Ha a CAF-ból indulunk ki, akkor 7 modulos. Az tény, ha egyszer nekiesnek a Bajcsy tengelynek, oda az 5 modulos CAF kevés lesz, a 3 Tátra még oké, de az tuti lekerül a híd miatt a vonalról.
Igazából ha már anno a város jó részét a hármas UV-kra méretezték, akkor jó lenne ahhoz a 40 méter körüli raszterhez visszatérni. No pláne átállni néhány vonalon rájuk.
A harmadik kategória szerintem inkább egy olyan jármű lesz, ami átmehet a Szabi hídon, tengelyterhelés szempontjából és kellő hosszúságú ahhoz, hogy kiszolgálja a Bajcsy tengelyt, de ez csak egy tipp.
Én egyébként a jelenlegi két méterkategória közé tenném a harmadik kategóriát.
Félretéve egy gondolat erejéig hogy kampány van, azt írja hogy Három hosszúságú járművet rendelnek, felszereltségében hasonlóak lesznek mint a CAF-ok és a nagykörúti Combinók.
Mi lenne a harmadik hosszúság? A mostani rövid és hosszú CAF között, vagy a mostani rövid alatt lenne egy új kategória?
Ajánlom akkor reggelente a 2-es villamoscsaládot a Fővám téren a Jászai Mari tér felé. 7 óra után szépen tömve vannak, nem egyszer 3-4 villamost kell elengedni, hogy úgy ahogy fel lehessen szállni, de akkor is felszáll az utas és megmozdulni már alig van hely.
Azt viszont gondolom, hogy nem feltétlen innen kell megmondanunk, hogy más felhasználóknak mi legyen fontos és mi nem.
Jó esetben a tömegközlekedés nem csak a kényszerutasokat szolgálja.
Ha lehet nyújtani egy szolgáltatást, ami adott esetben emberek egy csoportjának segít, és nem ró ezzel aránytalanul nagy terhet a közösségi közlekedés rendszerére, akkor miért ne legyen nyújtva az a szolgáltatás?
Ha 85%-os az órás átlag a körúton, akkor az baj, ebben a tartományban már annyira hosszú az utascsereidő, hogy a 20s körüli utascsereidejű megállóban ciklust veszít a villamos. Órás átlagra nézve a körúton a 70-75% az az érték, aminél még a terv szerinti fordulóidő vonali szinten tartható. Miután hosszú a villamos és a peronokra sehol nincs középen lépcső, a kocsivégek mindig zsúfoltabbak, mint a közepe.
Zsúfoltság az, amikor a megállóban várakozó utas nem, vagy csak kényelmetlenül tud felszállni.
Ez nem igaz ebben a formájában.
Helyesen pedig, ha egy megállóban várakozó utas nem tud felszállni a járműre, akkor már utaslemaradás.
De pl. a körút reggeli csúcsórája 50-60% körül van
Helyesen a körút reggeli csúcsórájában az ÁTLAGOS kihasználtság 50-60% körül van, bár mondjuk erre azért néznék egy validált és publikált BKK-s anyagot, ehelyett olyan marhaságok vannak a közlekedési riportokban, mint pl. az 50-es villamos szombati utasforgalma, persze értem, hogy éppen meg akarja alapozni valamivel a BKK az 50-es hétvégi ritkítását.
Vidéken, kisvárosokban, kültelkeken, hidegben/esőben autóval szállítanak ki, külvárosban robogóval, belvárosban bringával, rollerrel, hol adja ki jobban a matek. Úgy látszik a kombinált közlekedés is játszik! :-)
Amúgy ha van ilyen igény, piacilag kellene szabályozni szerintem, úgy belőni a bringajegy árát, hogy csak tényleg fontos esetben használják.
Mondjuk az is kicsit szürreális, amikor a biciklis futár lazán kigurul a CAF-ból az 1-esen, az utasok a megállóban meg kamilláznak, hogy ezt így most mégis hogy...?
(Most egyébként ő biciklis futár vagy villamosos futár?)
Zsúfoltság az, amikor a megállóban várakozó utas nem, vagy csak kényelmetlenül tud felszállni. Ilyen nincs, persze ha bármilyen zavar, béna vezető, akármi van, akkor egyedi késésnél előfordulhat. De pl. a körút reggeli csúcsórája 50-60% körül van, nézd meg egyik reggel a Blahán... Nagyon boldog lennék, ha zsúfoltságkezeléssel foglalkozhatnék, de sajnos ilyen feladat kb. 8-10 éve nincs.
Ha a "definíció szerinti zsúfoltság" a négyzetméterenként 6-8 utast jelenti (egymás lábán állós heringparty), olyan talán tényleg nincs, de csúcsban azért érdemes megnézni az 1-es vagy a 4-6 villamost, esetleg a 9-es buszt - vagy akár a Metró4-et.
Ne legyél már maradi, ha veszek neki vonaljegyet, akkor ahol a sínek kialakítása lehetővé teszi, igen is köthessem a SUV-omat a villamos mögé! Valahogy haza kell vinni, ha elromlik, a tréler meg drága.
Ha kerékpárt szállítasz, kérjük, hogy legyél előzékeny a kisgyermekkel utazó vagy a mozgásukban korlátozott utastársaiddal, és szükség esetén add át nekik a helyet. Vita esetén* a BKK mindig azt az utast szállítja tovább, aki hamarabb szállt fel a járműre, illetve érkezett a megállóba.
Zsúfoltság esetén a járművezető megtilthatja, hogy felszállj a kerékpárral, vagy ha a kerékpár rögzítése valamilyen okból nem kivitelezhető.
*Gondolom két "kerékpáros" közötti vitáról van szó!