Keresés

Részletes keresés

Dante001 Creative Commons License 2024.04.23 0 0 347953

Lényegen nem változtat, a Siemens nem a barátunk..

Előzmény: kristoof (347952)
kristoof Creative Commons License 2024.04.23 0 0 347952

Akkor ez jó hír!

Előzmény: r1232 (347951)
r1232 Creative Commons License 2024.04.23 -1 0 347951

Rosszul tudod.

Előzmény: kristoof (347942)
Il Leone Creative Commons License 2024.04.23 0 0 347950

Köszönöm.

Előzmény: attus germanicus (347948)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.04.23 0 0 347949

Ha az utolsó mondatot így gondolod, akkor kérlek fáradj át az aktuálpolitikába.

Van a két témakörnek határterülete, de a lényeg itt pont nem ennek kéne legyen, és szerény vékeményen szerint érdemes nem túlmenni a határterületeken.

Előzmény: attus germanicus (347945)
attus germanicus Creative Commons License 2024.04.23 -1 0 347948

A Kölner Stadtanzeigerben volt egy hosszabb cikk a témában, de az fizetős (nekem van előfizetésem). Most kicsit kerestem, leginkább fizetős cikkeket találtam. 

https://www.ksta.de/koeln/koeln-gefaehrden-die-sparplaene-der-kvb-die-verkehrswende-778708

A cikkek alapvetően nem a járatritkításokra koncentrálnak, hanem arra, hogy szinte minden tervezett fejlesztési beruházást töröltek. És csak mellékesen említik meg, hogy emellett kb. harminc buszvonalon tervezik a kínálat csökkentését. 

Előzmény: Il Leone (347946)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.23 -5 3 347947

Ennek az utóbbi 30-50 hozzászólásnak nem inkább a   KÖZLEKEDÉSPOLITIKA   topikban lenne a helye ?

 

Il Leone Creative Commons License 2024.04.23 0 0 347946

Én most kicsit témát váltanék.

 

Szeretném megkérdezni, hogy valahol az online médiában jelent meg a kölni járatritkításokról valami?

Én nem találtam, esetleg tudnál segíteni ebben?

Előzmény: attus germanicus (347945)
attus germanicus Creative Commons License 2024.04.23 -2 3 347945

Ez a történet nem a mozdonyokról szól, a mozdonyok itt nem érdekelnek senkit. 

Vitézy Dávid megpályázza a választáson a főpolgármesteri posztot, az itteni beszélgetés kizárólag erről, ill. róla szól. 

Előzmény: kristoof (347941)
Racilaci Creative Commons License 2024.04.23 -6 5 347944

Vitézy annak a politikai garnitúrának az integráns része, amelyik így intézi a közügyeinket. Ha kell, államtitkárként, ha kell, BKK-, ha máshogy kell, akkor BFK-vezérként, ha kell, múzeumigazgatóként. És most előadja, hogy a személye garancia arra, hogy nem így mennek majd a dolgok - miközben még csak ráutalásszerűen sem tagadja meg korábbi éveit, korábbi önmagát.

Előzmény: Ashi Valkoinen (347943)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.04.23 -4 10 347943

Hát igen, de a topiktárs köti az ebet a karóhoz, hogy Vitézy így, személyszállító kocsik úgy, azért nem jött Vectron, mert Vitézy... 

 

Vitézy Dávid 2022.11.14-én mondott le.

A kormányhatározat módosítása a 2. pont törlésével 2022.12.29-én vált hatályossá.

Lázár 2023.05.13-án jelentette ki, hogy nem barátkozunk a Siemens-szel.

 

Mozdony azóta sincs, pedig bőven lett volna lehetőség Vitézy eltávolítása után bármiféle személyszállító kocsi nélkül megrendelni őket.

 

De Vitézy hibája, hogy nincsenek...

Előzmény: kristoof (347941)
kristoof Creative Commons License 2024.04.23 0 0 347942

Én úgy tudom, hogy Lázárék felbontották a szerződést. 

Előzmény: Dante001 (347937)
kristoof Creative Commons License 2024.04.23 0 5 347941

Többször beírtam, kaptam is érte mínuszt rendesen, hogy azért nem jöttek a mozdonyok, mert nincs rá pénzünk. Tudom, hogy hitel lett volna, de jelenleg arra, sincs pénzünk, ráadásul az EUROFIMA, igen előnytelen hitelt nyújtott volna, ami teljesen érthető, hiszen a forint árfolyama nem túl stabil.

 

(Jelenleg a magyar állam hitelek tömkelegével finanszírozza önmagát.)

Előzmény: Ashi Valkoinen (347940)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.04.22 0 3 347940

https://njt.hu/jogszabaly/2022-1435-30-22

2022. december. 29.-től hatályos állapotában nincs benne kitétel a kapcsolódó személyszállító vasúti kocsik megrendeléséről.

 

Miért is nem jöttek akkor a mozdonyok?!

Előzmény: r1232 (347939)
r1232 Creative Commons License 2024.04.22 -3 1 347939

Olvasd el a kormányhatározatban mit ír a mozdonyoknál és ez hogy viszonyul a keretszerződésben foglaltakhoz.

Előzmény: Dante001 (347937)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.04.22 -2 2 347938

Köszi, nem gond, majd erre is jön valami kifogás. :D

Előzmény: Dante001 (347937)
Dante001 Creative Commons License 2024.04.22 0 5 347937

Nem kellett volna ott módosítani semmit.

 

https://iho.hu/hirek/lefujtak-a-mav-start-railjet-beszerzeset-221230

 

"A kormányhatározat első pontja viszont továbbra is él: a még 2020 januárjában 115 korszerű villamosmozdonyra kiírt tender győzteseként a Siemens Mobility-t hirdette ki a MÁV-Start idén márciusban, a keretszerződést áprilisban írták alá. A határozat legfeljebb 70 milliárd forintos keretet garantál a járműbeszerzéshez, ebből ötven új, kétáramnemű Vectron mozdonyt tud vásárolni a vasúttársaság. A forrás az Eurofima (Európai Társaság Vasúti Gördülőanyag Beszerzésére) által nyújtott hitelből érkezik."

Előzmény: Ashi Valkoinen (347936)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.04.22 -2 2 347936

Amit Vitézy kirúgásának estéjén már simán lehet módosítani igény esetén. 

Előzmény: r1232 (347933)
Dreamy Creative Commons License 2024.04.22 -3 0 347935

Semmi kétség, néhány ezer milliárdot rá kellene költeni a dízel és villamos mozdonyokra valamint motorvonatokra, és valamennyit a kocsikra is. Nemhogy még a vasút, de egész Magyarország nem tudná kitermelni értelmes idő alatt, ami inkább azt jelenti, hogy nagyon szegények vagyunk. :-)

r1232 Creative Commons License 2024.04.22 0 1 347934

Villany ugyanígy.

Előzmény: Gordon Zsigmond (347922)
r1232 Creative Commons License 2024.04.22 -2 2 347933

Az ő koncepciója alapján elfogadott kormányrendelet.

Előzmény: Ashi Valkoinen (347921)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.04.22 0 16 347932

Budapest-Hatvan

Budapest-Székesfehérvár

Budapest-Tatabánya

Budapest-Cegléd

Sopron-Győr

Szombathely-Győr

stb.

 

relációkon InterCity vonatok ellátnak elővárosi közlekedési funkciókat is. A Budapest-Cegléd-Szolnok-Debrecen vonalon közlekedő InterCity vonatok pedig a városon belüli közlekedést, valamint a Liszt Ferenc repülőtér megközelítését is szolgálják.

 

Igen véleményes offtopiknak titulálni őket.

Előzmény: Utasbiztonsági Ellenőrzés (347931)
Utasbiztonsági Ellenőrzés Creative Commons License 2024.04.22 -18 0 347931

Az Intercity itt offtopic, köszi. 

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.04.22 0 0 347930

Az a baj, hogy csak valami... IC3G-ből készült 10 a tervezett 130 helyett, IC+-ból 92 a 100 helyett.

A Halberstädterek legfeljebb tűzoltásra voltak jók.

 

Lassan a körmünkre ég, hogy nem lesz mit vontatni... 

Előzmény: Fizolti (347929)
Fizolti Creative Commons License 2024.04.22 0 0 347929

Igen, volt valami. Jöttek a halberstadtik, jött pár 3. generációs IC kocsi, majd az IC+ok. 

Az eddigi utolsó IC+ ok nem sokkal azután készültek el, hogy VD-ék bejelentették a szerelvényvásárlást. 

Előzmény: Gordon Zsigmond (347928)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.04.22 -1 2 347928

Amikor megvettük a Taurusokat, meg később a TRAXX-okat, volt bármi kényszer arra, hogy vontatott jármű is legyen hozzájuk?

Dehogy volt.

És most sem lett volna.

 

Az IC+ megállt 92-nél, és úgy fest, nem is lesz több, a használt állománybeszerzéssel meg az a gond, hogy ekkora, jó állapotú tétel ritkán van a piacon, a MÁV meg híresen nehezen mozdul - irdatlan mázlink volt, hogy anno a Halberstädtereket sikerült megszereznünk.

És még a meglévő állománnyal is rosszul sakkozunk, egységes vonatok helyett pontszerűen bukkannak fel az IC-kocsik.

Előzmény: Fizolti (347927)
Fizolti Creative Commons License 2024.04.22 -1 5 347927

 Az utast rohadtul nem érdekli hogy mi viszi a szerelvényt, ő nem a mozdonyon utazik.

 

Az utast akkor kezdi érdekelni a mozdony, amikor az lerobban. 

Vagy nem érdekli, de az már feltűnik neki, hogy valamiért a vonat képtelen tartani a menetidőt. 

 

Ha már megvan a mozdony, akkor az lehetett volna egy kényszer arra, hogy akkor valami kocsi is legyen véve hozzá, akár az új szerelvények, vagy akár az IC+ folytatása, de rosszabb esetben valami használt de azért fecskénél jobb állomány felvásárlása. 

 

E helyett jött az összeveszés, és most egy újabb nagyfőnök újabb álmodozása. Aminek amúgy hosszabb távon szintén lehetne értelme is, csak ez a mostani helyzeten nem segít. 

Előzmény: Peraltada (347926)
Peraltada Creative Commons License 2024.04.22 -3 6 347926

(Sajnos) az utóbbi. Gordon Zsigmond jól beszél. Az utast rohadtul nem érdekli hogy mi viszi a szerelvényt, ő nem a mozdonyon utazik. Hiába vettek volna 115 Vectront, ha továbbra is a postabéhávét vagy a halbit cibálják. Viszont ha a mozdonyokhoz megveszik a Viaggio-szerelvényt is, az már eladható fejlesztésként a népnek.

Még mielőtt félreérti valaki: jó lett volna a 115 Vectron egymagában? Létfontosságú lett volna!

A Déli Körvasútra se azért épül két megállóhely, mert annyira utasforgalmi fejlesztést akarnának, hanem mert így tudják eladni a népnek az elsősorban teherforgalmi célokat szolgáló kapacitásnövelő beruházást.

Előzmény: NAR (347923)
attus germanicus Creative Commons License 2024.04.22 0 2 347925

Egyértelműen az utóbbi. 

Előzmény: NAR (347923)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.22 0 0 347924

Ma az a fontos, hogy különösebb (nagyobb)  társadalmi probléma nélkül el lehessen ketyegtetni a közösségi közlekedést.

Előzmény: NAR (347923)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!