Nem igazán értem ezt a kérdést: miért kéne, hogy sokat álljon? Ha van valami hiba, azt nyilván orvosolják, de egyik üzemeltető se fogja leállítani egyszerre a fél flottát, nem is teheti meg.
Amúgy tudomásom szerint a Volvo ennél és az utódtípusnál úgy en bloc állt át a merev hídra, nem a BKV kedvéért, viszont például a C2 vagy az új Lion's City független mellső futóműves...
az AP buszok valamiért sokkal gyakrabban ütköztek fel a megsüllyedt csatornafedeleken, mint a korábbi magaspadlós 200-as Ikarusok
Hát a megsüllyedt csatornafedeleken felütközést azért nem mondanám túl gyakorinak, viszont tényleg könnyebben odaverik a seggüket, ez pedig az alacsonyabb hasmagasságnak (nem összekeverendő a padlómagassággal) és nagyobb túlnyúlásoknak "köszönhető". Amúgy nem csak a rugőút rövidebb, de a gumik is peresebbek, ez pedig keményebb rugózást eredményez.
Nem kotekedeskeppen (csak feluletesen ismerem ezeket), de tudunk olyanrol Budapestrol, hogy a fuggetlen felfuggesztesu tipusok tomegevel alltak/allnak sokat? Lehet, hogy volt/van ilyen, csak en nem tudok rola.
"Igen, "pont ezért" lett a Volvo csuklósoknál az első 100 (FJX és FKU) független kerékfelfüggesztésű kocsi után merev hidas az FLR-széria"
- - -
A merev hidas futómű se nagyobb terhelhetőséggel, se nagyobb rugóúttal nem rendelkezik, mint a független kerékfelfüggesztéses. Úgyhogy erősen kétlem, hogy a hazai utak rossz állapota volt az oka a konstrukciómódosításnak.
Én inkább spórolást vagy beszállító váltást sejtenék a változás mögött.
Vagy mindkettőt.
Az viszont igaz, hogy az AP buszok valamiért sokkal gyakrabban ütköztek fel a megsüllyedt csatornafedeleken, mint a korábbi magaspadlós 200-as Ikarusok, pedig ez utóbbiaknak csak 2-3 centivel volt hosszabb a rugóútjuk az AP buszoknál.
Tehát abban lehet valami, hogy már a rugózás minimális módosítása is jelentősen megváltoztathatja a buszok budapesti tereptűrő képességét.
Ikarus E95 with old face mask is driving in Mosonmagyaróvár (HPD-152, HPD-153), Somogy county (HFL-398) and Székesfehérvár (HKF-156, HIY-428). The one with the old look E94s are scrapped in 2023.
"Does some buses driving city lines and interurban lines together in small cities?"
"...ugyancsak újdonság lesz a független kerékfelfüggesztés, amely azokra a viszonylatokra is nagyobb komfortérzetet biztosít, ahol esetleg rosszabbak az utak..."
Igen, "pont ezért" lett a Volvo csuklósoknál az első 100 (FJX és FKU) független kerékfelfüggesztésű kocsi után merevhidas az FLR-széria - merthogy "bizonyossá vált", hogy az jobban bírja a fővárosi remek útállapotokat. Vagy én tudok valamit rosszul? :-/
"...az ősszel bemutatandó változat elsősorban a vázszerkezet struktúrája terén jelent komoly előrelépést, de ugyancsak újdonság lesz a független kerékfelfüggesztés, amely azokra a viszonylatokra is nagyobb komfortérzetet biztosít, ahol esetleg rosszabbak az utak. Változni fog továbbá a belső részt érintő anyaghasználat is."
Hello! In Győr are 2 Ikarus 280s. (HNF-498, LOC-728) about 10 Ikarus 260, 3 Ikarus E94, 1 Ikarus C80 and about 4 Ikarus 263. The LOC-728 is a city bus, it is driving workdays. Others are driving regional bus lines. The NABI buses was scrapped in the last year.
If you want to see buses like these, (NABI 700SE) visit Pécs, Kaposvár or Szekszárd. In Szombathely don't driving Ikarus buses. In Zala county drive 1 Ikarus E94, 1 Ikarus C56 and 3 Ikarus E95 in Keszthely , 2 Ikarus E94 in Nagykanizsa and 1 Ikarus E94 in Zalaegerszeg. These buses are driving regional bus lines. In Várpalota is driving 2 Ikarus 280 (GMY-382, LOC-730) , 1 Ikarus C80 (HHR-810) 1 Ikarus C56 and 1 Ikarus E98. The GMY is driving in the bus line 7531. The LOC is driving regional bus lines.The HPR-617 was scrapped in april.
Hello, fellow photographers! I will go to the west Hungary in June - Györ, Szombathely, Zalaegerszeg, Nagykanizsa. Are there some interesting buses in the regular operation? I'm interested in "old" Ikarus, Rába, NABI.
I was in the Várpalota where there were Ikarus 280 last year. Is still in operation?
Eddig nem, mivel egy cseh cég csinálta alvázát a kocsiknak. Ha jól emlékszem 1400 akárhány darab van megrendelve a kocsikból, de az Ikarustól csak 200 alvázat rendeltek. Tehát vagy rendelnek még 200-at, vagy a maradékot megint más cég csinál.
Mondjuk a hazai buszpiacnak, pont egy Sprinter alapú minibusz hiányzott! Komolyan én nem tudom mi jár a magyar buszgyártók fejében, amikor a legszükségtelenebb típusokat fejlesztik ki.
"Szép" ez az ITK által épített Sprinter,amit a VB-nak adtak tesztelésre. Az utasok mind azon röhögnek, hogy olyan alapvető dolgokat nem sikerült megugorniuk, hogy a sofőr mondjuk lásson is valamit a tükörből,mert sikerült a nyitható ajtóra tenni és ugye annak kinyitása után a sofőr már nem lát belőle semmit,csak az elöl levő utasok.