Olvastam azt a dolgot a linkedben amit leírtál. Kikapcsolja az tüzelőanyag ellátást ha nincs gyujtást a hengerben. De nálam ez nem történt meg. Meg már olvastam más focus tulajnál is ezt a hibajelenséget. Nálam teljesen szétégett a katalizátor. Mástól mitől tudna szétégni a katalizátor. Volt a kocsiban 60e. km. A lambda szonda kábele is el volt olvadva. Ez csak attól lehetett, hogy tüzelőanyag került a kipufogóba és a katalizátorban égett el.
Volt már barátomnál aki autószerelő renault clio, megan ami trafó hiba után ugyan ezt a dolgot csinálta.
A linkedben szerepel az is hogy a szervízlámpa hibás katalizátornál villog nálam nem villogot ez se. A kumuter viszont jó mert le is lett ellenőrizve.
A szabályozatlan az amelyiken nincs semmi szonda. A szabályozott meg amelyiken szonda van.
Azért a katalizátor utáni szonda jelet ad a motorvezérlőnek ha nem megfelelő értékű a katalizátor utáni kipufogó gáz értéke.
LAMBDA SZONDA A kipufogócsőbe építve található a katalizátor előtt (újabb tipusoknál már a katalizátor után is).Feladataa kipufogógáz oxigéntartalmának mérése. A lambda szonda kerámiatestének csúcsa platina-bevonattal van ellátva, és fémház védi. A bevonattal ellátott kerámiatest külső felülete közvetlenül érintkezik a kipufogógázban levő oxigénnel, a belsejébe pedig a külső levegőből jut oxigén. E két pont oxigéntartalma közötti különbség a lambda szondában feszültséget kelt, melynek mértéke 0,2 és 1,0 V közötti. Ha ez a feszültség alacsony, az magas oxigéntartalmat és szegény keveréket jelez. Az információt a szonda elküldi a gépkocsi elektromos vezérlőegységének, amely folyamatosan ennek megfelelő módon szabályozza az üzemanyag/levegő keveréket. A szonda működésének elengedhetetlen feltétele, hogy kb. 300 °C-ra melegedjen fel. Amíg ez be nem következik, a gépkocsi elektromos vezérlőegysége "szabályozatlanul" üzemel és az üzemanyag/levegő keveréket előre meghatározott értékek szerint állítja be. Ezek a hideg motorüzemnek megfelelő kissé dús keveréket biztosítanak.
Ennek a katalizátor témának 1 kicsit járj utána mert nagyon sántít! :-)
Az első szonda ,,szabályoz,, (de nem a katalizátort hanem a katalizátornak a,,kaját,,) a hátsó meg ellenőrzi a katalizátort , h dolgozik vagy lustálkodik:-)
ui: ha égéskimaradást észlel a vezérlő ( fordulat számból) lecsatolja a hengert ( nem ad jelet a befecskendezőnek) ez pont a katalizátor (és a környezet) védelmében van
Neked összetett gondod lehetett:-(
ui: a szabályozatlan katalizátor szonda nélkűli , eszi nem eszi nem kap mást alapon.
Lehet luxus kicserélni 10e. km nél a gyertyát. De én inkább adok neki egy kis luxust. Nekem hosszú távon megtérül ez a luxus. Meg nem kell szívnom vele.
A trafó nem csak a rossz gyertyától tud tönkremenni. Hanem ha oxidáció keletkezik a gyertyakábel pipáinál. Mind a gyertya résznél és a trafó résznél. Ilyenkor nem tud megfelelő áramot átadni a trafó a gyertyáknak. Én ezt is szoktam kontaktisztítóval kezelni. A gondoskodás meghálálja magát. Még egy kocsim se hagyott az út szélén soha. Lehet luxusnak látszanak ezek a dolgok. De sok bosszúságtól kimélnek meg engem és a pénztárcámat. A focushoz nem drágák az alkatrészek. Gázzal járva meg sok pénzt takarítok meg.
10e. km olajcsere (5w30 ford full szintetikus olajjal, levegő, olaj szűrökkel és 4db gyári ford gyertyákkal 12500Ft szerintem ez a költség nem veri a földhöz az embert.
Sajnos nem veszi el a benzin befecskendező a benyát.
25e. volt abban a gyertyában mikor a trafó tönkrement.
4km mentem 3 hengerrel. A 4km megtétele után tönkrement a katalizátorom és a lambdaszondám. Elég problémás volt a csere is mikorra találtam egy focus katalizátort.
A szerelők 100e. től 300e. ig mondtak rá összeget.
Nekem a csere belekerült 74e. saját kezűleg oldottam meg a cserét. Vettem hozzá bontóban katalizátort. Már elmentem vele 45e. km minden gond nélkül. Utángyártott katalizátort nem vettem meg mert a focus szabályozott katalizátoros. Tehát van egy lambadszonda a katalizátor után is. Tehát ha nem jó a katalizátor értéke akkor a lambdaszonda szarul fog jelet adni a motornak. Szabályozatlan esetben egy utánygártott katalizátor is megteszi. Szabályozatlannak azt értem mikor csak a katalizátor előtt van lambdaszonda.
10e km után cserélem a gyertyákat is. 3900Ft a 4db gyári gyertya. Sokkal olcsób cserélni 4db gyertyát mint megvárni a trafó tönkremenetelét. Ha meg tönkremegy a trafód és 3 hengerrel mész focussal akkor akár tönkremehet a katalizátorod, lambdaszondád is. Volt már benne tapasztalatom. Ezért cserélem időben a gyertyákat.
Én már több autómmal is 0-200000Km mentem. Olajat 10000Km cseréltem. A motorokkal soha semmi bajom nem volt. Soha nem ettél az olajat. Volt olyan autóm is amit nem nagyon kiméltem. Sose vettem bele a legdrágább olajat. Mindíg középkategóriás olajakat vettem. A focusomba is gyári ford olajat használok. 100e. km mentem ezzel az oalajjal és semmi gondom nincs motorikusan vele.
Szerintem ha 10e. km lecseréli az ember az olajat a kocsiban tuti sokat elfog vele menni minden gond nélkül. Ford escort dobozos volt 1,8D nem volt benne 200e km volt benne mikor megvettem még beletettem 100e. km és minden gond nélkül ment. 7500km enként cseréltem benne olajat. Minden gond nélkül teljesítette a 100e km-ert.A törődést meghálálja a kocsi hosszú távon. Rendszeres olajcsere hosszú élettartamot biztosít a motornak.
Mai autókkal nyomják a 30e. km olajcseréket is.Ez annak jó aki 3 év alatt lecseréli a szalonban vásárol 0km autóját.3 év alatt cserél benne 2x olajat.
Persze az lpgs autó magasab bhőfokra heviti az olajat, szóval épphogy picit jobb olaj javasolt bele, és picit sürübben javasolt cserélni. (színtől függetlenül)
Viszont tény hogy azaz olaj ami nem sötétedik nem jó, mert ugye nem képes lebegtetni a kormot (ergo lerakódik).
Tudom mert én is olvastam ezeket a dolgoka mikor a gázbeszerelés előtt voltam.
Szerintem azért túl van miszifikálva ez a dolog.
Most néztem az olajat a kocsiban 2000km mentem le olajcsere óta és még mindí szép tiszta az olaj. Azért ez is óvja a motor élettartamát.
Ha odafigyel az ember a kocsijára akkor legyen az gáz vagy benzin sokat eltud vele menni gond nélkül. Azért a focus I egy igen jó kunstrrukció is. Megbízható autó.
Picit azért meglepődtem, viszont alapvetően a fócuszal szoktak példálózni, mármint ha problémás gázbeszerelésről van szó. Nem vletlen asse, hogy az angol gyári lpgs focusok erősebb (titán) szelepeket kapnak.
"Ford engine research revealed that petrol engines running on LPG require hardened valve seats to avoid premature wear, with an accompanying loss of performance and increased emissions. All Ford LPG vehicles incorporate hardened valve seats. Similarly, Ford spent $250,000 developing a new, twin-injector inlet manifold to provide optimum fuel delivery for each Bi-fuel engine. The spark plugs are unique to the LPG engines, as are the ignition coils on Transit, which offer a 25 per cent increase in spark energy. Regular maintenance has not been overlooked either, as Ford LPG vehicles have a plug-in diagnostic facility that allows qualified dealer technicians to quickly and accurately highlight any potential problem. "
Érdekes, kicsit utánannézve, mintha a 75 lovas focus hidrotőkés lenne (lehet hozzá kapni utángyártott hidrotőkét) a 80 lovas fusion pedig (mint enyim is) nem hidrotőkés (nem lehet kapni), hm.
Azt hittem a 2 motor tökugyanaz.
Hidrotőkével nem tudsz mit kezdeni úgy gondolom 200e kmt ki kell bírniuk, olajcsereperiódus és használat függvényében.
Nekem C18NZ volt, nem volt gondom a gáz miatt, picitt sűrűbben kelett hf tömitést és kipufogókat cserélni.
a gáz miatt javasolt a szelephézag ellenőrzése sűrűbben, pici eltérés is okozhat gondot (lassan elégeti a szelepeket, ladával jártam így, az is lapkás volt, elsősorban a kipuf szelepek szoktak elégni).
Gyári gyertyával jónak kell lennie, csak arra akartam rávilágírani, hogy a gázhoz ideális nagyon távol van a benzineshez ideálistól ford esetében, astra esetén a gyári érték közel volt.