Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Balis23 Creative Commons License 2 napja 0 0 14538

Üdvözlet! 

Segítséget szeretnék kérni, feleségem 2003-as évjáratú 1,6 -os sensodrive-os C3-sával kapcsolatban.

A következő jelenséget produkálja mostanában az autó leginkább melegebb időjárási körülmények között. 

Az autóval megtett kb. 3-5 km után a műszerfalon csipogva elkezd villogni egy hópihe jel + auto felirat. A kocsi innentől kezdve nem tehető sebességbe és a motortérből is erős zúgás hallatszik (mintha túlmelegedne a motor). 

Feleségem azt mondja ez a hibajelenség is leginkább akkor jön elő, ha a megtett út során viszonylag sokszor kell hátramenetbe tenni az autót. 

Esetleg valaki találkozott már ilyennel? Elvittük több szerelőhöz is akik diagnosztikát is csináltak, de ott nem találtak semmit.

Mi ennek a hibának a megoldása? Esetleg ha valakinél előfordult ajánlana szerelőt, aki ezzel valamit kezdeni tud? 

Előre is köszönöm! 

 

Üdvözlettel: Rónai Balázs 

 

Balis23 Creative Commons License 2 napja 0 0 14537

Üdvözlöm! A feleségemnek sensodrive-os váltója van és mostanában előjött a hópihe + auto felirat villogva, csipogva? 

Tudna nekem abban segíteni, hogy ez mitől lehet és ha tényleg váltó hiba akkor mi volt rá a megoldás? Ha esetleg felújítás/csere tudna ajánlani szakembert? 

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdvözlettel: Rónai Balázs 

Előzmény: addam_ (11739)
FeZ_ Creative Commons License 2024.05.02 0 0 14536

Az utángyártott alkatrészekkel foglalkozó oldalaknak ne nagyon higyj, mert össze-vissza referenciázzák az alkatrészeket. Pl. ha beírok egy gyári számot, az első pár találat ami biztosan stimmel, később már van, hogy bedob nem is olyan alkatrészt.

Az alvázszám alapján rendelés nálam azt jelenti, hogy a gyári rajzos, alkatrészkeresőben kinézi az ember a gyári cikkszámot és utána azt váltja át másra.

Aztán ahogy írtam, az első pár találat az, ami tuti, a többi már kérdéses.

Az utólagos stiftelés biztos megoldható lenne, ha tudod melyik lukba kell tenni és van stifted hozzá, amit rá tudsz préselni.

Ha megírod  az alvázszámot, kinézem a gyári cikkszámot hozzá, ha érdekel. 

 

Előzmény: Zotya75 (14534)
Zotya75 Creative Commons License 2024.05.01 0 0 14535

Ezt a pozicionaló stiftet nem lehet utólag beszerezni ès beszerelni.

Előzmény: Zotya75 (14534)
Zotya75 Creative Commons License 2024.05.01 0 0 14534

Köszönöm a választ.

Èn is csak webes kèpeken láttam hogy van ott egy ilyen pöcök,nekünk meg nincs.

De pl.a bârdi webshop oldalán is hozza a pöcök nèlkülit is  a 2007 èvjáratra,ès ráadásul alvázszám alapján lett innen megrendelve az alkatrész.

De felülről benèzve,kormány forgatásra,látszik hogy mozog a gumi pogácsa.

 

Előzmény: FeZ_ (14531)
FeZ_ Creative Commons License 2024.04.29 0 0 14533

A szükség nagy úr !  ;-) 

Előzmény: Festéktüsszentő H. Benő (14532)
Festéktüsszentő H. Benő Creative Commons License 2024.04.29 0 0 14532

"A gólyaláb szétszedése egy rugócsere miatt nem nagy szívás"

Van, akinek akár az árokparton is megy :)

Előzmény: FeZ_ (14531)
FeZ_ Creative Commons License 2024.04.28 0 1 14531

Most enm emlékszem fejből, hogy a C3 milyen, de ha volt kis fém pozicionáló stift a szilenten, akkor az újon is kell, hogy legyen. Más típusokban (pl. 207-es Peugeot) pont ugyanilyen a toronyszilent, csak nincsen benne ez a stift, de az nem jó a C3-ba. Szóval lehet, hogy nem jó lett beletéve vagy nem jól vagy......  innen a fene se tudtja. 

A gólyaláb szétszedése egy rugócsere miatt nem nagy szívás, (bár értem, hogy esetleg neked az), de ha valami nem jó a kocsiban, akkor azt meg kellene javítani. 

Valaki forgassa a kormányt te pedig nézd meg mit látsz a gólyalábnál ! Nem ugrál-e a rugó, vagy az alsó rugótányér nem ér-e bele a hossztartóba, mert nem jó vagy nem jól lett beletéve a szilent !

 

Előzmény: Zotya75 (14530)
Zotya75 Creative Commons License 2024.04.28 0 0 14530

Hi

Toronycsapágyak cserèje után (rugós pattogó hang hallható a kormány tekerèsre.

Össze rakás után  kb 5km után kezdte. Mi okosok a rugó törèsre gondoltunk.

Megjegyzem èn nem láttam a szerelèst,nem voltam ott.

Nem lett jobb kb 5 km után ès azóta is ugyan az a pattogó hang.

Nèzegettem a toronycsapágy kèszletek kèpeit,ès mindegyikből ki ál felfele egy rögzitő pöcök.

Amit èn vettem azon emlèkeim szerint nem volt.

Ès a toronyra felülről ránèzve se látom a mi autonkba.

Felmerült a kèrdès hogy lehet hogy az egèsz szilent forog,ès az adja ezt a pattogó hangot.

Van valakinek bármilyen tapasztalata ilyen hibával kapcsolatossan.

Nem szeretnèm megint feleslegesen atomjaira szedni az autót.

Kegyetlen szívás meló a toronycsapágy vagy rugó csere.

 

Köszi minden infót

 

Csundis1979 Creative Commons License 2023.12.12 0 0 14529

Sziasztok. Segítségre lenne szükségem. Vettem egy 7018B típusú kínai fejegységet. Az autó egy Citroen c3 kisautó. A gyári csatlakozójára kötöttem. Működik viszont a gyújtás levétele és a kulcs kihúzása után 1 perc múlva gondol egyet és bekapcsol. Valaki tud érdembeli választ adni mitől lehet ez? Köszönöm 

pásztorkutyaterel Creative Commons License 2023.08.25 0 0 14528

Köszi !

Előzmény: FeZ_ (14527)
FeZ_ Creative Commons License 2023.08.25 0 0 14527

Kérdezd meg itt:  

 

 

A képen az elérhetőségek látszódnak, a házszám is, az utca meg Erdőhegy utca, XXII. kerület. 

Vagy automuszer.hu   Ez alapján vagy elköltöztek Érdre vagy mindkét helyen megvan a műhely. 

 

Aztán van még az autodigit.hu , ott is érdeklődhetsz !

 

 

Előzmény: pásztorkutyaterel (14526)
pásztorkutyaterel Creative Commons License 2023.08.25 0 0 14526

Üdv , érdeklődnék tőletek . Van  a lányomnak egy 2008 C3 1.1 és úgy néz ki a motorvezérlő meghalt benne  . Tudtok-e olyat aki ezeket a vezérlőket javítani tudja, avagy ha venni kell bontóban melyik típusszámnak kell megegyezni ahhoz ,hogy esetleg immó átprogramozással használható legyen . Néztem ,de sajnos pont avval a típusszámmal egyet sem találtam .  Bármi előremutató megoldás érdekel . Válaszotokat előre is köszönöm József .

Vasti Creative Commons License 2023.07.23 0 0 14525

...mert spóroltak autónként 1€-t, meg 1 percet, és ha lehet, akkor spórolni kell: mert 10.000 autónál ez már 10.000€, és 10.000 perc ;-)

Előzmény: gun111 (14523)
FeZ_ Creative Commons License 2023.07.23 0 0 14524

Szegeccsel ?  ;-)

Az is lehet, hogy ilyesmi lemezanyával is megfogatható, ha szerencséd van.

 

https://www.szerszamkell.hu/bgs-8114_lemezanya_es_csavar_keszlet_170-reszes_35497?gclid=EAIaIQobChMI_fyohrmlgAMVuJlmAh15Bw1ZEAQYAyABEgLXz_D_BwE

 

Előzmény: gun111 (14523)
gun111 Creative Commons License 2023.07.23 0 0 14523

Gondoltam rá, de utána hogyan fogassam majd vissza normálisan?

 

Nem is értem, h miért szegecselték anno oda, csavarral emberibb megoldás lett volna... :)

Előzmény: FeZ_ (14522)
FeZ_ Creative Commons License 2023.07.23 0 0 14522

Fúrógép ? 

Előzmény: gun111 (14521)
gun111 Creative Commons License 2023.07.22 0 0 14521

Sziasztok!

 

Visszaolvastam kb. 10 évre visszamenőleg, de nem találtam megoldást erre:

 

Sajnos engem is utolért a jobb első ajtóhatároló törése. Vettem egy másikat, lebontottam az ajtókárpitot, de sajnos a hangszóróm szegecselve van, amit ki kéne venni a határoló cseréjéhez. Ilyenkor mi van? :)

 

Köszi a segítséget!

FeZ_ Creative Commons License 2023.06.14 0 0 14520

Ne keresd az index relét, mert az nincsen ! (illetve van, de nem külön, hanem egy vezérlőpanelben van benne - a BSI-ben)

Én megnézném diaggal is, de van esély rá, hogy a kormánykapcsoló egység hibája miatt csinálja. Ha mégsem, akkor a BSI (utastéri biztosítéktábla) a következő tippem. (a kizáráshoz kellene a diag illetve egy alvázszám, mert azért volt pár fajta C3, pár fajta kapcsolással)

 

Előzmény: Szeitli Imre (14519)
Szeitli Imre Creative Commons License 2023.06.14 0 0 14519

Próbáltam. :/ Cseréltem, nagyobbra is. Több helyen azt írják, rossz a relé, de azt meg nem találom. A motorházban van egy relé doboz (amit nem látok) ott kattog a mikor kapcsolok világítást, meg mindent, de az index nem. Az csak a kormánynál kattog.... Komolyan ágyban kapok. 

Előzmény: Dorien- (14518)
Dorien- Creative Commons License 2023.06.13 0 0 14518

Biztosíték?

Előzmény: Szeitli Imre (14517)
Szeitli Imre Creative Commons License 2023.06.13 0 0 14517

Sziasztok!

Van egy 2002 gyártású Citroen C3am. Napokban elkezdte azt csinálni, hogy indexeléskor csak 2-3 másodperc után kezd villogni a index. Néha olyan is van, hogy csak a rossz irányba villan kettőt, és után kezd a jó irányba. Valaki tudna segíteni, hogy mi lehet a probléma? Ha az elakadásjelzőt benyomom, az tökéletesen működik. Előre is köszönöm a segitséget! 

Dorien- Creative Commons License 2023.06.08 0 0 14516

Sziasztok! Egy kis segítség kellene:
Citroen C3 lassú tempóról való gyorsításokra belül sípolgat, valamit jelez. Mi lehet ez?

Eddig azt hittem, hogy a hátsó zár hibáját jelzi, de az most már zár rendesen.

2003, 1.4HDi 16V 90LE, tempomat, napfénytető, digit.klíma, stb.

Puska922 Creative Commons License 2023.03.19 0 0 14515

Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni, hátha valaki találkozott már ilyen hibajelenséggel. Az alany egy 2003 as 1.1 C3. A hiba indítás utan egyből villan a check engine a motor össze-vissza jár. A hibakódok pedig üzemanyagrendszerre vonatkoznak, mikor melyiket dobja be. Hibakódok: P1525 alapjárati léptetőmotor, P0215 motor leállító mágnesszelep hibás működés, P0505 járműsebesség érzékelő, P0262, P0265, P0268, P0271 1-4. befecskendező áramkör magas. Kábelköteg átnézve, injektorok cserélve, BSM cserélve, motorvezérlő cserélve, trafó cserélve. Válaszotokat előre is köszönöm.

maryschka1 Creative Commons License 2023.02.19 0 0 14514

Sziasztok! 

 

Ha tud valaki segíteni, hogy megtaláljam az üzemenyag-adalék vezérlő (FACM) modult a 2010-es 1.6hdi citroen c3 picasso-ban, kérem, segítsen.
Ha van róla kép vagy rajz, azt nagyon megköszönném! cikkszámot is szívesen veszek!

köszönöm! 

basskillers Creative Commons License 2023.02.15 0 0 14513

Szerintem az a pumpa eleve szar.Nem ugrik vissza eredeti formájára.Benyomódva marad és érezhető,hogy alig hoz gázolajat.Szürcsögve hozza.Vagy 10 percig nyomogattam,de csak levegőt nyomott szinte a szűrőbe,de azt is úgy,hogy benyomtam és vagy 100-15 mp mire vissza állt az eredeti alakjára...

Ha el van dugulva,akkor eddig hogyan működött?Nekem ez nem áll össze.

Bánom már,hogy hozzá nyúltam.

Annó egy TDCi-vel is megszoptam.Ott szűrőt cseréltem és utána állandóan le levegősődött.Most meg ez....

Nincs szerencsém a dízelekkel.

 

Gondolom ennél a típusnál is a pumpában van egy visszacsapó szelep.

Nekem a gumi kézi pumpához viszonyítva elég gagyi ez a műanyag féle..

Előzmény: FeZ_ (14512)
FeZ_ Creative Commons License 2023.02.15 0 0 14512

Akkor vagy az a baj, hogy nem jó a pumpa (a szelep rossz) vagy valahol még levegőt kap és emiatt nem tudja rendesen felhozni az üzemanyagot, esetleg még lehet dugulás a csőben a tank felöli részén. 

Ezt nem nagyon lehet távgyógyítani, élőben kellene megszakérteni.

 

Előzmény: basskillers (14511)
basskillers Creative Commons License 2023.02.15 0 0 14511

Úgy néz ki,hogy a kézi pumpa nem sok valamit ér.Mar be görcsöt mind a kettő kezem,de nem tudtam vele elég gázolajat pumpálni a szűrőbe.

Akksit sikeresen le merítettek a sok próbálkozással.

Holnap megpróbálom manuálisan feltölteni a szűrőt.Talan szerencsém lesz és nem kell hozzá komolyabb műszer.

Előzmény: FeZ_ (14509)
basskillers Creative Commons License 2023.02.15 0 0 14510

Szia!

Bocsánat,most látom a kérdésed.

Természetesen világít a tolató lámpa,ha hátramenetbe kapcsolok.

Előzmény: BPeter11 (14508)
FeZ_ Creative Commons License 2023.02.15 0 0 14509

"Van ugye a szűrő tetején a csavar,amivel a vizet engeded le"

 

A szűrő tetején sosincsen vízleengedő lehetőség, mivel a víz alul helyezkedik el üzemanyag/víz esetében. Az alul lenne, ha lenne (van) rajta ilyen lehetőség.

Ami felül van, az a légtelenítő csavar. Azzal, hogy kinyitottad csak úgy simán, szépen lelevegősödött a rendszer.

A kézipumpával elvileg le lehet légteleníteni, de kérdés, hogy vajon mennyire engedte vissza illetve az, hogy jól működik-e a pumpa ?!

Természetesen ha a pumpálás után (illetve közben, a pumpát nem szabad teljesen elengedni, mert ha rossz a szelepe ugyanaz következik be, ami a legelején és akkor sziszifuszi meló az egész.)

Tehát felpumpálod alaposan, majd kissé nyomva tartva a pumpát kinyitod a csavart. A pumpát elengedni csak a csavar bezárása után szabad.

Ha a csavarnál jön gázolaj buborékok nélkül (ha van csöcs, érdemes egy átlátszó csövet rátenni, akkor felfelé láthatod a folyadékoszlopit, hogy buborékmentes-e)

akkor elvileg légtelen a szűrő, de van, hogy még a kimenő csövet is le kell venni és ott nézni, hogy jön-e üzemanyag.....

Vannak még fogások, de azért ez nem egy szakmai továbbképző oldal  ;-)

 

 

Előzmény: basskillers (14507)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!