Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mikey l e d Creative Commons License 2012.04.27 0 0 61

Hello, én is olyan megoldásra gondoltam de az hogy mennyire működne a rendszer nemtudom bárki akadna aki megmondja....

Előzmény: karbi 79 (59)
Tinija09 Creative Commons License 2012.04.26 0 0 60

Köszi, de én nem is akartam átépíteni Xenonra.  :))

Előzmény: mikey l e d (55)
karbi 79 Creative Commons License 2012.04.26 0 0 59

Szia

Igen pneumatikus központizáram van!

A lámpához nem a központizárét,használnám(pumpát)hanem betennék 1 olyat,mint ami a központizáré,és a 2 rendszer 1mástol teljesen függetlenül működne.

Előzmény: mikey l e d (58)
mikey l e d Creative Commons License 2012.04.26 0 0 58

Szia, nemlenne jó megoldás egy meglévő rendszert kiegészíteni egy teljesen más funkcióval, elgondolásod sajnos nem működne, az ok ha pneumatikus működtetésű központozárad van a kompresszor csak a nyitás és zárás időtartamára működik minden egyébb időtartamra való működésbe hozása azt eredményezi hogy a zárakat is mozgatni fogja, persze bonyolult szeleprendszerrel lehetséges hogy át lehetne irányítani a levegőt a lámpa szintállításához de nemhiszem hogy megérné a befektetett pénzt, Mondjuk írásodból nem derül ki hogy most neked valóban pneumatikus zárrendszered van vagy elektromos.

Előzmény: karbi 79 (57)
karbi 79 Creative Commons License 2012.04.25 0 0 57

szia

A központizáramat müködtető szivatyura gondoltam,vagyis nem arra,hanem beleteszek 1 másikat ami csak a lámpát mozgatja.

Előzmény: mikey l e d (56)
mikey l e d Creative Commons License 2012.04.24 0 0 56

Hali, az hogy egy autós felhasználású mini kompresszor némi vezérléssel van működtetve nemtudom menyire jó ötlet, abból a szempontból hogy csökkentett üzemben képes akkora nyomást produkálni ami elegendő a lámpának a mozgatásához.

Előzmény: karbi 79 (54)
mikey l e d Creative Commons License 2012.04.24 0 0 55

Ez a típusmodósítási dolog igazából úgy működik ha az általad átépíteni kívánt jármű első lámpatestéből van gyári vagy gyárival egyező minőségű utángyártott de xenonra is tervezett lámpatest akkor talán elvben nemkell típusmódosítást kérni, persze az ilyen kérdésekben az NKH területileg ileltékes kirendeltségén tudsz bővebb felvilágosítást kérni. Azért írtam hogy xenonra is tervezett mert a tompított xenon de a távolsági halogén lehet, ennek az az oka hogy ha fénykürt használatára kerülne sor a halogén jobb megoldás mint a xenon, persze van gyárilag ahol nincs halogén izzó fénykürtre/távolságira. Az tény hogy a költségek nem éppen alacsonyak egy ilyen utólagos építésnél, mégha a lámpamosót használtan is szerzed be a szintvezérlőt nemtudsz bontva és a lámpatest is beszerzési forrás kérdése. a másik dolog hogy nembiztos megérné a változtatást a kocsi mert bár vonzó a xenon a jobb látás és a szemnek is jobb színhőmérséklet miatt sajnos a vetítési kép esetleges hiányossága sokat ronthat az élményen, gyári xenonlámpa és xenonlámpa közt is nagy különbségek vannak ezt úgy kell érteni hogy melyiknek mileyn a vetítési képe, egyértelműen a minnél homogénebb a jobb azaz nelegyen foltos, szélesen terítsen és az út szélét is megfelelően világítsa meg, legfőképp a gyalogosok miatt. Ha nem sajnálod a pénz és rászánnád magad azért alaposan tudakozódj az esetleges építés előtt. ÜDV

Előzmény: Tinija09 (53)
karbi 79 Creative Commons License 2012.04.23 0 0 54

Szia

Köszi sz infót énis valami kis kompresszora gondoltam valami elektronikával megbolonditva.

Előzmény: mikey l e d (50)
Tinija09 Creative Commons License 2012.04.23 0 0 53

Ha az automata szintszabályzót, és minden egyebet beépítesz, akkor a költségek akár a 100 rugót is meghaladhatják. Amúgy a rendőr anno azt mondta, hogy tipusmódosítást kell kérni, mert hogy nem gyári a fényrendszer.  :((

Előzmény: mikey l e d (52)
mikey l e d Creative Commons License 2012.04.23 0 0 52

Nos elvben konkrét engedély nem szükséges az utólagos xenon rendszer beépítéséhez, de sokan nem tudják teljes mértékben mi is szükséges konkrétan hozzá a xenon fejeken kívűl, nos tehát: olyan  lámpatest amiben bennevan jezésileg a nagy D jelzés mivel hivatalosan a D a Discharge azaz kisüléses fényforrás, ezen fellül szükséges nagynyomású lámpamosó rendszer ami idő intervallumos működésű és aránylag rövid de nagy nyomású vizzel lemossa (elvben) a lámpát és az autómata szintszabályozó ami ha jól tudom első hátsó felfüggesztésnél "nézi" a kocsi éppen aktuális dőlését és a gyárilag belött szinthez igazítja a lámpa szintmagasságát, azt tudjuk hogy ezek a rendszerek sajnos nemfeltétlen teljesen megbízhatók, már a reagálást illetően. ha mindez megvan lehet vinni a kocsit műszaki vizsgára ahol bejegyzik a xenon ténylegességét és hitelesítik. Üdv

Előzmény: Tinija09 (51)
Tinija09 Creative Commons License 2012.04.21 0 0 51

Gondolom itt is sokat vitáztatok arról, hogy kell-e engedély a xenon beépítéshez. Bevallom lövésem sincs róla, de azt tudom, hogy a napokban a fiamat a rendőrök félre állították a Citroen C5-el, és ellenőrizték, hogy gyári-e a xenon benne? Persze gond egy szál sem hizsen az volt. Aztán a rendőr meg is mondta, hogy az ellenőrzés kimondottan a partizán módon beépített xenonokra terjed ki. Ki van nekik adva, hogy a régebbi gépeket ellenőrizzék. Bár ez a C5 csak 9 éves.  :)

mikey l e d Creative Commons License 2012.04.20 0 0 50

Szia, ahoz elvben talán mini kompresszort lehetne használni mint bizonyos régi Audik központi zárainál, de a bonyolultsága miatt nemhiszem hogy jó ötlet lenne hiszen ha sikerülne is a kompresszor segítségével elegendő levegőt jutattni a rendszerbe magát a kompresszort kellene szabályozni a szállított légmenyiség miatt és tudtommal azok a kompresszorok amiket a Land Rover is használ a légrugós futóművekhez csak teljes feszültségen üzemel jól alacsonyabb feszültségen problémás lehet a légszállítás folyamata és így esetlegesen a lámpamagasság is. Ha van lehetőséged inkább elektromos állítómocit rakj be, ha ez nem lehetséges sajnos nemtudok megoldást, azt tudom hogy létezett-létezik bár nagyon kevés maradt meg épen és működésképesen a Fiat Tipokban Hella gyártású folyadékos lámpamagaság állító szerkezet van, a lámpán van a mechanikus munkahenger amiben áramlik a folyadék egy csőrendszerben a hátsó lengőkarra csatlakozik egy másik munkahenger ami értelemszerűen a rugozásra reagálva mozgásra kényszeríti a folyadékot és mozgatja a lámpában a tükrös részt izzóval együt. ÜDV

Előzmény: karbi 79 (49)
karbi 79 Creative Commons License 2012.04.19 0 0 49

Szia Sziasztok

 

Esetleg nem tudod hogy vákumos magasság állitásuhoz van ilyen cucc??

Köszönöm

Előzmény: mikey l e d (48)
mikey l e d Creative Commons License 2012.04.07 0 0 48

Azt nemtudom hogy valóban mennyire is működik :)))

 

Előzmény: roomi (47)
roomi Creative Commons License 2012.04.07 0 0 47

THX. Nem tudtam, hogy gondolat olvasó is vagy. :-) Köszönöm.

Előzmény: mikey l e d (45)
roomi Creative Commons License 2012.04.07 0 0 46

HI. Köszi. :-). Még1 dolog. Ezt a kamuszíntezőt hol lehetne(lehet) beszerezni?

Előzmény: mikey l e d (44)
mikey l e d Creative Commons License 2012.04.07 0 0 45
Előzmény: roomi (43)
mikey l e d Creative Commons License 2012.04.07 0 0 44

Hali, nos én elfoglaltságom miatt nem foglalkozom xenon szereléssel és problémás mert minden kocsi más és más. A kamu szintező létező eszköz egyszerű elven alapul a működő gyári belső tekerős működtetésű motoros lámpamagasság állító rendszerbe építve a lámpák felkapcsolásakor "billent" a lámpákon mintha szintezne a bólintás után alaphelyzetbe állitja vissza a lámpákat. Üdv

Előzmény: roomi (43)
roomi Creative Commons License 2012.04.06 0 0 43

HI. Nagyjából vettem amit írtál. 1 ről nem hallottam még: . ,,kamu szintező,,. Ha jól értem létezik, megoldható. Különben Tefoglalkozol xenon szereléssel?

Előzmény: mikey l e d (39)
mikey l e d Creative Commons License 2012.03.12 0 0 42

Milyen Suziba raktál be gyári mosófejeket? és honnan vetted őket?

Előzmény: mikey l e d (41)
mikey l e d Creative Commons License 2012.03.12 0 0 41

Hali, pedig a Skodinál sem fogsz tudni másképp eljárni. Én magamnak is építetem,nálam megvolt az ablakmosó tartályon a második moci helye de mire úgy sikerült összerakni hogy jó is legyen nem 2x bontottam le a lököst. Részlegesen biztos hogy bontanod kell az egész elejét a kérdés hogy a mosófejek beépítése mekkora bontást igényel.

Előzmény: rend- (40)
rend- Creative Commons License 2012.03.11 0 0 40

Sziasztok!

 

Valaki rakott már be utólag gyári lámpa mosót octi 1-be? bonyolult lehet? Nem én csinálnám a bekötést csak kérdezem, hogy van e értelme, nehez kivitelezhető e. Most megvettem már a nagy tatályt 5,5 literest, de itt ennél a pontnál gondolkodóba estem, hogy folytassam e a vásárlást A nagy tartályt ami szintjelzős mindenképpen beépítem, (műszerfal kijelzőt is) csak ha az autó egész elejét le kell bontani, akkor lehet nem állok neki megvenni a spricniket burkolatot stb. Igazából minden robbantott ábra, cikk szám rendelkezésre áll, csak nem akarom azt, hogy ha le van véve az egész eleje akkor valami esztétikai hiba legyen majd utána.

 

Suzukiba már szereltem, vagyis oda raktam gyári lámpa mosót, az könnyen kivitelezhető volt. Igaz lökös ott is le, de hát a két autó között van különbség.

 

várnám válaszotokat. üdv:Balázs

 

mikey l e d Creative Commons License 2012.01.12 0 0 39

Hello, a rendőr nagyon is büntet érte. engedély nélküli átalakításnak számít és NKH-s vizsgát is von magával.mivel van lámpamosód 1 kamuszintezőt építhetsz be amivel ÚGY látszik h.rendesen szintez mert végigmegy a végállások közt és visszatér eredeti helyzetbe. a másik h. a lámpatesteken fentvannak azok a jelzések betüvel miszerint milyen fényforrást kell belerakni a szabályos működéshez,az új kocsiknál lehet ezek a jelzések a lámpa hátsó részén vannak. ha mégis átépítésre adod a fejed a halogén izzóval nézd meg a vetítési képet,rögzísd a búrán a középpontot és annak megfelelően illeszd a másikat,különben ahogy mondják nagyon szórja a fényt ami zavaró lesz rosszul látsz vele és vakítani fogsz. beépítési problémát okozhat a fej mágneses tekercs mérete mivel a halogén izzó rövidebb,ez akkor van ha a lámpán az izzó foglalatnál műanyag porvédő búra van.

Előzmény: roomi (38)
roomi Creative Commons License 2011.12.04 0 0 38

HI. Szívesen szereltetnék a skoda yetibe utólag xenont. Ill. bixenont. Átolvastam jó pár hozzászólást, jogszabályt stb. Nekem az jött le, hogy utólag nem lehet. Fényszórómosóm van. HID xenon? Olvastam: pl: a rendőr nem bűntet, ellenőrzi a szintszabályozást, .4300,5000,6000k elég lenne. Arról viszont nem igazán találtam semmit, h vki szerelné a szintszabályozást is. Jó lenne, de sok a macera. A sufni tuningot és csomagtartóárust pedig utálom.

mikey l e d Creative Commons License 2010.11.23 0 0 37

Kindi majdnem felejtettem..azt nemtudom h.szándékosan írtad a h. xenon szett 3 részből áll dolgot de a generátor nemtartozik közéje.....1 szett 2 részből áll csak a trafókból és az izzókból....3 dolog a hivatalos beépítéshez kell.....D jelzésű gyári lámpatest...automata szintszabályozó...és fényszórómosó az más kérdés h.mivan ha valakinek esetleg nincs semmilyen vilgítási eszközre utaló gyári jelzés sem.....a gyári lámpán..mert ilyet is tudok.....természetesen szó nincs kioktatásról csak helyesbítek...ÜDV

Előzmény: Kindi1 (35)
mikey l e d Creative Commons License 2010.11.22 0 0 36

Kindi1  Az autógenerátor nem csinál váltakozó feszültséget az 1enfeszültségből.....kocsiban CSAKIS 1enfeszültség van.....ha van fogalmad az autóvillamosságról.....a xenon trafó 27000v feszt álítt elő kezdésnél amit csökkent 85v körülire....a bi-xenon izzók márkától függetlenül nem "felfűtik" az izzót hanem ívfényt hoz létre a trafó a 2 elektróda közt amit a csökkentett feszültség megtart....bár eredeti xenon szett gyárilag sem létezik bármennyire is állítják bármilyen szettről a jobbak amint pl: Siemens vezérlővel vannak szerelve....az olcsóbb "slim" trafós kivitelek nemfeltétlen jók csak"szépek".....ebben van tapasztalat!!!!  amúgy autós felhasználású led technikával foglalatoskodom.....nem készen vehető világítási dolgokról beszélek hanem 1edileg készített féklámpák-belsőfények 1éb dolgok....érdeklődés esetén képeket is tudok küldeni mellékelten 1 kép a sokat vitatott foncsoros lámpa és xenon keresztezésénél..mint lát6tó teljesen foltmentes a világítás bal oldalt térdmagasságig van a fénycsóva ami alacsonyabb mint a gyári szintek....jobb oldalt a fákon lát6tó fénykéve a gyalogosokat megvilágító fénykéve...a lámpatest gyárilag ilyen kiképzésű!!!!! 1etértek a xenont ellenzőkkel a xenon vakítása miatt de tény h.a gyári X5 BMW-Q7 AUDI olyan magasan van a xenon h.még szintezővel is vakít....amúgy sem ér semmit a szintező....az útólagos beépítésnél azért nem ártana figyelni a beállításra!!!! pláne ha "Ladába" rakják...az is hülyeség h.xenonnal megváltozik a fényszóró vetitésí képe...mivel a kisülés ugyanott jön létre mint az izzószál esetében nemváltoz6t a kép...ha mégis hibássan van berakva a xenon....abban is sokan tévednek h.csak PROJECTOROS lámpatesben lehet gyárilag xenon....kezdetben a Mercedes E osztályban, foncsoros lámpatestben volt xenon és manapság is Renault néhány tipusaban ahol mintázatlan a lámpabúra van gyári xenon kivitel....énis tapasztalom h.a sima izzós lámpák is vakít6tnak plnáne ha a motoros állító teljesen felvan tekerve közben némi teher van a csomagtartóban és a delikvens nem veszi észre h.vakít.....a hivatalos előírást mindneki ismeri de tény h.rossz a szabályozás....mivel amivel én nagyon nem értek 1et h....a szabály magasnyomású mosót ír elő.....a gond vele h.hivatalból az a gondolkodás h.esős időben az útólagos xenonnál a lámpatesten talál6tó vízcseppek megtörik a fény ezzel fénytörést előidézve,vakítás stb.....viszont ha a gyári magasnyomású mosóval lemosom a lámpát ugyan úgy cseppek maradnak a lámpán amivel megintcsak töri a fényt.....ha valaki azzal jönne de h.a menetszél lefújja a cseppeket akkor a mosó nélküli lámpa sem vakít6t.....ugyanezen okból....de ezen lehet vitázni....

Előzmény: Kindi1 (35)
Kindi1 Creative Commons License 2010.01.10 0 0 35
Sziasztok!

Mindegy a beszerelésnél az autó márkája. Sokban különböznek a xenon szettek a hagyományos halogén izzótól, de visszaalakítható átalakításokkal beszerelhetőek.
A xenon szett 3 részből áll:
1. Generátor --> 12V egyen feszültségből váltakozót csinál.
2. Trafó --> megcsinálja a működéshez szükséges magasfeszültséget (15000V körül)
3. Izzó --> ebből is többféle létezik, színhőmérséklet, izzófoglalat, stb...

Fontos megnézni vásárláskor, hogy ha eddig 1 izzó csinálta a refit és a városi fényt is, akkor tudnia kell a xenon izzónak is. Ezt általában úgy oldják meg, hogy az izzóban lévő fényterelő lemezkét mozgatják előre-hátra. Tapasztalataim szerint ez csak ideig-óráig működik, amolyan kapugaranciás dolog. :) Volt olyan aki nem jött vissza reklamálni, de volt, akinek 2 nap után gondja volt vele. Erre a megoldásra egyébként azért van szükség, mert a xenonnak bekapcsolás után fel kell fűtenie, nagyjából mint egy neon lámpának. A ki-be kapcsolgatást nagyon nem szereti.

Amennyiben vásárlásra adjátok a fejeteket, érdemes először megnézni az autóban, hogy az új izzó elfér-e a régi helyén. A xenon izzóknak a hátulja sokszor nagyobb, mint a halogéneké, ezért nem lehet visszatenni a vízzáró burkolatot a lámpára, r-go az ázni fog.
Ha befér, akkor is meg kell vágni valahol a búra hátulját. Jobb esetben csak egy gumiharang van az izzó mögött, de sok autóban (pl. a sharan is asszem) műanyag ajtó zárja el az izzót a külvilágtól. A kivágásra azért van szükség, mert a 12V-os csatlakozó kábeleit ki kell vezetni a generátorhoz és a nagyfesz kábelt be az izzóhoz. A gumiharangos modelleknél sima ügy, de a többinél nem árt egy kis sziloplaszt :)

Ha még nem sikerült mindenki kedvét elvennem az átalakítástól, újabb adat.:
A jármű vizsgáztatásakor vissza kell alakítani mindent gyárira. Xenon izzós világítást csak abban az esetben lehet alkalmazni, ha automata szintszabályzós az autó, vagy a lámpa. Tehát így szűkül a kör, pölö Citroen C5 és Merci Vito átmennek, de a többiek szívnak. Addig meg a szembejövők :)

Ha valahol hülyeséget írtam, nyugodtan javítsatok ki. Ennyire futotta :)

Üdv mindenkinek!
csikifiu Creative Commons License 2009.12.26 0 0 34
Szerelt-e valaki VW Sharan autoba HID XENON egot hogy ne zavarja a kocsi villamos felszereltseget?
streetmaci Creative Commons License 2009.12.11 0 0 33
Most büntetik a xenont vagy nem? Hogy lehet megcsinálni utólag úgy hogy ne büntessenek meg?
Papka11 Creative Commons License 2009.06.15 0 0 32
Egy kis info hozzá:

http://www.nkh.hu/images/stories/Muszaki%20vizsga/gepjarmu%20tulajdonosok/xenon_fnyszrk.pdf
Előzmény: S.C.O.O.T.E.R. (31)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!