Ez így van:))))))) Miközben tudom, hogy a nők egy kicsit másképpen tekintenek istenáldotta kincsükre:DDDDDDD Ezzel a kinccsel ajándékoznak, nyugtatnak, vásárolnak ezt - azt, zsarolnak és persze szeretnek is, de ez a legkevesebbet nyomja a latban!!!!!!! Ma már persze ölhetnek is vele, gondolván a HIVre:(((((((((( Nos a férfi másképp vélekedik, nála a csizma effektus határozzza meg hozzáállást, főleg azét, aki még nem volt swinger-clubban:DDDDDDDDDDD
Angelotti politikai fogoly, szuabadsághős meg ilyenek.
Amúgy igen, Trubadúr dettó, bár én azon mindig vigyorgok, ugyanis ott a jellemző (magyar) szitu a következő: ott az öregecske, "tekintélyes alkatú", (valaha hős)tenor, aki már rég elvesztette a hangja fényét, nagyjából akkor, mikor túl korán vagy kényszerből, mert nem volt más, sorra énekelte a Wagner-szerepeket. És van valami fiatal vagy épp fénykorát élő, gyönyörű hangú, fess, jó kiállású Luna gróf, mint galád bariton. Ha én lennék Leonóra, érdekesen alakulnának a dolgok, valószínűleg kiiktatnám Azucenát, hogy ne tegye már tönkre az egészet a kicsit megkésve benyögött információjával. :D És boldogan élnék a gróffal... Manrico meg elmehetne valami zenés kocsmába fellépni. Ahol még elviselik a hangját. Gonosz vagyok, na. :D
Tosca-ügyileg: Ölni márpedig lehet, és kell is. Egy igazán jó Scarpiától úgy kinyílik az ember zsebében a bicska, mint annak rendje. *némi vallásos leborulás Tito Gobbi előtt* Bár például Sherrill Milnes Scarpiája olyan, hogy valószínűleg hagynám a fenébe Cavaradossit, még akkor is, ha éppen Domingo...
A helyzetre legalább ilyen jó példa még a Trubadúr, de ennél is jobb a "Fehér László lovat lopott..." kezdetű magyar népballada. Utóbbi azért, mert abban az alku egyik fele meg is valósul, az operai példákban pedig nem.
originalqszi, nagyon jó, hogy előhoztad, én most találkozom ezzel a topiccal és Tosca nevével először. Rá is kerestem a neten, de lusta voltam, így az első használható linknél megálltam. A Pesti Műsor anyagára bukkantam; semmi copyright megjelölés nem volt még a környékén sem. Szóval erről volna szó:
Történik: Rómában, 1800-ban. Angelotti megszökött az Angyalvár börtönébôl. A Szent András templomban keres menedéket, ahol Cavaradossi, a festô dolgozik, aki elrejti házában a szökevényt. Scarpia rendôrfônök Tosca, Cavaradossi szerelmese segítségével akar Angelotti nyomába jutni. Scarpia megkínoztatja Cavaradossit, hogy megtudja tôle Angelotti rejtekhelyét. Tosca meg akarja menteni Cavaradossit, akinek életéért cserébe Scarpia a nô szerelmét követeli...
Ebből pont a lényeg nem derül ki, de ha jól értem, Tosca nő, Cavaradossi meg férfi. De miért kell Angelottit mindenképpen rejtegetni? Nem baj, erre fényt deríthetnék, ha megnézném a művet. A PM azt is írja, hogy augusztusban műsoron lesz, csak azt felejtették el megemlíteni, hogy melyik évben.
A helyzetre legalább ilyen jó példa még a Trubadúr, de ennél is jobb a "Fehér László lovat lopott..." kezdetű magyar népballada. Utóbbi azért, mert abban az alku egyik fele meg is valósul, az operai példákban pedig nem.
originalqszi, nagyon jó, hogy előhoztad, én most találkozom ezzel a topiccal és Tosca nevével először. Rá is kerestem a neten, de lusta voltam, így az első használható linknél megálltam. A Pesti Műsor anyagára bukkantam; semmi copyright megjelölés nem volt még a környékén sem. Szóval erről volna szó:
Történik: Rómában, 1800-ban. Angelotti megszökött az Angyalvár börtönébôl. A Szent András templomban keres menedéket, ahol Cavaradossi, a festô dolgozik, aki elrejti házában a szökevényt. Scarpia rendôrfônök Tosca, Cavaradossi szerelmese segítségével akar Angelotti nyomába jutni. Scarpia megkínoztatja Cavaradossit, hogy megtudja tôle Angelotti rejtekhelyét. Tosca meg akarja menteni Cavaradossit, akinek életéért cserébe Scarpia a nô szerelmét követeli...
Ebből pont a lényeg nem derül ki, de ha jól értem, Tosca nő, Cavaradossi meg férfi. De miért kell Angelottit mindenképpen rejtegetni? Nem baj, erre fényt deríthetnék, ha megnézném a művet. A PM azt is írja, hogy augusztusban műsoron lesz, csak azt felejtették el megemlíteni, hogy melyik évben.
Bettis kedves, ezt már számosan kifejtették, amig el nem csesződött a Tasztal, persze ahány hozzászólás, annyi vélemény:)))) Az enyém továbbra is az, hogy megcsalás, ha valaki a csládját hagyja el:((( a többi nem!
Szerintem az sem teljesen egyértelmű, hogy kinek mi számít megcsalásnak. Először ezt sem
ártana tisztázni.
Teljesen igazad van.
Enszerintem nincs is egy egyertelmu definicio. Soha nem felejtem el egy beszelgetesemet egy volt kolegammal. Az illeto (ferfi) kozismert nocsabasz volt, feleseggel es tobb gyerekkel. A kozos munkahelyunkon csak azt nem fektette le aki mar halott volt (korhaz). Egyszer, minden joindulattal, megkerdeztem tole:"Ha ennyire nem megy a csaladi elet, miert nem valsz el?"
Mire az illeto, a legoszintebb felhaborodassal:"Meg vagy te bolondulva, en imadom a felesegemet."
Es az ezt koveto beszelgetes tisztan sugallotta, hogy az illeto igazat mondott, tenyleg szerette a feleseget, tenyleg igy gondolta, es tenyleg teljesen el tudta kuloniteni a szexualis megcsalast egy erzelmi megcsalastol.
De ugyanakkor ketlem, hogy ez sokaknal tenyleg ugyanigy ervenyes.
Pont a hétvégén láttam a Toscát. Szerintem ha a megcsalás azért történik, hogy megvédd a párod (Tosca esetében a haláltól), akkor az nem megcsalás. Persze ne keverjünk bele olyan perveziókat, ha a megcsaló élvezi, vagy állandósítja az állapotot.
SZVSZ válasszuk ketté a problémát. Első esetnek azt venném, hogy a dolog egyszeri bír lenni, vagyis: akivel megteszi az ember, annak a valakinek a továbbiakban nincs hatalma a párod, sem feletted. (Remélem elég érthető). Ebben az esetben csatlakozom az előttem szólóhoz.
A másikban, meg soha nem tenném semmilyen körülmények között, és ha fordított esetben történne, abban a pillanatban felrugnám a kapcsolatom a párommal.
Itt van az 1 millió dolláros kérdés. Én erre nem tudok válaszolni.Az biztos, hogy a családomért nagyon sokmindenre képes vagyok, akár végletekig is elmegyek, de addig, amíg ilyen szituáció nem adódik, erre a kérdésre igazából senki sem tud válaszolni.
Meghalt a régi topic:((((( A témát tudjátok: Tehát valakit nem szándékkal megcsalni, hanem maga által vállalt kényszerből, a szerelme érdekében...lásd Tosca... de azért ne ölj!!!:DDDDDDDD