Van ami tetszik belőlük, csak éppen nincs meg bennük a múlt varázsa. A mostani autók sokkal kevésbé tudnak közel kerülni az emberhez, bár sokaknak erre nincs is igényük.
Nem szeretném ha itt is valami márkaháború törne ki, ez amúgy is az egész autóipart érintő problem. Az autók formaterve olyan hihetetlen sebességgel változik, amit én nem tudok követni. Nekem nem változik ilyen gyorsan az ízlésem, még akkor sem, ha a managerek erre játszanak. De ha rákérdeztél az Alfára, nos ott is kiszivárgott már pár "érdekes" formaterv. Most még tudnék választani,viszonylag könnyű szívvel. De lassan hozzájuk is beszivárog ez az idióta négyzet+kör+kockából összebarbárkodott "dizájn". Már csak akkor undorítóbb a végeredmény, ha egy kis "retro"-val is megspékelik. Iszonyat :(
Szerintem a mostani alfak igenis jok, es egyre jobbak :)) Sajnos a regi dicsoseg azert meg nem allt teljesen helyre, ami azonban koszonheto annak is, hogy a Fiat a tulajdonos, es minden markanak megvan naluk a helye (s versenysportban leginkabb a Ferrariba dol a love).
Mas:
Ahogy elneztem a mostani Genfi autoszalon trendjet, hat szinte minden uj vagy koncepciogep vonalait ugyanazzal a baltaval faragtak -tisztelet a kivetelnek-, ami igencsak elszomorit. Azonban mindig lesznek olyan markak, amik elternek ettol a trendtol, es azok lesznek az igazan sikeresek a sajat szegmensukben.
Remélem, hogy tíz év múlva már egy átlag magyar autóvásárló is képes lesz más szempontokat is figyelembe venni, mint az autó ára. Szerintem 10 év múlva:
- a városi gépkocsik egy jelentős része Smart vagy hasonló lesz (egyszerűen muszáj, mert egyre több ember vehet autót, és egyre kevesebb lesz a parkolóhely, és amúgy is a legtöbbször egyedül vagy max. ketten ülünk a kocsiban),
- méginkább előtérbe kerülnek a biztonsági fejlesztések. Ma már egy 2,5 milliós alap Clióban is ABS+4 lufi van, 10 év múlva ez is kevés lesz,
- Lecsökken a tipusok száma, vagy ha nem, egyre több lesz a közös fejlesztésű, a másik márkától csak névben, és egy-két külső jegyben különböző kocsi,
- ha nem tíz, akkor húsz év múlva már előtérbe kell kerülniük a környezetbarát, alternatív hatóanyagoknak (áram, hidrogén, alkohol stb.) Egyáltalán nem tartom elképzelhetetlennek, hogy tíz-húsz éven belül lesz olyan akkus kocsi, amelynek a menetteljesítménye és a hatótávolsága megfelel egy mai átlag benzinesnek, és a feltöltés is megoldható.
Most komolyan, én eddig annyi ellenszenvet éreztem egyes emberekben az új autók iránt, hogy meg is lepődtem, ha ők ilyen sokan vannak, ők egy másik réteget képeznek, nekik miért nem csinálnak olyan autót, ami egyedi, nem hasonlít egyik kategória társára sem. Miért mindenki EGY RÉTEGET céloz meg -tisztelet a kivételnek- (Alfa Romeo-sportos rétegnek)?
Hát nem tudom mi lesz 10 év múlva, de úgy gondolom Európában bevált ez a buszlimuzin forma (SAJNOS!), tehát marad is.:(((
És valóban ki paterolják a régi autókat, hát ez a legrosszabb.:((((((
Igazából a tehetősebb rétegek igényei is lemennek a tömegemberek szintjére. Aki egy hónapban 30 milliót keres, az is ki van akadva, ha egy autó 10 liter fölött fogyaszt.
Nincs már az a pénzszórás, mint a 80-as években a világon, vagy a rendszerváltozás után Mo-n.
Manapság minden gyár csalárdközpontú autókat gyárt, semmi különlegesség... / tixtelet a kivételnek /
Új Civic, Corolla, Skodák, PUG, stb.. szörnyű...
Ha akarnék sem tudnék a mostaninak megfelelő, fiatalabb évjáratú gépet venni. Nem is akarok, ma már ilyet nem gyárt senki, de ha olyan kedvem lenne, egyszerűen nincs! Valóban a Kovácsbácsira épít minden gyár, a normális emberre egyik sem...
Legalább vetted a fáradságot, hogy elé, és utána is pakoltál pár karaktert ;)
Az biztos, hogy nagyon az univerzalizálódás felé mennek a dolgok. Patikamérlegen kimérik, hogy mi kell Kovács Józsefnek, aki így megveszi élete harmadik autóját.
10 év múlva nem is lesznek majd márkák, a gyártók közösen összefogva 4-5 kategóriában fognak egy modellt gyártani, és majd a márkakereskedésekben a dolgozók felteszik az emblémát az autó elejére.
Egyébként a hozzászólásom második karaktere egy nulla. :)
Szerintetek 10 év múlva találunk olyan autót, ami tetszik is nekünk ugyanakkor ki is tudjuk fizetni ? Őszintén szólva engem nem is az ára érdekel. De ahogy kinéznek az új formatervek...tisztelet a kivételnek, de borzalom! Én komolyan aggódom amiatt, hogy néhány hülye környezetvédelmi törvénynek köszönhetően pár éven belül ellehetletík az idősebb autók használóit. Persze a környezetvédelem szerintem is nagyon fontos, de nem vagyok róla meggyőződve, hogy az "egyszer használatos" mostani autók hosszútávon nem terhelik e jobban a környezetünket. Az üzembiztonságról meg megint ne beszéljünk. Rengeteg éppen csak járóképes Trabant gurul az utakon most is, a lepukkant 1 es Golfokról nem is beszélve. Természetesen MINDEN márkából akadnak gondozatlan példányok, de akkor is idegesít, hogy álmaim autóját ami jelen esetben egy 80-as évek elejéről származó Alfa GTV6, nem hozhatom be az országba mert nem teljesíti az ilyen-olyan normákat. Túl elavult he-he... Arra persze senki sem gondol, hogy aki megvesz egy idősebb és ritkább autót, talán azért teszi mert imádja és az lesz az első dolga, hogy szétszedje, felújítsa. Közben meg itthon röhögve rohangálnak a rozsdatemető olajzabáló xy autók.
Szóval ha régi autó nem lesz, az új meg olyan amilyen... akkor mibe ülünk pár év múlva ? Mert Jaguarra, Ferrarira nincs pénzem, Suzukiba pedig nem akarok...