Bocs, hogy amatőrként hozzászólok, de a viszkozitás csak egy paraméter, és egy olajnak több is van!
Az autóban lévő motorhoz kell megkeresni pontosan a gyári ajánlás szerinti olajat (SAE akármi, meg hasonlók) , és abból venni egy jobb fajtát.
A kilométer ezeknek a motoroknak már önmagában nem egy halálos dolog, HA!!!! megkapta a törődést: a félmillió kilométer annyi sem nekik, mint a Nysa-nak az 50.000 ;-)
Nekem van itthon egy Peugeut 207 1.6 HDI motorral, lassan 250.000km van benne, és sanyarú sorsa lehetett, nagyvárosi autó volt, ritka olajcserékkel. Nálunk kb. 3 éve és 30.000 km óta van. A bele való Total Quartz Ineo ECS 5W-30 olajat kapja úgy 9-10.000 kilométerenként: egyáltalán nem eszi az olajat, pedig eléggé gyilkoljuk... Főleg hidegen járunk vele pár kilométereket, de pl. ha gondol egyet valamelyik lányom, beül, és eltolja neki az autópályán akár München-ig, de én is megyek vele havonta 1x-2x pár 100km-t autópályán, 140 tempomat, és bírja :-)
A kertészünk -- aki nem autófanatikus -- vett egy használt Skoda Octavia dieselt .Mint jobban tudjátOk , mint én , a prosi azt írja , 5 W 30-es olaj kell bele . Mint tudjuk , minél kopottabb a henger , annál sűrűbb olaj kell bele ( az én lengyel mikróbuszomhoz , a Nysaba 20 W 50-es olajat használok ).
Kérdésem : mekkora kilóméterszámtól kell/ lehet az 5 W-ről 10 W-re állniát ? Nagyon szépen köszöni válaszotokat : far severö sapirico
Pont ugyan ezt tudja a frissen vásárolt castrol is, majd teszek fel képeket, ha otthon leszek. A műanyaghulladék csökkentése lehet a háttérben, mert ezeket a flakonokat el szoktam tenni, nagyon jó belőlük láncolajat tölteni a fűrészekbe. A 20 éve padlásra rakott castrolos flakonból kellett elővennem egyet, mert a mostaniak ugyan így járnak. Amit 20 éve a cserép alatt a kispolcon antikol mindenféle környezeti hatás, annak semmi baja nincs.
Ettől féltem, hogy az az évszám a csomagolás lehet. Nagy bátorság így eladni. Úgy tudom, hogy 1-2 évnél tovább nem pihenhet az üzlet/raktár polcán. Szerintem megküldöm a Midland anyacégnek, hogy milyen nálunk a svájci minőség. Kíváncsi vagyok, mi az üzletpolitikájuk.
Gyanítom, hogy a műanyag elöregedett, ha 2015-ös gyártású.... Ebben az esetben viszont -én- nem is használnám el. ( és valószínűleg nem is svájci)
Semmi kiugró nincs a Midland olajban https://www.midland.ch/en/products/motorcycle-2-cycle. A 142-es viszkozitási indexe átlagos, a 70C fokos lobbanáspont picit alacsony, ha léghűtéses fűkaszába, vagy ( nagyobb ccm) láncfűrészbe tennéd. A gyári Stihl HP super olaj ( A valódi észterbázisű Stihl HP ultrát leszámítva, annak 216 C fok) valahol 75 C fokos lobbanásponttal rendelkezik a Husqvarn LS+, XP pedig 90-95 C fok körüli. ( kisebb hűtőbordái vannak)
2T vonalon ( robogó, láncfűrész, fűkasza) merem bátran ajánlani az Elf moto2 tech olajat, amatőr korosszosok, Simson verseny szakosztály, rengeteg kisgép és robogó felhasználó nagy elégedettséggel használja.
Picivel drágábban 4.000 Ft körül a Motul 710 https://azupim01.motul.com/media/motulData/DO/base/710_2T_en_FR_motul_20210312.pdf amit ajánlok, annak már 154 C fokos a lobbanáspontja, impozáns, 148-as viszk. indexe van és a 100C fokon mért kinematikai viszkozitása is 11 cSt, tehát nem vékony az olajfilm réteg. ( általában 8-9 cSt szokott lenni)
Kipróbált, ezzel is kiégnek a( kisgép, robogó) kipufogók nem hagynak olajsarat. A Motul800-ról szoktak visszalépni a krosszosok erre, ha a power szelep letaknyosodik, mert nem ég el az olaj.
Mindkettő szépen színez, a füst illatosított, nem büdös, nem csípi a szemed. Ez a gyári S-H, vagy pl. MOL olajokról nem mondható el.
Régen jártam erre. Kínos mellényúlás miatt kérek tippet, tanácsot.
Jó minőségű 2T olajat akartam venni. Midland, svájci minőség. Jól hangzik. A tankon, hengerfej bordáin és a cipőn már kevésbé mutatós. Mit keres ott az olaj? Hát a képek után nem kérdés.
A kérdés inkább az, hogy ez a kiöntőcumi a svájci minőség? Vagy esetleg a vonalkód alatti dátum és a gyártás időpontja között van-e valami összefüggés?
Illetve a Midland-nak van-e magyarországi hivatalos márkaképviselete? (a midland.hu inkább csak webshopnak tűnik)
Sziasztok!Opel corsa B 1.0 12v 190 ezer kilométerrel.l 1999 es.Milyen motor olajat ajánlotok?Olyan hangja van mint a doxa:) Munkábajárosnak vettem.De attol függetlenül ezen nem sprolok.