Keresés

Részletes keresés

Spaceliner Creative Commons License 15 perce 0 0 179231

Ha a CAF-ból indulunk ki, akkor 7 modulos. Az tény, ha egyszer nekiesnek a Bajcsy tengelynek, oda az 5 modulos CAF kevés lesz, a 3 Tátra még oké, de az tuti lekerül a híd miatt a vonalról.

Előzmény: toto92 (179226)
Grgabácsi Creative Commons License 6 órája 0 2 179230

Igazából ha már anno a város jó részét a hármas UV-kra méretezték, akkor jó lenne ahhoz a 40 méter körüli raszterhez visszatérni. No pláne átállni néhány vonalon rájuk.

Előzmény: Il Leone (179228)
Grgabácsi Creative Commons License 6 órája 0 2 179229

Az ikertátrákra pont a jelenlegi 34 méter jó.

Gondolom a hármasokra gondoltál.

Előzmény: Dr.V.ker. (179227)
Il Leone Creative Commons License 6 órája 0 1 179228

A harmadik kategória szerintem inkább egy olyan jármű lesz, ami átmehet a Szabi hídon, tengelyterhelés szempontjából és kellő hosszúságú ahhoz, hogy kiszolgálja a Bajcsy tengelyt, de ez csak egy tipp.

 

Én egyébként a jelenlegi két méterkategória közé tenném a harmadik kategóriát.

Előzmény: toto92 (179226)
Dr.V.ker. Creative Commons License 6 órája 0 0 179227

Hát az iker Tátrák kiváltására talán a kettő közötti lenne optimális, ez látszik például a 17-esen is. 

Előzmény: toto92 (179226)
toto92 Creative Commons License 7 órája 0 0 179226

https://telex.hu/belfold/2024/05/16/bkv-bkk-villamosfejlesztes-budapest-szava-kocsiszin-sajtotajekoztato-karacsony-gergely

 

Félretéve egy gondolat erejéig hogy kampány van, azt írja hogy Három hosszúságú járművet rendelnek, felszereltségében hasonlóak lesznek mint a CAF-ok és a nagykörúti Combinók.

 

Mi lenne a harmadik hosszúság? A mostani rövid és hosszú CAF között, vagy a mostani rövid alatt lenne egy új kategória?

Grgabácsi Creative Commons License 10 órája 0 0 179225

Az egymás lábán álló heringparty az kb 4-5 utas/nm.

Előzmény: Gordon Zsigmond (179210)
laszlo86 Creative Commons License 11 órája 0 1 179224

Ajánlom akkor reggelente a 2-es villamoscsaládot a Fővám téren a Jászai Mari tér felé. 7 óra után szépen tömve vannak, nem egyszer 3-4 villamost kell elengedni, hogy úgy ahogy fel lehessen szállni, de akkor is felszáll az utas és megmozdulni már alig van hely.

Előzmény: zsig (179211)
morgó mh. Creative Commons License 1 napja 0 3 179223

Nem gondolom, hogy egy kategória.

Azt viszont gondolom, hogy nem feltétlen innen kell megmondanunk, hogy más felhasználóknak mi legyen fontos és mi nem.

Jó esetben a tömegközlekedés nem csak a kényszerutasokat szolgálja.

Ha lehet nyújtani egy szolgáltatást, ami adott esetben emberek egy csoportjának segít, és nem ró ezzel aránytalanul nagy terhet a közösségi közlekedés rendszerére, akkor miért ne legyen nyújtva az a szolgáltatás?

Előzmény: altenberger (179200)
gunji jackdaw Creative Commons License 1 napja -1 6 179222

Azt utas attól nem lesz boldog, ha megtudja, hogy 50% az átlagos kihasználtság, csak amikor ő szeretne utazni, akkor lemarad és elkésik. Szvsz.

zsig Creative Commons License 1 napja 0 1 179221

Én sem hittem, amíg ki nem mentem megszámolni.

Előzmény: Il Leone (179218)
zsig Creative Commons License 1 napja 0 1 179220

Ha 85%-os az órás átlag a körúton, akkor az baj, ebben a tartományban már annyira hosszú az utascsereidő, hogy a 20s körüli utascsereidejű megállóban ciklust veszít a villamos. Órás átlagra nézve a körúton a 70-75% az az érték, aminél még a terv szerinti fordulóidő vonali szinten tartható. Miután hosszú a villamos és a peronokra sehol nincs középen lépcső, a kocsivégek mindig zsúfoltabbak, mint a közepe. 

Előzmény: Gordon Zsigmond (179212)
John Howard Creative Commons License 1 napja -2 2 179219

*****

Előzmény: Hernyofan (179199)
Il Leone Creative Commons License 1 napja -1 2 179218

Zsúfoltság az, amikor a megállóban várakozó utas nem, vagy csak kényelmetlenül tud felszállni.

 

Ez nem igaz ebben a formájában.

 

Helyesen pedig, ha egy megállóban várakozó utas nem tud felszállni a járműre, akkor már utaslemaradás.

 

De pl. a körút reggeli csúcsórája 50-60% körül van

 

Helyesen a körút reggeli csúcsórájában az ÁTLAGOS kihasználtság 50-60% körül van, bár mondjuk erre azért néznék egy validált és publikált BKK-s anyagot, ehelyett olyan marhaságok vannak a közlekedési riportokban, mint pl. az 50-es villamos szombati utasforgalma, persze értem, hogy éppen meg akarja alapozni valamivel a BKK az 50-es hétvégi ritkítását.

Előzmény: zsig (179211)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 2 179217

Pár éve a 3-as villamoson ha nem is mindennapos látvány volt de gyakori vendég volt Budapest egyik (vagy egyetlen?) terápiás mini lovának szállítása.

 

Ez egy kb. 80 cm magas kicsi paci igen vékony lábakkal.

 

Óvodákba és öregek otthonába vitték.

Jellemzően a Bosnyákon szálltak fel vele (csak CAF-ra) és az Örs vezér tér felé utaztak.

 

Millió meg egy fénykép készült a paciról + utasokról.

Azután vettek egy autót és azóta azzal szállítják, ha még meg van.

 

OFF

Egyszer megkérdeztem mennyibe kerül egy ilyen látogatás, és 2018-ban azt mondta a kísérő hölgy, 30.000 Ft.- egy délelőtt (netto 2 óra)

ON

 

Előzmény: altenberger (179209)
nemeza Creative Commons License 2 napja 0 3 179216

Szegeden meg van határozva milyen időszakban lehet bringát szállitani. (Csúcsidőn kívül).

ez sem lenne ördögtől való.

A menetrend egyenletességén azért lehetne még dolgozni. 1es, vagy 47-56 ..

Előzmény: altenberger (179214)
altenberger Creative Commons License 2 napja -1 4 179215

"csak kényelmetlenül tud felszállni."

 

Csúcsidőben kb. 99%-ban. :-(

Előzmény: zsig (179211)
altenberger Creative Commons License 2 napja 0 1 179214

"biciklis futár vagy villamosos futár?"

 

Gondolom (étel)futár, aki optimalizál.

 

Vidéken, kisvárosokban, kültelkeken, hidegben/esőben autóval szállítanak ki, külvárosban robogóval, belvárosban bringával, rollerrel, hol adja ki jobban a matek. Úgy látszik a kombinált közlekedés is játszik! :-)

 

Amúgy ha van ilyen igény, piacilag kellene szabályozni szerintem, úgy belőni a bringajegy árát, hogy csak tényleg fontos esetben használják.

Előzmény: Gordon Zsigmond (179213)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2 napja 0 0 179213

Mondjuk az is kicsit szürreális, amikor a biciklis futár lazán kigurul a CAF-ból az 1-esen, az utasok a megállóban meg kamilláznak, hogy ezt így most mégis hogy...?

 

(Most egyébként ő biciklis futár vagy villamosos futár?)

Előzmény: Hernyofan (179196)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2 napja -1 6 179212

Nem szoktam vitába szállni a szakemberekkel, de ha a megállóban várakozó utas nem tud felszállni, az nem zsúfoltság, hanem konkrétan utaslemaradás.

 

Egész biztos az, hogy a csúcsórákban a Combinok 50-60 százalékra vannak töltve? Milyen lenne akkor mondjuk a 85 százalékos töltöttség...? Hány fő/m2?

Alighanem utasriasztó...

Előzmény: zsig (179211)
zsig Creative Commons License 2 napja -10 1 179211

Zsúfoltság az, amikor a megállóban várakozó utas nem, vagy csak kényelmetlenül tud felszállni. Ilyen nincs, persze ha bármilyen zavar, béna vezető, akármi van, akkor egyedi késésnél előfordulhat. De pl. a körút reggeli csúcsórája 50-60% körül van, nézd meg egyik reggel a Blahán... Nagyon boldog lennék, ha zsúfoltságkezeléssel foglalkozhatnék, de sajnos ilyen feladat kb. 8-10 éve nincs. 

Előzmény: Gordon Zsigmond (179210)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2 napja 0 8 179210

Ha a "definíció szerinti zsúfoltság" a négyzetméterenként 6-8 utast jelenti (egymás lábán állós heringparty), olyan talán tényleg nincs, de csúcsban azért érdemes megnézni az 1-es vagy a 4-6 villamost, esetleg a 9-es buszt - vagy akár a Metró4-et.

Előzmény: zsig (179206)
altenberger Creative Commons License 2 napja 0 1 179209

A BKK szabályzata konkrétan nem tette tiltólistára a betonkeverő-szállítást.

 

https://hvg.hu/itthon/20231117_Betonkeverot_fotoztak_egy_budapesti_buszon

 

 

altenberger Creative Commons License 2 napja 0 1 179208

"Egyébként lehet, hogy ha a CAF-ból kiszednénk a kapaszkodót, egy Kispók vagy egy Smart beférne az ajtón."

 

Teherszállításnál, vasúton lehetne ilyen próbálkozás: üres teherszállító vagonokon/ban autószállítás!

 

Mondjuk ki kellene építeni a fel/le rámpákat a szigorú szabványok figyelembe vételével. (Esély: 0)

Nagy távolságokra megérné.

Valahol létezik: https://www.zssk.sk/autovlak/

Előzmény: Hernyofan (179199)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2 napja 0 7 179207

1-es villamoson nézz körül kérlek csúcsidőben... 

 

 

Előzmény: zsig (179206)
zsig Creative Commons License 2 napja -6 0 179206

Cáfolj!

Előzmény: Ashi Valkoinen (179204)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2 napja 0 4 179205

" mint ezek a csúbya nagy SUV-ok, nem? "

 

Ne legyél már maradi, ha veszek neki vonaljegyet, akkor ahol a sínek kialakítása lehetővé teszi, igen is köthessem a SUV-omat a villamos mögé! Valahogy haza kell vinni, ha elromlik, a tréler meg drága.

Előzmény: Hernyofan (179199)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2 napja 0 6 179204

"Sajnos a covid óta egyetlenegy vonal sincs, ahol a definíció szerinti zsúfoltság lenne"

 

Hűha...

Előzmény: zsig (179197)
altenberger Creative Commons License 2 napja 0 0 179203

https://bkk.hu/utazasi-informaciok/aktiv-kozlekedes/kerekparozas/kerekparszallitas/

 

Ha kerékpárt szállítasz, kérjük, hogy legyél előzékeny a kisgyermekkel utazó vagy a mozgásukban korlátozott utastársaiddal, és szükség esetén add át nekik a helyet. Vita esetén* a BKK mindig azt az utast szállítja tovább, aki hamarabb szállt fel a járműre, illetve érkezett a megállóba.

Zsúfoltság esetén a járművezető megtilthatja, hogy felszállj a kerékpárral, vagy ha a kerékpár rögzítése valamilyen okból nem kivitelezhető.

 

*Gondolom két "kerékpáros" közötti vitáról van szó!

Előzmény: altenberger (179202)
altenberger Creative Commons License 2 napja 0 0 179202

A kerékpár szállítás feltételhez kötött.

Előzmény: TWdoktor (179201)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!