Keresés

Részletes keresés

VEE Creative Commons License 2007.11.12 0 0 18910

Köszönet a cikkért, amit ugyan korábban nem olvastam, de annak ismerete nélkül is a lényeg már régóta köztudott a szakemberek előtt. Csak azért írtam le, mert itt nem biztos, hogy mindenki tudott a bauxitbetonról. A Fiumei úti OTI előtt vagy abban járva mindig eszembe jut a torony visszabontása. Alább valószínűleg pontatlan voltam, mert a páternoszter talán nem is ment fel a toronyba.

 

((De miért írtad, hogy "szinte hihetetlen, de ráhibáztál"? Eddigi hozzászólásaim alapján úgy véled, hogy eddig a levegőbe beszéltem?...))

Előzmény: drdoktor (18909)
drdoktor Creative Commons License 2007.11.12 0 0 18909
közben kicsit olvasgattam, szinte hihetetlen, de ráhibáztál.
http://www.szte.mtesz.hu/06journal/2002_1/15-19.pdf

mikor nekem tanították ~35 éve, valami olyanra emlékszem, hogy ahol valami takarta, vakolat, olajfesték, a bauxitbetont és elzárta a levegőtől ott sokkal kevésbé károsodott. akkoriban a légköri szennyezéssel magyarázták a szilárdságcsökkenést.
hja, sok idő eltelt, a cikk érdekes, más megállapításokat tesz.
Előzmény: VEE (18907)
Csokis Creative Commons License 2007.11.12 0 0 18908
Ez csak duma. Csak új páternosztereket nem szabad építeni, a régiek üzemelhetnek. (Azt hiszem az EU-ban érvényes lift szabvány a balesetvédelem miatt előírja a dupla liftajtót, ezért tilos.)
Előzmény: VEE (18903)
VEE Creative Commons License 2007.11.12 0 0 18907

Természetesen nem javultak, de olyan bizonytalanok a mérőeszközök, hogy ezért mutathatott néhol gyógyulást. Ezért írtam mondat végére három pontot.           

Előzmény: drdoktor (18906)
drdoktor Creative Commons License 2007.11.12 0 0 18906
> sőt egy időben mintha javulást tapasztaltak volna...

ezt hogyan kell érteni???
gyógyulnak? lábadoznak?
Előzmény: VEE (18904)
P.stephenson Creative Commons License 2007.11.12 0 0 18905

Az Ik 60-asokat 1960-tól kezdték el átépíteni csuklóssá, elvileg 1963-ban készültek el az utolsó példányok, onnantól már csak csuklós változatban létezett a 60-as.

Az UV a Nagykörúton a 60-as évek első felétől jár, tehát (ha jól írtam az Ik 60-asokról, akkor) 1960-63 közötti a kép.

 

P.s

Előzmény: gumidani (18901)
VEE Creative Commons License 2007.11.11 0 0 18904
Bocs, az előbbihez tartozik, hogy azóta sem gyengültek a bauxitbeton épületek, sőt egy időben mintha javulást tapasztaltak volna...
Előzmény: VEE (18903)
VEE Creative Commons License 2007.11.11 0 0 18903

Fiatalabbak kedvéért (bár ők talán nem is olvassák e topicot):

 

A hatvanas években pánik volt a harmincas években alkalmazott bauxitcement, illetve az abból készült bauxitbeton szilárdságcsökkenése miatt. Akkoriban például az Astoriával átellenben lévő lakóházban a fűtő a salakkal teli talicskával együtt leesett az alsó pinceszintre, mert a födém leszakadt.

 

Akkor az ilyen lakóházakat (pl. az újlipótvárosi épületek többségét) államilag listába vették és az ÉMI rendszeresen vizsgálta a vakolatba vésett cigarettás doboznyi vakolatkivésés helyére illesztett ún. Schmidt-kalapáccsal, amely ütéssel állapította meg a vasbeton szilárdságát.

 

Az ijedtség akkora volt, hogy ezért bontották vissza a Fiumei (akkoriban Mező Imre) úti OTI (akkoriban talán TB) székház tornyát. Pedig milyen izgalmas volt felmenni a toronyba a páternoszterrel és az utolsó emeleten - a figyelmeztetés ellenére - nem kiszállva átfordulni (persze nem fejre állva) a lefelé menő szakaszra...

 

Apropó, mit hallottatok arról, hogy az Unió nem engedi a páternosztereket üzemelni? Ugyanis a nemrégi nyitott napon ezt mondták a Roosevelt téri volt BM épületben a vezetésen, hogy azért van leállítva az ottani lift. De én azt hiszem, néhol még működik, pl. az egyik (vagy mindkettő?) Markó utcai bíróságon.

Előzmény: firmin (18902)
firmin Creative Commons License 2007.11.11 0 0 18902

 

... az OTI tornya (Fiumei út) - 1967-ben lebontották.

Előzmény: Zoltika (18900)
gumidani Creative Commons License 2007.11.11 0 0 18901

A Margit-hidas képhez néhány gondolat.

 

Meglehet, hogy ilyen hajó még 1964-ben is közlekedhetett.

 

Az UV+pót+UV szerelvény körúton való megjelenése lehet egy időhatár. Azért említem az egész szerelvény összeállítást, mert volt egy rövid időszak, amikor a körúton is párban jártak az UV-k.

 

A szentendrei HÉV vonalon még nem közlekednek az M IX-es szerelvények.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ikarus 60-as autóbusz közelg a képen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tudom, hogy ezek nem dátumok, de nálam okosabb esetleg tovább tud általuk lépni.

Előzmény: Zoltika (18900)
Zoltika Creative Commons License 2007.11.09 0 0 18900

Az első képen már van UV és még eredeti magasságú az OTI-palota (a hajó vsz. 62-ig üzemelt ebben az alakjában) ;

 

a másodikon még nyoma sincs az Intercontinentalnak, de áll az UVATERV épülete (a hajó 1959-ben épült);

 

a harmadikon már épül (áll?) a SZOT-szálló, de még semmi nem látszik a Komjádiból (a hajó 1966-ban épült).

 

Évszámokkal kifejezve, és esetleg szűkítve?

 

 

Előzmény: Zoltika (18899)
Zoltika Creative Commons License 2007.11.09 0 0 18899

Kérem segítsetek az alábbi hajós képek készítési időpontjának minél pontosabb behatárolásában!

 

 

Lukácsi Imre gyűjteményéből

 

 

 

drdoktor Creative Commons License 2007.11.06 0 0 18898
> vagy a valamikori Angolparkban volt.

mintha a kettővel lentebbi képeslapon éppen ez lenne írva:))
Előzmény: Boszorka (18896)
lafal Creative Commons License 2007.11.06 0 0 18897
Abban az időben, amikor az Alpesi falu működött, a Hermina út egészen a vasúti pályáig vezetett és elválasztotta a Mutatványos épületeket és az Angol parkot. Az Alpesi falu az Angol park területébe ékelődött be, ott, ahol a mai Állatkerti körút bekanyarodik a Hermina út felé. A címe is Hermina út 71. volt.
Előzmény: Boszorka (18896)
Boszorka Creative Commons License 2007.11.05 0 0 18896
Ilyen helyre akkor még nem jártam. Viszont a Vidámpark helyén volt a Mutatványosok utcája, ahol a szellemvasút, ringlispiel, liliputi szinház, céllövölde, bábszinház is voltak. Ez egy teljesen rendes szabadon átjárható utca volt. Mellette volt az Angol Park, ahol a mai vidámpark részei is voltak, pl. az elvarázsolt kastély. Szóval az Alpesi falu nem egészen ott lehetett, vagy a valamikori Angolparkban volt.
Előzmény: lafal (18894)
incitatus Creative Commons License 2007.11.05 0 0 18895
Könnyű lehetett ott pincérkedni...
Előzmény: firmin (18893)
lafal Creative Commons License 2007.11.05 0 0 18894
A mai Vidám Park területén volt, amíg a II. Világháború alatt le nem égett. Az 1900-as évek elején épült nagy faépületben nyáron osztrák viseletbe, dirndlibe öltözött lányok szolgáltak fel. Alpesifalu
Előzmény: firmin (18893)
firmin Creative Commons License 2007.11.05 0 0 18893

Alpesi falu Budapest legnszerűbb szórakozóhelye - Képeslap 1938-ból.

Ki tud róla többet?

Csokis Creative Commons License 2007.10.29 0 0 18892
Sajnos van olyan, amikor indulás előtt jut az ember eszébe valami, és még visszarohan a géphez. Bár az tény, hogy a sapkát olyanjkor leveszem.
Előzmény: lakos (18891)
lakos Creative Commons License 2007.10.29 0 0 18891
Vagy mondjuk le is lehet venni a kabátot meg a kucsmát:)
Előzmény: Csokis (18888)
Póli Creative Commons License 2007.10.29 0 0 18890
:))
Előzmény: Boszorka (18886)
Jack The Lad Creative Commons License 2007.10.29 0 0 18889

Internetes bankolás esetén is legalább egyszer be kell menni a bankba.

 

 

Előzmény: Csokis (18888)
Csokis Creative Commons License 2007.10.29 0 0 18888
Re OFF:
Nem kell bemenni a bankfiókba, akkor nincs probléma. Erre van az internetes bankolás, akkor legfeljebb magadat szidhatod, ha nem tetszik a hőmérséklet a fiókban. (Meleg lesz a sör.)
Előzmény: Zolcsi67 (18887)
Zolcsi67 Creative Commons License 2007.10.27 0 0 18887
Ugyanez fordítva nyáron: a jóféle 40 fokos melegből bemész a 20 fokra légkondicionált boltba, bankba stb.....végeredmény ugyanaz.
Előzmény: monitor36 (18885)
Boszorka Creative Commons License 2007.10.27 0 0 18886

Ht ez bizony nagyon OFF!:-(((

De azért örülök ha más bajod nincs.:-)

Előzmény: monitor36 (18885)
monitor36 Creative Commons License 2007.10.27 0 0 18885

OFF TOPIC

Bocs, hogy itt teszem szóvá a következőt. Jön a tél és elkezdik fűteni a bankokat, közhivatalokat és áruházakat. Igen, de hogyan. A munkatársak blúzban és ingben végzik a munkájukat, az ügyfelek és a vásárlók pedig fulladoznak a melegtől. Probléma nincs, mert a fűtési költségeket nem az igazgatók és hivatalvezetők fizetik. Az átizzadtan az utcára lépők nagy része megfázik. Miért nincs egy általános érvényű irányelv a maximális hőmérsékletre, ami szerint a termosztátokat beállítják???  Ez is az általános rendetlenség része??? Nincs rá jogszabály és akkor nálunk a józan ész alapján nem lehet lépni???

lafal Creative Commons License 2007.10.26 0 0 18884

bocs, elírások:

készül, helyesen készült 

tetje helyesen teteje

Előzmény: lafal (18883)
lafal Creative Commons License 2007.10.26 0 0 18883

Fogós kérdést tettél fel, annyi biztos. Az azonban szerintem nem annyira biztos, hogy ez a kép Kelenföldön készül, ahogy a Vaterás megnevezése írja. Ilyen, vagy közel ilyen magas épület volt ugyan már ekkor, 1916-ban  a mai Bartók Béla úton, a Ballagi Mór utcánál, de ettől a háztól jobbra látható háztetők legfeljebb a kilométernyir lévő Lágymányoson lehettek.

A kép szerintem inkább a Déli pályudvaron készült és a háttérben, középen látható torony a Várban, a Mária Magdolna templom tornya, ettől jobbra pedig a Vár további épületeinek tetetje látható.

És szerintetek?

Előzmény: hsf (18882)
hsf Creative Commons License 2007.10.25 0 0 18882

Sziasztok! Tudom hogy nehéz kérdés, de ez hol lehet?

 

http://www.vatera.hu/i_vh_k_u_k_fotolap_kelenfold_1916_39797330.html

 

Póli Creative Commons License 2007.10.25 0 0 18881

Ez nem kifejezetten magyar specialitás...  Azt az ún. "békebeli hangulatot" sok Európai nagyvárosban tönkretette a robbanásszerű bűzös-zajos motorizáció és a nyomában haladó alul- és felüljárókkal teletűzdelt útátépítési/szélesítési kampány. Csak ami Nyugaton az 50-es 60-as években zajlott le, az nálunk 70-es 80-as években. És mivel a rehabilitáció (sétálóutcák, drasztikusan forgalomcsillapított belső negyedek) talán még költségesebb, mint a szétbarmolás, ezért a fáziskésésünk is nagyobb lett azóta...

Budapestnek amúgy külön pechje, hogy a Várat leszámítva amolyan ódon belvárosa (lásd Prága, Barcelona, München, Róma stb.) nem volt a motorizáció beindulásakor, az eklektika értékei, hangulata pedig akkoriban még nem hatotta meg a városfejlesztőket...

Előzmény: kambekk (18879)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!