az esetek nagy többségében nem a főtengely kopott,ha nincs olajnyomás. Uaznál a jeladő besárosodik,a szivattyu alatti szitaszövet is el tud mocskolódni évek alatt.
Szivattyu azért ritka,hjogy kopottan se tudjon 2bárt előállitani,szóval szépen végig kell menni mindenen,mielőtt motorgenerál miatt szétszed valaki egy még jo motort emiatt.
Az 1 bar UAZban azért nem tragédia. Általában meleg motornál inkább csökkenni szokott a nyomás, mint emelkedni.
A motor kenési rendszere nem zárt hidraulikus rendszer, ahol az olaj nyomása mindenütt állandó, hanem az olaj különböző helyeken, szabályozott méretű hézagokon keresztül távozik a kent alkatrészek közül.
Az hogy az olaj melegedésével a nyomás is megnő az elég érdekes. Akár lehet az oka olajsár is a szivattyú szívó oldalán.
Hideg motornál nézd meg az olajbeöntő nyíláson keresztül, hogy megjelenik-e a himbatengelynél az olaj.
Sziasztok! Alacsony olajnyomás (hidegen1 bar) lehet az olajpumpa szívó szűrőjének eltömődésétől is?Aztán ahogy bemelegszik az olajnyomás is beáll 2bárra,fordulaton 2,5bárra.
Gyanakszom még a mérőgomba hibájára is pluszban,így a kettő együtt összeadódhat.
Nemrég tulajdonosa lettem egy UAZ-452 platósnak. Az első kettő gumi eléggé viseletes. Keresek medvetalpas gumit, ami még a régi receptúrával készült. Hogyan lehet beazonosítani, hogy mit érdemes megvenni, mi az ami gyengébb minőségű. Visszaolvasva az maradt meg hogy az OMSKSHINA kerülendő. De nekem pl az első és a hátsó kettő sem ugyanolyan, de egyik sem "új gyártás".
Végignyálaztam a fórumot, sajnálom, hogy már nem olyan aktív mint régebben. A FB-os csoportok biztosan sokkal kedveltebbek, de egy biztos: Visszakeresni bennük nagyon nehéz, de inkább lehetetlen. Ezekkel szemben ez a fórum egy kincs! Helyén kellene kezelni!