Nagyon részletes leírása a folyamatnak, és a jelenleg használt kísérleti berendezésüknek a létesítménynek, amely már igen közel áll hozzá, hogy beinduljon a hidrogén-boron fúzió, tehát, hogy energiát legyen képes termelni.
A lényeg: a hidrogén és boron nem radioaktív, és gyakori (tehát nem drága) elemek, valamint, hogy a fúzió nagyon kevés neutron (innen a neve is) létrejöttével jár.
Hmm, miközben néztem a videót, az le lett szedve.. :(
Azért mert nem hülyék a tervezők, mérnökök, és ezért csak ott alkalmazzák ahol van értelme és helye.
Egy mobil jármű pont nem ilyen eszköz.
A sűrített levegős rendszereknek vannak előnyei, de ezen előnyök egy járműhajtásnál nem jelennek meg, ellenben az összes hátrány összpontosul ilyen esetben.
Vajon miért nem használunk sűrített vizet/levegőt? Könnyen megszerezhető, sosem vész el, a belső égésű motort könnyen át lehetne alakítani a rendszerre. az egyetlen hátránya az lenne, hogy nehéz, de ez nem számít sokat.
Az egyik legjobb megoldás. A fúzió tudja csak megelőzni, de még az sem biztos.
Londonban volt rgy űrtech/csillagász kongresszus, ott előadtak egy tervet, amiben a tenger fekett léghajókra (ha jól sejtem) szerelt fogadóállomásról volt szó. Onnan kábelen jönne le az áram. Az állomás a felhők felett lenne.
Amint a pályára állítás költsége leesik (Starship), el is kezdik megvalósítani.
Nem, ez nem az aktuális. Változtattak, többször is, enyhítettek a dolgon sok szempontból. Pl agyrém volt, hogy visszwatt rendszerre is rányomták a kötelező energiatárolást, de ezt már levették a kötelezettségek közül (amit beraktál abban még ez van benne).
Hogy melyik az aktuális pontosan nem tudom, de a cikknél újabb van. 2022 decemberben jött ki az új rendelet, azt még ismertem, hogy azóta történt-e változtatás nem tudom, de úgy rémlik nem.
Jah... tényleg így hívják... olvasom, hogy teljesítményben legalább 30%-nak kell meglenni, kapacitásban 60% és gázmotor is jó, nem csak akku. Ezek a pontos értékek, remélem aktuális.
Gondolom az aFRR-re gondolsz. Mondjuk hogy eleinte visszwattra is előírták az elég fura volt. Illetve ez a kiserőműveket, HMKE-t nem érinti (még jelenleg).
igen, a nagy erőművek már most is, és a legtöbb akár bármikor át tud állni viszvatt üzemre is ha úgy van kiépítve. Persze ennek akkor van értelme, ha van is helyi fogyasztás.