Szevasz! Zöldség-gyümölcs bolt nyitását tervezem és várom az ilyen irányú tapasztalatokkal rendelkezők tanácsát, ajánlásait. több üvegházam van zöldségekkel és tárolóhellyel. gyümölcsszállítókat szeretnék találni, beleértve az egzotikus gyümölcsöket is. Talán valaki hallott már a Globy b2b kereskedési platformról? sok beszállítójuk van. a logisztika szervezése is érdekel. bármilyen tanácsot megköszönnék. előre is köszönöm!
Sziasztok! Saját családi vállalkozásunkat (egyedi szoftverfejlesztéssel foglalkozó 2 személyes kis cég) apám vezeti (tulajdonos és ügyvezető is egy személyben), de szeretne nyugdíjba menni. Nekem nincs affinitásom a cég vezetéshez, menedzseléshez. Milyen alternatívák vannak arra vonatkozóan, hogy a tulajdonjog családon belül maradjon, de a cég működjön továbbra is.
Biztonságosan kiszervezhető a cég menedzselése, vezetése? Érdemes megbízni ügyvezetőnek valakit? Előre is köszönöm a konstruktív tanácsokat. :)
Ötleteket, tippeket, támogatást, vagy akár egy mekkora baromság jellegű kijózanító kommentet kérnék. Köszönöm!
Van tehát egy magánterület (durván 4000nm), egy megyeszékhely külterületi részén. Ha az Eon tartja a szavát, jövő júniusig bekötik az áramot. Ezen kívül más közmű nincs. Ezen a területen képzeltem el egy szezonális szórakozóhelyet, májustól szeptemberig, maximum heti 3 nap nyitvatartással (csüt-szo). Szabadtéri színpaddal, egy kocsmaként funkcionáló furgonnal, toi-toi vécékkel, sátrazási és parkolási lehetőségekkel. 2-300 férőhelyes lenne, ezt kiszolgáló személyzettel (Pultosok, színpadi technikusok, beléptető emberek).
Milyen vállalkozási formát választanátok ehhez? Èrdemes egy cégen belül megvalósítani, vagy külső szolgáltatóra bízzam a hangosítást, külön kitelepüléssel bízzak meg vendéglátó egységeket?
Segítünk a vállalkozás alapításához, szervezéséhez. Média-Marketing cégünk, vállalkozások részére irodai társbérletet kínál, teljes szolgáltatással, elegáns V. kerületi címen. Saját íróasztal vendég székkel, titkárság, telefonhasználat, WIFI, takarítás, nyomtatási és scannelési lehetőség, lobby használat, és tárgyaló használat beosztás alapján. Biztosítjuk a cégcsoporthoz tartozást, amely a weblapon saját aloldal fenntartására, rendszeres marketing tanácsadásra, és médiaszereplésre ad lehetőséget ingyenesen. Jobb mint egy Coworking munkahely, mert az ingyenes szolgáltatások mellett, itt fogadhatja ügyfeleit pluszköltségek nélkül. Az ár teljes rezsivel együtt, 40.000 + Áfa számlásan. Egy havi kaució + tárgyhó szükséges. Érdemes sietni, mert hamarosan betelik a lehetőség. Jelentkezni: biggnewsnetwork@gmail.com, érdeklődni: 0620-534-3192 hétköznap 09-16-ig.
Igen idő- és papír- és postaköltség-igényes az eseted. Elég sokat kéne kérni azért, hogy ne bukjon rajta az ember, gyanítom azért nem vállalta az illető.
Ha már eljutottál egy könyvelőhöz, miért nem vele beszélted meg ezeket a kérdéseket????
Szánj rá némi lóvét a könyvelőnek, mert ezt egyedül nem fogod tudni megcsinálni. Ugyanis nem elég a bejelentések megtétele, a szünetelés miatt mindjárt záróbevallásokat is kell csinálni. Ez a fórum meg nem alkalmas arra, hogy mindezt megtanítsuk :-((
Tanácsotokat szeretném kérni, hogy mit lehet/kell még tenni.
Helyzet a következő:
Magamról: 40 órás munkaviszonyból Gyed-en (augusztustól Gyes-en) vagyok.
Szeretnék még idén (Gyes mellett) elkezdeni egy kéz -és lábápoló, műkörömépítő vállalkozást mellékállásban.
Az eszközök, anyagok beszerzése miatt (volt egy kedvező ajánlat) ügyfélkapunk keresztül bejelentettem magam, mint egyéni vállalkozó (2015.05.20.), hogy adószámmal rendelkezzem. A kereskedés csak adószámmal rendelkezőket szolgál ki.
A gond: a 15 napos bejelentési kötelezettségről csak ma hallottam először (Sajnos, csak ma jutottam el egy könyvelőhöz - nemnormális!) és még most sem vagyok teljesen tisztában, hogy hova és kinek kell bejelentést tennem (NAV: T180, T201T, T1041; Iparkamara; KSH: 1032; Helyi önkormányzat; és még???). Bírságra számíthatok, igaz?
Csavar a dologban, hogy holnapi naptól szüneteltetem a vállalkozást (könyvelő tanácsára, miszerint már járulékot kellene fizetnem a Gyes alatt - a még nem létező bevételből pedig ez még nezéz).
Kérdéseim, hogy most mit jelentsek be?
A vállalkozás indulásást (késedelemmel) és/vagy
A vállalkozási tevékenység szüneteltetését?
Illetve, kell e külön bankszámlaszámot nyitnom, vagy megfelel az a bankszámla, ami már a nevemen létezik?
A telephelyet ráérsz utána bejegyeztetned x nappal, miután a vállalkozásod kész. Elsőként elég a székhely, ami lehet a lakásod is és egyben egyik telephelyed is.
Szia, ha kereskedni akarsz, szigorúan áfa körösként tedd. Az áfamentes tevékenység nem jó ide. Gondold meg, hogy a beszerzett árut netto + ÁFa értéken megveszed, de nem tudod beszer ár + árrés + áfa áron tovább számlázni. Ráadásul sosem tudsz áfát visszaigényelni, ha több a költség ÁFÁ-d mint az értékesítésből származó Áfa bevételed adott időszakra.
Szerintem nem rossz ötlet. Ha jelen pillanatban esetleg nincs rá határozott tömeges igény, lehet hogy azért mert az emberek nem tudnak arról hogy ilyen szolgáltatás is van - főleg ha még nincs mert nem vágtatok bele. Szerintem ha belevágtok, egy jó marketinggel biztos ki lehet rá alalkítani a piacot.
Üdv Mindenkinek! Lenne egy kérdésem nem tudom tudok-e segíteni, remélem, hogy igen. Indítani szeretnék egy vállalkozást, az alap szisztémája az lenne, hogy a környező kisboltokba szeretnék árut szállítani független beszállítóként.
A kérdésem az lenne, hogyan tudom ezt megtenni? Hogyan tudok nagykerrel kapcsolatba kerülni, milyen vállalkozási formában érdemes hozzá gondolkodnom? Ha több helyről, többféle árut szeretnék beszerezni (elektromos cikkek, használati cikk, vegyszer) több nagykerrel is le lehet szerződni, anélkül, hogy köteleznének csak a saját termékeik forgalmazására? Beszerezhetem-e az áruk egy részét, vagy akár az egészet más kiskereskedelmi egységekből, esetleg webáruházakból?
Szeretnék megkérni minden olyan fórumozót, aki ócsárló, lenéző agydurrancs válaszok nélkül nem tud kérdésemre válaszolni, kíméljenek lehetőleg, és destruktív jellegű válaszaikat tartsák magukba, mert azzal nem jutok előrébb.
Problémám a következő:
Megfogalmazódott bennem, illetve párommal (aki adóigazgatási szakügyintéző) bennünk, hogy vajon lenne-e létjogosultsága Magyarországon egy bizonyos szolgáltatásnak. Az ötlet abból indult, hogy rengeteg olyan emberrel találkozom, akik utólag kapnak a fejükhöz, hogy nem tudtak ilyen vagy olyan támogatásról, visszaigényelhető adóról stb. pusztán azért, mert nem volt, vagy nincs idejük a hatályos jogszabályok változásaival foglalkozni. Nem jutnak el hozzájuk (mindegy hogy miért, mi okból) az ezekről szóló hírek. Ezek az emberek kemény ezrektől esnek el. Arra gondoltunk, mi lenne, ha lenne egy ilyen szolgáltatás, aki tájékoztatja őket, elintézi nekik, és jóval olcsóbban, mint mondjuk egy jogász, ügyvéd.
Belevágni azért nem merünk ebbe, mert nem vagyunk tisztában azzal, hogy vajon lenne-e erre kereslet. Vajon hajlandóak lennének az emberek feláldozni a szolgáltatásért cserébe egy bizonyos összegről, ami jóval kevesebb, mint ha egy ügyvédet bízna meg. Vajon a nagyobb pénzű emberek hajlandóak lennének-e ügyvédről, jogászról egy meghatalmazott/megbízott cég ügyintézőjére váltani?
Várom a véleményeket, illetve ötleteket. Köszönöm!!!
Segítségetek szereteném kérni azzal kapcsolotban,hogy ha szabaduló/kijutós szobát szeretnék üzemeltetni(mint a Pániq szoba,Exit room),milyen engedélyek kellenek hozzá és milyen tevékenységi kör kell,hogy szerepeljen a cég tevékenységében,ami ezt lefedi?
én mint e.v tudok e olyat csinálni, hogy ezt vagy azt veszek majd eladok?
A másik meg az lenne, hogy ha én kiállítok egy számlát, ( én áfamentes leszek ) akkor a befogadó félnek milyen hátránya száramazhat abból, hogy áfamentes vagyok?
Na, akkor egy másik kérdés, hátha ebben tud valaki segíteni. Cég alapításnál meg kell adni a telephelyet. Ha a telephely bérlemény, akkor a tulajdonosnak igazolni kell, hogy a telephelyet bérbe adta a cégnek. Igenám, de ha még nem létezik a cég hogyan tudja neki bérbeadni? Ez a 22-es csapdája.
Nos mégsem lehetséges.Tulajdonképp ez a lehetőség egy látszat.Mezőgazdaságra próbálja terelni az embereket,de a mezőgazdaságnak nincs jövője..Bármit kieszel az ember,ami működne és lenne rá igény,valamilyen indokkal lerendezik "NEM TÁMOGATHATÓ" Szöveggel.Végülis a Munkaügyi központban dolgozóknak is kell a munka. Ha a csóró munkanélküli munkához jut,akkor mi lesz az ügyintézőkkel,a vezetőkkel?
Egyik ismerősöm egyéni vállalkozó szeretne lenni, ehhez ugye szükség van (lehet) a tevékenységhez szükséges végzettségre, ÁNTSZ engedélyre/véleményezésre, esetleg egyéb hatósági okmányra. Ezeket az egyéni vállalkozóvá váláshoz szükséges kérelem mellé kell csatolni (online kérvény esetén csak jelezni kell azok meglétét és az ellenőrzés később várható). A kérelmet a tevékenység megkezdését követő 15 napon belül kell az okmányiroda felé benyújtani. Ez eddig korrekt, igaz?
Ezt követően azonban az lenne a kérdésem, hogy:
Amennyiben az illető EGYETEMI, NAPPALI KÉPZÉSBEN vesz részt ÖNKÖLTSÉGEN, abban az esetben esik-e valamilyen nemű kedvezményes adózás alá (első diploma)?
Az egyszeres könyvvitel könnyedén elvégezhető otthon, azonban az adózási résszel mennyi a macera? Kezdő egyéni vállalkozónak megéri a könyvelés kiszervezése, igaz?
Igaz, hogy egy egyéni vállalkozó könyvviteli díja 5.000 és 15.000 Ft körül (viszonylag kevés, nagyobb értékű tétel) kijön, amennyiben azt iroda/könyvelő végzi?
Sikertelen pályázat esetén egyszer lehet módosítani a pályázaton.Lehetőség van arra is,hogy a munkanélküli már egy meglévő cégbe lépjen be.Erre is lehet igényelni támogatást. --------------------------------------------------------------------------------------
Érdeklődtem a munkaügyi központban.Újra indult a munkanélküliek vállalkozóvá válásának támogatása,de ez most nem 3 millióig terjedő összeh,hanem 2 millióig.Visszafizetésre 60 hónap áll rendelkezésre. Pályázni e hónap elejétől szeptemberig lehet.A pályázat beadásától számítva 60 napon belül válaszol a Munkaügyi központ,hogy sikeres-e a pályázat vagy nem.
Most lettem egyéni vállalkozó,és piacon fogok használt ruhát árulni.Az okmányirodában azt mondták,hogy ehez nem kell kereskedői végzettség. Ugye ez igaz?