"Úgy látom nagyon intelligens és művelt vagy!"
Az ilyen "személyi kultusz"-jellegű hozzászólásokat kérem mellőzni, mert ezek nélkül is éppen eléggé beképzelt vagyok!
"Tehát akkor a feszültséget ne Én állítsam potival, hanem automatikusan maradjon 14-14,4V között? Függetlenül attól, hogy STD BY vagy RECYCLE töltésről van szó ? Ez a 15,2 volt mi? Azt jelenti, hogy feltöltődött az akksi ? Ekkor 15,2 Voltig felmegy a töltőfeszültség?"
Nos: a zselés aksi tulajdonképpen egy sima ólomaksi, ahol az elektrolitot "kocsonyásították".
Amikor az akkut kisütöd, és a kapocsfeszültsége cellánként 1,75-re csökken, akkor a további kiütést abba kell hagyni, mert az akku maradandóan károsodhat. (Ez nálad 6x1,75=10,5V)
Amikor az akkut áramgenerátorral, azaz állandó árammal töltöd, és a cellafeszültség eléri a cellánként 2,6V-ot, akkor a töltést be kell fejezni, mert az akku teljesen fel van töltve, és a további töltés szintén károsítja. (Melegíti, gázfejlődés indul meg benne, a cellák lemezeiről leválik az ólom, és zárlatot okozhat.) (6x2,6=15,6)
Az autókban az állandó feszültségű töltést alkalmazzák, amikor cellánként nem mennek 2,4V fölé. Ezt az akku nagyon hosszú ideig bírja károsodás nélkül, viszont csak 80-90%-ig töltődik fel. (6x2,4=14,4)
Neked ez utóbbit javaslom, mert egyszerűen meg lehet oldani a töltőt, és nem kell félned, hogy az öledben felrobban az akku.
"ne Én állítsam potival, hanem automatikusan maradjon 14-14,4V "
igen (1 graetz, 1 7812-es stabkocka + egy darab alumínium hűtőbordának, 1db 1kohm-os trimmerpoti, 3db 1000uF/25V-os kondenzátor + a trafó)
"Függetlenül attól, hogy STD BY vagy RECYCLE töltésről van szó"
A STD BY szerintem a csepptöltés lehet, ez csak a hosszú ideig (>3hónap) nem használt akkuknál érdekes.
"Ez a 15,2 volt mi?"
A 6x2,6=15,6V csökkentve egy kis biztonsági ráhagyással. :-)
"Azt jelenti, hogy feltöltődött az akksi ?"
igen
Valamint az Ampert tartsam 0,72 alatt...
Ha az állandó 14-14,4V-os töltést haszálod, akkor ezzel nem kell foglalkoznod. (A stabkocka ugyanis 1 A körül leszabályoz.)