Keresés

Részletes keresés

18-09 Creative Commons License 7 órája 0 2 106525

Gallyazás lesz.

Előzmény: GST-616 (106515)
Obus Creative Commons License 17 órája 0 3 106524

Azért szomorú, hogy ennyi év alatt nem sikerült elsajátítani egyeseknek, hogy hogy kell a 400-asok homlokfalát kinyitni, és törtek a rácsok... Egyébként Bukarestben is láttam olyanokat, ahol ki volt törve a rács.

Előzmény: négyszázas (106521)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 17 órája 0 0 106523

Az mondjuk a modernebb kijelzős Irisbusokon és a mindenféle buszokon se jobb.

Előzmény: siófoki35 (106519)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 17 órája 0 0 106522

Mert olyan hosszú szakaszon kéne munkavégzés miatt önjárva menni amire nem alkalmasak az SST-k.

Előzmény: GST-616 (106515)
négyszázas Creative Commons License 17 órája 0 3 106521

Lehet, hogy úgy jött le, de egyáltalán nem a bezzegromániázás volt a célom, (ami összeségében egyébként se nagyon állná meg a helyét, tekintve, hogy az SST-k is olyan Ikarusokat váltottak, amik fel lettek újítva az évek folyamán) szimplán csak szemet szúrt, hogy milyen eredeti állapotban vannak ennyi idősen is ahhoz képest, hogy a BKV 400-asai csak feleennyi idősen hogy néztek ki (bár az is inkább a buszokra igaz, mint a trolikra). De köszönöm, hogy ilyen részletesen összefoglaltad a tapasztalataidat, meg hogy megjegyeztétek, hogy bár statikusan működik az egyébként fakó Fok-gyem, de a vezérlése csak igen korlátozottan. A szellőzőrács is azért tört ki gondolom sok 400-asnál, mert az ajtó külső nyitásához annál fogva emelgették a burkolatot, lehet, hogy Bukarestben máshogy nyitják kívülről az ajtót és csak ezért épek, illetve nyilván ez a néhány dolog nem mond el semmit az általános műszaki állapotukról.

 

Előzmény: Fizolti (106520)
Fizolti Creative Commons License 18 órája 0 4 106520

Nagyon sok tényezős és még nem is mondanám, hogy minden szempontból rosszabb, de azért:

 

 - Van pár nem túl rég megszűnt trolivonal.

 

- A látott beltéri FOK-GYEM kijelzőkben random időpontban megállt órák (ilyen persze itt is előfordul). 

 

-> A 79-es troli a kapcsolódó vonalak bezárása után egy egyviszonylatos szigetüzem, gyakorlatilag saját járműteleppel, ha egyszer rajta van a kijelzőn a 79, és mindkét végállomás, akkor jól elvan statikus kijelzőként. 

 

- A feltett képek közül a világoszöld trolin azért a biztonság kedvéért egy A/4-es lapon is kint volt a viszonylatszám. 

 

- A megállóhelyi infrastruktúra nagyon minimális, a legtöbb helyen van tábla milyen járat áll meg, de menetidő, üzemidő, követési idő nincs (mai online járatkövetéses, okostelefontos világban már jobban el lehet lenni, de azért e nélkül remek lehet egy random esti időpontban odaérni egy megállóba, úgy, hogy semmi infó arról, megáll-e még aznap ott valami):

 https://www.google.com/maps/@44.3851521,26.1019766,3a,44.6y,234.62h,78.36t/data=!3m7!1e1!3m5!1s_aKDZUGdDHf98QL5yEr6dg!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail?panoid=_aKDZUGdDHf98QL5yEr6dg%26cb_client=maps_sv.tactile.gps%26w=203%26h=100%26yaw=39.721825%26pitch=0%26thumbfov=100!7i16384!8i8192?authuser=0&entry=ttu

 

- Ahol van esőbeálló, ott szűk, és túl közel van a járdaszegélyhez, ezért nagyobb forgalomnál már akadályozzák az utascserét . 

https://www.google.com/maps/@44.4178232,26.0351396,3a,20.7y,114.15h,84.08t/data=!3m7!1e1!3m5!1sMzNs5CDUZUXZruZNixY_Kw!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail?panoid=MzNs5CDUZUXZruZNixY_Kw%26cb_client=maps_sv.tactile.gps%26w=203%26h=100%26yaw=252.53229%26pitch=0%26thumbfov=100!7i16384!8i8192?entry=ttu

 

 

Az OFF villamoshálózaton:

 

- A szánszerkezetek jelentős része 2014 környékén eltűnt, a villamosvezetők folyton leugrálnak váltót állítani. A villamosok nagy részén ezért a váltóvas nem is a fülkében van, hanem a jármű elején, egy ehhez kialakított lyukban. Ez a Debrecenhez képest is hosszúnak tűnő lámpaciklusok mellett elég sokat hozzá tud tenni a menetidőhöz. 

 

- A különálló járdaszigetes megállók között nagy számban vannak szűk, korlát nélküli darabok (Igen, ilyen Budapesten is előfordul még). 

 

- A pályaállapotok rosszak, egyes vonalakon tömegesek a síntörések. 

 

- A végállomási infrastruktúra esetenként az ittenihez képest nulla. A belváros központjában lévő Piata Uniri-n egy egyvágányos hurokvágány van, félreállási lehetőség, tartózkodó nélkül, 4 viszonylat végállomásozik ott, meg . 

 

- Trolira és villamosra is igaz, hogy indítás, vagy ajtózárásjelzés nincs, hangos utastájékoztatás régebbi járműveken nem nagyon van, vagy alig hallani a jármű zajától. 

 

 

Előzmény: négyszázas (106516)
siófoki35 Creative Commons License 19 órája 0 1 106519

Ja, a "pontos idő" is az összesben ilyen 0:15, meg hasonló időpontot mutat :D 

Előzmény: siófoki35 (106518)
siófoki35 Creative Commons License 19 órája 0 1 106518

A kocsik többségében nem léptet belül, és valahol kijelzőképet sem vált. Gyakorlatilag beállítják indulás előtt a vonalat, aztán marad úgy egész nap. 

Előzmény: négyszázas (106516)
TWdoktor Creative Commons License 20 órája -3 0 106517

Szerintem tudod a választ... bezzegrománok, már itt tartunk.

Előzmény: négyszázas (106516)
négyszázas Creative Commons License 20 órája 0 9 106516

Azt elárulhatná valaki, hogy a sokak által lenézett románoknál 25 év után hogyhogy működnek a Fok-gyem kijelzők? Hogyhogy nincs kitörve a “motorháztető” szellőzőrácsa? Hogyhogy hiánytalanul megvan minden embléma és típusjelzés?

Előzmény: Fizolti (106514)
GST-616 Creative Commons License 21 órája -1 0 106515

szerdán h-h busz lesz a 83-ason?

Fizolti Creative Commons License 3 napja 0 16 106514

Néhány bukaresti kép Április 3-áról és 5-éről.  

 

Előzmény: BP-16-63 (105986)
BahnScorper Creative Commons License 2024.04.05 0 11 106513

Ma kipróbáltam Prágában a repülőtéri trolit, pontosabban a felsővezetékes szakaszát, a duplacsuklós tacskókkal.

 

Vagy jármű, vagy vezető nincs elég, de több busz is besegített a forgalomba. A hosszú egyenes szakaszokon enyhe emelkedőkkel jól tudnak menni, de azért volt, ahol legyorsulta a helyközi busz. A legemlékezetesebb viszont az volt, hogy ha nem is túl nagy sebességgel, de menet közben húzta le a szedőt. A felsővezeték jól kiépített, a villamosos keresztezéseket is beleértve, és a Divoká Šárka megáló közös a villamossal.

 

Vasárnap jön majd a Palmovka-Čakovice vonal is.

18-09 Creative Commons License 2024.04.04 0 1 106512

Igen, mert BRT rendszerű vonalakon járnak.

 

Jinanban 2016-tól jelentős BRT-s trolifejelsztés kezdődött. Az egykori 4 vonalból lett 16 (15 és 18 is szerepel egyes helyeken) és 430 darabos állomány lett az egykori ~100-ból. Jelenleg is bővítik a hálózatot. Legutóbb novemberben volt vezetékátadással járó buszkiváltás. 

Előzmény: TWdoktor (106510)
T 6 Creative Commons License 2024.04.04 0 0 106511

Ha csak BRT rendszerben közlekedne, nem feltétlen kellene, a közép peronok miatt. De, ha a hátsó letakart kocsit megnézed, igen, mindkét oldalt.

Előzmény: TWdoktor (106510)
TWdoktor Creative Commons License 2024.04.04 0 0 106510

Ennek mindkét oldalán van ajtó?

Előzmény: Aron_son (106509)
Aron_son Creative Commons License 2024.04.04 0 0 106509
Előzmény: IZé (106487)
torqmatic Creative Commons License 2024.04.04 0 0 106508

Na meg oda tudtak elsősorban benyomulni, ahol nagyon élenjáró akart lenni a helyi vezetés a környezetvédelemben, mert (jó) dízel kínai busz ugye nincs, van viszont olcsó elektromos... 20 éve még a magyar autóbuszgyártást temettük, de az okos döntések következtében lassan lehet a komplett európait is :/

Előzmény: 18-09 (106507)
18-09 Creative Commons License 2024.04.04 0 0 106507

Is, meg hogy sorra bezártak a helyi gyártók mindenfelé a koninensen és a kifutott kocsik helyére kínai, vagy török busz érkezett. Ne feledjük, tucatnyi busz- és troligyártó zárt be, vagy került ki a járműgyártás a portfóliójából az elmúlt 20-30 évben. 

 

Gondolná valaki, hogy az Alfa Romeo és a Fiat a legnagyobb troligyártók egyike volt egykor Európában? Sőt, tucatnyi országba exportáltak. Igaz, itt már 50 éve eltűnt dolgokról beszélünk, de ha már troligyártás... :)

Előzmény: nemeza (106505)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.04.03 0 1 106506

Bezony, ilyenek a dél amerikai piacok is, pl Mexikóvàros trolibusz eladások

Előzmény: nemeza (106505)
nemeza Creative Commons License 2024.04.03 0 0 106505

Korábbi Volvo domi áns helyeken? ..

Előzmény: 18-09 (106504)
18-09 Creative Commons License 2024.04.03 0 0 106504

E buszt tudtommal Dániában, Lengyel és Bolgàrföldön?!

 

+még van ~15 másik országban, közel 6000 darabot az elmúlt 10+ évben. 

 

A Yutong piacvezető pl. Dániában :) 2022-ben 178 db új buszt adtak ott el, amivel 58%-os részesedést értek el. 2023-ban pl. közel 500 darab városi, távolsági buszt értkesítettek az EU-ban. Az Egyesült Királyságban pedig épp idén adták át az 1000. értékesített autóbuszukat. 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106466)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.04.02 0 3 106503

Sajnos sok a meglepetés, kiszakadó tőcsavar, lenyalt menet.

De tény, mostanàban kevesebb a leeső kerék.

Előzmény: torqmatic (106501)
gallo Creative Commons License 2024.04.02 0 0 106502

Ha az előírt nyomatékkal húznak meg egy kerékcsavart/anyát, akkor az elvileg nem lazulhat le még hajtott tengelyen sem. De lehet, hogy a gyakorlat felülírta az elméletet. 

Előzmény: torqmatic (106501)
torqmatic Creative Commons License 2024.04.02 0 0 106501

Vagy... Spórolnak. Nyilván az lenne a biztos, ha mindegyik csavaron lenne (és néznék is az előírásoknak megfelelően, mert ha leszarják, akkor édes mindegy, hogy van-e. Mondjuk az utóbbi időben nem hallottam ilyen balesetről a BKV-nál)

Előzmény: gallo (106500)
gallo Creative Commons License 2024.04.02 0 0 106500

Feltételezem azért elég 2 pár ilyen, mert ha 4 csavar nem lazul le, akkor a többi sem.

 

Vagy?

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106496)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.04.02 0 2 106499

Van azon is.

Magyarázható okból a csavart-tekert hajtott kerék szeret leesni.

Előzmény: Wankes (106497)
torqmatic Creative Commons License 2024.04.02 0 0 106498

Vannak, de sokszor csak 2 pár.

Előzmény: Wankes (106497)
Wankes Creative Commons License 2024.04.02 0 0 106497

Ez pozitív, hogy ilyenek vannak felhelyezve a kerekekre. Kérdés: Az "A" tengelyre miért nem kerülnek fel ilyenek? Pl mint a másik szolgáltatónál is látjató

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106496)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.04.02 0 1 106496

Egy keréklazulás miatt. A BKV rezsimbe az elfordulásjelző alátét amit nézünk, ugye az nem látszik a deklin át.

Nálunk ez az eléggé meghúztuk, túlhúztuk örök vita, vannak korrekt newtonméterek, de sajn a gyakorlat ezt nem mindig követi (rossz berőgződés és objektív okok keveréke miatt), ezért a tuti az elfordulás gátló.

 

Nem ezt használjuk, de ez a logika:

Kerékanya csavar lazulás jelző 32mm piros (kamionfelszereles.hu)

 

Előzmény: Obus (106495)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!