Octaviamba gondolkodom gyari xenon lampakon, hogy azt veszek bele. Tudom kell moso, meg a szint allito is automatikus. Nah ezzel vagyok jobban meglove. Lehet kapni valami utolagos automata allito motrot, szereleket?
Én nem az átalakítás, hanem a gyári állapot visszaállítása kapcsán kérnék segítséget. Az előző tulaj a Daewoo lanosba szereltetett xenon szettet, de nekem nem tetszik, mert gyenge a fénye és a terítése is rossz. Mivel kell számolnom, ha nekiállok kiszerelni? Pl.: a gyári izzófoglalat még benne van? Az elektromos részt csak kikötöm?
Küldheted. Bár a H1 a köd a H4 a tompí+refi. Szettben H4 kell neked. A márkássat el kell felejteni mert nemlétezik. Nekem most szart be a xenon de a csak a vezetéken levő vezérlő a trafók fejek jók még pedig már 4 évesek.
Bocs azthiszem némi kavarodás van. H1 izzó lehet tompított de H4 nem köd+ táv mert a H4 eleve tompított + táv. Esetleg fordítva hogy a H1 a köd a H4 a tompi+ refi, bár nem találkoztam még olyan lámpatestel ahol ilyen megoldás van, bár nem elképzelhetetlen. Viszont ha úgy van ahogy írom akkor egy H4 bi szett kell neked és ennyi. Minőségi szett nemlétezik mint pl: Philips, Siemenes mert ezek a cégek nem gyártanak közvetlen xenont. A digitális trafó is hüleség mert a 25KV feszültséget csak normális trafóval lehet "csinálni" annak viszont hely igénye van, de amúgy sem halottam digitális trafóról. A digitális erősítő létezik de más tészta.
Ha gondolod az autó kezelésiéből elküldöm azt az aldalt ahol taglalja az izzó kiosztást, az összes régebbi vito és v-osztály ilyen :) maga a lámpatest úgymond két részből áll a felső egy h1-es izzó tompított, alsó része h4 köd+távolsági
Üdv. nekem 4000 kelvines körül van de a fényképezőgép erőssen csalós. Azt nem írod hogy lámpamagasság állítás van vagy nincs a légrúgos kivitel lényegtelen nem ahoz "mérik" a xenonos lámpamagasságot. Elvben a xenonos lámpa jelzése a D azaz Discharge kisüléses. A xenonos autókban az első hátsó keréknél van egy figyelő elektronika ami az autó képzeletbeli vízszintes vonalához képest levő szinteltérést figyeli akár dombnak felfelé-lefelé van az autó és annak megfelelően állítja a motorokat. A hátrány hogy nem pillanatnyi az állítás csak bizonyos idő elteltével állít után. Opelnél bizonyos típusoknál 30s közönként ami sok idő közúton. Azt nem értem teljesen miként lehet H4 izzó köd és refi együtt mikor a H4 csak tompított és refi lehet.
Van egy V-osztályos mercim, légrugós így mindig vízszintesben van az autó, a rendszer teljesen autómata, van lámpamosóm is, viszont ahhoz ha xenont szeretnék bele a lámpabúrám nem megfelelő :S sehogy se lehet ezt hivatalosan megoldani igaz?:)
A másik problémám h4 az nekem köd+refi. Nagyon régen volt már benne xenon amikor még az ára az utólagosnak is hottibilis volt, 1 év után kiégett, kidobattam a akkor megfordították a kábeleket, hogy legyen a h4 a tompított+refi. De így ugye más a vetítési kép is, mintha jobban szétterülne, ami egyénként éppen a ködlámpa lényege :)
Neked hány kelvines van az utódban, mert nagyon kéknek látszik :D
Hello. Izzófej hiba lehet, de én felcserélném a fejeket hogy a másik trafónál is produkálja a hibát. Ha nem a trafó a hibás ha igen izzó, persze csak akkor ha a másik tökéletesen működik és megfelelő próbaalapnak. Ilyesmiről halottam már ha igaz ilyenkor a csőben ahol az ívfény létrejön látható némi "homokos" maszat az üvegbura alatt. ha így van egyszerűen tönkremehetett a fej pláne ha a felcserélésre sem lesz megfelelő a működése.
Utólagos xenon. Egyik lámpám haldoklik: "Melegebb" színben világított, majd csak a sokadik kapcsolásra éledt fel. Most már kapcsoláskor csak villan 3-4-et. Sajnos elég szűk helyen van. Mi lehet a hiba? Előre is köszi!
Üdv. Sajnos a márka tök mindegy mert mind kínai. A Siemens kivitel lehet jó mert abban elvben a vezérlő chip Siemens gyártású, más nem. A tartóság más kérdés, ha van nappali fényed tovább lesznek jók. Rossz akksival se nagyon kapcsolgasd motor nélkül mert ha nincs meg a szükséges fesz a begyújtáshoz az sem jő a fejeknek de az elektronikának sem. A digitális trafókat felejsd el kamu. Általában a vékony slim trafókat nevezik digitálisnak. Ez kamu a 25,000v kezdőfeszt nem tudja digitális cucc előállítani, csak trafó. amúgy inkább 3700K vegyél mert idővel úgy is bekékül ahogy öregszik.
sziasztok! milyen márkáju utolagos canbusos 55w-os 4300K-s xenont érdemes venni amire nem lehet ráfogni hogy gagyi kinai szar mert mind1ikröl ezt hallom valamelyik csak jo nem?
Szia, nemlenne jó megoldás egy meglévő rendszert kiegészíteni egy teljesen más funkcióval, elgondolásod sajnos nem működne, az ok ha pneumatikus működtetésű központozárad van a kompresszor csak a nyitás és zárás időtartamára működik minden egyébb időtartamra való működésbe hozása azt eredményezi hogy a zárakat is mozgatni fogja, persze bonyolult szeleprendszerrel lehetséges hogy át lehetne irányítani a levegőt a lámpa szintállításához de nemhiszem hogy megérné a befektetett pénzt, Mondjuk írásodból nem derül ki hogy most neked valóban pneumatikus zárrendszered van vagy elektromos.
Hali, az hogy egy autós felhasználású mini kompresszor némi vezérléssel van működtetve nemtudom menyire jó ötlet, abból a szempontból hogy csökkentett üzemben képes akkora nyomást produkálni ami elegendő a lámpának a mozgatásához.
Ez a típusmodósítási dolog igazából úgy működik ha az általad átépíteni kívánt jármű első lámpatestéből van gyári vagy gyárival egyező minőségű utángyártott de xenonra is tervezett lámpatest akkor talán elvben nemkell típusmódosítást kérni, persze az ilyen kérdésekben az NKH területileg ileltékes kirendeltségén tudsz bővebb felvilágosítást kérni. Azért írtam hogy xenonra is tervezett mert a tompított xenon de a távolsági halogén lehet, ennek az az oka hogy ha fénykürt használatára kerülne sor a halogén jobb megoldás mint a xenon, persze van gyárilag ahol nincs halogén izzó fénykürtre/távolságira. Az tény hogy a költségek nem éppen alacsonyak egy ilyen utólagos építésnél, mégha a lámpamosót használtan is szerzed be a szintvezérlőt nemtudsz bontva és a lámpatest is beszerzési forrás kérdése. a másik dolog hogy nembiztos megérné a változtatást a kocsi mert bár vonzó a xenon a jobb látás és a szemnek is jobb színhőmérséklet miatt sajnos a vetítési kép esetleges hiányossága sokat ronthat az élményen, gyári xenonlámpa és xenonlámpa közt is nagy különbségek vannak ezt úgy kell érteni hogy melyiknek mileyn a vetítési képe, egyértelműen a minnél homogénebb a jobb azaz nelegyen foltos, szélesen terítsen és az út szélét is megfelelően világítsa meg, legfőképp a gyalogosok miatt. Ha nem sajnálod a pénz és rászánnád magad azért alaposan tudakozódj az esetleges építés előtt. ÜDV
Ha az automata szintszabályzót, és minden egyebet beépítesz, akkor a költségek akár a 100 rugót is meghaladhatják. Amúgy a rendőr anno azt mondta, hogy tipusmódosítást kell kérni, mert hogy nem gyári a fényrendszer. :((
Nos elvben konkrét engedély nem szükséges az utólagos xenon rendszer beépítéséhez, de sokan nem tudják teljes mértékben mi is szükséges konkrétan hozzá a xenon fejeken kívűl, nos tehát: olyan lámpatest amiben bennevan jezésileg a nagy D jelzés mivel hivatalosan a D a Discharge azaz kisüléses fényforrás, ezen fellül szükséges nagynyomású lámpamosó rendszer ami idő intervallumos működésű és aránylag rövid de nagy nyomású vizzel lemossa (elvben) a lámpát és az autómata szintszabályozó ami ha jól tudom első hátsó felfüggesztésnél "nézi" a kocsi éppen aktuális dőlését és a gyárilag belött szinthez igazítja a lámpa szintmagasságát, azt tudjuk hogy ezek a rendszerek sajnos nemfeltétlen teljesen megbízhatók, már a reagálást illetően. ha mindez megvan lehet vinni a kocsit műszaki vizsgára ahol bejegyzik a xenon ténylegességét és hitelesítik. Üdv
Gondolom itt is sokat vitáztatok arról, hogy kell-e engedély a xenon beépítéshez. Bevallom lövésem sincs róla, de azt tudom, hogy a napokban a fiamat a rendőrök félre állították a Citroen C5-el, és ellenőrizték, hogy gyári-e a xenon benne? Persze gond egy szál sem hizsen az volt. Aztán a rendőr meg is mondta, hogy az ellenőrzés kimondottan a partizán módon beépített xenonokra terjed ki. Ki van nekik adva, hogy a régebbi gépeket ellenőrizzék. Bár ez a C5 csak 9 éves. :)
Szia, ahoz elvben talán mini kompresszort lehetne használni mint bizonyos régi Audik központi zárainál, de a bonyolultsága miatt nemhiszem hogy jó ötlet lenne hiszen ha sikerülne is a kompresszor segítségével elegendő levegőt jutattni a rendszerbe magát a kompresszort kellene szabályozni a szállított légmenyiség miatt és tudtommal azok a kompresszorok amiket a Land Rover is használ a légrugós futóművekhez csak teljes feszültségen üzemel jól alacsonyabb feszültségen problémás lehet a légszállítás folyamata és így esetlegesen a lámpamagasság is. Ha van lehetőséged inkább elektromos állítómocit rakj be, ha ez nem lehetséges sajnos nemtudok megoldást, azt tudom hogy létezett-létezik bár nagyon kevés maradt meg épen és működésképesen a Fiat Tipokban Hella gyártású folyadékos lámpamagaság állító szerkezet van, a lámpán van a mechanikus munkahenger amiben áramlik a folyadék egy csőrendszerben a hátsó lengőkarra csatlakozik egy másik munkahenger ami értelemszerűen a rugozásra reagálva mozgásra kényszeríti a folyadékot és mozgatja a lámpában a tükrös részt izzóval együt. ÜDV