Jó hír Trüby és Conte rajongóknak: most szombaton Trüby, február közepén pedig Nicola Conte játszik a bulinkon. Bővebb infót itt találtok: http://blog.tilos.hu/cratesoul
ide süssetek:
Bazant Pohoda fesztivál
2002. július 19-20.
Trencsén, Szlovákia
ahol is 19-én pénteken Rainer Trüby játszik.
meg amúgy is elég szívmelengető a felhozatal, stereo mc's-től, opticalon át egészen shane macgowanig meg a másfélig.
a kétnapos bérlet négyezer-valahányszáz forintnak megfelelő korona.
(csakazertse fedem fel nyiltan az inkognitomat. de tippeket azert adok: )
lemezeztunk egyutt a tek elso bemutatkozo napjan a radayban, meg aztan abban a nemtudomhogyhivjak kocsmaban is.
ugye most mar megvan? :-)
Demian! Nagy vagy! Azóta Gotan Projectet hallgatok, angyon elkapták a srácok :-)). Próbálom tukmálni a környezetemre is, egyelőre várom a visszhangokat.
Van egy orosz ftp-szerver, ahol van egy elég bőséges acid jazz alkönyvtár. Számomra egy csomó név ismeretlen, és vannak jó számok. Akit érdekel:
A legtöbb argentín név elsősorban spanyol, másodsorban olasz, harmadrészben német hangzású, úgyhogy szerintem azok mind argentínok.
Ha van még fél perced, volna még egy kérdésem. A Santa Maria c. számból van egy 5'52"-es meg egy 6'12"-es változatom, mindkettőnek van szépen eleje is, meg vége is, tehát nem csonka, csak talán az egyik nem a nagylemezről származik? Ezek közül melyik az "igazi"?
a faszi, aki alapvetően a dolog mögött áll, francia, de a borítón mintegy 10 zenész neve szerepel, spanyol, olasz, német, stb hangzású nevek.
amúgy a Ya Basta nevű (francia) kiadó adta ki (a faszi saját kiadója), asszem nincs site-juk. viszont Angliában az igen kiváló XL recordings terjeszti, akik az oldalukon ejtenek róluk pár szót. de van egy csomó interjú velük, tönnek között Gilles Peterson is dumált velük (itt).
Kösz. Ezek meg is vannak, úgyhogy az mp3-kalózlemezemet már összeállíthatom. A "foraneo" nincs benne a spanyol-szótárban. Nem tudod, mit jelent? Vagy ez valakinek a neve, csak műveletlen vagyok?
Jó, a fizika-témát szerintem is kimerítettük a magunk szintjén. :-)
A keveset arra értettem, hogy annyit sikerült kiderítenem, főleg francia oldalakról, hogy ezek Párizsba (nemtom, miért) száműződött argentín zenészek, hogy ez az első albumuk, ami tavaly év végén jelent meg. És találtam valahol egy képet is a borítóról. De sehol egy tracklist vagy a tagok/szerzők nevei, a kiadó neve, képek, ilyesmik.
mázlid van, a minap gépeltem be egyik haveromnak...
Gotan Project - La Revancha del Tango
-------------------------------------
1. Queremos Paz
2. Época
3. Chunga's Revenge
4. Triptico
5. Santa Maria (del Buen Ayre)
6. Una Música Brutal
7. El Capitalismo Foráneo
8. Last Tango in Paris
9. La del Ruso
10. Vuelvo al Sur
(ez a bakelites változat szerinti sorrend, de gondolom a cd-n is ugyanígy vannak)
Több számot nem ismerek, a nagylemez előtt két vagy három maxijuk jelent meg, de azokon is ezek a számok közül volt rajta néhány.
a fizikával kapcsolatban igazad van, én csak azt akartam írni, hogy Heisenberg meg Einstein meg a hasonló arcok előtt nem volt "klasszikus fizika", hanem volt "a" fizika, ami gyakorlatilag úgy tekintett magára, mint ami teljes és átfogó. miután kiderült, hogy ez távolról sincs így, és egészen új világok nyíltak meg a fizika előtt, utána aggatták rá a fizika addigi tudáshalmazára a "klasszikus" jelzőt.
amúgy meg a kl. fiz. a maga fogalmi rendszerén belül bizonyára nagyjából teljes és az abban a rendszerben felmerülő problémákat megfelelően tudja kezelni. abban van a probléma, hogy ez a rendszer nem azonos a való világgal, mint ahogy azt a múlt századi fizikusok kicsit önhitten képzelték.
na de ez messzire vezet, meg amúgy is dilettáns vagyok, még ha szeretem is a tudománytörténetet...
Hát tegnap találomra lekaptam az audiogalaxyről vagy 20 számot (ami közt van kétszer ugyanaz is, mint azóta kiderült, csak más néven). Aztán megpróbáltam megkeresni a lemez tracklistjét, amit a CDDB-n meg is találtam (sehol máshol nem), viszont az ablakot szépen becsuktam, és azóta meg a CDDB valamiért nem működik. Szóval, ha esetleg be tudnád írni ide a számokat, sorrendben, megköszönném.
meg lennék lepve, ha csak alig lenne róluk anyah a hálón, mert azért elég nagyot "durrant" a lemezük szerintem - már amekkorát ebben a downtempo-körben "durrantani" lehet...
nekem megvan a lemez, sőt szerintem ismerőseimnek még mp3-ban is megvan, majd rákérdezek. vagy legrosszabb esetben begrabbelem vizsgaidőszak után... amúgy meg tudod hallgatni a deepben.
azért zseniális szerintem, mert itt aztán tényleg adottak voltak az "építőkockák" (ha már ezt a kifejezést használjuk), a tangó dallam- és hangszervilága, és a kortárs nyugisabb elektronikus zenei ritmusok, aztán ezt mégis úgy bírták kombinálni, hogy végül valami egészen egyedi hangzás jött ki belőle. még ha a lemez számai nem is mutatnak nagy változatosságot, amennyiben alapvetően megmaradnak a fenti párosításnál, de ez itt inkább előnyére, mintsem hátrányára válik a dolognak.
A Gotan Projectet nem ismertem, most, hogy írtad, letöltöttem pár számot. Nagyon tetszik. Lehetséges az, hogy alig találtam valamit róluk a hálón vagy csak lusta voltam keresni?
Hát te meg az én szívemből, elég hasonlóan látjuk a dolgokat, azt hiszem. Az építőkocka-ügyhöz még annyit: az irodalomban (értsd: költészet, próza, dráma, és ami ehhez szorosan kapcsolódik, a színjátszás), a festészetben és akár még a szobrászatban egy korszak mindig is sokkal eredetibb akart lenni az elődjénél. Szerintem azért van ez, mert ezeknek a művészeteknek a kifejezés, ha nem is mindig elsődleges, de nagyon fontos részük. Nylván az irodalomnak a leginkább, méghozzá azért, mert az emberek közötti kommunikáció legáltalánosabb formáját, a beszédet/írást használja. Ezeknek a művészeteknek azért kell az eredetiség, hogy a meglepetés erejével (is) hassanak, amikor kifejezik a kifejezni valót.
A zene viszont egészen ritkán fejez ki valamit, még leginkább olyankor, amikor egy történetet mond el. A zene sokkal inkább a „szórakoztatásra”, vagyis – ami nekem majdnem ugyanazt jelenti – az érzelmek bizonyos meghatározott irányú felkorbácsolására szolgál. Ehhez csak azért kell az újdonság és eredetiség, mert ha százszor hallottál már valamit, hozzászoksz, mitn az antibiotikumhoz, és nem hat rád, tehát éppen elsődleges funkcióját nem tudja beteljesíteni. Viszont a zene, éppen ezen fentiek miatt elsősorban játék, és ezért jó az építőkocka hasonlat, mert az is nagy örömöt tud ebben a játékban okozni, ha a meglévő építőkockákból egészen más formát tud valaki felépíteni.
A fizika fejlődése pedig nem rossz hasonlat, és szokták mások is idézni, ha arról van szó, hogy valami kiüresedik, elmúlik, és erre valaki azt mondja, hogy kész, vége van. Viszont, ha ezzel a hasonlattal élünk, akkor tudni kell (most biztos kiütközik ezirányú félműveltségem, de azért remélem, nem mondok hülyeséget), hogy a század elején tényleg lezárult valami, egy nagy akta, amit "klasszikus fizikának" hívtak, ezt szépen feltették a polcra (persze nem elfelejtendő, hanem éppen azért, hogy ha már ilyen szépen összegyűlt, naponta használjuk), viszont rájöttek, hogy van valami egészen más, a kvantumfizika, ahol az előzőből alig egynéhány törvény értelmezhető. Hát ennyire egészen más azért nem fog jönni a zenében. De ettől még egyáltalán nincs vége.
Most jól kigrafománkodtam magam, remélem nem haragszol ezért a kis fejtegetésért (más úgyse jár erre rajtunk kívül). Így visszaolvasva sok értelme nincs... :-)
Ja és Trübyhez meg csak annyit, hogy az "új" vagy "más" illetőleg a "totál eredeti" különböző fogalmak. Nyilván az ember önkéntelenül is magába építi azokat a zenei hatásokat, amik érik, de ebből még egyáltalán nem következik az, hogy csak a meglevő építőkockákat lehetne variálni. Bár szerintem még ez utóbbival is lehet olyat elérni, ami túlmutat az alkotóelemein, és ilyenképpen "eredeti" (lásd pl. Gotan Project).
(Erről egyébként mindig az jut eszembe, amikor a XIX. század végén kijelentették, hogy "a fizika mint tudományág gyakorlatilag teljes; minden ismert problémát megoldott" - aztán jött a kvantummechanika, relativitáselmélet, stb. Mondjuk a zenével való analógia erősen sántít, de azért van valami közös a két dologban.)
Szívemből szóltál...
nekem is az a benyomásom, hogy a Compost (minden tiszteletem ellenére is) az utóbbi időben kicsit egysíkúvá vált, legalábbis nagyon kevés dolog fogott meg az újak közül.
Még az Intuit lemeze volt talán a legjobb (nem észveszejtően eredeti, de mégis kicsit másképp nyúltak a brazilos témákhoz, meg hát q. jó a hangszerelés), meg a Koop-ra vagyok kíváncsi.
Többedszeri hallgatás után pedig a FSOJ 8 is sokkal jobban tetszik, mint elsőre, bár a számok fele helyett így is mást tettem volna a lemezre.
De hát van élet a Composton kívül is, és éppen ezért távolról sem szabad még leírni a nu jazzt (mint ahogy én már majdnem megtettem nem is olyan régen). Még német-osztrák körökben is annyi jót lehet találni, ha egy kicsit keres az ember (Klein rec., Madrid de los Austrias). Sőt, nemsokára jön az új Break n'Bossa is - bár a Schema újabb lemezei sem voltak nagyon meggyőzőek szerintem, de hát meglátjuk.
Remélem, nincs igaza. Én, őszintén szólva, már kezdtem egy kicsit unni is a Compost lemezeit, úgyhogy bízom benne, hogy van új a nap alatt. Ami persze nem azt jelenti, hogy nem egy már meglévő gyökérről ered. Legutóbb a Break'n'Bossán – egy Conte remixben – szintén szereplő Yoshinori Sunaharának néztem és hallgattam utána. Szerintem ötletes, jó és hallgatható. A legutóbbi, Lovebeat című lemeze szerintem kifejezetten a Kraftwerk továbbgondolása. De ha tényleg kijön idén az első Trüby Trio album vagy például a következő Minus 8, azokra is kíváncsi leszek. Talán pesszimista vagyok, de szerintem nem fognak tudni ugyanennyi újdonságot nyújtani, és erről tanúskodik a Trüby interjúja is. Meglátjuk.
Az interjú igazából nem egy nagy durranás. Viszont van egy elég vitatható állítása:
"Szerintem a fúziós zenéké a jövő. Ahogy én látom, totál eredetit nem lehet már a zenében kitalálni. Minden stílusnak megvan az előzménye, a gyökere, ha úgy tetszik."
(ebből is nyilván a második mondat szúr szemet)
ami nekem a Membrantol megvan:
- BPS maxi (Mucsarnokbeli kiallitasrol)
ezen negy szam van:
1. Metro
2. He said
3. BPS
4. Don't touch my stereo
- Delay - The Ladies' style (ez a Chi Glassic 1. valogatason jelent meg, es szerintem az ev egyik legjobb szama)
- Idegen anyag remix az (elso) Masfel remixalbumon
ezek mind cd-n vannak. azt nem tudom, hogy melyik lehet a filmben, de tudtommal ezen kivul meg egy szamuk van, a Warpigs remix, ami a FSOB 3-on jelent meg.
esetleg grabbelni is tudok, de szerintem jobban jarsz, ha letoltod ezt meg ezt (van hozza is). van benne negy szam is a Membrantol, de egyebkent is iszonyat jo.