha elindulsz vele, s kezd bemelegedni, beáll normális értékre. Merre érdemes keresni a hibát? A tulaj városba használja oda vissza 6-6 km-ert....
Köszönöm, még gondolkozom. Ezeket Michelin dolgozók árulják. Inkább megpróbálok 185 méretben szerezni. A dolgozók évente vásárolhatnak kedvezménye áron. Kereskedőknél 40 ezer fölött van bőven.
Ahogy olvasod/látod is: elvileg nem a legtökéletesebb méret rá, de a "tűrésbe" belefér. Nehezebb nemigen lesz a kormányzás, inkább az a jellemző, hogy amit írtak is > a szélesebb abroncsot könnyebben megvezeti a nyomvájú (bár szvsz 1 méret különbséget nem nagyon fogsz érezni, ez a jelenség akkor hangsúlyosabb ha nagyobbat ugrasz, pláne felni szélességgel együtt, pl.: anno apumnak volt egy Bravoja 6J széles 175/65 R14 téli lemezkerekekkel, majd feltettünk rá 7J széles alut 195/50 R15-el, na ott aztán lehetett érezni a különbséget egyértelműen...ráadásul szervo se volt benne :D :) ), cserébe kanyarokban is stabilabb és az oldalszélre se nyúlik annyira (de mondom, ezt a kis váltást szvsz nem igazán fogod érezni hangsúlyosan). Közelebbi példával: feleségem "vasaló" Swiftjén a gyári alapméret 165/70 R14 téli lemezkerekek vannak, tavaly tavasszal a megöregedett nyárik helyére az alufelnire 185/60 R14-et vettem, sokkal jobban áll az autónak mint a virslikerekek :) de drasztikusan nem zongorázható a különbség kátyú megvezetésben vagy fogyasztásban stb (nagyon forszírozva érezni, hogy stabilabb a kanyarokban, bár szvsz a futóműve egyszerűsége és kvázi "alap" belépőmotoros kisautósága mellett egész élvezetesen vezethető a sarkokba kitolt kerekeivel és a lelkes/pörgős motorral, a maga mezőnyében játékos - míg mondjuk egy korabeli mondjuk C2 1.1 60LE az meg lusta kényelmes...). :)
Adott egy 2011-es Swift. Jelenleg 175/65- 15" abroncsok vannak rajta, 6,5J könnyűfém felnin. Venni akartam rá egy 185/50- 15" Crossclimate garnitúrát. De most találtam ebből a gumiból egy 195/60-15" garnitúrát, 120 ezer forintért. Mit szóltok hozzá? Feltehető rá? Gumi kalkulátor szerint igen, 0,9% eltérés van. Nem tudom, hogyan változna meg a kormányzás, az autó viselkedése. Segítő válaszokat köszönöm!
Ezt a fajta tartósságot és egyszerű felépítést nagyon bírom bennük, volt SX4-em 300e km-el, van ugye a Swift 1.3as 230-el, van a családban egy másik SX4 167e-el (meg egy S-Cross kb 120e-el de az nem ér az még fiatal :) ), mindről ez mondható el. Nálunk a családban a Suzukik közt talán pont az 1.5 GS Swift az ami eddig a legkényesebb, de ott meg erősen gyanítom, hogy az előző gazdi az utolsó években már nagyon hanyag volt vele (én spec nem vettem volna meg, ennyiért...). Az is kezd összeállni, meg sose makacsolta meg magát, de a többihez képest hosszabb a listája: kuplungcsere, vízhűtőcsere, lengőkarok cseréje, gázbowden csere, abs karikák cseréje, hátsó fékfelújítások, abs kocka...nem lenne ez dráma így 18 évesen meg ~240e km futással, csak mind az elmúlt pár évben jött össze a mostani gazdinál ~20e km alatt (mondom: szerintem elhanyagolták sokáig ezért egyszerre jött minden).
Igen, vannak részletek amit nem pontosan tud, de összességében nagyon pozitív kicsengésű cikk. :) És a lényegével, fő mondanivalójával pontosan ugyanezt érezzük mi is: a kor színvonalán egy egyszerű felépítésű autó, ami egyszerű anyagokból építkezik...viszont éppen ennek is szerepe van a tartósságában. Kb új korában se volt egy Audi minőségérzetű, viszont 16 évesen 230+e km-el is pontosan ugyazt és ugyanúgy tudja, mint 0km-esen, egyáltalán nem érződik elhasználtnak/fáradtnak...nincsenek lekopott gombok (ala Vw...), nincs lógó tetőkárpit, elengedett ragasztású ajtókárpit, elektromos anomáliák stb, teljes természetességgel működik ugyanúgy mindene, mint anno a 0km-es tesztautókban amiket vezettem (és e mellett kevés pénz ráfordítással karbantartható, megóvható az állaga). Ezt nagyon csípem benne (emlékszem amikor megjelent 2005ben nekem egy 2000es Punto II-m volt, és hosszú sztori de lehetett volna nagyon kedvező lehetőségem, mondjuk úgy "kedvezményem" Swiftre, de anno fanyalogva néztem a full műanyag ajtókárpitot, a bajúszkapcsolókat meg a sprődségét a Puntohoz képest - és aszontam, hogy GS alatt nem kell semmi, GSre meg nem volt keret a letolt árakkal se huszonéves egyetemistaként... - na most ennyi idősen meg lehet nézni mennyivel fáradtabbak általában az Európaiak, pedig máig olasz fun vagyok :) ), jól megy, nem eszik sokat, kis fordulékony, a szögegyszerű futómű és "alap" (de ugye akkoriban 60le-sek voltak a legtöbb offnál a belépőmotorok, ez meg 92...) motor ellenére is lehet vele ízeset autózni a sarkokba kitolt kerekeivel, tulandonképpen éppen elférni is el lehet benne két gyerekkel is (csak csomagból ne legyen akkor nyaralásnyi...), szóval én nagyon élem. :) (pedig a családi extrás nagykombi utazónkhoz képest szögesen más világ :) ).
Váltódnál lehet esetleg kuplung nem emel ki rendesen vagy munkahenger hiba?
Jó ez a videó, bár szerintem elektromos a szervó a swiftben, ebben tévedett.
Ja, újabban nem veszi be az egyes sebességfokozatot, duplán kell kuplungolnom. Ez váltocsere-érettséget jelent? 130.000 km körül járok. Váltóolaj-csere 123.000 km-nél volt.
Sziasztok! A fordulatszàm és a sebesség mérő kerül fordul nem működik. Van hogy csak alapjáratot nem mutat de menet közben a forulatot igen viszont annyival kevesebbet mutat mint az alapjárat. Van hogy egy újraindítás megoldja a dolgot van hogy nem. Mivel lehet a probléma? Előre is köszönöm a segítséget!