A következő jelenséget produkálja mostanában az autó leginkább melegebb időjárási körülmények között.
Az autóval megtett kb. 3-5 km után a műszerfalon csipogva elkezd villogni egy hópihe jel + auto felirat. A kocsi innentől kezdve nem tehető sebességbe és a motortérből is erős zúgás hallatszik (mintha túlmelegedne a motor).
Feleségem azt mondja ez a hibajelenség is leginkább akkor jön elő, ha a megtett út során viszonylag sokszor kell hátramenetbe tenni az autót.
Esetleg valaki találkozott már ilyennel? Elvittük több szerelőhöz is akik diagnosztikát is csináltak, de ott nem találtak semmit.
Mi ennek a hibának a megoldása? Esetleg ha valakinél előfordult ajánlana szerelőt, aki ezzel valamit kezdeni tud?
Üdvözlöm! A feleségemnek sensodrive-os váltója van és mostanában előjött a hópihe + auto felirat villogva, csipogva?
Tudna nekem abban segíteni, hogy ez mitől lehet és ha tényleg váltó hiba akkor mi volt rá a megoldás? Ha esetleg felújítás/csere tudna ajánlani szakembert?
Az utángyártott alkatrészekkel foglalkozó oldalaknak ne nagyon higyj, mert össze-vissza referenciázzák az alkatrészeket. Pl. ha beírok egy gyári számot, az első pár találat ami biztosan stimmel, később már van, hogy bedob nem is olyan alkatrészt.
Az alvázszám alapján rendelés nálam azt jelenti, hogy a gyári rajzos, alkatrészkeresőben kinézi az ember a gyári cikkszámot és utána azt váltja át másra.
Aztán ahogy írtam, az első pár találat az, ami tuti, a többi már kérdéses.
Az utólagos stiftelés biztos megoldható lenne, ha tudod melyik lukba kell tenni és van stifted hozzá, amit rá tudsz préselni.
Ha megírod az alvázszámot, kinézem a gyári cikkszámot hozzá, ha érdekel.
Most enm emlékszem fejből, hogy a C3 milyen, de ha volt kis fém pozicionáló stift a szilenten, akkor az újon is kell, hogy legyen. Más típusokban (pl. 207-es Peugeot) pont ugyanilyen a toronyszilent, csak nincsen benne ez a stift, de az nem jó a C3-ba. Szóval lehet, hogy nem jó lett beletéve vagy nem jól vagy...... innen a fene se tudtja.
A gólyaláb szétszedése egy rugócsere miatt nem nagy szívás, (bár értem, hogy esetleg neked az), de ha valami nem jó a kocsiban, akkor azt meg kellene javítani.
Valaki forgassa a kormányt te pedig nézd meg mit látsz a gólyalábnál ! Nem ugrál-e a rugó, vagy az alsó rugótányér nem ér-e bele a hossztartóba, mert nem jó vagy nem jól lett beletéve a szilent !
Sziasztok. Segítségre lenne szükségem. Vettem egy 7018B típusú kínai fejegységet. Az autó egy Citroen c3 kisautó. A gyári csatlakozójára kötöttem. Működik viszont a gyújtás levétele és a kulcs kihúzása után 1 perc múlva gondol egyet és bekapcsol. Valaki tud érdembeli választ adni mitől lehet ez? Köszönöm
Üdv , érdeklődnék tőletek . Van a lányomnak egy 2008 C3 1.1 és úgy néz ki a motorvezérlő meghalt benne . Tudtok-e olyat aki ezeket a vezérlőket javítani tudja, avagy ha venni kell bontóban melyik típusszámnak kell megegyezni ahhoz ,hogy esetleg immó átprogramozással használható legyen . Néztem ,de sajnos pont avval a típusszámmal egyet sem találtam . Bármi előremutató megoldás érdekel . Válaszotokat előre is köszönöm József .
Visszaolvastam kb. 10 évre visszamenőleg, de nem találtam megoldást erre:
Sajnos engem is utolért a jobb első ajtóhatároló törése. Vettem egy másikat, lebontottam az ajtókárpitot, de sajnos a hangszóróm szegecselve van, amit ki kéne venni a határoló cseréjéhez. Ilyenkor mi van? :)
Ne keresd az index relét, mert az nincsen ! (illetve van, de nem külön, hanem egy vezérlőpanelben van benne - a BSI-ben)
Én megnézném diaggal is, de van esély rá, hogy a kormánykapcsoló egység hibája miatt csinálja. Ha mégsem, akkor a BSI (utastéri biztosítéktábla) a következő tippem. (a kizáráshoz kellene a diag illetve egy alvázszám, mert azért volt pár fajta C3, pár fajta kapcsolással)
Próbáltam. :/ Cseréltem, nagyobbra is. Több helyen azt írják, rossz a relé, de azt meg nem találom. A motorházban van egy relé doboz (amit nem látok) ott kattog a mikor kapcsolok világítást, meg mindent, de az index nem. Az csak a kormánynál kattog.... Komolyan ágyban kapok.
Van egy 2002 gyártású Citroen C3am. Napokban elkezdte azt csinálni, hogy indexeléskor csak 2-3 másodperc után kezd villogni a index. Néha olyan is van, hogy csak a rossz irányba villan kettőt, és után kezd a jó irányba. Valaki tudna segíteni, hogy mi lehet a probléma? Ha az elakadásjelzőt benyomom, az tökéletesen működik. Előre is köszönöm a segitséget!
Sziasztok! Szeretnék segítséget kérni, hátha valaki találkozott már ilyen hibajelenséggel. Az alany egy 2003 as 1.1 C3. A hiba indítás utan egyből villan a check engine a motor össze-vissza jár. A hibakódok pedig üzemanyagrendszerre vonatkoznak, mikor melyiket dobja be. Hibakódok: P1525 alapjárati léptetőmotor, P0215 motor leállító mágnesszelep hibás működés, P0505 járműsebesség érzékelő, P0262, P0265, P0268, P0271 1-4. befecskendező áramkör magas. Kábelköteg átnézve, injektorok cserélve, BSM cserélve, motorvezérlő cserélve, trafó cserélve. Válaszotokat előre is köszönöm.
Ha tud valaki segíteni, hogy megtaláljam az üzemenyag-adalék vezérlő (FACM) modult a 2010-es 1.6hdi citroen c3 picasso-ban, kérem, segítsen. Ha van róla kép vagy rajz, azt nagyon megköszönném! cikkszámot is szívesen veszek!
Szerintem az a pumpa eleve szar.Nem ugrik vissza eredeti formájára.Benyomódva marad és érezhető,hogy alig hoz gázolajat.Szürcsögve hozza.Vagy 10 percig nyomogattam,de csak levegőt nyomott szinte a szűrőbe,de azt is úgy,hogy benyomtam és vagy 100-15 mp mire vissza állt az eredeti alakjára...
Ha el van dugulva,akkor eddig hogyan működött?Nekem ez nem áll össze.
Bánom már,hogy hozzá nyúltam.
Annó egy TDCi-vel is megszoptam.Ott szűrőt cseréltem és utána állandóan le levegősődött.Most meg ez....
Nincs szerencsém a dízelekkel.
Gondolom ennél a típusnál is a pumpában van egy visszacsapó szelep.
Nekem a gumi kézi pumpához viszonyítva elég gagyi ez a műanyag féle..
Akkor vagy az a baj, hogy nem jó a pumpa (a szelep rossz) vagy valahol még levegőt kap és emiatt nem tudja rendesen felhozni az üzemanyagot, esetleg még lehet dugulás a csőben a tank felöli részén.
Ezt nem nagyon lehet távgyógyítani, élőben kellene megszakérteni.
"Van ugye a szűrő tetején a csavar,amivel a vizet engeded le"
A szűrő tetején sosincsen vízleengedő lehetőség, mivel a víz alul helyezkedik el üzemanyag/víz esetében. Az alul lenne, ha lenne (van) rajta ilyen lehetőség.
Ami felül van, az a légtelenítő csavar. Azzal, hogy kinyitottad csak úgy simán, szépen lelevegősödött a rendszer.
A kézipumpával elvileg le lehet légteleníteni, de kérdés, hogy vajon mennyire engedte vissza illetve az, hogy jól működik-e a pumpa ?!
Természetesen ha a pumpálás után (illetve közben, a pumpát nem szabad teljesen elengedni, mert ha rossz a szelepe ugyanaz következik be, ami a legelején és akkor sziszifuszi meló az egész.)
Tehát felpumpálod alaposan, majd kissé nyomva tartva a pumpát kinyitod a csavart. A pumpát elengedni csak a csavar bezárása után szabad.
Ha a csavarnál jön gázolaj buborékok nélkül (ha van csöcs, érdemes egy átlátszó csövet rátenni, akkor felfelé láthatod a folyadékoszlopit, hogy buborékmentes-e)
akkor elvileg légtelen a szűrő, de van, hogy még a kimenő csövet is le kell venni és ott nézni, hogy jön-e üzemanyag.....
Vannak még fogások, de azért ez nem egy szakmai továbbképző oldal ;-)