Keresés

Részletes keresés

scsabi Creative Commons License 1,5 órája 0 1 485689

Az ERTMS pályamente engedélyezése központosított. A B-osztály tagállami hatáskör volt és maradt. (Bár mondjuk az út CCS TSI azért rálőcsölt még pár új feladatot a PÜ-kre, reméljük a MÁV ehhez fel tud nőni (ha már tagállami szinten már eddig elfelejtettünk egy B-osztályú rendszert bejelenteni).

Előzmény: Zugbegleiter (485687)
Fizolti Creative Commons License 1,5 órája 0 0 485688

 a bizber engedélyezés pedig nem tagállami szinten zajlik már egy ideje. 

 

Ez egész pontosan mit takar? 

 

A Prolan saját gyártmányú berendezései, vagy a MÁV/MÁV-HÉV ilyen-olyan egyedi és/vagy átmeneti berendezései pl. milyen szinten vannak engedélyezve? 

 

superconductor

 

Egy éves hír. Azóta változott a széljárás, a CRRC fog biztbert vinni. Erről állítólag személyesen tárgyalt Orbán Hszi-vel

 

Ennek a valóságtartalmát most nem tudom megállapítani. Nekem életszerűnek tűnik olyan verzió is, amiben a 2 (3) cég közösen hoz össze valamit, amiben vegyesen adják a technikai részt, meg a papírozási oldalt.  

 

Az eredeti kijelentés "a végén bizber, ETCS nélkül fogjuk visszakapni" egyik esetben sem életszerű, ahogy pl. Szerbiában sem ez történt. 

Előzmény: Zugbegleiter (485687)
Zugbegleiter Creative Commons License 2 órája -1 1 485687

Merthogy ugye kéne bizber, meg jelzők, akkor már látható, melyik vágány vonatfogadó, és melyik nem. Bizber viszont nincs, nagyon-nagyon nincs. Még a láthatáron se. Nem is lesz, mert az EU az életben nem fogja engedélyezni a kínait, a bizber engedélyezés pedig nem tagállami szinten zajlik már egy ideje. 

Előzmény: Zugbegleiter (485686)
Zugbegleiter Creative Commons License 2 órája 0 0 485686

Egy olyan állomáson, amely építés alatt van, nem lehet megállapítani, melyik vágány fő és melyik mellék. Csak a tervekből, azok meg titkosak. Így aztán a szőrszálhasogató tagtársaknak még a szakzsargon alapján sincs igazuk, persze valójában csak lejáratás volt a céljuk.

Előzmény: K. Oszkár (485670)
Magyar NaBA Creative Commons License 2 órája -1 1 485685

No, ebből nem lett jóformán semmi, pedig a főtitkár már távozott is. A tárgyalások olyan diszkrétek voltak, mint a liberó pelenka, onnan a kormányközleményeken kívül nem szivárgott ki semmi. Maradnak hát a közleményben leírt mondatok, amelyekről találgathatom, hogy mit is jelentenek.

 

-------------------------

"Megkezdjük az előkészítését egy olyan gyorsvasúti összeköttetésnek is, amely azt célozza, hogy a repülőtérről Budapest belvárosába gyorsan, kulturáltan lehessen megérkezni"

 

A kínaiakat tehát érdekli a ferihegyi vasút, de csak egy repülőtéri gyorsvasút (~HÉV) formájában. Hát ez nem túl biztató az Alföld népének. A kormánypárt vezetőit pedig könnyű rávenni arra, hogy ne a közjót leginkább megvalósító megoldást válasszák, ha azzal az ő háttér-szereplőik jól járnak. 

 

 

""Ezt régen* V0 névvel említettük. Ennek a Budapestet elkerülő vasúti gyűrű megépítésének előkészítése most megindul, egy közös kínai-magyar fejlesztés keretében." Szavai szerint erre azért van óriási szükség, mert Magyarországon jelentős kínai beruházások zajlanak, alapvetően az ország keleti felében, de az itt előállítandó termékeket döntő részben Európa nyugati felében fogják piacra bocsátani, ezért hatékonyabbá és fenntarthatóbbá kell tenni a szállítást." 

*Régen = még idén februárban is. 

Magyarán az MLSZKSZ által 10 éve kitalált változat és az OTRT-ben rögzített, majd az országos teherforgalmi koncepcióban is ajánlott változat (Szolnok - 145 - Lakitelek - 146 - Kecskemét elkerülő - 152 - 150 - Dunaújváros - 42 - 44 - Börgönd rendező - Székesfehérvár elkerülő - 5), amelyeket V0 néven emlegettek, az már a múlt. Nyilván volt velük baj, de már nem fogjuk megtudni, hogy a kínaiaknak miért nem felelt meg a magyarok által kitalált két V0. (Talán túl közel ment a Daimler kecskeméti létesítményéhez.) Lehet, hogy a kínaiak egy nem egy Kelebia/Lőkösháza/Záhony <-->Hegyeshalom/Rajka forgalomra kitalált V0-t szeretnének, hanem egy olyan vasútvonalat amely elsősorban az ő telephelyeik kiszolgálására alkalmas. Vagy egy olyan V0-t, ami a 150-esről egyből Bécs térségébe viszi a kínai konténereket.

A 150-es költségeinek és a földrajzi környezetnek az ismeretében... (itt kérem Duna-hidat kell építeni, meglévő vasútvonalakat keresztezni, az meg tényleg sokba van)... szóval készülhetünk egy 1000 mrd forintot meghaladó csekkecskére, amit majd ráhagyunk a következő nemzedékekre. 

Előzmény: Magyar NaBA (485357)
NoHABlaty Creative Commons License 2 órája -2 0 485684

jbaal kolléga titulálta annak korábban. Ha tévedett, akkor én is. Ha meg állatorvos (vagy ki tudja?), abból is jól el tudna éldegélni. Ő viszont a kétes hírnevet és a közszereplést választotta.

Előzmény: JPeto (485681)
NoHABlaty Creative Commons License 3 órája 0 0 485683

Semmi gond, a jövő hétre terveztem.

 

Előzmény: schlumberger (485679)
1047 005-2 Creative Commons License 3 órája 0 0 485682

"El tudom képzelni, hogy csinálnak egy céget arra, hogy legyen a kínai járműveknek EU megfelelősége."

 

 

Mivel az engedélyeztetés már nem tagállami hatáskör sok víznek kell lefolyni a Dunán.

 

 

Hogy is a állnak ezzel az RCHUN bérgépei?

 

 

 

"Esetleg valami alabi összeszerelő üzemet is felhúznak, ahol az utolsó csavarokat behajtják a csupa kínai alkatrészbe."

 

 

Max. a Stadler magyar üzeméből rendelnek forgóvázkereteket.

Előzmény: superconductor (485674)
JPeto Creative Commons License 3 órája 0 0 485681

Mellékszál, de már nem először olvasom itt az oldalon. Hadházy nem ügyvéd, hanem állatorvos.

Előzmény: NoHABlaty (485675)
1047 005-2 Creative Commons License 3 órája 0 2 485680

De itt a 10 millióból egy kezdte el becsmérelni az egyik társát,magabiztosan,ráadásul nem,hogy fogalmakat nem ismerve,de még a tényeket sem.

 

 

A 10 ezernek semmi köze hozzá.

Előzmény: K. Oszkár (485670)
schlumberger Creative Commons License 3 órája 0 0 485679

Ez most nem jött össze, hétfőn mehetsz dolgozni :-)

https://femina.hu/terasz/otoslotto-nyeroszamok-19-het-2024/

Előzmény: NoHABlaty (485675)
schlumberger Creative Commons License 3 órája 0 0 485678

:-)

Előzmény: NoHABlaty (485677)
NoHABlaty Creative Commons License 3 órája 0 0 485677

Naná.

Előzmény: schlumberger (485676)
schlumberger Creative Commons License 4 órája 0 1 485676

Vettél is lottót?

Előzmény: NoHABlaty (485675)
NoHABlaty Creative Commons License 4 órája -3 1 485675

Ha szegény lyukaszoknis Hadházy ügyvéd, s jó is abban, akkor érdemes lenne azzal is próbálkoznia. Mivel nem pl. egy fórum ketében, hanem a köz számára publikált, igenis hangulatkeltésre szánhatta. Tízből kilenc polgártársunk bármilyen maszlagot bekajál. Mint politikus, ezt bizton tudja is, akárcsak a többi politikus pajtikája (oldaltól függatlanül). Minden esetre én azt kívánom magamnak, hogy a jövő héten nyerjem meg a lottó ötöst és Orbán (aki önmagában egy zseni) és stábja mondjon le, ... és kíváncsian várom a hogyan továbbot.

superconductor Creative Commons License 5 órája 0 2 485674

El tudom képzelni, hogy csinálnak egy céget arra, hogy legyen a kínai járműveknek EU megfelelősége.

Lehet majd papírt gyártani.

Esetleg valami alabi összeszerelő üzemet is felhúznak, ahol az utolsó csavarokat behajtják a csupa kínai alkatrészbe.

Előzmény: rom templom (485669)
superconductor Creative Commons License 5 órája 0 0 485673

Egy éves hír. Azóta változott a széljárás, a CRRC fog biztbert vinni. Erről állítólag személyesen tárgyalt Orbán Hszi-vel. Nem most, amikor ő volt Kínában, még tavaly ősszel.

Persze ettől még lehet hogy az AŽD is ezt-azt, ami esetleg ne lenne a CRRC-nek.

Előzmény: Fizolti (485668)
Fizolti Creative Commons License 5 órája 0 0 485672

2 óra 40 perc alatt lehetséges lesz. Belföldön a távolsági vonatok egy órával rövidebb idő alatt tehetik majd meg az utat a magyar főváros és Kelebia között, illetve a budapesti elővárosi utasok is akár húszperces menetidő-csökkenéssel számolhatnak Kunszentmiklós–Tassig.

 

Meg ezek a számok sem stimmelnek. Az utolsó időszakban pár perccel három óra fölött volt a Ferencváros-Kelebia menetidő, ha ebből egy órát lehetne lehúzni, akkor Marad 40 perc a szerbiai szakaszra, amiből csak az Újvidék-Belgrád IC-vel 36 perc. És még ott lesz a Kelebia-Szabadka-Újvidék szakasz több mint 100 Km-en, meg az egyelőre megkerülhetetlen határellenőrzés. Nekem legalább 4 óra körüli idő tűnik most reálisnak, de az is csak akkor, ha a MÁV oldalon jóval több mint egy órával lesz rövidebb a menetidő.   

Előzmény: rom templom (485658)
Atis57 Creative Commons License 5 órája -3 0 485671

Szia!

 S akkor még ezek a fogalmak; --közúti nagyvasúti villamos jármű  (magy; villamos )

 

                                              -- s a gumikerekes vasuti jármű  (magy; trolibusz )

Előzmény: K. Oszkár (485670)
K. Oszkár Creative Commons License 5 órája -5 1 485670

10 millió magyar számára a "vonat" = sínen menő/álló jármű, "mellékvágány" = olyan vágány, ami valahogy félreesik.

Van pártízezer ember, akinek vizsgája van egy bizonyos belső utasításból, ami a "vonat" és a "mellékvágány" kifejezés alatt mást ért, mint a köznyelv.

Szerintem nem korrekt dolog, ha a pár tízezer élcelődik a többi 10 millión azért, mert azok a köznyelvi értelemben használják a "vonat" és a "mellékvágány" szót.

Előzmény: kozma555 (485650)
rom templom Creative Commons License 5 órája -1 5 485669

Most már a Talgo sem a barátunk...Jöhet a vasúti King Long. Ha Kínával is összevesznénk...akkor majd észak-koreai segítséggel  újulhat meg a magyar vasúti járműgyártás..

Előzmény: bzmot281 (485665)
Fizolti Creative Commons License 5 órája -1 0 485668

És akkor még arról nem beszéltünk, hogy a végén bizber, ETCS nélkül fogjuk visszakapni, 

 

https://www.azd.cz/en/press-releases/the-hungarian-railway-corridor-will-be-secured-by-the-modern-technologies-of-the-azd-company   

Előzmény: Zugbegleiter (485664)
Railwayman1 Creative Commons License 5 órája 0 0 485667

A Tibidabo nevű magántőkealap tulajdonában lévő ACEMIL Zrt. mostani vezérigazgatója a lélegeztetőgép és maszkbeszerzésen elhíresült, mostanra a tőzsdéről is törölt OTT-One Nyrt. egyik tulajdonosa volt.

Előzmény: r1232 (485666)
r1232 Creative Commons License 8 órája -1 2 485666

https://acemil.com/#top

 

 

Na ez is valamilyen pénzelnyelő cég lehet..

 

Előzmény: bzmot281 (485665)
bzmot281 Creative Commons License 8 órája -2 0 485665

https://infostart.hu/gazdasag/2024/05/11/kinai-kozremukodessel-eledne-ujra-a-magyar-vasuti-jarmugyartas

Vajon mit takar az a "mozdonybeszerzés"? Vectronok helyett Bison-ok lesznek? :D

Zugbegleiter Creative Commons License 9 órája -1 6 485664

Egyáltalán nem írt hülyeséget, le is írta, hogy önmagában nem probléma a használt anyag felhasználása a mellékvágányokban. A probléma az, hogy mi kerül ezen 800 milliárd Ft-ba, sík terepen, a pusztában, ahol még egy valamirevaló híd sincsen. Mindez teljes kizárás mellett, tehát az organizációs költség nulla. 6-7 évvel ezelőtt Magyarországon, nyilvánvalóan akkor is súlyos korrupciós felárral, ennek a felébe kerültek a hasonló vasúti beruházások. Infláció, forintgyengülés volt, de ez akkor is megmagyarázhatatlan. És akkor még arról nem beszéltünk, hogy a végén bizber, ETCS nélkül fogjuk visszakapni, ide a rozsdás bökőt, hogy még egyszer ki fogjuk fizetni, amíg az is működni fog.

Előzmény: rom templom (485658)
1047 005-2 Creative Commons License 11 órája 0 0 485663

"20 vágány"

 

Fedvény:20 km vágány

Előzmény: 1047 005-2 (485662)
1047 005-2 Creative Commons License 11 órája -1 4 485662

"A "független" Világgazdaság megírta, hogy minden rendben. A vonatok egy órával gyorsabbak lesznek, a beruházás költségtakarékos és időben elkészül.

Ámen"

 

 

Elfogadva,hogy csak 20 vágány lesz használt anyagból -erősen kétséges - építve,akkor azt a 20 km-t nem lehetett volna a Kőbánya-Kispest--Bp Nyugati szakaszba beépíteni,hogy legalább ne 40 km/h-val haladjanak a vonatok Kőbánya-teher jobb átmenőfővágányán?

 

Hogy ne legyen a szinte a teljes szakaszon max. 60 km/h az alkalmazható sebesség?

 

Hogy Kőbánya-Kispest 2 átmenőfővágányában ne legyenek 40 km/h-s lassújelek?

 

Hogy a gyógyszergyári átjáróban a balon ne 20 , jobbon 40 km/h legyen a max.?

Előzmény: rom templom (485658)
1047 005-2 Creative Commons License 12 órája 0 1 485661

"csupán meg kívántam jegyezni, hogy Hadházy bejegyzése baromság és pusztán hangulatkeltés volt a célja - mint sok egyéb, nem vasutas témájú megnyilvánulásában."

 

 

Alaptalanul és nem elfogulatlanul!

Előzmény: alkotasu (485641)
1047 005-2 Creative Commons License 12 órája 0 3 485660

"Nem szabad a barom politikusoknak - különösen - szakmai dolgokban hinni. Azok csak hülyítik az embereket a saját érdeküknek megfelelően."

 

 

Mégis sokan hisznek,lásd az esetedet!

 

 

 

"Hadházy egy vasúti analfabéta, nem tudja megkülönböztetni a kitérőt és a mellékvágányt. A fényképen az látszik, hogy az állomásépület nagyon messze van a fényképen szereplő vágánytól, tehát nagyon nem átmenő fővágánynak néz ki...."

 

 

Ez alapján bagoly mondja verébnek!

 

 

Előzmény: alkotasu (485637)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!