Arról beszélek, hogy a bérelős jármű gazdája hiába korlátozza le 2r km/h-ra elektronikusan a járművet, mert a szabálymódosítás a 25 kg feletti VAGY 25 km/h tervezési sebesség feletti rollereket üzemben tartóját kötelezi felelősségbiztosításra. Ha egy jármű 25 kg alatti, de a tervezési sebessége 30 km/h, akkor hiába szabályozod le 24 km/h-ra, attól még ugyanúgy kötelezett lesz.
A robogókat is már kétszer megpróbálták megrendszabályozni, mindkét politikai oldal nekifutott, és visszakozott. Rendszámozást, műszaki vizsgát akartak előírni, hogy az illegálisan robogóként kezelt járművek motorkerékpár kategóriába kerüljenek. Az illegálisan robogóként nyilvántartott járműveken is vagy van kötelező, vagy nincs. Ha van is, érvénytelen, mert nem motorkerékpár kategóriára van kötve, a biztosító kihátrálhat a kártérítési kötelezettségből.
Pl.: nekem az mindig gyanús, ha valaki lehózódik az út szélére. Ugyanis ilyenkor szokták visszakapni a kormányt, úgyhogy nem szeretek elmenni mellettük, ill. nagyon figyelek, főleg, ha nem indexel jobbra. Márpedig nem mindig indexelnek.
(Az ilyen szitukra kell felkészülni gondolatban. Nagy autók mellett sosem lehetsz biztonságban. Ezért nem jó, hogy ennyi féle méretű autók vannak, de ez már csak így van. A motorosokról nem beszélve.)
Normálisan kell felfogni a közlekedést, nem kivagyiskodva. Engem így tanítottak akkoriban 77-ben a Dagály utcában. Egyik lábam a börtönben, a másik a temetőben...
És ezt 19 évesen komolyan is vettem! Amint látom, Te is és még vagyunk itt sokan akik szintén. A pszichopaták nem így fogják fel.
Hihetetlenül felhígult az oktatás, semmi ésszerűt nem nyújtanak. Azt hiszik, ha lassan mennek, abból nem lehet baj. Erre szoktam mondani, hogy a Duna-korzón kell sétakocsikázni Holdfénynél, a gyorsforgalmi úton haladni kell. Az a leg felháborító, amikor a reptérre menet 50-el megy a néni, mert az a biztos. A többiek meg nem győzik leelőzni, ami eleve magas kockázattal jár. Vagy az autópályán beáll 110-ra a középső sávban egészen Siófoktól Pestig. Le nem húzódna.
Az biztos, hogy intelligencia kell a közlekedéshez. A BMW-sen is látszik, hogy ki vezeti, amikor szépen jön mögöttem a megengedett tempóval és nem akar megelőzni.
Egyszer egy másik BMW-s kielőzte a sort valahol a 82-es úton, aztán jött egy körforgalom, és nem tudott vissza sorolni, pedig a szembe sávban állt egy ideig, mire én lassítottam és beengedtem. Meg is köszönte. Veszélyes helyzet volt, de a többieket nem izgatta, hogy segíteni kéne neki.
Ez van. Ez egy nagy társasjáték, különböző emberekkel.
Úgyhogy nem váltogatod a nickedet, ezt én bizonyíthatom. :)
Van még egy szállóige ami ide tartozik, az úgy szól, hogy: várd a váratlant. Mert ha az ember agya rákészül a veszélyre -kiguruló labda után fut a gyerek, kilépnek a busz mögül a megállóban, stb.- akkor ezzel lerövídítem a reakció időt, azaz el tudom kerülni a veszélyt. De legalábbis mérsékelni tudom vele. Úgyhogy fantáziálni kell. Tréningben tartani az agyat. Én legalább is álló busz vagy teherautó mellett óvatosan haladok el, akár lassítva is, ha tetszik a mögöttem jövőnek, ha nem.
Amikor a korábban vázolt esetemben a buszt kerültem, akkor sem lepódtem meg, mert valahol benne volt a paklimban... A buszos lassított is, igen ám, de azt nem mondtam, hogy ha nem tette volna, ráhúztam volna a kocsimat, mert inkább oldalról ütközöm mint szemből. Ezt ő érezhette, talán ezért is lassított.
Teljesen értelmetlen "emberkedni", ha valakit utólérnek. Ha utólérnek, az azt jelenti, hogy gyorsabbak nálad. (Mindegy, hogy mi van a feneked alatt...)
Folyamatosan agyfaxt kapok az autópályán a belső sávban "129-ező" önkéntes-rendőröktől. :P
Amikor az én aktív közreműködésem nélkül nem férne be/felkenődne a Fittipaldi (akár autós, akár motoros), akkor mindig az a duma az autóban, hogy "de jól vezetek!"... ; Mert nyilván ezt érzi a versenyző: "ugye hogy befértem"?! ...
Aha...., mert én jelentősen lassítottam+félrehúzódtam, annak érdekében, hogy bejöjjön a te (hibás) elgondolásod. A Suzukisnál ez a körülmény nem volt meg.
Azért tudod, mert valamikor - korábban - már tükörbe néztél... és a fejedben folytatódott a "története". Ez automatizmus.
(Egyszer koccantam sávváltáskor, és nem értettem hogy nem láttam a bal tükörben... Pláne sötétben, amikor a fényszórók feltűnőek*. A betétlap kitöltésekor vált világossá: egy utcával hamarabb lakott a fiatal "versenyző" ... Nyilván elfelejtett lámpát kapcsolni. ...)
*Sötétben van ami jobban látható a forgalomban, mint nappal: pl. a nehezen belátható kereszteződésekben hamarabb megjelenik a fénycsóva.
Azonnali hatállyal - negatívan - ítélkezem azokról, akiknek koszos a hátsó "szélvédője"/ ablaka. Pláne, ha van rajta ablaktörlő. Ez azt jelenti, hogy qvára lexarja, hogy mi történik mögötte. = Nem tud vezetni. Láma.
van rá jogszabály, hogy a balesetet minden képpen el kell kerülni
Ha van is, felesleges. Ezt úgy hívják, hogy életösztön:) (De pl. nekem az autóim (3 céges + 1 a feleségemé/ nekem "nincs" saját autóm;)) is eléggé félteni-valóak, - ezt is beleértem az életösztön kifejezésbe.)
BTW: tegnap vezettem egy oldtimer Porschét. Nagy élmény volt. Rámtukmálta a rokon, hogy próbáljam ki. Epic feeling :)
Mivel az autósok nagy része mereven néz előre, ha éppen nem a telefonját nyomkodja, ezért fogalma sincs arról, hogy mi történik körülötte, nemhogy még türkörbe is nézzen, hogy egy barom suzukis kamikáze módjára érkezik...