Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

csíkos-háTTú Creative Commons License 7 órája 0 0 110744

Részben ízlés, részben használat kérdése.

Az évi 20-25ezer megtett km az a dízel vs benzin esetében épp határeset.

Viszont a 2.0TSI-t én nem hasonlítanám az alap (140LE) 2.0CR TDI-hez.

Egyrészt több LE van a TSI-ben, másrészt másra készültek. (Most nem az RS kivitelekről beszélek.)

 

Menni, azt mind a kettővel lehet. A dízel viszont biztos, hogy kevesebbet fogyaszt, így az üzemanyag költsége kevesebb lesz hosszútávon. Ez igazán a városban lesz észrevehető. A benzines motoroknál a városi fogyasztás, és az országúti között nagyobb az eltérés.

 

Kérdés, hogy milyen szervizköltségekbe lehet beleszaladni a dízellel, és milyenbe a benzinessel? Valóban kevesebb egy benzines szervize? És ez összesen mennyire kompenzálja a magasabb üzemanyag költséget?

 

Egy TSI motor viszont az nem igazán a régi, szívó benzines, faék egyszerű motor, így a szervizköltségek itt is lehetnek ám magasak!

 

Szóval, egy jól dokumentált használt esetében végső soron szerintem ízlés dolga. A benzines lehet, hogy agilisabb, vagy annak tűnik. A dízel meg inkább a hosszútávú, megnyugtató utazás. Ezt én innen nem tudom eldönteni, hogy Neked mi lehet a jó?

 

Én 17 évig dízeleztem, és benzinesbe ültem át. Egy I-es 110LE-s TDI-t cseréltem le egy III-as 1,2TSI-re, 105LE-vel. Igazából nem sok különbség van a két kocsi között. (Van, persze!) Menetteljesítményben, üzemanyag fogyasztásban majdnem ugyanaz a kettő. Nyilván a 2000-s Octaviánál a 2014-es egy jóval modernebb autó. Ennek ellenére azt érzem, hogy mind a kettőt nekem tervezték, mert ugyan szoktam szedni a lábam, ha kell, de inkább a kényelmes, nyugodt utazást szeretem. Kivéve a 2-es utat Váctól észak felé, mert ismerem, mint a tenyeremet. Még 120L-lel tanultam meg vezetni rajta, és nem sokan szoktak megelőzni Rétságig, pedig nem igazán lépem túl a sebességkorlátozásokat.:-) 

 

Ha nekem kellene döntenem a helyedben? Nem tudom, talán én a dízelt választanám. De igazából az állapottól függ, ha használt kocsiról van szó.

Előzmény: -carcass- (110743)
-carcass- Creative Commons License 8 órája 0 0 110743

Én is így gondolom - már hogy elég dinamikus lehet. Egyelőre nagyon úgy vagyok vele, hogy 1x élünk, ha nem jön be az 2.0, akkor eladom.

Másik kérdés, hogy az 1.5 vagy 2.0 tsi helyett a 2.0 crdi mennyire alternatíva? Azért az évi 20-25e km megvan, autópálya országút vegyesen. Nem igazán vonz a dízel gondolata, de meséltem kollégáknak a tervről és jött a brainstorming, hogy miért nem gondolom át ezt a vonalat is? :-)

Nem nagy a felhozatal.

TSI vonalon ezek az elérhetők:

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/skoda/octavia/skoda_octavia_combi_2.0_tsi_style_dsg_atvizsgalt_afa-s-20675008#sid=fee72d37-a86a-4f86-991f-0c6d4b7ea9c5

 

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/skoda/octavia/skoda_octavia_combi_2.0_tsi_style_dsg_azonnal_elviheto_megbizhato_keveset_futott89_ezer_kmdsg-20630676#sid=fee72d37-a86a-4f86-991f-0c6d4b7ea9c5

Ennyit viszont már nekem nem ér:

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/skoda/octavia/skoda_octavia_combi_2.0_tsi_style_dsg-20635503#sid=fee72d37-a86a-4f86-991f-0c6d4b7ea9c5

 

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/skoda/octavia/skoda_octavia_2.0_tsi_style_4x4_dsg-20487568#sid=fee72d37-a86a-4f86-991f-0c6d4b7ea9c5

Dízel vonalon pedig:

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/skoda/octavia/skoda_octavia_combi_2.0_cr_tdi_scr_style_dsg7-20663580#sid=755e3a89-9fcf-4b45-99e9-75ea893cc1fa

 

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/skoda/octavia/skoda_octavia_combi_2.0_cr_tdi_scout_4x4_dsg_mo-i_vez_szk_garanciaval_100e_km_uj_vezerles-20570159#sid=755e3a89-9fcf-4b45-99e9-75ea893cc1fa

 

nagyon szűken:

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/skoda/octavia/skoda_octavia_2.0_cr_tdi_scr_style_dsg7_elsogazda--50.000-km-20454601#sid=755e3a89-9fcf-4b45-99e9-75ea893cc1fa

 

Bár olyan is volt, aki azt mondta, hogy ha 2.0 dízel, akkor már miért nem Superb?

Tudtam, hogy ez lesz, ha felhozom a témát, jönnek az okosságok...Én meg összezavarodok. :-D

Előzmény: (M)Ákos (110736)
csíkos-háTTú Creative Commons License 9 órája 0 0 110742

Nem tudom.

Nálam úgy jelentkezett, hogy a "kiváló minőségű" budapesti utakon elkezdett zörögni elől a futómű felől valami. Az M4-n haladva síri csend honolt a kocsiban. OK, Gabriel Demsky kikezdte a futómű szilentjeit, úgyis jön az olajcsere szerviz, majd szólok, hogy ezt is nézzük meg, és javítsuk. És lőn, szóltam, amikor leadtam a kocsit, P. Zsolt barátom nyugtázta, megnézik. Kb. két óra múlva jött a telefon, hogy a futóműnek semmi baja, a féktárcsáknál zörög valami általam ismeretlen bizgentyű, és xxx forint a javító szett hozzá. Mondtam, hogy akkor nézzük meg a másik oldalt is, és cseréljük ki párban. Azóta is jó, mondjuk gyári alkatrész került bele. Nem egy vészes összeg volt, talán 76ezer forinto fizettem összesen, de ebben az olajcsere is benne volt, Castrol olajjal és MAN szűrőkkel.

De a fura az volt, hogy tipikusan olyan hangot adott, mint, amikor egy szilent kiment valahol, és csak akkor, amikor valami útegyenetlenségre futott a kocsi. Így ilyenkor mindenki "nekiesik" a futóműnek, ismerve a hazai utak állapotát.

Előzmény: polcsa_ (110741)
polcsa_ Creative Commons License 9 órája 0 0 110741

Köszi a tippet!

Tudom valahogy ellenőrizni? Pl ha megemelem, kereket leveszem, megrángatom?

Előzmény: csíkos-háTTú (110740)
csíkos-háTTú Creative Commons License 13 órája 0 0 110740

Nálam a fék zörgött. Funkcionális hibát nem okoz, csak roppantul idegesítő. Van hozzá javító szett.

 

Előzmény: polcsa_ (110739)
polcsa_ Creative Commons License 13 órája 0 0 110739

Sziasztok,

2013-as O3-nál mi kopoghat vagy inkább kotyoghat jobb elölről?

Egyik szerviz cserélte a stab.pálcákat, másik szerviz nem látott semmit.

Melegben szerintem határozottabban jelentkezik.

Van valami típusra jellemző meghibásodás?

 

venuto Creative Commons License 1 napja 0 0 110738
TWdoktor Creative Commons License 2 napja 0 0 110737

Valóban, szerintem helyváltoztatásra, és időnkénti játszadozásra (némi hely és lámpaváltás ismerettel) tökéletes az 1,4-es motor, és a fogyasztása is jó.

Legutóbb a szervizben csodálkoztak, hogy tényleg csak annyi, amennyit a kijelző ír?

Előzmény: (M)Ákos (110736)
(M)Ákos Creative Commons License 2 napja 0 0 110736

Túl sokan nem tudnak hozzászólni szerintem. 🙃

Én meg csak magamat ismételném. Gyenge? O3-ban semmiképp. Megy, mint a meszes. Na jó, ha beül 2 felnőtt, azt már megérezni.

Előzmény: -carcass- (110735)
-carcass- Creative Commons License 2 napja 0 0 110735

Srácok, nem hozom fel többet a témát, ezt megpróbálom megígérni. :-)

Akkor szerintetek nyugodtan megvehetem a 2.0 tsi-t? Lesz olyan stabil, mint az 1.4? Egyre inkább nem hagy nyugodni a dolog. Elég hiányos a net ezen a téren - tényleges teszt vagy korrekt leírás alig van róla (főleg, ami tapasztalaton alapul). Találtam tesztet Arteon-ról (190 lovas, gondolom ugyanaz a motor, ott lehúzták, hogy gyenge (mondjuk az Arteon is nehezebb vagy 250-300 kiloval)) és talán volt Superb teszt is.

Úgy tűnik, hogy mégis beleférne a keretbe és ha már így van, nem biztos, hogy maradnék az 1.5 vonalon.

-carcass- Creative Commons License 4 napja 0 0 110734

Ezt az O3 1.4 tsi is tudja. :-)

Előzmény: www.octinfo.com (110723)
-carcass- Creative Commons License 4 napja 0 0 110733

Mint tudjuk , minél kopottabb a henger , annál sűrűbb olaj kell bele

Azért ez nem feltétlenül igaz. Legjobb példa az előző autóm. 2008-as Bravo 1.4 tjet. Egyszer csak elkezdte enni az olajat elég rendesen (1700km/1l). Akkor is ezzel az okossággal jött a "mester", hogy vastagabb olaj kell bele. Mivel ötletem sem volt, meg akkor még nem nagyon értettem a dolgot, belementem. Azt is ugyanúgy megette.

Na utána mértek egy kompressziót mind a négy hengerben, az meg rendben volt.

Kérdezték, hogy füstöl-e? Mondom én azt nem látom bentről. A turbót felújítottuk (kb ki lett cserélve), akkor is ette. Olajat sehol nem láttunk se csövekben, se máshol. 

Úgy adtam el, hogy nem tudta senki, mi a gond. Elmondtam az új gazdának, hogy ez a helyzet, de nem érdekelte, mert hogy csak városban fogja használni (korához és a km-hez képest - 225e volt benne - kívül-belül jó állapotban volt), szóval szó nélkül elvitte.

A múltkor néztem, még mindig forgalomban van, 300e km felett jár már.

De hogy az olajos sztori vége mi lett, az ismeretlen.

Előzmény: venuto (110728)
sr1 Creative Commons License 4 napja -1 0 110732

2003-ba vett új O1-es 110 lovast TDI-t,  230ekm adtam el. mert meguntam. Négy és fél évet jártam vele, nem kellett volna eladni. 

Limited edition volt, xenonnal, nagyon jó kárpitozással, dupla klíma, alu felni.

 

 

 

Előzmény: csíkos-háTTú (110729)
sr1 Creative Commons License 4 napja 0 0 110731

Ezt kell irja a flakonon:

5W30 

VW 507.00

Long life, fully syntetic és vegyen gyári olajszűrő. 

 

Előzmény: venuto (110728)
skt15 Creative Commons License 4 napja 0 0 110730

Egyétertek az előttem szólóval!

A gyári előírástól "nem szabad" eltérni; ez nem Zsiguli!

Az olajminőséget nem a henger kopásának függvényében kell változtatni.

 

Előzmény: venuto (110728)
csíkos-háTTú Creative Commons License 4 napja 0 0 110729

Mhhh...

Milyen dízel? És mikori a kocsi? Mennyi km van benne? Tapasztalható füstölés (szürkés színű!)? Nincs olajszivárgása valahol?

 

De mindegy is. Nem kell eltérni a gyárilag előírt olajtól! Sőt! A sűrűbb olajjal több gond is lesz:

- Nehezebben mozgatja az olajszivattyú, így lassabban jut el az apró, szűkebb helyekre, így ott nem lesz meg a szükséges olajnyomás, és fokozódik a kopás ezeken a részeken.

- Gyanítom, hogy turbós a motor. A sűrű, nehezebb olaj indításkor lassabban jut fel a turbóba, így azt is fokozottabb kopásnak teszi ki.

 

Tehát: NEM! Ha olajfogyasztás van, akkor nem a tünetet kell megszüntetni, hanem az okát!

 

Egyébként:

Évekkel ezelőtt, még TDI-s koromban (17 éven, és félmillió km át tartott) az akkor már majdnem 400.000km-t futott motorba az 5w-30 olaj helyett kipróbáltuk az akkor új, Shell Helix 0w-20 olajat, hogy könnyebb legyen a hidegindítás, és a turbó is hamarabb kapja meg az olajat. Én vagyok egyébként az a lüke, aki ilyen kocsit is még márkaszervizbe hord javarészt, ez a próba is ott történt. Figyelnem kellett árgus szemekkel a 110LE-s TDI olajfogyasztását. Pont téli időszak volt. Nem kért utántöltést cserétől-cseréig (15.000km), minimális olaj hiányzott a max jelzéshez képest, talán 1mm-rel volt lejjebb az olajszint.

 

Ezek a motorok már nem a hajdani Zsigulik. Azóta fejlődött egy csöppet a technológia. Ezt a "sűrűbb olajat a sokat futott motorba" tézist el kellene már felejteni. De vannak itt nálam sokkal szakavatottabb kollégák, sőt autószerelők, majd kijavítanak, ha butaságot írtam. 

Előzmény: venuto (110728)
venuto Creative Commons License 5 napja 0 0 110728

Kedves Ti . 

A kertészünk -- aki nem autófanatikus -- vett egy használt Skoda Octavia dieselt .Mint jobban tudjátOk , mint én , a prosi azt írja , 5 W 30-es olaj kell bele . Mint tudjuk , minél kopottabb a henger , annál sűrűbb olaj kell bele ( az én lengyel mikróbuszomhoz , a Nysaba 20 W 50-es olajat használok ). 

Kérdésem : mekkora kilóméterszámtól kell / lehet az 5 W-ről 10 W-re állniát ? Nagyon szépen köszöni válaszotokat : far severö sapirico  

https://hu.wikipedia.org/wiki/Sebe%C5%91_Tal%C3%A1n

ZF3 Creative Commons License 5 napja 0 0 110727

Nekem is ez van a 2021-es off Kodiaq 4x4 DSG-ben, de semmi ilyet nem tapasztaltam.

Előzmény: skt15 (110726)
skt15 Creative Commons License 5 napja 0 0 110726

"2,0 TSI / 190 LE"

 

Csak érdekességként saját tapasztalat: 2020-as OFF (Q3) autó DSG 4x4.

Életem legrosszabb motorja, amivel valaha mentem!

Konkrétan a gázpedál késlekedése balesetveszélyes (lepadlózva 3 másodpercig! SEMMI nem történik.

Elvittem szervizbe is, hogy csináljanak vele valamit, de nem tudtak semmit - ez ilyen.

Cserébe zabálta a benzint.

El kellett végül adnom a kocsit.

 

Előzmény: (M)Ákos (110720)
PAN18C Creative Commons License 5 napja 0 0 110725

Sziasztok! Eladó egy Skoda Octávia Combi 1.4 TSI Style (5E54M5FL) szin: Fekete mágia gyöngyház, gyártás: 2017.11, átvétel: 2018.01.08. Futott teljesítmény: 82.159 km A gépjármű többletfelszereltséggel rendelkezik. Bővebb információ: +36305149591 A gépkocsi Baranya megyében található.

Bocsánat a hirdetésért.

www.octinfo.com Creative Commons License 5 napja 0 0 110724

Ma már egy gumiszőnyeg tervezése is külön egyetemi szakot igényel(ne). Az i30-ban például a klasszik, "beleakad a cipőm sarka a rácsozatba" probléma merül fel rendszeresen.

Előzmény: (M)Ákos (110718)
www.octinfo.com Creative Commons License 5 napja 0 0 110723

Esőben az 1.6-os O2 motorháztetjéről is gőzölgött a víz. :)

Előzmény: (M)Ákos (110722)
(M)Ákos Creative Commons License 6 napja 0 0 110722

Ez a 2.0 TSI olyan hőt termel, hogy esőben araszolva “gőzölög“ a motorháztető. Nyáron meg nem lehet megmaradni a járó motoros autó mellett hátul ácsorogva. Na, ezek még az O3 FL tapasztalatok, de az új O4 sem lesz másmilyen valószínűleg. Az O3 FL is gyorsan bemelegedett, bármilyen hidegben a reggeli 3 km-es utamon a szomszéd faluig (90-100 körüli folyamatos tempóval) felnyomta 90 fokra (kijelző szerint) a vízhőfokot. Az O4-ben már aktív légzsalu is van: pl. 15 fokban reggel indulva elvittem a gyereket az oviba (nincs 2 km-re sem), 3 kereszteződés meg max. 50-es tempó, és kijelző szerint üzemmeleg volt, mire odaértünk. Kolléga is megjegyezte ma, aki elvitte az enyémet is kipróbálni, hogy ez aztán gyorsan melegszik. Ja, az O4 kapott már ehhez a motorhoz is zajcsökkentő (?) ”filcet” (nem az, valami új anyag) a motorháztető belső felére. A régiben nem volt, állítólag utólag sem szabadott beletenni túlmelegedés veszélye miatt.

 

Ha már a meleg, ma reggel kicsit hideg volt, úgyhogy kipróbáltam 1-es fokozaton az ülés- meg kormányfűtést, aztán már vártam, hogy túl meleg lesz, mint az O3 FL-ben. De nem! Épp hogy éreztem valamit. Ennek ilyennek kell lennie. Az előzőt diaggal programoztam át, hogy 1-esen ne legyen tojásfőző funkciója (a kormányt sajnos nem tudtam). Az új most pont olyan… Mondom, szerintem van itt fejlődés. Lehet, hogy olvassák a fórumokat, ha így van, jól is teszik.

Előzmény: sr1 (110721)
sr1 Creative Commons License 6 napja -1 0 110721

Ma megnéztem egy Tiguant Rline-t 4x4 DSG, a 180Kw-os benzinessel, amit megvett egy ismerős jutányosan. Megrendelte valaki még tavaly és elhozták, de  megjelent közbe az új model és visszamondta, mert megjelent közbe az új model. Az üzletközötő felhívta.  

Hosszitott változat, de nem a 7 üléses, nagy a lábtér hátúl, tolható a hátsó üléssor, nagy a csomagtartó, nagy családi kocsi, van pótkereke is, adaptív felfüggesztés, éllófűtés, elég magassz a karosszéria a 19-es kerekekkel. Vagy 1700kiló menetkész tömegbe. De legalább van benne egy pótkerék féleség, mankókerék talán.

Nézem az első féket, egy dugattyús. Tehettek volna bele legalább egy kétdugattyús, vagy négy dugattyúst. 

Fordultam vele egy kört, hát az harap és érzékeny a gázpedálja. A bőr karpit: kicsit gagyi. Kormánygomb ugynaz a szar, mind az enyémben.  

Nézem cimkét a motortérben, 508 00 509 00 0W-20 olaj. Na, ez nem semmi.       

 

 

Az ismerős B8-as Passat Allrod-ról ül át, az is 190-es dízel, azt mondja, hogy azért kellett nyomni neki a pedált.

A nyomaték viszi, de vezettem párszor azt a kocsit és néha felnyítottam a motorház tetőt, meglepően meleg volt a turbó környékén. 

 

Előzmény: (M)Ákos (110720)
(M)Ákos Creative Commons License 6 napja 0 0 110720

2,0 TSI / 190 LE, mint az elődje.

Kipróbáltam ma egyébként kolléga szintén új O4-ét, az 2,0 TDI ugyanennyi pacival, szintén DSG + 4x4. Lepadlózva sokkal jobban megindul. A hirtelen nagy löket után viszont kicsit gyengébben húz. 0-100 km/h adat elvileg ugyanaz. Ha versenyeznénk, valószínűleg otthagyna egy kicsit az elején, aztán behoznám a lemaradást. Próbának érdekes volt, autót ezért nem cserélnék vele. 🙃

 

Előzmény: sr1 (110719)
sr1 Creative Commons License 6 napja 0 0 110719

180KW/ 250 Lovast kaptad?

Előzmény: (M)Ákos (110718)
(M)Ákos Creative Commons License 6 napja 0 0 110718

Mai O4 morgás:

Üdvözlöm a kicsivel lejjebb látható gyári “gumiszőnyeg” fejlesztőit!

Értem én, hogy ezt álmodta meg a tervező, csak az az apró pici probléma van vele, hogy tempomatozás közben a gázpedálhoz odakészített lábam sarka szépen előrecsúszik rajta. Me’ csak hosszanti bordák vannak rajta. Nem is gumi, hanem valami pehelykönnyű habosított cucc. Nincs még 1000 km a kocsiban, ma tűnt fel, hogy szar, gondolom, ahogy elkezdett porosodni.

Előzmény: (M)Ákos (110709)
timla Creative Commons License 6 napja 0 1 110717

Gondolom az autó típustábláján is és a COC papíron is olyan adatok szerepelnek, ami alapján 0 kg-ot vontathat az adott jármű. Így nem tilos a vonóhorog felszerelése, de a súlyhatár 0 kg lesz.

3080 kg helyet 1780 kg-ot írnak a jelölt sorba és kész is.

 

https://carmax.hu/content/6-vonohorog-felszereles

Előzmény: Tab (110716)
Tab Creative Commons License 6 napja 0 0 110716

Számomra nem derül ki a cikkből, hogy honnan lehet előre tudni alkalmatlanságot egy használt autó esetén. A VW típusokról nem ír, de a Seat-tal szemben egyértelmű a Skoda hátrányos megkülönböztetése a VAG-nál. Azt a lovat kell ütni, amelyik húz.

Előzmény: csíkos-háTTú (110714)
LUCAS Creative Commons License 6 napja 0 0 110715

Szia! Írok privát! :-)

Előzmény: (M)Ákos (110710)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!