Keresés

Részletes keresés

Dante001 Creative Commons License 1 napja 0 0 57563
Fenyőfatalp Creative Commons License 4 napja 0 0 57562

Mit nem ertesz benne? Ha gyakran/tobbet hibasodik meg, mint a merevhidas, akkor ennek latszania kell valahol, nem?

 

Nem arra gondolok, hogy hetekig all futomuhibaval, hanem hogy osszessegeben sokat/tobbet.

 

Igy jo?

Előzmény: torqmatic (57561)
torqmatic Creative Commons License 4 napja 0 0 57561

Nem igazán értem ezt a kérdést: miért kéne, hogy sokat álljon? Ha van valami hiba, azt nyilván orvosolják, de egyik üzemeltető se fogja leállítani egyszerre a fél flottát, nem is teheti meg.

 

Amúgy tudomásom szerint a Volvo ennél és az utódtípusnál úgy en bloc állt át a merev hídra, nem a BKV kedvéért, viszont például a C2 vagy az új Lion's City független mellső futóműves...

Előzmény: Fenyőfatalp (57559)
torqmatic Creative Commons License 4 napja -1 0 57560

az AP buszok valamiért sokkal gyakrabban ütköztek fel a megsüllyedt csatornafedeleken, mint a korábbi magaspadlós 200-as Ikarusok

 

Hát a megsüllyedt csatornafedeleken felütközést azért nem mondanám túl gyakorinak, viszont tényleg könnyebben odaverik a seggüket, ez pedig az alacsonyabb hasmagasságnak (nem összekeverendő a padlómagassággal) és nagyobb túlnyúlásoknak "köszönhető". Amúgy nem csak a rugőút rövidebb, de a gumik is peresebbek, ez pedig keményebb rugózást eredményez.

Előzmény: Itoérambolafoci (57556)
Fenyőfatalp Creative Commons License 5 napja 0 0 57559

Nem kotekedeskeppen (csak feluletesen ismerem ezeket), de tudunk olyanrol Budapestrol, hogy a fuggetlen felfuggesztesu tipusok tomegevel alltak/allnak sokat? Lehet, hogy volt/van ilyen, csak en nem tudok rola.

Előzmény: kristoof (57557)
Tomsz85 Creative Commons License 5 napja 0 0 57558

Persze, a merev hídban nincs annyi alkatrész, mint egy független kerékfelfüggesztésben. Kevesebb helyen tud kikopni, kilazulni. 

Előzmény: kristoof (57557)
kristoof Creative Commons License 5 napja 0 1 57557

Rosszul gondolod. 

 

Egész egyszerűen, azért kellett a merevhíd, mert a budapesti utakon, sokszor alig egy-két hét alatt szétesett a független kerékfelfüggesztés. Ez tény. 

Előzmény: Itoérambolafoci (57556)
Itoérambolafoci Creative Commons License 5 napja 0 0 57556

"Igen, "pont ezért" lett a Volvo csuklósoknál az első 100 (FJX és FKU) független kerékfelfüggesztésű kocsi után merev hidas az FLR-széria"

- - -

A merev hidas futómű se nagyobb terhelhetőséggel, se nagyobb rugóúttal nem rendelkezik, mint a független kerékfelfüggesztéses.
Úgyhogy erősen kétlem, hogy a hazai utak rossz állapota volt az oka a konstrukciómódosításnak.

Én inkább spórolást vagy beszállító váltást sejtenék a változás mögött.

Vagy mindkettőt.

 

Az viszont igaz, hogy az AP buszok valamiért sokkal gyakrabban ütköztek fel a megsüllyedt csatornafedeleken, mint a korábbi magaspadlós 200-as Ikarusok, pedig ez utóbbiaknak csak 2-3 centivel volt hosszabb a rugóútjuk az AP buszoknál.

Tehát abban lehet valami, hogy már a rugózás minimális módosítása is jelentősen megváltoztathatja a buszok budapesti tereptűrő képességét.

 

Előzmény: John Howard (57552)
LSU 106 Creative Commons License 2024.06.01 0 0 57555

Hello!

Ikarus E95 with old face mask is driving in Mosonmagyaróvár (HPD-152, HPD-153), Somogy county (HFL-398) and Székesfehérvár (HKF-156, HIY-428). The one with the old look E94s are scrapped in 2023. 

 

"Does some buses driving city lines and interurban lines together in small cities?"

 

Yes. In Siófok only during peak hours.

 

Good luck to Ikarus buses!

Előzmény: John16 (57550)
John Howard Creative Commons License 2024.06.01 0 0 57554

A technika talán. Az utak nem... ;-)

Előzmény: Dante001 (57553)
Dante001 Creative Commons License 2024.06.01 0 0 57553

Azóta mondjuk pont eltelt 20 év, nem lehet hogy azóta fejlődött valamit a technika ezen a téren is? :D

Előzmény: John Howard (57552)
John Howard Creative Commons License 2024.06.01 0 2 57552

"...ugyancsak újdonság lesz a független kerékfelfüggesztés, amely azokra a viszonylatokra is nagyobb komfortérzetet biztosít, ahol esetleg rosszabbak az utak..."

 

Igen, "pont ezért" lett a Volvo csuklósoknál az első 100 (FJX és FKU) független kerékfelfüggesztésű kocsi után merevhidas az FLR-széria - merthogy "bizonyossá vált", hogy az jobban bírja a fővárosi remek útállapotokat. Vagy én tudok valamit rosszul? :-/

Előzmény: Dante001 (57551)
Dante001 Creative Commons License 2024.06.01 0 1 57551

https://www.vezess.hu/haszongepjarmu/2024/05/31/megvan-mikor-mutatkozhat-be-a-legujabb-ikarus/

 

"...az ősszel bemutatandó változat elsősorban a vázszerkezet struktúrája terén jelent komoly előrelépést, de ugyancsak újdonság lesz a független kerékfelfüggesztés, amely azokra a viszonylatokra is nagyobb komfortérzetet biztosít, ahol esetleg rosszabbak az utak. Változni fog továbbá a belső részt érintő anyaghasználat is."

John16 Creative Commons License 2024.05.31 0 0 57550

Hello LSU 106! Thank you for your response. www.utas.hu is new for me and it is good help.

Are there some Ikaruses EAG E94/95 with old "face mask" before facelift (like as this: http://verejna-doprava.eu/mfoto/kisalfold/ik95_1.jpg) in Hungary? I found only EAG E98 on utas.hu.

Does some buses driving city lines and interurban lines together in small cities? E. g. Várpalota, Mosonmagyaróvár, Siófok, ...

Thank you and have a nice day.

Előzmény: LSU 106 (57548)
Ikarus 120e Creative Commons License 2024.05.29 0 2 57549
Előzmény: MCA-001 (57541)
LSU 106 Creative Commons License 2024.05.19 0 2 57548

Hello! In Győr are 2 Ikarus 280s. (HNF-498, LOC-728) about 10 Ikarus 260, 3 Ikarus E94, 1 Ikarus C80  and about 4 Ikarus 263. The LOC-728 is a city bus, it  is driving workdays.  Others are driving regional bus lines. The NABI buses was scrapped in the last year.

If you want to see buses like these, (NABI 700SE) visit Pécs, Kaposvár or Szekszárd. In Szombathely  don't  driving Ikarus buses. In Zala county drive 1 Ikarus E94, 1 Ikarus C56 and  3 Ikarus E95 in Keszthely , 2 Ikarus E94 in Nagykanizsa and 1 Ikarus E94 in Zalaegerszeg. These  buses  are driving regional bus lines. In Várpalota is driving 2 Ikarus 280 (GMY-382, LOC-730) , 1 Ikarus C80 (HHR-810) 1 Ikarus C56 and 1 Ikarus E98. The GMY is driving in the bus line 7531. The LOC is driving regional bus lines.The HPR-617 was scrapped in april.

Előzmény: John16 (57547)
John16 Creative Commons License 2024.05.19 0 1 57547

Hello, fellow photographers! I will go to the west Hungary in June - Györ, Szombathely, Zalaegerszeg, Nagykanizsa. Are there some interesting buses in the regular operation? I'm interested in "old" Ikarus, Rába, NABI.

I was in the Várpalota where there were Ikarus 280 last year. Is still in operation?

Thank you very much!

 

 

Jan from Czech republic

kristoof Creative Commons License 2024.04.25 0 0 57546

Eddig nem, mivel egy cseh cég csinálta alvázát a kocsiknak. Ha jól emlékszem 1400 akárhány darab van megrendelve a kocsikból, de az Ikarustól csak 200 alvázat rendeltek. Tehát vagy rendelnek még 200-at, vagy a maradékot megint más cég csinál.

Előzmény: Dante001 (57544)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.25 0 1 57545

Bedolgozik azokba boldog és boldogtalan cég is.

Előzmény: Dante001 (57544)
Dante001 Creative Commons License 2024.04.25 0 0 57544

Eddig nem? Azokból elkészült már vagy 900 db.

Előzmény: kristoof (57543)
kristoof Creative Commons License 2024.04.24 0 0 57543

Igen. Az egyiptomi kocsik vázelemeit gyártják.

Előzmény: Ikarus 120e (57542)
Ikarus 120e Creative Commons License 2024.04.24 0 0 57542

Elvileg az Egyiptomiaknak készül 

Előzmény: MCA-001 (57541)
MCA-001 Creative Commons License 2024.04.23 0 0 57541

Milyen vasúti kocsi készül az Ikarus csarnokban?


forrás: FB-SZG oldala

torqmatic Creative Commons License 2024.04.23 0 0 57540

Sőt, használtan vett hibrid Volvón is a BKV-nál.

Előzmény: LSU 106 (57539)
LSU 106 Creative Commons License 2024.04.23 0 0 57539

Gyári Sprinteren is van így.

Előzmény: JLW-470 (57536)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.23 0 0 57538

Amikor indult az ITK anno-anno akkor is volt valamilyen elektro vagy valami más kisérleti kicsi busza ugye ?

A részletekre nem emlékszem már csak arra sok győzedelmes cikk jelent meg akkoriban arról a kezdeményezésről.

 

Előzmény: kristoof (57537)
kristoof Creative Commons License 2024.04.23 -1 0 57537

Mondjuk a hazai buszpiacnak, pont egy Sprinter alapú minibusz hiányzott! Komolyan én nem tudom mi jár a magyar buszgyártók fejében, amikor a legszükségtelenebb típusokat fejlesztik ki.

Előzmény: JLW-470 (57536)
JLW-470 Creative Commons License 2024.04.23 0 1 57536

"Szép" ez az ITK által épített Sprinter,amit a VB-nak adtak tesztelésre. Az utasok mind azon röhögnek, hogy olyan alapvető dolgokat nem sikerült megugorniuk, hogy a sofőr mondjuk lásson is valamit a tükörből,mert sikerült a nyitható ajtóra tenni és ugye annak kinyitása után a sofőr már nem lát belőle semmit,csak az elöl levő utasok.

torqmatic Creative Commons License 2024.04.14 0 0 57535

Egy 14 éves prototípus hulladékért 4 millió forint? Ok, sok sikert :D

(A "kamiz motor" meg gondolom Cummins szeretett volna lenni...)

Előzmény: Törölt nick (57534)
Törölt nick Creative Commons License 2024.04.12 0 0 57534

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!