Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Leo 27 Creative Commons License 2004.11.04 0 0 3140

Jé az a topic még él :)

 

Akkor egy utolsó végsebesség próba a Marea 1.6 kombitól (azóta egy Mazda6 dízelt próbálgatok).

 

Ezúttal videó, hogy egyértelmű legyen a dolog: emelkedő - 205, vízszint - 215, lejtő - 225.

 

http://video.racing.hu/files/1048/shr_video.racing.hu.mpg

Törölt nick Creative Commons License 2004.11.01 0 0 3139
"Hivatalosan" fényhíd nélkül megy 232-t. Csal a traffi. Ezt egyébként el is ismerik (200 felett a traffi 5% + 5-10 km/h-t csalhat, azaz a 240 lehet, hogy csak 218 volt...
Előzmény: fota (3104)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.01 0 0 3138

 

A kartársakkal ellentétben nekem nincsenek műszeres mérési adataim, így nem tudom mennyit csal az óra, de ez azért szép egy 4 éves Corolla 1.4-től :) A kedélyek megnyugtatására ezt a sebességet csak egész rövid ideig, a próba számára biztonságosnak ítélt egyenes autópályaszakasz kurta hosszáig tartotta. Amúgy 170 körüli a kellemes utazósebesség vele, és még akkor sem elviselhetetlenül hangos.

Tibsike Creative Commons License 2003.10.17 0 0 3137
ZolikA!
Mail ment!
Köszke!
Leo 27 Creative Commons License 2003.10.12 0 0 3136
Itt az idő ismét egy kicsit borzolni a kedélyeket :)

Fiat Marea 1.6 Weekend

A hétvégén rendeztük a szokásos Fiat Bravo talit ami most Miskolc környékén zajlott. Lefelé az M3-ason mentünk (kb. 35 autó), ahol mindenki engem akart megelőzni, mivel én voltam a felvezető autó. Ez azért nem sokaknak sikerült :)

A kép teljesen vízszintes szakaszon készült, valahol Gyöngyös és Füzesabony között amikor egy Punto HGT és egy Bravo HGT közé álltam be az autóval és így vonatoztunk jónéhány km-t. A Punto HGT szélárnyékában 220-ra tudtam felgyorsulni és amikor ő lehúzódott előlem ide esett vissza a sebességem. A sebesség számomra is teljesen hihetetlen volt, nem is készültem fényképezésre, úgy szedtem elő menetközben az ajtózsebből.

GPS szerint ebben a sebességtartományban kb. 13 km/h-t csal az órám, így egy kevéssel 200 fellett lehettem.

andD Creative Commons License 2003.10.04 0 0 3135
Azt sem tudod, hogy mi az a sebesség az olajkályháddal! :DDD
Előzmény: GIZMO (3134)
GIZMO Creative Commons License 2003.10.04 0 0 3134
Nehéz lehetett megtalálni, jó sok ész kell hozzá....
Mi van csökött oppelos, még mindig 210-et mégy felfelé az érdin, vagy már csak lefelé bírja az oppel a 180-at?:DDD
Előzmény: andD (3133)
andD Creative Commons License 2003.08.31 0 0 3133
megtaláltad végre? :D
Előzmény: EriC (3132)
EriC Creative Commons License 2003.08.31 0 0 3132
Saughassy Creative Commons License 2003.05.11 0 0 3131
Sziasztok.

Frissen beszerzett 75 Americam motorja ora szerint 110nel 2200at forog. Remelem hamarosan sikerul egzakt merest is csinalnom. Addig is... 2.0-3.0 literes benzinesektol van esetleg hasonlo eredmeny ? A vegattetel asszem 0.780:1.. de akkor mi a fene a "Final drive ratio 3.545:1 [11/39]" ? Hulye vagyok en ehhez :)
Osszessegeben gyanusan alacsonynak tunik ez a 2200rpm 110 nel. Tobbel viszont meg nem allt modomban menni, mert folyamatosan Pesten melozom.

lanciafan1 Creative Commons License 2003.05.11 0 0 3129
Volt 1.6 A vectram 75le-s óra szerint tudta a 200-at de utazó csak 150 volt.Szerintem jó volt az alaktényezője.
Leadfoot Creative Commons License 2003.05.10 0 0 3128
Egyébként csak ugratásból szoktam olyan németautóellenes lenni, mert ugye ízlések és pofonok... meg baromság is így beskatulyázni az autókat. Japánból, németből, franciából, amcsiból, stb. mind van olyan ami tecik meg olyan is ami nem, úgyhogy meddő a vita.
Leadfoot Creative Commons License 2003.05.10 0 0 3127
Mikor én vettem, az volt a szempont, mennyit kérnek érte, és mennyi extra van benne. Újat akartam, mert a használtakkal hajlamosak átb@szni azokat akik nem annyira értenek hozzá...

21 vagyok, azért azt megfogadtam, hogy egyszer ebben a retek életben még lesz valami vadállat autóm (most első helyen a Mini Cooper S és az Impreza vannak a "kívánságlistán")

Előzmény: AstraF16v (3126)
AstraF16v Creative Commons License 2003.05.10 0 0 3126
Vitatkozni tényleg nem érdemes, mindenki azt hiszi el, amit lát. Az 1.4i-nél nem a végsebesség magas (ismétlem, az sem rossz egy 75lovas családiautótól), hanem az utazó sebesség, mert ez a hosszú áttétel miatt megegyezik a végsebességgel. A motorzaj ugyan viszonylag magas, de a rövid löket/egyszerű robosztus felépítés/nagy hűtő kombináció miatt meg sem kottyan neki, ha órákon át küldik padlógázon, ráadásul nagyon keveset fogyaszt. Az aszthmám max. 205Kmh-t megy (óra szerint több mint 220 :)) ), de ott már 6000 fölött pörög, 15-20litert simán benyal, 100fok fölé nyomja a vizet, 140fok fölé az olajat. Gyakorlatilag nem gyorsabb, mint a 75Le-s Xsara -pedig másfélszer olyan erős. Bár ebben az is benne van, hogy a Xsara céges autó (azt pedig mindig máshogy kezeli az ember, mint a sajátját :))).

Ami a Xsara-ban felháborít, az a futómű. Ha Xsarát vennék, első dolgom lenne, hogy aplikálnék 4 normális lengéscsillapítót és 4 normális kereket, mert gyári állapotában életveszélyes.

Előzmény: Leadfoot (3124)
AstraF16v Creative Commons License 2003.05.10 0 0 3125
"Mindegy, jól ment a vectra, de ha jó a termoszom, akkor több, mint egy autót kapott volna"

Ismerős a probléma. :) A 4szelepes, kihegyezett motorok érzékenyek a magas hőmérsékletre, de legalább nyertél. Sokkal kínosabb, ha azt kell megmagyarázni, hogy egyébként 120+Le az autó, de most a meleg miatt jó, ha 75. -nem nagyon szokták elhinni, pedig így van :)) (gyorsulni csak hűvös időben merek :) )
A jóöreg 8v a 57,5Le/liter teljesítményével (9,2:1 sűrítés) meg sem érzi a nyári forróságot.

Előzmény: Cacho (3123)
Leadfoot Creative Commons License 2003.05.10 0 0 3124
Nem akarok vitatkozni ebben az ügyben, lehet, hogy igazad van, mindenesetre óra szerint ennyi volt... aztán kit érdekel...

Hát, a Xsara tényleg nem egy sportos autó (értendő ez a futóműre, mocira, váltóra, stb.), viszont kényelmes... olyan franciás.

Elég szép félkereszteket lehet nyomni vele (akarva, akaratlanul) már igen kis provokálásra is, ezt már tapasztaltam.

Viszont az öcsém ma kapott kölcsön egy V6 2.5 Galantot, na az má tud valamit... (bár én nem komázom annyira a japccsi verdákat, de el kell ismerni, az má megy)

Előzmény: AstraF16v (3110)
Cacho Creative Commons License 2003.05.10 0 0 3123
Hát nem :(
Mindegy, jól ment a vectra, de ha jó a termoszom, akkor több, mint egy autót kapott volna :)
Előzmény: AstraF16v (3122)
AstraF16v Creative Commons License 2003.05.10 0 0 3122
Bacca meg, nem látszanak a képek. :(
Előzmény: AstraF16v (3121)
AstraF16v Creative Commons License 2003.05.10 0 0 3121
Széria C20NE (2.0 8v) nyomatékgörbe:


Széria C20XE (2.0 16v) nyomatékgörbe:


Az opeles ökölszabályok alapján a 8v motorból ideális esetben is pont annyit lehet kihozni, mint amennyit a 16v tudott. (tulajdonképpen a gyár is ezt tette, mert a 16v-t a 8v-ből gyúrták ki)

Előzmény: Cacho (3118)
Cacho Creative Commons License 2003.05.10 0 0 3120
Én meg olyan 1400 lehetek Alfástul :)
Előzmény: AstraF16v (3119)
AstraF16v Creative Commons License 2003.05.10 0 0 3119
Ja, rosszul olvastam :)) Szóval kb. 12 mázsa = 1200kg a Vectra egy vékonyabb sofőrrel. :)))
Előzmény: Cacho (3118)
Cacho Creative Commons License 2003.05.10 0 0 3118
"Inkább 12 mázsa. ;)"
Na várjál, ezt most nem értem :) Egy mázsa=100kg, nem?
Előzmény: AstraF16v (3117)
AstraF16v Creative Commons License 2003.05.10 0 0 3117
Inkább 12 mázsa. ;) A túlmelegedés (hengerfej) nagy mértékben csökkentheti a teljesítményt (meleg->kopogásos égés->előgyújtásvisszavétel).
Előzmény: Cacho (3116)
Cacho Creative Commons License 2003.05.10 0 0 3116
Aha! Tehát volt legalább 2 mázsa előnye. Mindenesetre jól ment a gép, alig tudtam megverni.
Egyébként az lehetségesz szerinted, hogy egy leheletnyivel gyengébben megy az autóm, mióta kicseréltem e termosztátot és ezért állandóan 100 fokos a víz?
Előzmény: AstraF16v (3115)
AstraF16v Creative Commons License 2003.05.10 0 0 3115
Ha már beledobott egy lexmaul szívósort, akkor biztosan megcsináltatta hozzá a hengerfejet is. (portolni kell, mert a szívósor átmérője alapból nagyobb) a gyújtásszögön is variálhatott.

A vectra a fapadosan 1100-1150kg körül van. Ezeknél az autóknál a váltó is sokat számít. (volt rövid sportváltó, sima váltó és hosszú túraváltó is hozzá)

Előzmény: Cacho (3113)
Cacho Creative Commons License 2003.05.10 0 0 3114
Ja, meg látták már az autót menet közben kisebb lángvsóvákat eregetni :) Ez jelent valamit? :)
Előzmény: Cacho (3113)
Cacho Creative Commons License 2003.05.10 0 0 3113
Ezek a konkrétumok :)
Legalábbis a tulaj ennyit vallot be :) Jó állapotban van, láttam a mocit szétszedve felújítás miatt. Hengerfej, chip nincsen.
Szóval 125-130 ló. Mennyi az önsúlya vajon egy Vectra a-nak?
Előzmény: AstraF16v (3112)
AstraF16v Creative Commons License 2003.05.10 0 0 3112
Jó kérdés, ennél konkrétabbnak kéne lenni. :))

Előszöris milyen állapotban van? Volt-e szétszedve? Hengerfej megcsinálva? Chip? Gyújtás?

Ha csak a lent említett dolgok vannak (és semmi más, akkor) is legfeljebb 125-130Le.

Előzmény: Cacho (3111)
Cacho Creative Commons License 2003.05.10 0 0 3111
Astra!
Szerinted mit tudhat lóerőben egy eredetileg 115 lovas 2.0 Opel moci sportdobbal, kidobott macskával, kikönnyített lendkerékkel és Lexmaul szívósorral?
Előzmény: AstraF16v (3110)
AstraF16v Creative Commons License 2003.05.10 0 0 3110
Jó, ha 180-at megy, de az sem rossz 75Le-vel. Az Opel műszerei szintén durván csalnak (ez a topic is emiatt indult el anno :)) ) Ellenben az 1.4i-hez tartozó futóművel már 180 is bőven életveszélyes. Az egyenesfutása jó, de ha jön egy kanyar és/vagy úthullám...
Előzmény: Leadfoot (3107)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!