Keresés

Részletes keresés

TWdoktor Creative Commons License 2024.04.15 -3 1 106517

Szerintem tudod a választ... bezzegrománok, már itt tartunk.

Előzmény: négyszázas (106516)
négyszázas Creative Commons License 2024.04.15 0 12 106516

Azt elárulhatná valaki, hogy a sokak által lenézett románoknál 25 év után hogyhogy működnek a Fok-gyem kijelzők? Hogyhogy nincs kitörve a “motorháztető” szellőzőrácsa? Hogyhogy hiánytalanul megvan minden embléma és típusjelzés?

Előzmény: Fizolti (106514)
GST-616 Creative Commons License 2024.04.15 -2 0 106515

szerdán h-h busz lesz a 83-ason?

Fizolti Creative Commons License 2024.04.12 0 17 106514

Néhány bukaresti kép Április 3-áról és 5-éről.  

 

Előzmény: BP-16-63 (105986)
BahnScorper Creative Commons License 2024.04.05 0 11 106513

Ma kipróbáltam Prágában a repülőtéri trolit, pontosabban a felsővezetékes szakaszát, a duplacsuklós tacskókkal.

 

Vagy jármű, vagy vezető nincs elég, de több busz is besegített a forgalomba. A hosszú egyenes szakaszokon enyhe emelkedőkkel jól tudnak menni, de azért volt, ahol legyorsulta a helyközi busz. A legemlékezetesebb viszont az volt, hogy ha nem is túl nagy sebességgel, de menet közben húzta le a szedőt. A felsővezeték jól kiépített, a villamosos keresztezéseket is beleértve, és a Divoká Šárka megáló közös a villamossal.

 

Vasárnap jön majd a Palmovka-Čakovice vonal is.

18-09 Creative Commons License 2024.04.04 0 1 106512

Igen, mert BRT rendszerű vonalakon járnak.

 

Jinanban 2016-tól jelentős BRT-s trolifejelsztés kezdődött. Az egykori 4 vonalból lett 16 (15 és 18 is szerepel egyes helyeken) és 430 darabos állomány lett az egykori ~100-ból. Jelenleg is bővítik a hálózatot. Legutóbb novemberben volt vezetékátadással járó buszkiváltás. 

Előzmény: TWdoktor (106510)
T 6 Creative Commons License 2024.04.04 0 0 106511

Ha csak BRT rendszerben közlekedne, nem feltétlen kellene, a közép peronok miatt. De, ha a hátsó letakart kocsit megnézed, igen, mindkét oldalt.

Előzmény: TWdoktor (106510)
TWdoktor Creative Commons License 2024.04.04 0 0 106510

Ennek mindkét oldalán van ajtó?

Előzmény: Aron_son (106509)
Aron_son Creative Commons License 2024.04.04 0 0 106509
Előzmény: IZé (106487)
torqmatic Creative Commons License 2024.04.04 0 0 106508

Na meg oda tudtak elsősorban benyomulni, ahol nagyon élenjáró akart lenni a helyi vezetés a környezetvédelemben, mert (jó) dízel kínai busz ugye nincs, van viszont olcsó elektromos... 20 éve még a magyar autóbuszgyártást temettük, de az okos döntések következtében lassan lehet a komplett európait is :/

Előzmény: 18-09 (106507)
18-09 Creative Commons License 2024.04.04 0 0 106507

Is, meg hogy sorra bezártak a helyi gyártók mindenfelé a koninensen és a kifutott kocsik helyére kínai, vagy török busz érkezett. Ne feledjük, tucatnyi busz- és troligyártó zárt be, vagy került ki a járműgyártás a portfóliójából az elmúlt 20-30 évben. 

 

Gondolná valaki, hogy az Alfa Romeo és a Fiat a legnagyobb troligyártók egyike volt egykor Európában? Sőt, tucatnyi országba exportáltak. Igaz, itt már 50 éve eltűnt dolgokról beszélünk, de ha már troligyártás... :)

Előzmény: nemeza (106505)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.04.03 0 1 106506

Bezony, ilyenek a dél amerikai piacok is, pl Mexikóvàros trolibusz eladások

Előzmény: nemeza (106505)
nemeza Creative Commons License 2024.04.03 0 0 106505

Korábbi Volvo domi áns helyeken? ..

Előzmény: 18-09 (106504)
18-09 Creative Commons License 2024.04.03 0 0 106504

E buszt tudtommal Dániában, Lengyel és Bolgàrföldön?!

 

+még van ~15 másik országban, közel 6000 darabot az elmúlt 10+ évben. 

 

A Yutong piacvezető pl. Dániában :) 2022-ben 178 db új buszt adtak ott el, amivel 58%-os részesedést értek el. 2023-ban pl. közel 500 darab városi, távolsági buszt értkesítettek az EU-ban. Az Egyesült Királyságban pedig épp idén adták át az 1000. értékesített autóbuszukat. 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106466)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.04.02 0 3 106503

Sajnos sok a meglepetés, kiszakadó tőcsavar, lenyalt menet.

De tény, mostanàban kevesebb a leeső kerék.

Előzmény: torqmatic (106501)
gallo Creative Commons License 2024.04.02 0 0 106502

Ha az előírt nyomatékkal húznak meg egy kerékcsavart/anyát, akkor az elvileg nem lazulhat le még hajtott tengelyen sem. De lehet, hogy a gyakorlat felülírta az elméletet. 

Előzmény: torqmatic (106501)
torqmatic Creative Commons License 2024.04.02 0 0 106501

Vagy... Spórolnak. Nyilván az lenne a biztos, ha mindegyik csavaron lenne (és néznék is az előírásoknak megfelelően, mert ha leszarják, akkor édes mindegy, hogy van-e. Mondjuk az utóbbi időben nem hallottam ilyen balesetről a BKV-nál)

Előzmény: gallo (106500)
gallo Creative Commons License 2024.04.02 0 0 106500

Feltételezem azért elég 2 pár ilyen, mert ha 4 csavar nem lazul le, akkor a többi sem.

 

Vagy?

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106496)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.04.02 0 2 106499

Van azon is.

Magyarázható okból a csavart-tekert hajtott kerék szeret leesni.

Előzmény: Wankes (106497)
torqmatic Creative Commons License 2024.04.02 0 0 106498

Vannak, de sokszor csak 2 pár.

Előzmény: Wankes (106497)
Wankes Creative Commons License 2024.04.02 0 0 106497

Ez pozitív, hogy ilyenek vannak felhelyezve a kerekekre. Kérdés: Az "A" tengelyre miért nem kerülnek fel ilyenek? Pl mint a másik szolgáltatónál is látjató

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106496)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.04.02 0 1 106496

Egy keréklazulás miatt. A BKV rezsimbe az elfordulásjelző alátét amit nézünk, ugye az nem látszik a deklin át.

Nálunk ez az eléggé meghúztuk, túlhúztuk örök vita, vannak korrekt newtonméterek, de sajn a gyakorlat ezt nem mindig követi (rossz berőgződés és objektív okok keveréke miatt), ezért a tuti az elfordulás gátló.

 

Nem ezt használjuk, de ez a logika:

Kerékanya csavar lazulás jelző 32mm piros (kamionfelszereles.hu)

 

Előzmény: Obus (106495)
Obus Creative Commons License 2024.04.01 0 1 106495

Meg a dísztárcsák is, azok hány kocsin voltak és miért kerültek le róluk?

Előzmény: IZé (106494)
IZé Creative Commons License 2024.04.01 -1 8 106494

Még egy kis MAN-ozás:

 

Milyen jól áll neki a vastelep  :-)

 

A kép készítője fórumtag volt, ha erre jár, elmondhatja, mit keresett a roncstelepen

Előzmény: IZé (106366)
7-es troli Creative Commons License 2024.04.01 0 1 106493

Igen! Pontosan!

Köszonom!

Előzmény: kristoof (106492)
kristoof Creative Commons License 2024.04.01 0 1 106492

most nem jut eszembe a cég neve, aki tudja írja meg

 

Lanta Kft.

Előzmény: 7-es troli (106488)
Nbbarcs Creative Commons License 2024.04.01 0 0 106491

Mint ahogy ez is:

 

"Ikarus-Kiepe 412T, önjárásra nem képes, hagyományos trolibusz. A típusból később két darabot önjáróra építettek át, amik a 412 GT típusjelzést kapták."

 

És ez a képaláírás is érdekes, mert bár önmagában mind a két mondata ok, a kettő közötti kapcsolatot nem látom:

  
"Skoda 15Tr típusú trolibusz Szegeden. Az alföldi városban annyira nehézkesen alakult az új trolik beszerzése, hogy a BKV leselejtezett állományából kellett kölcsönkérniük néhány járművet a saját üzemképtelen buszaik pótlására."

 

Ha már megemlített Kristófot a szerző, egy közlés előtti átolvasásra is megkérhette volna...

Előzmény: IZé (106487)
7-es troli Creative Commons License 2024.04.01 0 0 106490

Itt pedig a szegedi 21Tr-ek listája:

 

https://transphoto.org/list.php?serv=0&mid=378&cid=246

Előzmény: 7-es troli (106488)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.04.01 0 0 106489

Szeged,Dózsa G.15 éve.

Előzmény: trizs77 (106482)
7-es troli Creative Commons License 2024.04.01 0 0 106488

Hosszú évekkel ezelőtt a Szegedi Közlekedési Kft igazgatója volt Dr. Dózsa Gãbor.

Mikor elkezdődött a citaro trolik építése, folyamatos forgalomba állása, akkor feleslegessé vált -első körben - 2db Skoda 14tr. Ezekre keresett vevőt a cég, es talált is. 
Haszkovo városába kerültek teljesen felújítva.

 

https://hu.wikipedia.org/wiki/Haszkovo

 

https://transphoto.org/vehicle/118410/ (Rengeteg fotó az egyik kocsiról)

 

https://transphoto.org/vehicle/118411/ (Fotó a másikról)

 

Tervbe volt véve, hogy a keleti országok részére - akik új alacsonypadlós trolikat képtelenek megfizetni - használt Skoda 21 autóbusz vázakat újít fel az SZKT, egyik budapesti partnerével közösen. most nem jut eszembe a cég neve, aki tudja írja meg, de valami Ikarus utód vallalatnãl, akik a vãz felújítását végezték. Ez a megtalált példány lett volna a bemutató darab, ami szerintem szintén Haskovoba ment volna, vagy egyszerűen csak ezt a színt lattãk jónak a próba darabhoz…

Sajnos valahol elakadt a dolog, ugyanúgy ahogyan a 2. SZKT-ARC troli építése is. Hiszen annak a komplett váza le volt már gyãrtva… hallani lehetett bizonyos jogi problémákról, elszámolási nehezsegelrol, de az igazságot nem tudom. Kb 8-10 évvel ezelőtt készülhetett el a felújított vãz, akkor amikor az Szkt 5db Skoda 21Ab-Tr vãzak felújítása is. (Igaz, az szkt-s kocsik hosszú évekig álltak a szegedi telepen üresen. Talán a T813 készült el akkoriban, a 811,812,814,815 pedig az elmúlt kb 4-5 évben allt csak forgalomba)

 

Minden pontosítást szívesen veszek azoktól, akik jobban ráláttak a dolgokra.

 

Előzmény: trizs77 (106482)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!