Jelenleg nincsenek, mert enélkül is meg tudom oldani. De volt idő, mikor kombinálva lettek volna, ha lett volna B+R tároló. Sokáig ment a küzdelem érte, de a város keményen ellenállt, mondván, minek az. Azóta van, használják is a még el nem üldözött utasok.
Az, hogy villantsanak valami előremutató dolgot a pályázatban a villamos- és trolivégállomásoknál. Sajnos - bár jeleztük - nem nagyon voltak figyelemmel arra, hogy a B+R célja a a rágyaloglási idő rövidítése, gyors, és kényelmes átszállás az utazási módok kombinálásához. Sokszor a helyhiány, meg a közművek miatt távol rakták őket a megállóktól, vagy sűrű, lakótelepi részekre tették őket, ahol a rágyaloglás kicsi, a kiindulási pontokon a társasházakban a kerékpártárolás nem megoldott, a tömköz meg már sűrű. Ezekre nagyobb szükség lett volna olyan megállókban (mindig raknak párat mostanában már a fölújított megállókba) , ahol az utazási láncban először jelenik meg a tömköz, ezeken a helyeken ugyanis kihasznált B+R tárolók vannak, így pl. Szentmihályon, Hattyason, Petőfi-telepen. Rengeteg bringa van a Makkosházi krt-i villamosmegállónál is, ahol az emberek először elérik a tömközt a baktói kiskertek felől jövő kerékpárúton.
Meg nem ártana ezt népszerűsíteni is, mert sok ember fejében még az van, hogy vagy ezzel megyek, vagy amazzal.
"És ha már itt tartunk, valaki tudja, hogy a 313-314 kibírta a mai napot? Tavaly kétszer próbáltam elkapni, mindkétszer meghibásodott."
Kibírta.
Jövő héttől munkanapokon tanulójáratban is lehet "kapdosni", plusz jövő szombaton (ha az időjárás meg a technika nem szól közbe), akkor utasforgalomban is.
Jó lenne a 7 Pesa, de nem is emlékszem mikor futottam bele olyan napba, hogy ennyi ki volt adva. Ami pozitív, hogy nem változott a garantált Pesa-k száma a 2-esen, tehát hétköznap összesen 5 tuti kint lesz. Viszont bekerült a menetrendbe a 7:17-es "fantom" indulás (eddig nem volt benne a pdf-es menetrendben, én GoogleMaps-en láttam meg, hogy létezik ilyen).
Ma egyébként a 100-as volt kint, hát a Vám tértől kifelé eléggé komolyat táncolt 30 környéki tempónál is. Nem tudom ehhez van-e köze, de a 2-esen láttam KT4-est újra. És ha már itt tartunk, valaki tudja, hogy a 313-314 kibírta a mai napot? Tavaly kétszer próbáltam elkapni, mindkétszer meghibásodott.
Érdekes összehasonlítás. Csak így azért nem lehet, nem reális. Nem lehet tudni melyik beruházás mögött mire van szükség, milyen számok vannak. Ez a 149 millió gyanúsan kis összeg, a szokásosakhoz képest. Valami nincs benne, vagy előbb lett ráfordítva. Mivel ez csak egy felújítás, nem új építés, eleve sok elem hiányozhat, hiányzik gondolom.
Érdekesség, hogy a 4-es villamos mostani helyreállítása, és 21. századi alacsonypadlós közlekedésre alkalmassá tétele (ami már sok-sok éve, gyakorlatilag a PESA-k érkezése óta esedékes) 149 millió Ft-ból, vagyis 78 lakótelepi parkoló árából kijött úgy, hogy csak idén (!) 120 parkolót építenek a lakótelepekre 230 millió Ft-ból. (ráadásul ez nem feltétlen jelent 120 parkolóval többet, mert van, mikor egy-másfél párhuzamos parkolót meg kell szüntetni, hogy kettő merőlegest lehessen a helyére építeni. Lesznek házak, amik előtt csak 9 parkolót érint a munkavégzés)
A két, évek óta tragikus, balesetveszélyes állapotban lévő kerékpárút-szakasz (József Attila sgt., Szabadkai út) helyreállítása 390+450, azaz összesen közel 850 méteren történt meg 13+16, összesen 29 millió Ft-ból. A nagy 347 db-os kerékprtámasz-telepítés még 71,5 millió Ft-ból zajlik. Figyelemre méltóak ezek az arányok, ha a közlekedési munkamegosztás-beli arányokat, az egy főre vetített költségeket nézzük, meg azt, hogy mennyire akarjuk fenntarthatóvá tenni a közlekedést.
3 év múlvára elég sokmindent össze kellene kalapálni. A közbeszédünkből ugyanis szépen lassan kikopott, hogy miként lenne fejlesztve (lehetőleg fenntartható módon) a szegedi közlekedés a következő 5,10, 15 évben. Ha mégis szóba jön valami változtatás, akkor általában az egyéni motorizációról szól. (4 sávos nagykörút, 4 sávos bevezetőutak, több Széchenyi tér méretű parkoló a város szélén, belvárosi turbókörforgalmak, egyre több parkoló a tömegközlekedéssel és szolgáltatásokkal világszínvonalon ellátott lakótelepeken) KB. járműfelújításokról lehet hallani, meg a 4 új troliról, és ennyi. No meg ott a sci-fi határán billegő makói és a szabadkai TT, a makói felé a legutóbbi lépés az volt, hogy megszüntették arra a vonatközlekedést. A Vám téri fölújítás pl. a közösségi közlekedést csak lassítani fogja, a villamost pedig a rég elavult oldalfekvésben hagyja, kizárólag az egyéni motorizáció segítése a cél, némi kerékpáros greenwashinggal. A jegyárak nőnek, az utasszám csökken, híznak az előfalvak, a gépjárművek száma nő. Agglomerációs tömköz nincs integrálva, B+R nem forrta ki magát, a kerékpár versenyképessége a távolságok növekedésével csökken, az infrastruktúra gatyába rázása a láthatáron sincs, pedig jelenlegi állapotában nagy reményeket nem fűznék hozzá, a biciklizés részarányának növekedése is megállt. Természetesen a kudarc oka mindig valamilyen nemzetközi folyamat, trend, amiről mi nem tehetünk, csak lekövetjük az igényeket. Ennek a levét viszont nem nemzetközileg, hanem helyben fogjuk meginni.
Szóval szerintem (is) mélyebb, és ambíciózusabb változatásokat kellene átgondolni, nem csak azt, hogy milyen viszonylatszámmal, és motorral járjanak ki oda a buszok azon az 1-2-3 viszonylaton.
Közben az összes villamos vonal holnaptol érvényes menetrendje felkerült az Szkt oldalára.
Napközben megközelítőleg fel óránként lesz ap szolgáltatás Dugonics tér - Tarján között.
A 2-es vonalon a garantált ap indulásuk száma értelemszerűen csökken, de azért bizom benne, hogy hétköznapokon sikerülni fog 7db Pesa kiadása a 9-ből.
Kieg:
Még Dózsa G ideje alatt volt egy önkormányzati előterjesztés fenn a neten, miszerint 3db, a szegediekkel azonos műszaki paraméterű 30m-es villamost kínált fel bérleti konstrukcióban a Pesa gyár Szeged városának es az Szktnak. Akkor abból sajnos nem lett semmi. Jó volna tudni, azok a villamosok megvannak-e még, ha igen milyen műszaki es esztétikai állapotban, használta/hasznalja-e azokat valaki, most működőképes állapotban mennyiért lennének bérelhetőek, persze csak ha állna még az ajánlatuk. És az a 3 villamos is elérhető lenne, vagy azokon kívül más 3 társa…
Mivel ez nem önk-i szervezésű rendezvény,hanem egy országgyűlési képviselő magánbulija így nem hinném,hogy áldozna arra,hogy a Volántól buszokat béreljen sofőrökkel együtt.
#1 Miért ragaszkodunk az akkumulátoros trolibuszokhoz, ha ki is húzhatnánk a felsővezetéket? Ennyivel olcsóbb volna aksis járműveket vásárolni az egész élettartamra vonatkozóan, mint megcsinálni azt az össz 9 kilométernyi vezetéket, a hozzátartozó betáplálási finomságokkal és akkor az atya úristen is mehetne arra? - Azért arra kint kellene egy új ÁÁ. is. A jelenlegiből, a Vértói útig, még ki lehetne kábelezni, kb. a Régi Posta utca vonaláig saccolva, vinné is a vonalat onnan Kintebb már másik kellene.
#1A Forráshiány OKÉ. További helyeken "pótolni" a hiányzó a felsővezeték hálózatot ennyire nem térül meg? Makkosház - Tarján, Csongrádi - Brüsszeli kereszteződés (esetlegesen egy a Mars tér felől érkező trolibuszviszonylat betudjon állni a Berlini körúti megállóhelyre és vica-versa), Hajós utcán vezeték? Bakay körforgalomtól a Vadasparkig és vissza vezeték? -"vica versa"Azt esetleg, egy kis sebesség korlátozással meg lehetne lépni szerintem aránylag olcsón. A Tarján irány drága mulatság jelenleg.
A Hajós, Bakay, Béketelep stb. meg ott is drágul rendesen, hogy oszlopozni is kellene.
Azért erre konkrétan, máris megoldás lehet, a tervezett alul-felüljáró. De felsővezeték nélkül is elmenne, hosszabb tartózkodással, töltőpontal a végén.
Lehet, hogy olvastam, de örülök, hogy újra felhoztad!
Belegondolva amíg nem szűnik meg a szintbeli kereszteződés, addig élhető változat volna. A medikémia buszfrodulóban hely is és nyugalom is lenne rá, ha pedig meg van a különszintű kereszteződés a 135-ös vonallal, akkor össze köthetővé válnak. A medikémia betérés a lézerközpont felé pedig elhagyható lesz (ahogy az ma a 78A-son is elhagyható volna, hisz 50 méterre ott a másik irányhelyes megálló), félreértés ne essék, a városba menet meg van a letjogosultsága.
3 év múlvára át kell kalapálni az Öthalmi és Belváros közti tömegközlekedési kapcsolatokat... a plusz kettő gyár, az ekkora plusz diákszálló mellé a félóránként járó 71/72 kevés lesz (a 72A ELI-s változatát számba se veszem - kiszámíthatatlan 10~14 perc vonali késések reggel és délután fixen).
Így már viszont jobban értelmet nyer a régi-régi (Klinikák - ELI) 6-os projekt; ha a 72-es és 6-os az Öthalmi Diáklakásoktól 15 percenként váltja egymást munkanapokon az kényelmesen elég lesz. Az, hogy ez a 6-os csápos vagy csáptalan lesz...
#1 Miért ragaszkodunk az akkumulátoros trolibuszokhoz, ha ki is húzhatnánk a felsővezetéket? Ennyivel olcsóbb volna aksis járműveket vásárolni az egész élettartamra vonatkozóan, mint megcsinálni azt az össz 9 kilométernyi vezetéket, a hozzátartozó betáplálási finomságokkal és akkor az atya úristen is mehetne arra?
#1A Forráshiány OKÉ. További helyeken "pótolni" a hiányzó a felsővezeték hálózatot ennyire nem térül meg? Makkosház - Tarján, Csongrádi - Brüsszeli kereszteződés (esetlegesen egy a Mars tér felől érkező trolibuszviszonylat betudjon állni a Berlini körúti megállóhelyre és vica-versa), Hajós utcán vezeték? Bakay körforgalomtól a Vadasparkig és vissza vezeték?
#2 Nem-e volna célszerű trolibuszpótló vonalként beröffenteni azt a fránya 6-ost, ha pénzügyileg nem állunk jól az elektrifikációs fejlesztésekhez (hátha 5 év múlva már valami EU-s pályázatból valamelyik cél megvalósíthatóvá válna), illetve bátortalanok vagyunk egy ilyen új viszonylat megtérülése felől.
#3 Helyközi integráció, hogy még véletlenül se kelljen ilyen bármilyen szinten hasznos fejlesztésen gondolkozni?
Amennyiben új lenne, bírná. Voltak rá példák, nem egy, nem egyszer. A sima villanybuszok is pár év múlva hasonló cipőben fognak járni. Bár ott nem lesz ennyire meredek a dolog, de jelentős kapacitás vesztés biztos lesz. Mind hatótáv km-erben, mind akku kapacitásban. A troli megy tovább gyenge akkuval, vagy nélküle. A villany busz nem. Ott fog fájni először a dolog amikor cserélni kellene a pakkot. A jármű akkori értékéhez képest nem lesz elhanyagolható összeg. Költsége sokszorosa a troli akkucseréjének.
Nem sokszorozták meg. A két tr. mellé került egy harmadik, hogy a kettő %-os terhelését csökkentsék, üzemidejüket ezzel növeljék. Napelemekkel, meg a töltési időszakban sokra mennél. 😄 Meg ugye mellé, némi hiány van az illő, kötelező, azonnal aktiválható forgó tartalékból. Úszol a gigavattokban, majd hirtelen fejjel koppansz a medence alján a betonban.
Többek között ezért(is)sokszorozták meg a Szeged melletti MVM áramelosztó(Sándorfalvi út)kapacitását,ezért is épülnek folyamatosan a város külterületein és vonzáskörzetében a napelemparkok.
Ha úgy megvalósul itt minden ahogy tervezik,úszni fogunk a gigawattokban :-)