Hosszabb idő óta először jártam Cinkotán. Odafelé vittek autóval, visszafelé pedig mikor az állomáson jobban megnéztem az Örs felé induló vonat szerelvényét, hát mi a pályaszáma?
991 szintén újra megy már, a 1103 pihentetve van, valószínűleg túlfutott, ha égető szükség lépne fel beállna. 1111 és 1125 darabokban a nyugatiban, azok még jó ideig biztos nem fognak menni. 1109 eléggé el van dugva, talán a csarnokban van és készül, de alkatrészek hiányoznak hozzá. 1147-tel meg elkészültek, a próbák már zajlanak.
Összeütközött egy HÉV és egy autó Csepelen, ezért a H7-es HÉV a Szent Imre tér és Csepel között nem közlekedik, a Szent Imre tér és a Boráros tér között váltott vágányon jár, írja az MTI. A baleset a XXI. kerületi Szent Imre téren történt, az esethez a fővárosi hivatásos tűzoltókat riasztották, akik áramtalanítják az autót. Ezen a szakaszon a 35-ös, a 36-os, a 38-as, a 138-as, a 148-as, a 151-es, a 159-es és a 238-as buszokat ajánlja a BKK
Úgy tűnik, egyszerre két helyen is kéne akkro lenenm, mivel ma HÉV pótlók is estek ki. LMG-125 a Tímár utcánál állt délután lerohadva....erről is én tehetek vajh, mivel nem szereltem meg????
Szerintem az is csoda, hogy úgy ahogy de megy a járműkiadás. A 70-es évek második felétől járnak ugyan ezen szerelvények. Igaz, 30 éve még 951-től 1149-ig mind ott volt. Ma már csak 971-től felfelé, de ebből is a 973, 985, 999 Cinkotán, 1107, 1127, 1143 Csepelen van jelenleg és nem tudom mennyi áll.
Mindeközben 1146 kisegységként rohangál a legnagyobb reggeli csúcsban H5-ön....
Más: vonatok külső takarításával mi a helyzet? Várjuk a tavaszi esőket, hogy megoldják a MÁV helyett? Rég voltak ilyen retkesek, valamint Batthyány tér is rég volt ennyire mocskos!
Sosem lesz visszaállítva szerintem, csak az ígérgetés megy, sőt, abban sem vagyok biztos, h ennél nem lesz még rosszabb is. Reggel állandósult a tömeg, korábban ennél több fokkal jobb volt a helyzet, már békáson megtelik a békásról induló vonat a város felé.
Miért van az, hogy a máv-hév képtelen mentrendszerint leközlekedtetni bizonyos vonatokat a H5-ön? A csúcsidő vége - szerintük - f8-kor elkezdődik Békáson (máshol ez 8, n9), így sikerült kiritkítani a menetrendet pluszba. A Szentendréről 7:28-kor induló HÉV minden egyes nap Békásról eleve 2 perc késéssel jön, szerdán Kaszáson már 4 perc késésnél járt (amikor 6 perc a követés), tegnap meg 3 perc volt. Közben ezen a vonaton tömegnyomor van kedd, szerda és csütörtökön. A havi kb. 20 munkanapból ez a vonat 1 alkalommal tud menetrendszerint leközlekedni. Miért? Mikor lesz elég vonat az 5 perces követés visszaállításához? Mellesleg az látható, hogy a Szentendre-Békás szakaszon tarthatatlan a menetrend.
Na látod, ez egy jó kérdés! nem tudom, de bízom benne, hogy tanultak a pár évvel ezelőtti bakiból. (Tartok tőle, hogy most mindenképpen áterőltetik majd valahogy ezt, mert "presztízskérdést" csináltak belőle. Valahol jogosan... Csak ennek lehet az a következménye, hogy végül valami "butított" verziót fogadunk el a szent cél érdekében. Amiből majd ez is, az is, amaz is hiányzik, hogy ne legyen a rászánható keret feletti ára.)
A HÉV esetében nem (sem ;-) ) olvashattunk másikat. Anno szintén megvolt az adott összeg, csak amikor jöttek az ajánlatok, akkor kiderült, hogy a legolcsóbb is jóval drágább, mint amennyi pénz van rá.
Ez nem is arról szólt, hogy holnap kiírják a pályázatot. Arról szólt, hogy él a project, terveznek vele és a folytatásával. Az épp erre költendő pénzmennyiségre pedig "van ötletük honnan szedjék össze rá". Semmi egyéb. (De eddig "ennyi" sem volt. :-) )
Felsorolnak 50+ projektet, hogy ezek a "kiemelt projektek", aztán felsorol három halmazt, amire "Szerződéseinek forrását [...] hazai társfinanszírozáson felüli felhasználásával biztosítja a [...] támogatói döntések meghozataláig" - azaz ezekre a magyar adófizetők pénzéből pluszban költenek. Ebben a három halmazban nincsenek benne a földmunkával járó dolgok (ha jól néztem), tehát a tervezgetésre van pénz, az új szerelvényekre addig nincs, amíg nem hozzák meg a "támogatói döntéseket".
Speciel, azért ezek a projektek, amiket most a Közlönyben vannak, futnak a háttérben. Pár hete volt közöm egy Kelenföld IMCS-s témához és meglepett, hogy létezik ez a projekt még, erre most meg is jelent az MK-ban:)
Ha jól értelmezem, a csepeli meg a ráckevei vonalon fognak megállókat átépíteni, 12+6 új jármű a szentendrei vonalra - ha ad az EU erre pénzt. Anélkül csak előkészítés és tervezgetés.
És vajon az országos kerékpárbérletet meg országos kutyabérletet elfogadják a HÉV Budapesten belüli szakaszán? Vagy az agglomerációból érkezve Budapestre akkor két kerékpár- vagy kutyabérletet kell majd venni (egy országost meg egy BKK-st)?
"A kerékpárbérlet Budapesten belül érvényes bérletekhez, mindezek teljes árú és kedvezményes változataihoz egyaránt tetszőleges kezdőnappal váltható. A kerékpárbérlet a kerékpár szállítására kijelölt vonalak budapesti szakaszán érvényes."
Függelék G) A BKK által megrendelt személyszállítási közszolgáltatások autóbusz, villamos, trolibusz, metró, fogaskerekű járatainak teljes hosszán, az Együttműködési Megállapodás szerint elővárosi autóbusz és elővárosi vasúti) járatok közigazgatási határon belüli szakaszain, továbbá révátkelésnél és munkanapokon a hajójáratokon érvényes termékek ármeghatározása: bruttó ár
a) kutyák számára váltható havi bérlet 5 250 Ft
b) havi kerékpárbérlet (a kerékpár szállítására a kijelölt vonalak teljes hosszára) 540 Ft