Taxisok és utasok: beszélgetőtopic cégekről, dolgozókról és kollégákról, vezetőkről és (meg)vezetettekről, egymásról és másról - konkrétan bármiről, de politikamentesen.
Zsigulival nem lehet taxizni, sem az országos, sem a budapesti jogszabályi követelményeknek nem felel meg. tudom, vannak ilyen retrójárművek, pontosan én sem értem, hogy létezhetnek. talán közforgalomban nem vesznek részt, ha rajtuk van a szabadjelző, vagy ilyesmi. De velük van a legkisebb és legkevesebb baj ezen a téren.
A rendőr nem foglalkozik a kocsiban lévő taxaméterrel, jogszabály sem tiltja, hogy legyen a kocsidban ilyesmi. Csak ne használd svarctaxizásra (igaz, az illegálok már rég nem taxiórát használnak, hanem applikációt).
Még egy olyan kérdés jutott eszembe (persze az elküldöm gomb lebökése után), hogy taxamétert a szabadjelzőtől függetlenül szabad autóba betenni, látható helyre, vagy az sem annyira szabályos? Úgy értem megyek az autóval mondjuk valahol (szabadjelző nincs fent), megállít a rendőr igazoltatni csak úgy, meglátja a taxiórát a kocsiban, ekkor jogában állna engem ezért megbüntetni, vagy mint belső látványelem ez még megtűrt kategória?
Igen, arról olvastam hogy rendes, engedéllyel bíró taxira csak az xy cégek jelzőit lehet feltenni.
Egyébként ezek szerint az a pár taxis zsiguli ami van az országban, vagy mind céges, vagy a tulaj csak ezért váltott ki rá engedélyt (esetleg amúgy is taxis)?
Sajnos taxiszabadjelzőt a hatályos jogszabályok alapján civil autóra nemnem lehet tenni, Budapesten a hivatalos sárga taxira is csak a BKK által engedélyezett freelancerest vagy a minősített fuvarközvetítők levédetett csillárjait. (Most pontosan nem tudom beidézni a rendelkezést, de ha fontos, egyszer megkeresem.)
Sikerült időközben szereznem egy ilyen szabadjelzőt, fortepan-es képek alapján ez a formavilág létezett még a 80-as években is, szóval talán nem üti a RASE órával egymást.
Pl. ezen a képen (nagy kép, mobilnettel ne nézzetek rá) a bal alsó sarokban a piros Zsigulin is hasonló van (más a színe igazából), és ez '84-es kép pl.
Viszont egy olyan kérdésem lenne, hogy véletlenül tudja valaki, mik az ide vonatkozó jogszabályok, azaz hobbi autón nem személyszállítás céljából lehet-e feltenni ilyet? Az odáig rendben van, hogy hivatalos taxizásra ilyen meg olyan szabályozások vannak, de hogy hobbiból lehet-e feltenni, arról nem találtam semmi információt a net jogtárban sem. Viszont az országban van pár taxis zsiguli (meg igazából rendőr is, felirattal az oldalán pl.), és nem rémlik, hogy bármelyik céges lenne és/vagy lezsákolnák mindig a szabadjelzőt, amikor forgalomban vannak (vagy kéne erre még így is engedélyt fizetni?).
Igen, ez az ős-Rase főtaxis szabadjelzővel nem passzol, sokkal inkább egy akkori mezítlábassal, mondjuk egy peremre csavarozhatóssal, vagy akár egy műanyag flakonból készülttel, akkoriban még nem voltak BKK-megkötések, boldog idők. Vagy akkoriban elég jellegzetes szabadjelzője volt az azóta már nem létező Buda Taxinak és a Rádió Taxinak is, ezekkel is autentikus összhangban lenne a taxiórád és az autó is.
Köszönöm a válaszokat, nem hittem volna hogy akár csak egy is jön (elnézve mikor volt utoljára itt aktivitás).
Hogy ne ködösítsem a témát, azért kérdeztem rá, mert az ezerkettes Ladámat szeretném egyszer idővel kicsit "különlegesebbé" tenni, de azt se akarom, hogy teljesen fals kinézetet adjak neki.
Szóval ha jól sejtem, egy RASE TO-200-as órával (ilyet sikerült megkaparintanom) pl. nem kéne főtaxis vonalon elindulni, mert az inkább az ARGO-val volt.
Ilyen órával inkább valami maszek taxit kéne akkor alkotnom valami "random régi (80-as évek vége, 90-es eleje)" szabadjelzővel (ha ez az óra maradna), vagy volt akkora összevisszaság a rendszerváltás után, hogy nem lenne akkora bűn egy céges vonalon (volán, főtaxi) elindulni?
Elnézést hogy ilyen hülye kérdésekkel jövök, de sajnos semmilyen egyéb taxikkal foglalkozó (aktív) közeget nem találtam, és ha jól sejtem az itteni közösség egy fokkal pontosabban tudja/emlékszik ezekre a részletekre, mint ha a veterán autós topikban érdeklődnék, esetleg random régi autós FB csoportokban (még arról se találtam a neten semmit, egyáltalán milyen óra típusok voltak, mit melyik évtizedben miben használtak, és ezen a fortepan-es képek sem segítenek sokat, azokból is max a szabadjelzőkre tudok következtetni - lehet a legpontosabb egyéb forrás a Dögkeselyű újranézése lenne).
(Mármint a 70-es 80-as években a Főtaxi és a Volán, a 80-as 3vek legvégén jöttek a digitális-elektronikus taxiórák, a Rase és az Ecometer stb, de ezek csak a maszek taxikba, amelyek ugye nem feltétlen Ladák voltak.)
Azért írok, hátha véletlen nézegeti még a topikot, és esetleg tudja is a választ.
Valakinek véletlenül nincsen emlék képe, réges-régen az ezerkettes Zsigulikban (Budapesten mondjuk) milyen taxamétereket használtak a 70-80-as években? Csak a régebbi fajta Kienzle-t, vagy esetben a vége fele már RASE-t is, mint ezt?
Üdvözletem!Taxizni szeretnék 2.állásban.Az lenne a kérdésem a tisztelt sofőr urakhoz, hogy egy átlagos hónapot nézve napi 10-12 óra taxizással kb hány nap alatt lehet 0-ra kihozni a költségeket?Vagyis hány napot kell dolgozni ahhoz, hogy már-már bevételt könyvelhessünk el?Saját vagy bértaxi esetén.Válaszokat előre is köszönöm.(a kitűzött célom 100 ezer ft nettó jövedelem(nyereség) egyelőre.)
Mint mondtam, jelenleg nincs taxisok számára más, NAV által is engedélyezett pénztárgép.
Egyetértünk abban, hogy ha már kötelezővé tették az ilyesmi használatát (teljesen feleslegesen, hiszen a többségükben katás vagy átalányadózó taxisok egy fillérrel sem fognak több adót fizetni attól, hogy püfölik ezt a szart), jobb lenne, ha a speciális igényeknek megfelelő, kompakt, rögzíthető, egyszerűsített, tartósan saját akkumulátorral működtethető eszközre dobnánk ki soha meg nem térülő majd kétszázezret, és azt a hatóságok is elfogadnák.
Erre egyelőre nincs törekvés. Talán ha majd a nemzet gázszerelője vesz egy onlájnpénztárgép-gyárat is.
Valamelyik nap írtam a Samsung pénztárgépek forgalmazójának, hogy van-e tervben valami olyan pénztárgép fejlesztése, ami nekünk megfelelne, de válaszra se méltattak... (Boltos barátom szerint a Samsung pénztárgépek a legjobbak, az összes többi a nyomába se ér. Volt az ismerősi körében Micra is, nem ez a Nano, hanem más típus, de negatív véleménye volt a tulajnak, és Samsungra cserélt ő is.)
Valahogy azt kéne elérni, hogy ne 2 trágya gép közül lehessen csak választani...
A rasés srác nem hazudott (monhattad volna szebben is, kislovag): egyelőre csak ez a két készülék felel meg a taxira előrt pénztárgép-követelményeknek, főleg a gps-es helymeghatározás miatt (nem véletlenül: a magyar Cachcube-nak a gyártója Fidesz-közeli, a kínai Fiscatnek az importőre). A Micra Nano egyelőre nem használható taxiban.
Egyébként a két kivételezett zongora valóban nem alkalmas taxiban használatra: ormótlan, esetlen, nemigen lehet hová tenni fixen, ezért balesetveszélyes is, valóban állandó töltésre szorul, gyakran elromlik, a billentyűzet nem világít és nem is zárható (utas gyakran rátenyerel nálam, mert csak a két első ülés között, a kézifék mellett tudom elhelyezni, nem egyszer ütöttek már be összegeket véletlenül). Ugyanakkor olyan "nélkülözhetetlen" menüpontjai vannak mintkettőnek, mint göngyölegvisszaváltás, és még néhány, amelyet nem is értek, így meg sem tudtam jegyezni. Nem taxizáshoz, kocsiba, hanem kisboltozáshoz, piacozáshoz fejlesztették ki ezeket, tehát üzletekbe, ahol néha elmegy az áram, de hálózatfüggetlen működésre tartósan nem képesek (a Cashcube-om pl. max. tíz percet és/vagy két nyugtát bír ki delej nélkül).
Kérdésem az lenne, hogy használ-e valaki Micra Nano pénztárgépet? Tapasztalatokra lennék kíváncsi, meddig bírja az aksija, mennyire megbízható, stb... Jelenleg a bérelt autón egy Fiscat gépet használok, ez borzasztó szar... Ha 1 napra véletlen kint hagyom a kocsiban, másnapra már lemerül... Egyik barátom CashCube-ot használ, az állítólag még szarabb! Azt folyamatosan kell tölteni a kocsiban, különben néhány óra múlva megadja magát... Egyik szarabb, mint a másik. Pár héten belül saját autóba ülök, és nem szeretnék egy használhatatlan szarra pénzt kidobni! A Rase-nél a srác azt mondta, hogy jelenleg 2 pénztárgép van forgalomban, de "már le van osztva a piac", ezért ne is gondolkozzak azon, hogy más, jobb gép is lesz valamikor... Utánanéztem a neten, és szerintem hazudott! Legalább 3 féle gépet találtam. Ez a Micra volt a legszimpatikusabb, mert világít a billentyűzete, (éjszakai munkánál ez nem hátrány!) a mérete is elég kicsi, cseppálló, szóval a marketingszöveg meggyőzőnek tűnik... Viszont gyakorlati tapasztalatokat is meghallgatnék!
Iden decemberben hazakoltozok kulfoldrol, es el szeretnek kezdeni taxizni. Vannak ismeroseim a 6x6 es fotaxinal is. Azt mondjak, ha dolgoznak rendesen, nagyon jol lehet keresni, meg a nagy kiadasok ellenere is. En mindenkeppen sajat autoval fogok taxizni. Tudtok ebben segiteni, hogy milyen felteteleknek kell megfelelnie a gepjarmunek? 2013-2014es ford focust neztem ki, kb 70.000 km-el. KATA-s egyeni vallalkozasban szeretnem csinalni. Le tudjatok irni hogy mi a menete az elejetol, lepesrol lepesre? Gondolok itt arra hogy eloszor pl ki kell valtani a vallalkozoit, aztan taxis vizsga, helyismereti vizsga, auto lefoliazasa, berendezese. Es hogy mi mennyibe kerul kb? En ugy szamoltam hogy nagyjabol 3.5-3.7 millio ft eleg lesz ra. Melyik taxis tarsasagokat ajanljatok, ahol van cim rendesen, es kezdoket is felvesznek? Azt tudom hogy a fotaxi es a city taxi kezdesnek eselytelen, mert oda kell taxis mult. 6x6 hoz szeretnek menni, mert az is viszonylag nagy tarsasag. A tobbi tarsasagrol esetleg velemeny, vagy akar ezekrol a tarsasagokrol is?