Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

zsb10 Creative Commons License 2024.03.16 0 0 79675

A gyári méret 175/65 -15". Attól félek, hogy nehézzé válik a kormányzás. 

Előzmény: kgaboroo (79674)
kgaboroo Creative Commons License 2024.03.16 0 0 79674

A gyárból is 185/60/15-tel jön ki a nyári méretben. Nyugodtan felteheted rá bár a szélesebb felni miatt a gumi is szélesebbnek fog tűnni.

Nekem a 2015-ösön 195/50/15 ös van. Ez már egy kicsit alacsony profilú, ha elkopik akkor /55-öst veszek rá.

Előzmény: zsb10 (79672)
zsb10 Creative Commons License 2024.03.16 0 0 79673

185/60 R15" helyesen.

Előzmény: zsb10 (79672)
zsb10 Creative Commons License 2024.03.16 0 0 79672

Sziasztok!

Adott egy 2011-es Swift. Jelenleg 175/65- 15" abroncsok vannak rajta, 6,5J könnyűfém felnin. Venni akartam rá egy 185/50- 15" Crossclimate garnitúrát. De most találtam ebből a gumiból egy 195/60-15" garnitúrát, 120 ezer forintért. Mit szóltok hozzá? Feltehető rá? Gumi kalkulátor szerint igen, 0,9% eltérés van. Nem tudom, hogyan változna meg a kormányzás, az autó viselkedése. Segítő válaszokat köszönöm!

DKori86 Creative Commons License 2024.02.09 0 0 79671

Akkor hasonló a Te tapasztalatod is. :)

 

Ezt a fajta tartósságot és egyszerű felépítést nagyon bírom bennük, volt SX4-em 300e km-el, van ugye a Swift 1.3as 230-el, van a családban egy másik SX4 167e-el (meg egy S-Cross kb 120e-el de az nem ér az még fiatal :) ), mindről ez mondható el. Nálunk a családban a Suzukik közt talán pont az 1.5 GS Swift az ami eddig a legkényesebb, de ott meg erősen gyanítom, hogy az előző gazdi az utolsó években már nagyon hanyag volt vele (én spec nem vettem volna meg, ennyiért...). Az is kezd összeállni, meg sose makacsolta meg magát, de a többihez képest hosszabb a listája: kuplungcsere, vízhűtőcsere, lengőkarok cseréje, gázbowden csere, abs karikák cseréje, hátsó fékfelújítások, abs kocka...nem lenne ez dráma így 18 évesen meg ~240e km futással, csak mind az elmúlt pár évben jött össze a mostani gazdinál ~20e km alatt (mondom: szerintem elhanyagolták sokáig ezért egyszerre jött minden).

Előzmény: othiss (79670)
othiss Creative Commons License 2024.02.09 0 0 79670

2005-ben a nejem vett egy 1.5 GS-t, automata vátozatban...a mai  napig kiváló, annak ellenére, hogy én is használom.

Előzmény: DKori86 (79668)
Meister Creative Commons License 2024.02.04 0 0 79669

Volt nemrég kuplungcsere is. De akkor visszviszem oda, rákérdezek erre, hogy ezt hogy lehet ellenőrizni, hogy eléggé kiemel-e...

Előzmény: DKori86 (79668)
DKori86 Creative Commons License 2024.02.04 0 0 79668

Igen, vannak részletek amit nem pontosan tud, de összességében nagyon pozitív kicsengésű cikk. :) És a lényegével, fő mondanivalójával pontosan ugyanezt érezzük mi is: a kor színvonalán egy egyszerű felépítésű autó, ami egyszerű anyagokból építkezik...viszont éppen ennek is szerepe van a tartósságában. Kb új korában se volt egy Audi minőségérzetű, viszont 16 évesen 230+e km-el is pontosan ugyazt és ugyanúgy tudja, mint 0km-esen, egyáltalán nem érződik elhasználtnak/fáradtnak...nincsenek lekopott gombok (ala Vw...), nincs lógó tetőkárpit, elengedett ragasztású ajtókárpit, elektromos anomáliák stb, teljes természetességgel működik ugyanúgy mindene, mint anno a 0km-es tesztautókban amiket vezettem (és e mellett kevés pénz ráfordítással karbantartható, megóvható az állaga). Ezt nagyon csípem benne (emlékszem amikor megjelent 2005ben nekem egy 2000es Punto II-m volt, és hosszú sztori de lehetett volna nagyon kedvező lehetőségem, mondjuk úgy "kedvezményem" Swiftre, de anno fanyalogva néztem a full műanyag ajtókárpitot, a bajúszkapcsolókat meg a sprődségét a Puntohoz képest - és aszontam, hogy GS alatt nem kell semmi, GSre meg nem volt keret a letolt árakkal se huszonéves egyetemistaként... - na most ennyi idősen meg lehet nézni mennyivel fáradtabbak általában az Európaiak, pedig máig olasz fun vagyok :) ), jól megy, nem eszik sokat, kis fordulékony, a szögegyszerű futómű és "alap" (de ugye akkoriban 60le-sek voltak a legtöbb offnál a belépőmotorok, ez meg 92...) motor ellenére is lehet vele ízeset autózni a sarkokba kitolt kerekeivel, tulandonképpen éppen elférni is el lehet benne két gyerekkel is (csak csomagból ne legyen akkor nyaralásnyi...), szóval én nagyon élem. :) (pedig a családi extrás nagykombi utazónkhoz képest szögesen más világ :) ).

 

Váltódnál lehet esetleg kuplung nem emel ki rendesen vagy munkahenger hiba?

Előzmény: Meister (79667)
Meister Creative Commons License 2024.02.04 0 0 79667

Jó ez a videó, bár szerintem elektromos a szervó a swiftben, ebben tévedett.

Ja, újabban nem veszi be az egyes sebességfokozatot, duplán kell kuplungolnom. Ez váltocsere-érettséget jelent? 130.000 km körül járok. Váltóolaj-csere 123.000 km-nél volt.

Előzmény: BPeter01 (79666)
BPeter01 Creative Commons License 2024.02.02 0 0 79666
kgaboroo Creative Commons License 2024.01.31 0 0 79665

Mozgasd át a biztosítékokat az utastérben, a motortérben a jeladó csatlakozóját. Meg ahol látsz még csatlakozót. 

Kis kontakthiba lehet.

Előzmény: Szekely11 (79664)
Szekely11 Creative Commons License 2024.01.31 0 0 79664

Sziasztok!
 A fordulatszàm és a sebesség mérő kerül fordul nem működik. Van hogy csak alapjáratot nem mutat de menet közben a forulatot igen viszont annyival kevesebbet mutat mint az alapjárat. Van hogy egy újraindítás megoldja a dolgot van hogy nem. Mivel lehet a probléma? Előre is köszönöm a segítséget!

Nemtudomki62 Creative Commons License 2024.01.28 0 0 79663

előbb a fuvókák.

Előzmény: DKori86 (79662)
DKori86 Creative Commons License 2024.01.25 0 0 79662

Na, kellett elszólni magad! :) Hétvégén szólt feleségem, hogy ha nem felejtjük el töltsünk utána az ablakmosójának...megtettem, 0.5 liter ment bele, így (mivel 1.5L-es a tartály) kétkedve kérdeztem, hogy "kifogyott"/nem tudott ablakot mosni vagy csak úgy eszébe jutott? Sajnos előbbit válaszolta, azt mondja jön a cucc csak olyan, mintha gyengén jönne...szerintem esélyes, hogy feladja/feladta a szivattyú (október óta téli van benne, így kizárt, hogy valahol elfagyott és az lenne a gond). Nah, holnap én megyek a Swiftel, majd diagnosztizálom mi van, de szerintem veszek egy új szivattyút, 4000Ft az utángyártott, aztán kicserélem aztán biztosan letudva a dolog. :)

Előzmény: Bence4093 (79661)
Bence4093 Creative Commons License 2024.01.19 0 0 79661

Nem befagyva volt:)

Előzmény: othiss (79660)
othiss Creative Commons License 2024.01.17 0 0 79660

egy szivattyú van, amit fűtött garázsban kell kiolvasztani. a tiszta víz megfagyott.

Előzmény: Bence4093 (79659)
Bence4093 Creative Commons License 2024.01.11 0 0 79659

A jobb kereket levéve a dobtakarót eltávolítva hozzá lehet férni? 

Nem néztem még meg jobban, de 1 vagy 2 szivattyú van rajta? mondjuk furcsámnál hogy egyszerre mondja be az unalmast mindkettő.

Előzmény: t.lantos (79657)
kgaboroo Creative Commons License 2024.01.11 -1 0 79658

Nem lehet, hogy be van fagyva?

Előzmény: Bence4093 (79656)
t.lantos Creative Commons License 2024.01.11 0 0 79657

Elsore szivattyu a tipp.

Előzmény: Bence4093 (79656)
Bence4093 Creative Commons License 2024.01.11 0 0 79656

Sziasztok.

Adott egy 2009-es Swift, első és hátsó ablakmosó se megy, a lapátok elindulnak, törölnek, de a szivattyút nem hallani működni.  Nem néztem még jobban meg, hogy 1, vagy 2 szivattyú van e, de merre érdemes keresni a gondot? vezetékelés, bajuszkapcsoló, vagy a szivattyú halt volna meg?

Meister Creative Commons License 2023.12.03 0 0 79655

kösz, sikerült.

Előzmény: Nemtudomki62 (79654)
Nemtudomki62 Creative Commons License 2023.12.03 0 1 79654

a régihez,a régit ugy lecserélni hogy közben ne szakadjon meg az áram ellátás

Előzmény: Meister (79653)
Meister Creative Commons License 2023.12.02 0 0 79653

akksicserénél fenn szoktátok tartani a feszültséget, hogy ne kelljen újraprogramozni a rádiót?

hova érdemes csatlakoztatni a tartalékot?

t.lantos Creative Commons License 2023.11.27 0 0 79652

Nagyon sok eve volt a tapasztalat.

A gyari volt vagy 60000, az utangyartott 6000. Na az 1-2 ev utan kuka lett. Akkor valami 8-9000 kozotti lett belerakva, az jobban birta.

A gyarit nem erdemes megvenni (szerintem mar nincs is igazi gyari, maximum Maruti vagy Changan)

Előzmény: ''csiga (79650)
Robtec80 Creative Commons License 2023.11.27 0 0 79651

Az lenne a kérdésem, hogy suzuki swift 2005 hol találom a víz hőfok jeladót?

Előre is köszönöm 😁😉

Mindenkinek szép napot kívánok 😁😉

Üdv:Róbert 

''csiga Creative Commons License 2023.11.03 0 0 79650

1999.03. havi  Suzuki 1.0.

 

Lengőkar cserés lesz, nagyon lóg a jobb oldali gömbfej.

 

Van estleg tapasztalat arról, hogy az utángyártott milyen minőségű, ( jó/nem jó)  vagy maradjak  a gyárinál?

 

/ A Sumo Suzukinál néztem/

murray Creative Commons License 2023.10.28 0 0 79649

Lenne egy kérdésem 2006 Swift M13A motor. A fékcsőveim nagyon rozsdásak ki szeretném cseréltetni, Hány db van összesen? 2 első /2 hátsó?  A közeli szerviz szerint kb 14e/db a csere ára munkadija:   

 

https://www.kwikfit.hu/munkadij-tablazat-2

 

Az alkatrész mennyi lehet? gondolom olyan 10e/db . plusz egy fékfolyadék csere 15e akkor kb egy 120-130e lehet a vége? 

 

 

Cross33 Creative Commons License 2023.10.28 0 0 79648

Nekünk egy 2018-as GL Ignisünk van abba szereltem egy középkategóriás androidos fejegységet tolatókamerával ( mert megszoktam a Vitarában). Nekem nincs jó tapasztalatom.Rádió gyenge, a tolatókamera közel sincs olyan, mint a gyári, de amiért megváltam tőle,maz a használhatatlan kihangosító ( munkámból kifolyólag sokat telefonálok).Saját mikrofonnal is rossz, de külső mikrofonnal is hangosabbak a motor és egyéb zajok, mint a beszéd.A gyári beépített mikrofonnal meg nem lehet összehozni.Ezért vettem bele egy bontott gyári Bosch fejet, meg a gyári tolatókamerát.Itt csak a kamera bekötésevel van gond, mert előre nincs bekábelezve,és az égvilágon senki se tudta, hogyan kell bekötni.( a kamerán 4 csati van, a fejegység fogadó oldalán meg 5.) Rengeteg külföldi fórumot átnéztem, autóhifis szakiknal jarta, suzuki szervíz stb, de senki se ért hozzá.Sztán egy lengyel oldalon valaki utalt rá, kipróbáltam és műxik.Úgyhofy maradtam a sokat szidott Bosch cuccnál...

Előzmény: DKori86 (79640)
Attila Koczán Creative Commons License 2023.10.23 0 0 79647

Sziasztok egy 2022-es 1,2 dualjet swiftem van,a problèmàm annyi lenne, hogy hiàba kapcsolom ki a traction controll funkciot,mègis belevakeràl az autò vezetèsèbe(oldalirànyù csùszàsnàl befèkezi az autòt) kèrdèsem annyi hogy tudja e valaki melyik biztosìtèkot kell eltàvolitanom ahhoz hogy teljesen elengedje az autòt az elektronika.

DKori86 Creative Commons License 2023.10.22 0 0 79646

Megvan még, ha csak a gazdi ki nem dobta, ugyanis ez nem a mi Swiftünk volt hanem a családban lévő másik darab...én betettem a csomagtartóba amikor a szemüvegtartót felszereltem, szerintem nem dobták ki csak az a baj így nem nálam van momentán.

 

Nem tudom, hogy felszereltség vagy évjárat függő dolog volt-e, de a GLX SX4eken és a 2008as GLX Swiften sem volt a vezetőülésnél kapaszkodó, csak két vakdugót kellett kipattintanom a szemüvegtartó felszereléséhez...a 2006os GS-en meg igen (azt tudom, hogy a GC-ken talán sehol se volt...).

Előzmény: murray (79645)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!