Láttam egy német, youtube-os felvételt arról, hogy Prius 2 vel mennyi a fogyi 140-nél. Úgy emlékszem a hangot már nem rakta ki mert nagyon bömbölt, viszont a fordszámok elképesztően kicsik voltak állandó sebességeknél.
Csak abból az időből van tapasztalatom autógázra amikor reduktoros megoldás volt. Ott kb 130-nál annyit evett gázból ami anyagileg egyenlő volt a benzinnel járással. Persze más benzin és gáz ár volt akkor. Ha egy teljesítmény növelést csinálnak akkor be tudják állítani a gázt az újhoz? Gondolom a motor elektronikához állítják a gáz elektronikáját, nem egy adott katalógusból (gyárilag milyen értékek vannak)nézik ki hogyan állítsák.
Nálam az AGIS ezt úgy oldja meg hogy 5% benzin beállítás mellett pl minden 20. befecskendezés a benzin injektorral történik, a gáz olyankor kihagy egyet.
Van valami olyan beállítási technika is, hogy 3000-es fordulat felett, tartós használat esetén benzint fecskendez be a rendszer, meghatározott időnként.
Ez nem tudom milyen lehet, de így talán egy kisebb köbcentis motorral is lehet gázzal autópályázni.
Mert ha nem mindig pályázol, egy kisebb kasztnis autó, kisebb köbcentivel jóval kevesebbet fogyaszt.
Több részletet kellene tudni a konkrét felhasználásra, akkor lehetne jobban tanácsot adni.
Szerintem vmi jó légellenállású nagymotorost lenne érdemes. Pályatempónál a légellenállás miatt kell a teljesítmény, amit egy nagyobb motor tud jó hatásfokkal.
A hatásfok ált a nyomatékgörbe csúcsán a legjobb.
automobile-catalog.com-on meg tudod keresni a nyomatékgörbét, seb-ford grafikont minden autóhoz, keress olyat ami 140-nél hatodikban a csúcson van
De pályatempónál miért nem éri meg gázzal menni a benzinhez képest ugyanazzal a motorral? (a rossz méretezést-beállítást kivéve)
Sziasztok! Tudtok javasolni olyan kocsit mai mondjuk 140-nél sem fogyaszt sokat? Korábbi tapasztalataim azok, hogy 130-nál már nem éri meg gázzal használni. Mondjuk az még a reduktoros korszak volt. Köszönöm.
Üdvözletem! Volna egy eladó USBs LPG kábelem. Én anno Zavoli rendszerhez használtam, de már eladtam az autót így nincs rá szükségem. Ha valakit érdekel, jófogáson megtalálja a hirdetést.
Eddig gyönyörűen megy az autó jóformán észre sem veszem a különbséget a két üzemanyag között, check engine sincs. Fogyasztás is jól alakult, kb. eddig vegyes forgalomban 9l, benzinből is behúzta a 8-at eddig.
Pécs - BP távon az autópályán elég gyér a forgalom, szóval lehet haladni. Azért érdekel, mert mondjuk féljek-e ha 130-al nyomom neki végig akkor átéghet-e a hngerfej, vagy valakitől olvastam olyant is, hogy a dugattyúk tetejét égei el, illetve a szelepeket tönkretenné-e. Természetesen nézetek majd szelephézagot és szükség szerint állíttatni is fogok rajta ha kell.
Tapasztalatom szerint (Ford kombi, 5 sebesség) 110 feletti sebességnél már zabálja a gázt. Átlagban 8L-es fogyasztással közlekedek a 20 éves autóval, ha beletaposok és 110-130-as sebességgel megyek, 10-11L-es fogyasztást eredményez. Benzinnel nem tudom mennyi lenne, mert nem járok azzal, de 4000 fordulattal lehetett vele előzni, volt benne erő, ugyanakkor 3000 fölé ritkán járatom, mert 2000-2500 között optimális a fogyasztása. 6 sebességes váltóval és nem kombi áttétellel lehet kicsit alacsonyabbak a fordulatok, de nálam 3000 körüli 120-as sebesség már nem kifizetődő, inkább indulok korábban és kikerülöm a fizetős utakat, ahol a balesetek miatt nem hogy 130-al, de olykor 10-el sem lehet közlekedni. Érdemes elindulni előbb és olcsóbban megússza az ember.
A gáztól jobban melegszik a motor, de hát azért van a vízhűtés, hogy ezen segítsen. Én 20+ éve közlekedem gázzal (csak gázzal) és nem volt gondom sem Lada Samara, sem Opel Astra, sem ford Focus esetében a motorral, mert gázzal üzemelt.