Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gracza Creative Commons License 4 órája 0 0 160340

Mivel 1,8i-ről van szó, olyan is szóba jöhet, aki Opelt látott már. Olyat talán könnyebb találni.

Előzmény: BmS1 (160337)
BmS1 Creative Commons License 28 órája 0 0 160339

Elvileg nem kizárt :-DD

Előzmény: KawaBazsy (160338)
h i r d e t é s
KawaBazsy Creative Commons License 29 órája 0 0 160338

Műszaki hibára gyanakszom.. :-)

Előzmény: BmS1 (160337)
BmS1 Creative Commons License 30 órája 0 0 160337

Az én ötletem, hogy nem érdemes ötletelni.  Látatlanban csak nagyon kicsi az esélye, hogy -bármekkora gyakorlattal- vki kitalálja a frankót.

 

Szvsz keress vkit, aki látott már közelről Saabot.

Előzmény: Tomm_yVercetti (160336)
Tomm_yVercetti Creative Commons License 1 napja 0 0 160336

Sziasztok!

Van egy 2005 Saab 9-3 1.8i-m ami hidegindításkor egy furcsa puffogó hangot produkál, illetve ugrál a fordulatszám, néha majdnem 3ezerig felpörög aztán vissza 1000 alá. Ezt indítás után kb fél percig csinálja, aztán semmi probléma nincs vele menet közben sem, illetve meleg motor indításnál sincs ilyen probléma. A folytószelep és a légtömegmérő ki lett takarítva, nemrég a lambdaszonda cserélve lett, illetve az akksi is csak 1 éves, az üzemanyagszivattyú is cserélve lett mert 1-2 hónapja megadta magát. 
Valakinek bármi ötlet mi lehet a probléma ? 

gracza Creative Commons License 3 napja 0 0 160335

Első/hátsó lökhárítón, karcolások, repedések kijavítva. :o)

 

BmS1 Creative Commons License 4 napja 0 1 160334

Passz... megint csak.

 

Kívülálló ezt nemigen tudja helyén kezelni. Legtöbbünknek van vmi becsípődése. Kinek ez, kinek az...  Ami nekem esetleg "szívem csücske", másnak lehet, hogy semmit érő kacat :-D

Előzmény: gracza (160333)
gracza Creative Commons License 4 napja 0 1 160333

Nem az a kérdés, hogy egy szeretett autóra lehet-e irracionális összegeket költeni (erre jó példa a kabrióm), hanem az, hogy egy 25 éves Korandót ki és miért szeret ennyire?

Előzmény: BmS1 (160332)
BmS1 Creative Commons License 4 napja 0 0 160332

Passz....

 

Soxor régi ismerősöket próbálok meggyőzni, hogy gazdasági, racionális szempontokat nézve ellenjavalt az adott autóra költeni. Általában ilyenkor az érzelmi kötődés az, ami motiválja az embereket.

Néha egészen elképesztő összegek jönnek szembe az emberrel. 12 éves BMW3 elszállt EPS (elektromos kormány rásegítés). Gyári ajánlat: 1,6 MFT. Cseredarabos felújított: durván 450e Ft, erre még nyilván szerelési ktsg. is jön.  Na, mi legyen?  Az autó egyébként szép.....

Előzmény: gracza (160331)
gracza Creative Commons License 4 napja 0 0 160331

A háttérben a leszerelt tankos Korando sem gyakori már. :-) Megéri még javítani? Mármint nem neked, hanem a tulajnak.

Előzmény: BmS1 (160330)
BmS1 Creative Commons License 4 napja 0 0 160330

Vissza a gyökerekhez. 

 

Már kevés ilyen van.

 

gracza Creative Commons License 2024.05.21 0 0 160329

A szigorításban nem hiszek, az szerintem nemigen tud hatásos lenni. A válságnak azonban mindíg van hatása. Bár én sem örülnék neki.

Előzmény: BmS1 (160327)
gracza Creative Commons License 2024.05.21 0 1 160328

Annak idején volt egy vizsgálat, hogy miért gyorsítanak a trolivezetők jobban, mint a buszvezetők, attól eltekintve, hogy a trolival megtehették, míg egy szívómotoros Ikarus 260-assal nem volt esély a dinamikus gyorsításra. Az eredmény az volt, a gyorsítás a kisagyban termelődő dopamin hormon szintjének emelkedését okozta, ezzel mint egy "gyorsításfüggőséget" kialakítva. Ezért - a BKV-nál például - már a ZIU-9-esekben is volt egy korlátozó relé, ami elektronikusan vetett gátat a függőség kialakulásának. Azt nem tudom, hogy akik még a ZIU-6-tal lettek "függők", azoknak indult-e Anonim Gyorsításfügő 12 lépéses önsegítő csoport, de a mai "nyugati" társadalomban sokak szüksége lenne erre.

Előzmény: Rumcice (160326)
BmS1 Creative Commons License 2024.05.21 0 0 160327

OK, a gyártók dörzsölik a markukat, csakhát ennek a tendenciának az elszenvedői mi vagyunk, a köznép.

 

Nézd meg, csak egy év alatt hány botrányos, halálos balhé volt, sokktízmilliós izomautók pénzes, de csökevényes húgyagyú vezetői ha túlélik az általuk okozott csattanást, egy-két év, és vidáman virítanak a még tökösebb új járgányukban.

Szerintem drasztikus szigorítás nélkül (ami persze nekem sem tetszene)  ez így marad...  :-(

Előzmény: gracza (160325)
Rumcice Creative Commons License 2024.05.21 0 0 160326

Sose fogom megérteni, miért kell egy "környezetbarát" autónak 3 másodpercen belül 100-on lennie. Ez nem környezettudatos használat az akkumulátor szempontjából.

Előzmény: gracza (160325)
gracza Creative Commons License 2024.05.21 0 0 160325

Sok ember a hiányzó részeit egészíti ki az autóval. A gyár meg a profitban érdekelt, tehát abban is, hogy a vásárlóinak ő mondja meg, hogy mire vágyjanak, hogy olyan emberi hiányokra építsen járművet, ami nem is lenne, ha nem a többekhez mérnék magukat a sofőrök. Tehát, ha nekem elég 150 lóerő, akkor a szomszédnak esetleg, 175 kell, három utcával odébb meg némi kilengés után már 300 fölött tartunk. Ehhez persze jön még az autóméret, a kerékméret, a kipufogóvégek száma, a márkák sorrendje, stb. A vége pedig az, hogy az átlag folyamatosan felfelé tendál, ami jót tesz a cégek marzsának. Abban viszont igazad van, hogy ebbe bekavart az elektromos autó, mert 200 fölött, egy lóerő ára sokkal olcsóbb, és ahogy egyre erősebb a gép, úgy a lóerők átlagára is olyan alacsony lehet, hogy már az is az említett Mach-E GT-t veszi, akinek amúgy egy 2 liter TDi Passat lóereje és nyomatéka is bőven elég lenne. Pláne ha ezzel tehet a "környezetvédelemért" és ezért kisebb lelkiismeretfurdalással dobhatja a PET-palackot és az ivójoghurtos dobozt az utcai szemetesbe a szelektív gyűjtő helyett. Mindezek alapján azt gondolom, hogy a rossz irányba haladó folyamatok alapvető oka a természetesen keletkező és a mesterségesen keltett stressz. Azt pedig le kell vezetni, még ha egy nagyobb gázadásba bele is halhatunk. Ezeket a folyamatokat csak a válságok tudják időlegesen megállítani. Bármilyen okból kialakuló alacsonyabb kínálat vagy alacsonyabb kereslet mindíg segít valamelyest. De az árú- és pénzbőség csak hülyeségeket szül.

Előzmény: BmS1 (160324)
BmS1 Creative Commons License 2024.05.21 0 1 160324

A nehéz haszongépjármű más kategória. Meg persze vezetője válogatja, itt is.

 

De gondold át: már relatíve  kis pénzből  (huszonmillió Ft) a 20 éves VastagJuliska beszottyog pl. egy Ford szalonba, és hazavisz egy Mustang Mach-E GT-t. Már a teljesítmény sem csekély (közel 500 ló), a nyomaték érdekes: közel 900 Nm.  A gyorsulás 100-ra 3,5  / 3,8 mp, ami közel van a közelmúlt F1-es autók ilyen paraméteréhez.

A csajszi eddig 5000 km alatt nem csapott el senkit, úgy hogy "tud vezetni".

 

Nemegyszer mi állunk be az aknára, mert a baromi drága autó tulajának ez magas léc.

A gyártók elemi érdeke, hogy a nagyobb profitot hozó izomautók (a tisztán villamos hajtásnál ez a kép árnyalt) gyártásban maradjanak.

 

Namost akkor, hogy is van ez??

Előzmény: gracza (160319)
gracza Creative Commons License 2024.05.21 0 0 160323

Egyszer voltam a Volvo tesztpályáján, amikor a 660 lóerő és szintén 3000 Nm-es, akkori csúcs FH16-ost bemutatták. Az egyik emelkedő közepén, az egy tesztkör alkalmával megálltam a 25,25 méter hosszú, 60 tonnás szerelvénnyel, de előbb megkérdeztem, hogy szabad-e az ott megállnom és újra elindulnom. Azt az egyetlen instrukciót kaptam, hogy mindenképp finoman, kis gázzal induljak el a megállás után, mivel a súly és a jó minőségű útfelület miatt úgy letapad a hajtott kerék, hogy nagygázra eltekerheti a felnit a gumiban.

 

 

 

 

Előzmény: gracza (160322)
gracza Creative Commons License 2024.05.21 0 0 160322

Talán mert a forgatonyomaték kerékre vihető maximumát a váltó és a hajtásrendszer képességei erősen korlátozzák, így ott általában százalékosan kisebb volt a mozgástér, mint a lóerőben.

 

 

A mai telefonokon és digitális fényképezőgépeken is a pixelek száma számít, pedig a gyújtótávolság és az objektív átmérőjének aránya sokkal tobbet elárulna arról, hogy milyen képek is készülnek majd a géppel. Ilyen ez a marketing.

Előzmény: KawaBazsy (160321)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.05.21 0 0 160321

Sosem értettem, h itt miért nem a forgatónyomatékot promotálják ezeknél a vontatóknál..

Előzmény: gracza (160319)
gracza Creative Commons License 2024.05.21 0 0 160320

És a V8 testközelből:

 

Előzmény: gracza (160319)
gracza Creative Commons License 2024.05.21 0 0 160319

Ezen a képen éppen 680 lóerős V8-assal gyorsítok padlógázon. Simán az úton tudtam tartani. :-)

 

 

 

Előzmény: BmS1 (160318)
BmS1 Creative Commons License 2024.05.21 0 0 160318

Teljesítmény ügyben időről-időre fellángol a vita, és nincs közeledés az álláspontok között.

 

Az egyik (vsz. többségi) tábor felveti: van-e józan, épeszű érv a bárki által vezethető, közúti autók esetében a semmivel nem indokolható, extrém magas teljesítménynek? Tényleg szükség van közúton 400, vagy 700 lóerős járgányokra? 

Szvsz. a legtöbb ilyen autó tulajdonosa vagy csak a teljesítmény kis részét használja ki, vagy nagyon jó védőangyala van, igazából kevesek képesek tényleg uralni mondjuk 500 pacit.

 

 

 

Előzmény: korzo (160316)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.05.21 0 0 160317

Csak ha barom módon használod, de abból már kinőttem. :-)

Előzmény: BmS1 (160315)
korzo Creative Commons License 2024.05.21 0 0 160316

ez itten' kérem egy Holden SS-V Ute 6.0 V8 (365 Le), alapból kézi váltóval. Szóval érthető a dolog :-D

Előzmény: BmS1 (160315)
BmS1 Creative Commons License 2024.05.21 0 0 160315

Jobb helyeken két nap alatt szennyvízcsatorna alapanyag lenne a nemes paripából :-DDD

 

Előzmény: KawaBazsy (160301)
korzo Creative Commons License 2024.05.21 0 0 160314

(Nálam a "három egyenrangú ülés a második sorban" feltétel erősen korlátozza a választható típusokat)

Előzmény: gracza (160313)
gracza Creative Commons License 2024.05.20 0 0 160313

Ha nem új/újszerű, játszos autót akarok, én már csak maradok a Saabnál. :-)

Aztán mire lefogynak, már én sem kapok jogosítványt. (Mondjuk ez kis csúsztatás, mert az osztrák A és B kategória sohasem jár le.) :-)

 

Előzmény: gracza (160312)
gracza Creative Commons License 2024.05.20 0 0 160312

Előzmény: korzo (160311)
korzo Creative Commons License 2024.05.20 0 1 160311

Előzmény: gracza (160304)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!