Keresés

Részletes keresés

nonperson Creative Commons License 2012.10.24 0 0 36

Akinek fontos a fogyasztóvédelem, legyen szíves írja alá az alábbi petíciót!

 

https://www.change.org/petitions/the-european-parliament-oblige-alitalia-to-allow-customers-to-use-their-tickets#share

fergiebá Creative Commons License 2012.10.17 0 0 35

Sziasztok!

 

Segítséget, illetve tanácsot szeretnék kérni.

3 évvel ezelőtt vásároltam a hivatalos magyar forgalmazótól egy Saeco Talea Giro kávéfőzőgépet, nagyságrendileg 100 ezer ft körüli áron. A géppel eddig nem is volt semmi probléma, azonban egy szokásos szeptemberi karbantartás (belső áttörölgetés, stb) után, nem volt kedve újra bekapcsolni. Irány a szakszerviz, ahonnan néhány nap után felhívtak, hogy hozzávetőlegesen 30 ezer Ft körüli áron tudják javítani a masinát. Bár nem szívesen, de beleegyeztem, a fekete leves akkor jött, amikor mentem a gépért, mert azt közölték, hogy habár kicseréltek valami panelt, a gép nem tökéletes, a bekapcsolások után majd kb 5 percet várni kell, míg ténylegesen bekapcsol és elkezd kávét főzni :-(  Mondanom sem kell, nem voltam boldog, ezért írtam egy emailt a forgalmazónak, aki azt a választ adta, hogy amennyiben teljesen tökéletesre akarom a gépemet, úgy még egy másik panelt is ki kell cserélni, ez esetben a teljes javítás összege várhatóan 65 ezer Ft felett lesz.

Most aztán nem tudom mitévő legyek,azt nem tartom reálisnak, hogy egy gép vételárának, nagyjából a 2/3 részéből van meg a javítás!

Kérem valaki segítsen mitévő legyek! Hova lehet fordulnom ? Igazságügyi szakértő ? Fogyasztóvédelem ? Irjak az olasz gyártónak ?

gmkiev Creative Commons License 2012.05.23 0 0 34

2007. február 13.

Lányom vesz férjének egy hajvágó szerkezetet. Hazaviszi, örömmel próbálná ki férje fejbúbján. Ez a fránya szerkezet tökéletesen zúg, szinte duruzsol, kivitele is szép, nem beszélve a dobozáról. Egyet nem akar, hajat vágni.

Mivel dolgom van abban az áruházban, pontosabban nekem mindegy hol vásárolok be a másnapi külföldi utamra, együtt indulunk a vásárlás színhelyére. Gondoltam az ügy egyszerű, sima hetvenkét órás csere. Ügyfélszolgálat.

Előttem egy apuka, kisfiával. Egy távirányítós autót hoznak vissza. Úgy látom úgy lehet távirányítani, mint a mi szerkezetünkkel hajat vágni. Az ítélet az, doboz nélkül nem veszik vissza.

Miért? Nem tudom.

A törvény a csomagoló anyagról nem szól, említést sem tesz. Bíztatom a fogyasztót, látva elkeseredett gyermekét, ne hagyja ennyiben. Indokolom is, mindegy annak a játéknak, dobozzal, vagy anélkül megy e társai közé a gyűjtő dobozba. Az ügyfélszolgálat öntatos dolgozója igen tág szemmel méreget, pedig a java csak ezután jön.

A játékos család megy dobozért, én pedig következem.

Adom a berendezést, blokkot, jótállási jegyet. Ahogy illik. Kérésemet is adom, szeretném hetvenkét órásban kicserélni, mert nem vág hajat.

Nem lehet, szól az ítélet. Miért nem? Kérdem óvatosan. Mert epillálót, hajvágót, meg satöbbit az ANTSZ, nem enged cserélni.

No fene, ilyet még nem hallottam!

Vajon aki ezt az ökörséget kitalálta mire gondolt?

Ki fogja a visszavitt selejtet később használni?

Ki a lehet a feltételezett fertőzés alanya?

Talán a dobozban elhelyezett másik hajvágó, vagy a holnap érkezo távirányítást nélkülöző játékautó?

Ez így ahogy van m…ság!

A hölgy észérveknek ellenálló fajta, így kérem a főnökét. Telefonál, mondja jön, mondom várok. Na nem csak én, dehogy! A mögöttem álló sor, is. Elvégre én tettem le a garast, amíg engem el nem rendeznek, addig helyben járás. Mögöttem hórihorgas fiatalember, egy kerti kifekvővel áll, várakozását rövidítendő, kérdi: míg jön a főnök, addig az ő ügyét nem intézné el a tisztelt hölgy. Nem. Hangzik a válasz, miért?

Mert pillanatnyilag nem játékot kezdett nézni, a hórihorgas ügye pedig ,,játékos”. Megnyugvás nem, de csendes beletörődés igen.

A főnök nem jön. Sürgetem. A hölgy elmegy érte, és hozza.

Oda sziszegi nekem, na majd most meglátja, nem úgy van ahogy maga akarja.

Ilyenkor kitör belőlem a hortobágyi parasztgyerek génjeiben megbúvó virtus.

Kard ki kard!

Mérkőzzünk.

Vagyok e olyan jó fogyasztónak, mint vevőszolgálatosnak?

Na kislány, figyeljen!

A ,,néni” talán idősebb is lehetett mint én, de a kislány megszólítás talán még imponált is neki.

A Főnök?

Egy velem egykorú, fáradt arcú ízig vérig kereskedő megjelenésű férfi. Gyermekkoromban a falumban így nézhetett ki, Trékli bácsi a vasboltos. Már előre sajnáltam.

Elmondotta szegény a neki elmondani kötelezően előírtakat.

Persze én régóta tudom, ezekben a ,,multi” micsodákban ,,önállóságnak helye nincs”. Egy áruházon belül semmilyen szinten, talán az áruház aktuális igazgatóját kivéve.

Meghallgattam. Felhívtam figyelmét arra a tényre, miszerint már nem kérek hetvenkét órás cserét, ehelyett fogyasztóvédelmi vizsgálatot kérek. Tudtam ez nem lesz ínyére, hiszen így jegyzőkönyv felvételtől, a vizsgálatra szállításig a boltnak kell intézni mindent.

Mi is az a hetvenkét órás csere:

A törvény így szól.

 

151/2003.(IX.22.) Korm. rendelet

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról

 

 

7.§ Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk.306.§-a (1) bekezdésének a)

pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a MEGHIBÁSODÁS A RENDELTETÉSSZERŰ HASZNÁLATOT AKADÁLYOZZA.

-------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Szegény még ekkor sem adta fel a mundér becsületének védelmét, futott még egy kört megértetni akarván velem hogy csak szakszervizbe vihetem a hajvágót, és ha az kiad csere utalványt akkor hozhatom vissza a vásárlás színhelyére.

Kérdés: Akkor már nem fertőző???,

A hajvágót vizsgáló műszerész be van oltva???

Válaszom?

Igen.

A szervizeseket oltani kellene.

Kétoldali értelmetlenség, és h…ség ellen!

Felhívom figyelmét a pult másik, ,,belső” oldalán álló kollégámnak, hiszen az! Most rossz döntést hozott! Igaz mást nem is tehetett.

Felhívom figyelmét arra tényre, miszerint, mire az én hajvágóm ügyével végez, az itt álló sor olyan kiképzést kap ,,fogyasztóságból”, hogy az ittlévőkkel csak jó történhet.

Persze fogyasztói szemszögből.

És belevágtam a mondókámba, kínosan ügyelve annak jól érthetoségére. Kivált a hátam mögött állóknak.

 

1, hazamegyek a hajvágóval.

2, holnap elkezdem felhívni a szervizeket.

3, találok egyet, aki ezt a terméket keze érintése nélkül elfogadja mint,

javítás tárgyát.

4, unott megvető arccal kiállít egy csere utalványt.

5, ezzel uccu jöhetek, vissza a bótba!

6, a csere utalvánnyal fertőző mivoltát, már hatástalanított hajvágómat

lazán bedobja az aktuális ügyintézo a ládába.

7, választok: pénzt!, vagy hajvágót!

8, és kezdődhet minden az elejéről.

 

Végül elmondom még, az én időmnek is van ára, sőt a telefonom sem ingyenes, így tessék hozni egy darab papírt, tollat és nyilatkozni előre, írásban, hogy minden az ügy lerendezésére fordított költségemet az áruház megfizeti.

Azonnal megnyugtatom a kollégát, számlaképes vagyok, tehát cége költségként elszámolhatja a h….ükre fordított összeget.

A hátam mögött lévők? Dőltek a nevetéstől.

A velem szemben álló Főnököt, sajnáltam. De csak amennyire kolléga a kollégát.

Szegény pont én kellettem neki aznap. Az ügy vége persze az lett, hogy a hölgyet megkérte főnöke, legyen szíves a kívánságomat teljesíteni.

A berendezés vételárát kértem. Ezt, elmondhatom, a rugalmas ügyintézés teljes kizárásával megkaptam.

2007. február 13.

Lányom vesz férjének egy hajvágó szerkezetet. Hazaviszi, örömmel próbálná ki férje fejbúbján. Ez a fránya szerkezet tökéletesen zúg, szinte duruzsol, kivitele is szép, nem beszélve a dobozáról. Egyet nem akar, hajat vágni.

Mivel dolgom van abban az áruházban, pontosabban nekem mindegy hol vásárolok be a másnapi külföldi utamra, együtt indulunk a vásárlás színhelyére. Gondoltam az ügy egyszerű, sima hetvenkét órás csere. Ügyfélszolgálat.

Előttem egy apuka, kisfiával. Egy távirányítós autót hoznak vissza. Úgy látom úgy lehet távirányítani, mint a mi szerkezetünkkel hajat vágni. Az ítélet az, doboz nélkül nem veszik vissza.

Miért? Nem tudom.

A törvény a csomagoló anyagról nem szól, említést sem tesz. Bíztatom a fogyasztót, látva elkeseredett gyermekét, ne hagyja ennyiben. Indokolom is, mindegy annak a játéknak, dobozzal, vagy anélkül megy e társai közé a gyűjtő dobozba. Az ügyfélszolgálat öntatos dolgozója igen tág szemmel méreget, pedig a java csak ezután jön.

A játékos család megy dobozért, én pedig következem.

Adom a berendezést, blokkot, jótállási jegyet. Ahogy illik. Kérésemet is adom, szeretném hetvenkét órásban kicserélni, mert nem vág hajat.

Nem lehet, szól az ítélet. Miért nem? Kérdem óvatosan. Mert epillálót, hajvágót, meg satöbbit az ANTSZ, nem enged cserélni.

No fene, ilyet még nem hallottam!

Vajon aki ezt az ökörséget kitalálta mire gondolt?

Ki fogja a visszavitt selejtet később használni?

Ki a lehet a feltételezett fertőzés alanya?

Talán a dobozban elhelyezett másik hajvágó, vagy a holnap érkezo távirányítást nélkülöző játékautó?

Ez így ahogy van m…ság!

A hölgy észérveknek ellenálló fajta, így kérem a főnökét. Telefonál, mondja jön, mondom várok. Na nem csak én, dehogy! A mögöttem álló sor, is. Elvégre én tettem le a garast, amíg engem el nem rendeznek, addig helyben járás. Mögöttem hórihorgas fiatalember, egy kerti kifekvővel áll, várakozását rövidítendő, kérdi: míg jön a főnök, addig az ő ügyét nem intézné el a tisztelt hölgy. Nem. Hangzik a válasz, miért?

Mert pillanatnyilag nem játékot kezdett nézni, a hórihorgas ügye pedig ,,játékos”. Megnyugvás nem, de csendes beletörődés igen.

A főnök nem jön. Sürgetem. A hölgy elmegy érte, és hozza.

Oda sziszegi nekem, na majd most meglátja, nem úgy van ahogy maga akarja.

Ilyenkor kitör belőlem a hortobágyi parasztgyerek génjeiben megbúvó virtus.

Kard ki kard!

Mérkőzzünk.

Vagyok e olyan jó fogyasztónak, mint vevőszolgálatosnak?

Na kislány, figyeljen!

A ,,néni” talán idősebb is lehetett mint én, de a kislány megszólítás talán még imponált is neki.

A Főnök?

Egy velem egykorú, fáradt arcú ízig vérig kereskedő megjelenésű férfi. Gyermekkoromban a falumban így nézhetett ki, Trékli bácsi a vasboltos. Már előre sajnáltam.

Elmondotta szegény a neki elmondani kötelezően előírtakat.

Persze én régóta tudom, ezekben a ,,multi” micsodákban ,,önállóságnak helye nincs”. Egy áruházon belül semmilyen szinten, talán az áruház aktuális igazgatóját kivéve.

Meghallgattam. Felhívtam figyelmét arra a tényre, miszerint már nem kérek hetvenkét órás cserét, ehelyett fogyasztóvédelmi vizsgálatot kérek. Tudtam ez nem lesz ínyére, hiszen így jegyzőkönyv felvételtől, a vizsgálatra szállításig a boltnak kell intézni mindent.

Mi is az a hetvenkét órás csere:

A törvény így szól.

 

151/2003.(IX.22.) Korm. rendelet

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról

 

 

7.§ Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk.306.§-a (1) bekezdésének a)

pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a MEGHIBÁSODÁS A RENDELTETÉSSZERŰ HASZNÁLATOT AKADÁLYOZZA.

-------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Szegény még ekkor sem adta fel a mundér becsületének védelmét, futott még egy kört megértetni akarván velem hogy csak szakszervizbe vihetem a hajvágót, és ha az kiad csere utalványt akkor hozhatom vissza a vásárlás színhelyére.

Kérdés: Akkor már nem fertőző???,

A hajvágót vizsgáló műszerész be van oltva???

Válaszom?

Igen.

A szervizeseket oltani kellene.

Kétoldali értelmetlenség, és h…ség ellen!

Felhívom figyelmét a pult másik, ,,belső” oldalán álló kollégámnak, hiszen az! Most rossz döntést hozott! Igaz mást nem is tehetett.

Felhívom figyelmét arra tényre, miszerint, mire az én hajvágóm ügyével végez, az itt álló sor olyan kiképzést kap ,,fogyasztóságból”, hogy az ittlévőkkel csak jó történhet.

Persze fogyasztói szemszögből.

És belevágtam a mondókámba, kínosan ügyelve annak jól érthetoségére. Kivált a hátam mögött állóknak.

 

1, hazamegyek a hajvágóval.

2, holnap elkezdem felhívni a szervizeket.

3, találok egyet, aki ezt a terméket keze érintése nélkül elfogadja mint,

javítás tárgyát.

4, unott megvető arccal kiállít egy csere utalványt.

5, ezzel uccu jöhetek, vissza a bótba!

6, a csere utalvánnyal fertőző mivoltát, már hatástalanított hajvágómat

lazán bedobja az aktuális ügyintézo a ládába.

7, választok: pénzt!, vagy hajvágót!

8, és kezdődhet minden az elejéről.

 

Végül elmondom még, az én időmnek is van ára, sőt a telefonom sem ingyenes, így tessék hozni egy darab papírt, tollat és nyilatkozni előre, írásban, hogy minden az ügy lerendezésére fordított költségemet az áruház megfizeti.

Azonnal megnyugtatom a kollégát, számlaképes vagyok, tehát cége költségként elszámolhatja a h….ükre fordított összeget.

A hátam mögött lévők? Dőltek a nevetéstől.

A velem szemben álló Főnököt, sajnáltam. De csak amennyire kolléga a kollégát.

Szegény pont én kellettem neki aznap. Az ügy vége persze az lett, hogy a hölgyet megkérte főnöke, legyen szíves a kívánságomat teljesíteni.

A berendezés vételárát kértem. Ezt, elmondhatom, a rugalmas ügyintézés teljes kizárásával megkaptam.

2007. február 13.

Lányom vesz férjének egy hajvágó szerkezetet. Hazaviszi, örömmel próbálná ki férje fejbúbján. Ez a fránya szerkezet tökéletesen zúg, szinte duruzsol, kivitele is szép, nem beszélve a dobozáról. Egyet nem akar, hajat vágni.

Mivel dolgom van abban az áruházban, pontosabban nekem mindegy hol vásárolok be a másnapi külföldi utamra, együtt indulunk a vásárlás színhelyére. Gondoltam az ügy egyszerű, sima hetvenkét órás csere. Ügyfélszolgálat.

Előttem egy apuka, kisfiával. Egy távirányítós autót hoznak vissza. Úgy látom úgy lehet távirányítani, mint a mi szerkezetünkkel hajat vágni. Az ítélet az, doboz nélkül nem veszik vissza.

Miért? Nem tudom.

A törvény a csomagoló anyagról nem szól, említést sem tesz. Bíztatom a fogyasztót, látva elkeseredett gyermekét, ne hagyja ennyiben. Indokolom is, mindegy annak a játéknak, dobozzal, vagy anélkül megy e társai közé a gyűjtő dobozba. Az ügyfélszolgálat öntatos dolgozója igen tág szemmel méreget, pedig a java csak ezután jön.

A játékos család megy dobozért, én pedig következem.

Adom a berendezést, blokkot, jótállási jegyet. Ahogy illik. Kérésemet is adom, szeretném hetvenkét órásban kicserélni, mert nem vág hajat.

Nem lehet, szól az ítélet. Miért nem? Kérdem óvatosan. Mert epillálót, hajvágót, meg satöbbit az ANTSZ, nem enged cserélni.

No fene, ilyet még nem hallottam!

Vajon aki ezt az ökörséget kitalálta mire gondolt?

Ki fogja a visszavitt selejtet később használni?

Ki a lehet a feltételezett fertőzés alanya?

Talán a dobozban elhelyezett másik hajvágó, vagy a holnap érkezo távirányítást nélkülöző játékautó?

Ez így ahogy van m…ság!

A hölgy észérveknek ellenálló fajta, így kérem a főnökét. Telefonál, mondja jön, mondom várok. Na nem csak én, dehogy! A mögöttem álló sor, is. Elvégre én tettem le a garast, amíg engem el nem rendeznek, addig helyben járás. Mögöttem hórihorgas fiatalember, egy kerti kifekvővel áll, várakozását rövidítendő, kérdi: míg jön a főnök, addig az ő ügyét nem intézné el a tisztelt hölgy. Nem. Hangzik a válasz, miért?

Mert pillanatnyilag nem játékot kezdett nézni, a hórihorgas ügye pedig ,,játékos”. Megnyugvás nem, de csendes beletörődés igen.

A főnök nem jön. Sürgetem. A hölgy elmegy érte, és hozza.

Oda sziszegi nekem, na majd most meglátja, nem úgy van ahogy maga akarja.

Ilyenkor kitör belőlem a hortobágyi parasztgyerek génjeiben megbúvó virtus.

Kard ki kard!

Mérkőzzünk.

Vagyok e olyan jó fogyasztónak, mint vevőszolgálatosnak?

Na kislány, figyeljen!

A ,,néni” talán idősebb is lehetett mint én, de a kislány megszólítás talán még imponált is neki.

A Főnök?

Egy velem egykorú, fáradt arcú ízig vérig kereskedő megjelenésű férfi. Gyermekkoromban a falumban így nézhetett ki, Trékli bácsi a vasboltos. Már előre sajnáltam.

Elmondotta szegény a neki elmondani kötelezően előírtakat.

Persze én régóta tudom, ezekben a ,,multi” micsodákban ,,önállóságnak helye nincs”. Egy áruházon belül semmilyen szinten, talán az áruház aktuális igazgatóját kivéve.

Meghallgattam. Felhívtam figyelmét arra a tényre, miszerint már nem kérek hetvenkét órás cserét, ehelyett fogyasztóvédelmi vizsgálatot kérek. Tudtam ez nem lesz ínyére, hiszen így jegyzőkönyv felvételtől, a vizsgálatra szállításig a boltnak kell intézni mindent.

Mi is az a hetvenkét órás csere:

A törvény így szól.

 

151/2003.(IX.22.) Korm. rendelet

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról

 

 

7.§ Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk.306.§-a (1) bekezdésének a)

pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a MEGHIBÁSODÁS A RENDELTETÉSSZERŰ HASZNÁLATOT AKADÁLYOZZA.

-------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Szegény még ekkor sem adta fel a mundér becsületének védelmét, futott még egy kört megértetni akarván velem hogy csak szakszervizbe vihetem a hajvágót, és ha az kiad csere utalványt akkor hozhatom vissza a vásárlás színhelyére.

Kérdés: Akkor már nem fertőző???,

A hajvágót vizsgáló műszerész be van oltva???

Válaszom?

Igen.

A szervizeseket oltani kellene.

Kétoldali értelmetlenség, és h…ség ellen!

Felhívom figyelmét a pult másik, ,,belső” oldalán álló kollégámnak, hiszen az! Most rossz döntést hozott! Igaz mást nem is tehetett.

Felhívom figyelmét arra tényre, miszerint, mire az én hajvágóm ügyével végez, az itt álló sor olyan kiképzést kap ,,fogyasztóságból”, hogy az ittlévőkkel csak jó történhet.

Persze fogyasztói szemszögből.

És belevágtam a mondókámba, kínosan ügyelve annak jól érthetoségére. Kivált a hátam mögött állóknak.

 

1, hazamegyek a hajvágóval.

2, holnap elkezdem felhívni a szervizeket.

3, találok egyet, aki ezt a terméket keze érintése nélkül elfogadja mint,

javítás tárgyát.

4, unott megvető arccal kiállít egy csere utalványt.

5, ezzel uccu jöhetek, vissza a bótba!

6, a csere utalvánnyal fertőző mivoltát, már hatástalanított hajvágómat

lazán bedobja az aktuális ügyintézo a ládába.

7, választok: pénzt!, vagy hajvágót!

8, és kezdődhet minden az elejéről.

 

Végül elmondom még, az én időmnek is van ára, sőt a telefonom sem ingyenes, így tessék hozni egy darab papírt, tollat és nyilatkozni előre, írásban, hogy minden az ügy lerendezésére fordított költségemet az áruház megfizeti.

Azonnal megnyugtatom a kollégát, számlaképes vagyok, tehát cége költségként elszámolhatja a h….ükre fordított összeget.

A hátam mögött lévők? Dőltek a nevetéstől.

A velem szemben álló Főnököt, sajnáltam. De csak amennyire kolléga a kollégát.

Szegény pont én kellettem neki aznap. Az ügy vége persze az lett, hogy a hölgyet megkérte főnöke, legyen szíves a kívánságomat teljesíteni.

A berendezés vételárát kértem. Ezt, elmondhatom, a rugalmas ügyintézés teljes kizárásával megkaptam.

2007. február 13.

Lányom vesz férjének egy hajvágó szerkezetet. Hazaviszi, örömmel próbálná ki férje fejbúbján. Ez a fránya szerkezet tökéletesen zúg, szinte duruzsol, kivitele is szép, nem beszélve a dobozáról. Egyet nem akar, hajat vágni.

Mivel dolgom van abban az áruházban, pontosabban nekem mindegy hol vásárolok be a másnapi külföldi utamra, együtt indulunk a vásárlás színhelyére. Gondoltam az ügy egyszerű, sima hetvenkét órás csere. Ügyfélszolgálat.

Előttem egy apuka, kisfiával. Egy távirányítós autót hoznak vissza. Úgy látom úgy lehet távirányítani, mint a mi szerkezetünkkel hajat vágni. Az ítélet az, doboz nélkül nem veszik vissza.

Miért? Nem tudom.

A törvény a csomagoló anyagról nem szól, említést sem tesz. Bíztatom a fogyasztót, látva elkeseredett gyermekét, ne hagyja ennyiben. Indokolom is, mindegy annak a játéknak, dobozzal, vagy anélkül megy e társai közé a gyűjtő dobozba. Az ügyfélszolgálat öntatos dolgozója igen tág szemmel méreget, pedig a java csak ezután jön.

A játékos család megy dobozért, én pedig következem.

Adom a berendezést, blokkot, jótállási jegyet. Ahogy illik. Kérésemet is adom, szeretném hetvenkét órásban kicserélni, mert nem vág hajat.

Nem lehet, szól az ítélet. Miért nem? Kérdem óvatosan. Mert epillálót, hajvágót, meg satöbbit az ANTSZ, nem enged cserélni.

No fene, ilyet még nem hallottam!

Vajon aki ezt az ökörséget kitalálta mire gondolt?

Ki fogja a visszavitt selejtet később használni?

Ki a lehet a feltételezett fertőzés alanya?

Talán a dobozban elhelyezett másik hajvágó, vagy a holnap érkezo távirányítást nélkülöző játékautó?

Ez így ahogy van m…ság!

A hölgy észérveknek ellenálló fajta, így kérem a főnökét. Telefonál, mondja jön, mondom várok. Na nem csak én, dehogy! A mögöttem álló sor, is. Elvégre én tettem le a garast, amíg engem el nem rendeznek, addig helyben járás. Mögöttem hórihorgas fiatalember, egy kerti kifekvővel áll, várakozását rövidítendő, kérdi: míg jön a főnök, addig az ő ügyét nem intézné el a tisztelt hölgy. Nem. Hangzik a válasz, miért?

Mert pillanatnyilag nem játékot kezdett nézni, a hórihorgas ügye pedig ,,játékos”. Megnyugvás nem, de csendes beletörődés igen.

A főnök nem jön. Sürgetem. A hölgy elmegy érte, és hozza.

Oda sziszegi nekem, na majd most meglátja, nem úgy van ahogy maga akarja.

Ilyenkor kitör belőlem a hortobágyi parasztgyerek génjeiben megbúvó virtus.

Kard ki kard!

Mérkőzzünk.

Vagyok e olyan jó fogyasztónak, mint vevőszolgálatosnak?

Na kislány, figyeljen!

A ,,néni” talán idősebb is lehetett mint én, de a kislány megszólítás talán még imponált is neki.

A Főnök?

Egy velem egykorú, fáradt arcú ízig vérig kereskedő megjelenésű férfi. Gyermekkoromban a falumban így nézhetett ki, Trékli bácsi a vasboltos. Már előre sajnáltam.

Elmondotta szegény a neki elmondani kötelezően előírtakat.

Persze én régóta tudom, ezekben a ,,multi” micsodákban ,,önállóságnak helye nincs”. Egy áruházon belül semmilyen szinten, talán az áruház aktuális igazgatóját kivéve.

Meghallgattam. Felhívtam figyelmét arra a tényre, miszerint már nem kérek hetvenkét órás cserét, ehelyett fogyasztóvédelmi vizsgálatot kérek. Tudtam ez nem lesz ínyére, hiszen így jegyzőkönyv felvételtől, a vizsgálatra szállításig a boltnak kell intézni mindent.

Mi is az a hetvenkét órás csere:

A törvény így szól.

 

151/2003.(IX.22.) Korm. rendelet

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról

 

 

7.§ Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk.306.§-a (1) bekezdésének a)

pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a MEGHIBÁSODÁS A RENDELTETÉSSZERŰ HASZNÁLATOT AKADÁLYOZZA.

-------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Szegény még ekkor sem adta fel a mundér becsületének védelmét, futott még egy kört megértetni akarván velem hogy csak szakszervizbe vihetem a hajvágót, és ha az kiad csere utalványt akkor hozhatom vissza a vásárlás színhelyére.

Kérdés: Akkor már nem fertőző???,

A hajvágót vizsgáló műszerész be van oltva???

Válaszom?

Igen.

A szervizeseket oltani kellene.

Kétoldali értelmetlenség, és h…ség ellen!

Felhívom figyelmét a pult másik, ,,belső” oldalán álló kollégámnak, hiszen az! Most rossz döntést hozott! Igaz mást nem is tehetett.

Felhívom figyelmét arra tényre, miszerint, mire az én hajvágóm ügyével végez, az itt álló sor olyan kiképzést kap ,,fogyasztóságból”, hogy az ittlévőkkel csak jó történhet.

Persze fogyasztói szemszögből.

És belevágtam a mondókámba, kínosan ügyelve annak jól érthetoségére. Kivált a hátam mögött állóknak.

 

1, hazamegyek a hajvágóval.

2, holnap elkezdem felhívni a szervizeket.

3, találok egyet, aki ezt a terméket keze érintése nélkül elfogadja mint,

javítás tárgyát.

4, unott megvető arccal kiállít egy csere utalványt.

5, ezzel uccu jöhetek, vissza a bótba!

6, a csere utalvánnyal fertőző mivoltát, már hatástalanított hajvágómat

lazán bedobja az aktuális ügyintézo a ládába.

7, választok: pénzt!, vagy hajvágót!

8, és kezdődhet minden az elejéről.

 

Végül elmondom még, az én időmnek is van ára, sőt a telefonom sem ingyenes, így tessék hozni egy darab papírt, tollat és nyilatkozni előre, írásban, hogy minden az ügy lerendezésére fordított költségemet az áruház megfizeti.

Azonnal megnyugtatom a kollégát, számlaképes vagyok, tehát cége költségként elszámolhatja a h….ükre fordított összeget.

A hátam mögött lévők? Dőltek a nevetéstől.

A velem szemben álló Főnököt, sajnáltam. De csak amennyire kolléga a kollégát.

Szegény pont én kellettem neki aznap. Az ügy vége persze az lett, hogy a hölgyet megkérte főnöke, legyen szíves a kívánságomat teljesíteni.

A berendezés vételárát kértem. Ezt, elmondhatom, a rugalmas ügyintézés teljes kizárásával megkaptam.

2007. február 13.

Lányom vesz férjének egy hajvágó szerkezetet. Hazaviszi, örömmel próbálná ki férje fejbúbján. Ez a fránya szerkezet tökéletesen zúg, szinte duruzsol, kivitele is szép, nem beszélve a dobozáról. Egyet nem akar, hajat vágni.

Mivel dolgom van abban az áruházban, pontosabban nekem mindegy hol vásárolok be a másnapi külföldi utamra, együtt indulunk a vásárlás színhelyére. Gondoltam az ügy egyszerű, sima hetvenkét órás csere. Ügyfélszolgálat.

Előttem egy apuka, kisfiával. Egy távirányítós autót hoznak vissza. Úgy látom úgy lehet távirányítani, mint a mi szerkezetünkkel hajat vágni. Az ítélet az, doboz nélkül nem veszik vissza.

Miért? Nem tudom.

A törvény a csomagoló anyagról nem szól, említést sem tesz. Bíztatom a fogyasztót, látva elkeseredett gyermekét, ne hagyja ennyiben. Indokolom is, mindegy annak a játéknak, dobozzal, vagy anélkül megy e társai közé a gyűjtő dobozba. Az ügyfélszolgálat öntatos dolgozója igen tág szemmel méreget, pedig a java csak ezután jön.

A játékos család megy dobozért, én pedig következem.

Adom a berendezést, blokkot, jótállási jegyet. Ahogy illik. Kérésemet is adom, szeretném hetvenkét órásban kicserélni, mert nem vág hajat.

Nem lehet, szól az ítélet. Miért nem? Kérdem óvatosan. Mert epillálót, hajvágót, meg satöbbit az ANTSZ, nem enged cserélni.

No fene, ilyet még nem hallottam!

Vajon aki ezt az ökörséget kitalálta mire gondolt?

Ki fogja a visszavitt selejtet később használni?

Ki a lehet a feltételezett fertőzés alanya?

Talán a dobozban elhelyezett másik hajvágó, vagy a holnap érkezo távirányítást nélkülöző játékautó?

Ez így ahogy van m…ság!

A hölgy észérveknek ellenálló fajta, így kérem a főnökét. Telefonál, mondja jön, mondom várok. Na nem csak én, dehogy! A mögöttem álló sor, is. Elvégre én tettem le a garast, amíg engem el nem rendeznek, addig helyben járás. Mögöttem hórihorgas fiatalember, egy kerti kifekvővel áll, várakozását rövidítendő, kérdi: míg jön a főnök, addig az ő ügyét nem intézné el a tisztelt hölgy. Nem. Hangzik a válasz, miért?

Mert pillanatnyilag nem játékot kezdett nézni, a hórihorgas ügye pedig ,,játékos”. Megnyugvás nem, de csendes beletörődés igen.

A főnök nem jön. Sürgetem. A hölgy elmegy érte, és hozza.

Oda sziszegi nekem, na majd most meglátja, nem úgy van ahogy maga akarja.

Ilyenkor kitör belőlem a hortobágyi parasztgyerek génjeiben megbúvó virtus.

Kard ki kard!

Mérkőzzünk.

Vagyok e olyan jó fogyasztónak, mint vevőszolgálatosnak?

Na kislány, figyeljen!

A ,,néni” talán idősebb is lehetett mint én, de a kislány megszólítás talán még imponált is neki.

A Főnök?

Egy velem egykorú, fáradt arcú ízig vérig kereskedő megjelenésű férfi. Gyermekkoromban a falumban így nézhetett ki, Trékli bácsi a vasboltos. Már előre sajnáltam.

Elmondotta szegény a neki elmondani kötelezően előírtakat.

Persze én régóta tudom, ezekben a ,,multi” micsodákban ,,önállóságnak helye nincs”. Egy áruházon belül semmilyen szinten, talán az áruház aktuális igazgatóját kivéve.

Meghallgattam. Felhívtam figyelmét arra a tényre, miszerint már nem kérek hetvenkét órás cserét, ehelyett fogyasztóvédelmi vizsgálatot kérek. Tudtam ez nem lesz ínyére, hiszen így jegyzőkönyv felvételtől, a vizsgálatra szállításig a boltnak kell intézni mindent.

Mi is az a hetvenkét órás csere:

A törvény így szól.

 

151/2003.(IX.22.) Korm. rendelet

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról

 

 

7.§ Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk.306.§-a (1) bekezdésének a)

pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a MEGHIBÁSODÁS A RENDELTETÉSSZERŰ HASZNÁLATOT AKADÁLYOZZA.

-------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Szegény még ekkor sem adta fel a mundér becsületének védelmét, futott még egy kört megértetni akarván velem hogy csak szakszervizbe vihetem a hajvágót, és ha az kiad csere utalványt akkor hozhatom vissza a vásárlás színhelyére.

Kérdés: Akkor már nem fertőző???,

A hajvágót vizsgáló műszerész be van oltva???

Válaszom?

Igen.

A szervizeseket oltani kellene.

Kétoldali értelmetlenség, és h…ség ellen!

Felhívom figyelmét a pult másik, ,,belső” oldalán álló kollégámnak, hiszen az! Most rossz döntést hozott! Igaz mást nem is tehetett.

Felhívom figyelmét arra tényre, miszerint, mire az én hajvágóm ügyével végez, az itt álló sor olyan kiképzést kap ,,fogyasztóságból”, hogy az ittlévőkkel csak jó történhet.

Persze fogyasztói szemszögből.

És belevágtam a mondókámba, kínosan ügyelve annak jól érthetoségére. Kivált a hátam mögött állóknak.

 

1, hazamegyek a hajvágóval.

2, holnap elkezdem felhívni a szervizeket.

3, találok egyet, aki ezt a terméket keze érintése nélkül elfogadja mint,

javítás tárgyát.

4, unott megvető arccal kiállít egy csere utalványt.

5, ezzel uccu jöhetek, vissza a bótba!

6, a csere utalvánnyal fertőző mivoltát, már hatástalanított hajvágómat

lazán bedobja az aktuális ügyintézo a ládába.

7, választok: pénzt!, vagy hajvágót!

8, és kezdődhet minden az elejéről.

 

Végül elmondom még, az én időmnek is van ára, sőt a telefonom sem ingyenes, így tessék hozni egy darab papírt, tollat és nyilatkozni előre, írásban, hogy minden az ügy lerendezésére fordított költségemet az áruház megfizeti.

Azonnal megnyugtatom a kollégát, számlaképes vagyok, tehát cége költségként elszámolhatja a h….ükre fordított összeget.

A hátam mögött lévők? Dőltek a nevetéstől.

A velem szemben álló Főnököt, sajnáltam. De csak amennyire kolléga a kollégát.

Szegény pont én kellettem neki aznap. Az ügy vége persze az lett, hogy a hölgyet megkérte főnöke, legyen szíves a kívánságomat teljesíteni.

A berendezés vételárát kértem. Ezt, elmondhatom, a rugalmas ügyintézés teljes kizárásával megkaptam.

gmkiev Creative Commons License 2012.05.22 0 0 33

A ,,szél" szerepe a fogyasztó védelemben!
2007.05.08

 

A történet egyszerű.

Mint már leírtam ezeken az oldalakon, van vevő, no és fogyasztó.
Panasz, vagy reklamáció, esetén, bármely szolgáltatási területet vesszük, vagy vizsgáljuk a tényállás, és annak megítélése egyforma. Legyen telefon, legyen fűtő eszköz, legyen stb.!
Nekem évtized óta van egy úgynevezett, ,,céges" telefonom. A szolgáltatónál a szám a ,,szigorúan titkos" kategóriában szerepel. Ennek van azt hiszem valami anyagi vonzata is, de ez esetben ez mellékes.
Vagyis tudakozónál, se szám, se cím, se semmi féle felvilágosítás nem adható, illetve nem kapható.
A szám viszont mióta megvan, több ezer jótállási, kezelési utasítás nyomtatványban szerepel. Ez lehet, hogy felemásul hangzik, de megvan ennek a maga magyarázata. Ha egy szerződő partnerét a cégemnek, nevezzük alvállalkozónak, kicsit ki akarok faggatni, a rólunk, termékeinkről, a fogyasztó felé tett megnyilvánulásairól, akkor bizony jól jön e titkosság. Megjegyzem, bármit is mond rólunk, a hívott fél, a beszélgetés végén ,,feladom" magam, és együtt elemezzük az elhangzottakat.
Na erre a telefonszámra érkezett rendre mindenféle, direkt ajánlat.
 Pl.: nagyon jól járok ha X.-ft.-ért, visszaküldök egy SMS-t, mert akkor sokat nyerek!
Vagy nem!
Ezekre az ajánlatokra én hasonló kitartással különböző, bevallom nem szép szövegeket küldtem vissza.
Ment ez rendben, mindíg jött a válasz is. Nem, nem az, hogy nyertem.
A szöveg ,,a számítógép nem tudja üzenetemet értelmezni"! Ő nem, de élő ember tudta volna!
Ez az ütésváltás sorozat egészen addig tartott, míg egy szép napon szokásos jókívánságaaimat a következő képpen válaszolta meg, a GÉP!
Ha nem vagyok elégedett a szolgáltatásukkal, akkor hívjam az ügyfélszolgálat telefonszámát.
És megtörtént amit régen vártam!
Anonimus, ledobta a csuklyáját, és létező címmel ellátható telefonszámot bocsátott rendelkezésemre.
A számot ellenőríztem, majd felhívtam. A magam udvarias módján, de elég határozottan felhívtam a bejelentkező hölgy figyelmét, hogy cége ellen rendőrségi feljelentést teszek, mert valaki lophatja a telefonszolgáltató titkosított telefon számainak listáját.
Kérdésére, honnan veszem az értesülésemet, elmondottam telefonom, szolgáltatónál való jogállását.
Nem esett kétségbe.
Azonnal lepirított.
Maga biztos rendelt valamilyen szolgáltatást nálunk, és ezt csak úgy lehet, ha nyilatkozik az ilyen jellegű ajánlatok fogadásáról.
Igaza van!
Nyugtattam meg. Csak ha így van, akkor meg azért jelentem fel amit most elmondok, ez lessz a bíróságra beadott kereset alapja.
Figyeljen!
Valóban több hónappal ezelőtt, egy valamilyen újság hátulján lévő teleefon csengőhangokból kiválasztottam eggyet.
Ez egy szellentés hangja, lett volna! A szellentés nem jött.
Megismételtem a megrendelést, ami a mi kettőnk jogállását tekintve, nem fogyasztói, hanem TELJESÍTÉSI szerződés keretében történt. Lévén mi két jogi személy. A szellentéseket, nem küldték.
Tehát a teljesítési szerződést önök nem teljesítették! Így, nekem sem kell tűrnöm, egy teljesítetlen szerződésben vállalt hívásaikat. azok fogadását.

Megkértem, radírozza ki a számomat, mert szerintem győztem! És lám győztem.
Az eset szóról szóra igy zajlott. Egy árva telefonhívást azóta nem kapok.
Azt hiszem, nem is hiányolom.

gmkiev Creative Commons License 2012.05.22 0 0 32

Kedves leendő Tudatos Vásárló!

Szeretnénk összefoglalni mit kell tenni azért, hogy körültekintően, biztonságosan, a későbbi problémákat lehetőleg elkerülve, tehát TUDATOSAN vásároljunk. Ma az internet szinte korlátlan lehetőséget ad a tájékozódásra, nézzünk utána a kiszemelt terméknek, ill. forgalmazónak, kereskedőnek. Megbízhatatlan helyről ne vásároljunk, bármilyen olcsónak is tűnik pillanatnyilag. Szinte biztos, hogy később sokba fog kerülni!

Legfontosabbak:

MINDIG KÉRJÜNK SZÁMLÁT. Nem csak azért, mert a számlaadás elmulasztása jogszabálysértés, hanem azért is, mert ezzel tudjuk a későbbiekben igazolni a vásárlást, szolgáltatás igénybevételét. A számlát őrizzük meg, mert csak ennek meglétével reklamálhatunk sikeresen. Ezzel sok későbbi kellemetlenségtől kímélhetjük meg magunkat.
 
Élelmiszerek esetén mindig ellenőrizzük a lejárati időt!

Tartós fogyasztási cikk esetén ügyeljünk a jótállási jegy meglétére, annak szabályos kitöltésére. Az ebbe a körbe tartozó termékek listáját, illetve a jótállási jegy kitöltésének kötelező formai és tartalmi elemeit a 151/2003. Kormányrendeletben találjuk meg.
Mindig ellenőrizzük még a vásárlás helyén a termék sértetlenségét, ha lehet, próbáljuk (próbáltassuk) ki. Győződjünk meg róla, minden tartozék, magyar nyelvű használati útmutató megtalálható-e? (Ezek szükségességéről a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi XLV. törvény rendelkezik.) Később nehezen tudjuk bizonyítani, ha valami hiányzott. A használati útmutatóban kell az adott termék kezelésére, használatára vonatkozó figyelmeztetéseket közölni. (Ezt szóban is meg lehet tenni, de ennek bizonyítása erősen kétesélyes.) Ennek hiányában később a termék esetleges meghibásodása esetén vitára adhat alapot, hogy a meghibásodás a mi hibánkból következett-e be?

Ha több ár van kiírva ugyanarra a termékre, a kereskedő köteles a legolcsóbb áron adni az adott árut. Ezt is a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi XLV törvény írja elő.

Ha mégis probléma merülne fel:
Az üzletekben jól látható és könnyen hozzáférhető helyen vásárlók könyvét kell elhelyezni a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV törvény előírásai szerint. A vásárlók a vásárlók könyvébe jegyezhetik be az üzlet működésével kapcsolatos panaszaikat, bejelentéseiket és javaslataikat. A vásárlót e jogának gyakorlásában megakadályozni vagy befolyásolni tilos. A bejegyzést a külön jogszabályban meghatározottak szerint kell a kereskedőnek megvizsgálnia és az intézkedésről harminc napon belül a vásárlót tájékoztatnia. Ne felejtsük el a vásárlók könyvéből saját példányunkat kivenni-elkérni, illetve győződjünk meg arról, hogy a kereskedő adatai-bélyegzője szerepel-e rajta. A vásárlók könyvének a jegyző által hitelesítettnek kell lennie.

A távollevők között kötött szerződésről (tipikusan ilyen az interneten történő vásárlás) a 17/1999. Kormányrendeletben találunk részletes szabályozást. Érdemes figyelmesen elolvasni!

Azért ne feledjük, ha elsőre szép szóval, kedves hangon reklamálunk, valószínűleg többre megyünk, mintha egyből retorziókkal fenyegetőznénk. Persze ez nem jelenti azt, hogy hagyjuk magunkat lerázni, a minket megillető jogoktól megfosztani.

Írás a panaszfal.hu lapról.

dejo Creative Commons License 2007.12.24 0 0 30
Írtam egy levelet:

---
Kedves EA Játákszoftver Készítő!

Érvénytelen Telepítőkód miatt felkerestem a honlapjukat.
Az ott leírtaknak megfelelően jártam el, melynek eredményeként mellékelem az ártatlanságom bizonyítékát.

Beszkeneltem a füzet hátulját, a vásárlási blokkal együtt, ráadásul a DVD-tok és maga a DVD lemez is rajta van a képen.

Kérem, hogy sürgősen küldjenek számomra működő érvényes telepítő kódot!

Karácsony megelőző napja van. A Jézuska meghozta az ajándékokat. A gyermekem alig várja, hogy játszhasson az új játékkal!

Önök helyett is elnézést kérve (mert a honlapon ennek nyoma sincs) az okozott kellemetlenségért maradok tisztelettel.


Dezső József
4400 Nyíregyháza
Fazekas János tér 19. fsz. 5
Telefon: +36 70 xxxxxxx
dejo@xxxxx.xx

PS:
Szerintem a korrekt eljárás az lett volna, ha már a boltan a pénztárnál átadják a helyes telepítőkódot egy lezárt borítékban.
Talán ez ötletet ad a jövőre nézve.
Ha ez kivitelezhetetlen, akkor a honlapon kellene valamilyen automatikus módott megvalósítani a helyes kód küldésére, hogy ne kelljen, mint nekünk most a teljes Karácsonyt kivárni, míg Önök munkaszünet lévén képesek lesznek válaszolni. Tudom ez az esetlegesen jogosulatlan kódszerzés veszélyével járna, de arról nem az ártatlan vevő tehet.

Ha ez mégsem így lenne, hanem néhány órán belül képesek a működő érvényes kódot elküldeni, akkor a tájékoztatás hiányosságát rovom fel Önöknek.

Kellemes Karácsonyt és Boldog Újévet valamint gazdag üzleti sikereket kívánok Önöknek.
----

A felkeresett honlap
dejo Creative Commons License 2007.08.24 0 0 29
Nézd barátom, nemvagyunk egyformák!
Nálunk a lépcsőházban 1-2 éve felszereltek egy polcot, hogy a kihordók oda tegyék a reklámanyagot. Ennek bizonyára örölnek a kézbesítők is és valsózínűleg a lakók nagyrésze is.
Én jobban szerettem, amíg a postaládába dobták be. Ugyenis én olyan elolvasós fajta vagyok. No nem mindent, mart van olyan újság amit ki sem nyitok, de néhányat meg szívesen átlapozok.
Modhatnátok, hogy akkor csak azt vigyem be ami érdekel. Igenám, de pl. a legtöbb reklám kiadvány péntek délután és szombaton délelőtt jön. Volt olyan, hogy szombaton elindultam a boltba és láttam, hogy a polc roskadásig van. Gondoltam majd hazafelé összeszedem atermést. Erre kb 40 perc múlva, amikor megjöttem, már a házmester néni kidobta az egészet.
Azóta ha menőfélben látom a polcon a kiadványokat, egyet-egyet bedobok a saját postaládámba.
Amúgy én mindent beviszek, legfeljebb jó lesz a gyereknek, amikor az iskolába papírgyűjtés van.
Egy kivétel van, amit mindig kidobok, pedig ők szorgalmasan a postaládába rakják.
???

A Scientológusok szemete.
Előzmény: Don Valentino (28)
Don Valentino Creative Commons License 2007.08.24 0 0 28
nyilván nem a kihordóval van a gond, hanem aki elrendel egy ilyen kampányt, illetve aki megengedi törvényhozásban
Előzmény: evadmacska (23)
dejo Creative Commons License 2007.08.22 0 0 27
Pirimidin76 Creative Commons License 2007.08.02 0 0 26
inkább ne reklamálj, Te állatkínzó!
Előzmény: evadmacska (25)
evadmacska Creative Commons License 2007.07.31 0 0 25

Had   reklamáljak!!

 

Fölidegesítettem      magam    a  naplónál  dolgozom   ugye  mindenki  kirándulgat

beküldi  a  képet  és  ingyen  berakják  neki!!!!

Én  elküldöm  a  lányom  képét  mivel  szülinapja  volt    és  küldik  nekem  a  levelet  hogy  fizessek  be  4500-ft-ot    akkor  berakják!  Jó  mi?

Én  2-éve  hűséges  dolgozó  vagyok  nekem  pénzért   raknák  be  aki  kivül  álló  beküldi  ingyen  berakják!   Na  ezt  értse  meg  valaki!

Mert   én  ezt  nemértem   ha  egyedül  maradok  a  földön  sem!!

Törölt nick Creative Commons License 2007.07.11 0 0 24
Ne bosszankodj! Ha bányásznak mentél volna az sem lenne jobb.:)
Előzmény: evadmacska (23)
evadmacska Creative Commons License 2007.07.11 0 0 23

Olvasom  a  reklámujság  bosszantja  Don  Valentinót!   Bosszantó  szóse   róla,  de

az  az   igasság   hogy  amit  kiad   a   főnökség  azt  kell  csinálnunk,  mivel    kézbesítő   vagyok   én  is

!   Nemörülök  eggyáltalán    amikor  fölkelek   hajnali  2-30-kor   amikor  más    még   álmodik  nekem  meg  odapengetnek   az  ujság  mellé    eggy   halom  szórólapot.

Nincs  mese   kikell   hordani  mert   pénzt   kapunk  érte,  ha   nem  meg  fizetés   megvonás   lessz  a   vége!! 

Törölt nick Creative Commons License 2007.07.06 0 0 22
Igazad van, de most evvel nem igen vagyok kisegítve.
Előzmény: fforum (21)
fforum Creative Commons License 2007.07.06 0 0 21
Az ilyen akciókban mindig megvan az átverés esélye!
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.03 0 0 20
Szeretnék egy hozzáértőtől !!! segítséget kérni:
Az egyik plázában úgy hírdeti magát egy cipőbolt, hogy "kettőt fizet, hármat vihet" akciót tartanak.
Mi vásároltunk is két pár elég drága férficipőt Kb 13000 Ft/pár/, amihez állitólag ajándékba kaptuk a harmadik pár cipőt kb. 6690 Ft, ami történetesen egy női fapapucs.
Az egyik pár félciőnek a talpán kb. három hét alatt szó szerint kiszakadt a bőr ezért tegnap visszavittük az említett üzletbe. Na ott ért a meglepetés!
Közölték velünk, hogy mivel a legdrágább cipő árából vonták le az ajándék női papucs árát amikor vásároltuk, így most a levont érték után fennmaradó összeget vásárolhatjuk le, ami ugye szintén hatezer forint körül volt.
Elkeseredtem ugyan, de mit tudtam tenni, hozzátettünk megint kb. 8000 Ft.ot és kicseréltük e szakadt cipőt egy újra.:(
Az eredeti blokkon ez áll:
pantofi sp c
13 290
51%
-7 778
női szabot c 6 690
pantofi bar c
12 490
összesen: 25 692

Most akkor átvertek, és menjek panaszra, vagy nyugodjak bele, hogy ezt így kellet csinálniuk, mert az egész akció egy nagy átverés????
Don Valentino Creative Commons License 2007.02.01 0 0 19
Tiltsák be a postaládábadobálós reklámújságok terjesztését!
_MrB_ Creative Commons License 2006.10.24 0 0 18
Nem tudom, itt mennyire vannak értő, s jogilag is jártas emberek...
Kérdésem lenne...
adott egy termék, amiből ~ 100dbot vásároltunk. ezek meghibásodási aránya meghaladta az 50%-ot.
Jelenleg 2 db termék van garanciális okokból szervízben, mindkettő "cserére vár". Az 1ik termék 1 hónapja, a másik lassan 3 hónapja.

Konkrétan hol tudom meg, hogy mennyi ideig vagyok köteles várni a cserére, illetve van-e jogom elálni a termék cseréjétől, s visszakérni a vételárat, vagy annak arányos részét, különös tekintettel a nagyfoku meghibásodási arányra....
rács1 Creative Commons License 2006.09.13 0 0 17
Ha jól tudom, mosta T-Mobilet büntették 10 millára a megtévesztő reklám miatt.
krix_krax Creative Commons License 2006.09.13 0 0 16
Tejesen igazad van!
A nyomdai hiba ellenére is, a megjelent akciós újságban közzétett árak a vevő részére ajánlatnak minősülnek, aminek hatására te megjelensz az üzletben, tehát ennyiért kell megkapnod a kiszemelt terméket.
Ha nem így történik:
- vásárlók könyve azonnal,
- személyes megjelenés az újsággal együtt a Fogyasztóvédelmi Felügyelőségen, ahol jegyzőkönyvet vetess fel a történtekről.

Folyománya:
Garantált fogyasztóvédelmi bírság.
Trötént már ilyen, pl. a Tesco-val.
Előzmény: nyugdijas2 (15)
nyugdijas2 Creative Commons License 2006.08.31 0 0 15

A napokban ünnepli a BAUMAX Áruházlánc a 30. szülinapi évfordulóját, mely alkalomból elhelyezett egy akciós termékeket tartalmazó 2006 08. 16-tól 2006 09. 26.ig érvényes újságot a postaládámban.

Örömmel láttam, hogy számomra is szerepel egy termék, melyet szívesen megvásároltam volna!

Ha valóban annyiba kerülne amennyiért hirdetik az ünnepi akciós újságban!

 

 

Ez az árucikk (Mini kamerás megfigyelőrendszer színes

-70-100 m hatótávolság

-kép- és hangtovábbítás

-négy csatornás

-bővíthető

-2,4 Ghz

-XX 70663044)

Melynek az akciós ára 9990-Ft ra van meghirdetve az akciós újságban!

Az üzletben viszont 20-on valahány ezer forintra közel 30000-Ft ra taksálták!

Azt hiszem a két árat elég nehéz elírni!

Hát nagyon elszontyolodtam, majd háborogtam.

Felhívtam a Baumax Ügyfélszolgálatot - azt az információt kaptam, hogy elírás történt az újságban.

Szerintem pedig vásárlók megtévesztése történt! Mivel az elírásért valaki felelős!

Ha valaki reklámoz egy újságban meg kell győződnie, hogy a reklámozott termék megfelelő árral vagyon feltüntetve!

Ez az incidens a Budapest XVII.ker.Pesti úti Baumax Áruházban történt 2006.08. 31-én!

Az üzletben az eladók azt mondták, nem én vagyok az egyetlen vásárló aki örömmel rohant a születésnapi bulira akciós terméket vásárolni, majd koppant egy nagyot, mert több árucikk is megtévesztő árral van feltüntetve a szülinapi újságban!

Nem tudom , hogy van valamilyen jogszabály, rendelet mely arra utasítja ilyen esetben a szülinapos megtévesztőt, hogy a feltüntetett akciós áron adja el termékét a vásárlónak?

Ebben az esetben fennáll-e,? ”szerintem igen” az a rendelet, mely ha jól tudom elő írja hogy ha két ár van feltüntetve egy termékkel kapcsolatosan akkor a vásárlóra nézve a kedvezőbbet kell alkalmazni!

Ebben a kellemesnek nem mondható szülinapi buliban úgy tűnik,hogy a szülinapos igen csak ügyel arra ,hogy sok ajándék pénzecskét kapjon!

 

HÁT ÉN INNEN A NETRŐL KÍVÁNOM ,HOGY AZ ILYEN ÉS EHEZ HASONLÓ SZÜLINAPOSOK MÁR NE ÉLJÉK MEG A 31. SZÜLINAPJUKAT

 

1 már

nyugdijas

rács1 Creative Commons License 2005.08.29 0 0 14

És mit vettél?

Amúgy tényleg ritka dolog az ilyen. A legtöbb helyen csak baszakodnak a legkisebb dolog miatt is.

Előzmény: Don Valentino (13)
Don Valentino Creative Commons License 2005.08.29 0 0 13

Remélem beférnek ide a pozitív tapasztalatok is.

Március 29-én vettem a Szuperben (Almatárolónál) egy férfi cipőt 11.400 HUF-ért. Kb június végén kezdtem el hordani, és augusztus elején bekövetkezett az, ami egyébként minden cipőmnél: eltört a talpa keresztbe, és esős időben bejött a víz. Mivel nem járok otthon sűrűn csak most hétvégén vittem el, hogy nosza, cseréljék ki. Anyám, aki a ruházati kereskedelemben dolgozott 30 évig mondta, hogy van rá 10% esélyem, hogy becserélik, kifizetik a cipellőt, 6 hónap jótállás lassan lejár, és ilyenkor már a Kermihez küldik, a vizsgálatot meg én fizetem, és ha azt mondja a Kermi (márpedig azt szokta), hogy elviselt a cipő, akkor coki.

 

No nem fokozom az izgalmakat, megnézte az erre szakosított asszonyka, és hosszas morfondír után, mialatt elmondtam többször is, hogy max 2 hónapot hordtam a cipőt azt mondta levásárolhatom, így is tettem.

 

Szóval a Szuper szuper.

krix_krax Creative Commons License 2005.02.16 0 0 12

A tegnapi nappal (a 30 napos ügyintézési határidő letetle előtt 2 nappal) megérkezett a Fogyasztóvédelmi válasza az ügyemben. A helyzet az, hogy igazat adtak, ellenben a lezáráshoz még szükségem van egy igazolásra, azt meg kell várnom, s ha az is meglesz, jön még egy tortúra, az üzlet.

 

A fentieket csak azért írom, mert nem felejtettem el a sztorit közzé tenni. :)

 

Előzmény: Papci (6)
Papci Creative Commons License 2005.02.15 0 0 11
Dejo nektek! en is mennek most szivesen. Ha pampognak irjatok jegyzokonyvet. Irasd meg a idegenvezetovel. Feltetlenul kerj rola masolatot, vagy inkabb az eredetit hozd el. Minden adat legyen rajta amit csak le tudsz irni. Aztan majd ha hazajossz jol feljelented oket. De ha mast enm akkor az utazasi irodat megszorongathatod. Amikor visszajossz be kell menni az irodaba es megkerdezni, hogy mi lett az ugybol? Ez mar jo kiindulas :-))) a tovabbiakat rad bizom de felteltenul irj ide minden esemenyt!
Előzmény: monik40 (10)
monik40 Creative Commons License 2005.02.15 0 0 10

Most indlunk Hurghadára...

A vízummal már lenyúlt az utazási iroda...

késón olvastam az index-en az egyiptom-Hurghada fórumot

A baksist  viszont  nagyon nem akaron kifizetni...

 

Mi lenne, ha számlát kérnék tőlük?:)))

Lehet án is fekete leszek.. ajaj:))

Előzmény: Papci (7)
Papci Creative Commons License 2005.01.14 0 0 9
jaja igazad van, de a lenyegen nem valtoztat.
Előzmény: Tibó (8)
Tibó Creative Commons License 2005.01.14 0 0 8
Mit szolnal 25$ megtakaritashoz...khm. Csak a hitelesseg miatt.
Mi ez a nagy Malev reklam nalatok (mar az arcba is bemaszik, de legalabb kikapcsolhato).
Mindenestre a hirdetes nyoman mar tortent/tortenni fog vasarlas!
Előzmény: Papci (7)
Papci Creative Commons License 2005.01.14 0 0 7
JA mig el nem felejtem leirom ide is az en kis tortenetemet is.

Tavaly nyaron Egyiptomi nyaralas alkalmaval mar a repululoterrol elindulaskor kokzoltek a csoporttal, hogy itt szokas a baksis es, hogy fejenkent 20 dollart beszednek. En elore olvasgattam a neten (itt a forumban) egyipotmrol es masok is mondtak nehogy kifizessem. Igy is tettem, de termeszetesen en voltam a fekete barany es jegyzokonyvet irattak ala velem meg ilyesmi. Szerintuk ez kotelezo mert benne van az utazasi katalogusban is es hogy en amikor alairtam a szerzodest akkor elfogadtam a katalogusban levoket is.

Mondanom sem kell egy lerobbant szobat kaptunk egybol (vajon veletlen volt?), de 15 USD baksis fejeben a londiner szalloda kb legjobb szobajat adta iszonyat jo kilatassal stb. Ez ugye 2 fore mar 35 USD megtakaritast jelent. A takarito szemleyzetnek adtunk meg 5-5 dollart es ezutan szo szerint lestek minden kivansagunkat stb.

Ami a lenyeg, hogy hazaerkezes utan irtam egy emilt a fogasztovedelemnek,. csodak csodaja 2 nap mulva felhivott egy illeto es teljesen reszletesen tajekoztatott a tenyalladekrol miszerint valoban igazam volt es nincs joga az utazasszervezonek ilyet kerni.

Egyet banok csak, hogy a jegyzokonyvet nem masoltattam le mert akkor most rendorsegi eljarast lehetett volna kezdemenyezni ellenuk vagy legalabbis kicsit megszorongatni a mogyoroikat.

Es meg egy adalek. Hurghadara ahol mi is voltunk napi 3 charter gep megy pestrol. Gepenkent kb 150-160 utassal. Szamoljatok csak ki, hogy az hany dollar NAPONTA?

Szep kis summa! Ado es egyeb illetek mentesen mert termeszetesen atvetlrol szolo papirt senki nem kapott csak azt neztek ki NEM fizette be.!

Ebbol ket dolgot szurtem le:
- az utazasi irodak szemetek
- a fogyasztovedelemnel nezik az emileket es komolyan is veszik azt
Előzmény: Papci (6)
Papci Creative Commons License 2005.01.14 0 0 6
Egesz izgalmas kis folytatasos regeny lesz ebbol.
Előzmény: krix_krax (4)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!