Ford Focusban szerintem nem volt sosem szívódiesel. A 90-lovas TDDi sima TD, a 100 meg a 115-lovas TDCi pedig common-rail, változó geometriájú feltöltővel. Legalábbis a 2003-as katalógus szerint.
Common Rail - közös nyomócső Közös nyomócső az üzemanyagnyomás egyenletességét hivatott biztosítani. A befecskendező szelep 1350 bar nyomáson juttatja be az üzemanyagot a hengerbe. A jelölések márkánként különbözőek lehetnek.
CDI Mercedes-Benz CRDi Hyundai D4-D Toyota dci Renault DTI Opel DI-D Mitsubishi DIDT Mazda HDI PSA konszern JTD FIAT konszern TDCi Ford
PD-TDI (Pumpe Düse - Turbo Disel Intercooler): Adagolófúvókás, turbófeltöltővel és töltőlevegő visszahűtővel ellátott dízelmotor. A Common-Rail befecskendező rendszerekhez képest ennek a rendszernek nincsenek üzemanyag-gyűjtőcsövei, ugyanis az adagoló (németül: Pumpe) és a porlasztó (németül: Düse) egy egységet képez (Pumpe-Düse: PD). Innen származik a PD-TDI elnevezés is. Ennek előnye, hogy a Common-Rail rendszer 1350 bar befecskendező nyomásához képest a PD-TDI 2050 bar befecskendezési nyomásra képes. DI :
Direct Injection, a közvetlen befecskendezésű dízelek szinte állandó betűkombinációja. ...
TDI: Turbo Diesel Direct Injection, azaz közvetlen befecskendezéses turbódízel.
Hello. Megszeretném tudni, hogy 2002-2004 között milyen dízel motorokkal gyártották a Focusokat. A használt autón Di , TDI, TDci jelolések vannak 90 -116 le között, és nem világos nekem, hogy pl. a Di az turbós-e?
A kartergáz vezetékről meg a katalizátorról jut eszembe: most építettem be a kartergáz lecsapató/szűrő, "bödön" saját verzióját a saját 1.6-os fókuszba, ill, egy eskort 1.4-be. A katalizátor kimélésének és általában a teljes szívóoldal trutymó mentesítésének, a gyári értékek visszaállítására a legegyszerűbb eljárásnak tűnik. Valamint itt hívnám fel a figyelmet a bizonytalan forrasztások, tömítetlen felületek okozta felesleges hibakeresések gyakoriságára. Pl escort nem indult= biztosíték tábla teljes átforrasztása kellett. Szívósor tömítés hiányos volt= csere után az alapjárat stabilabb lett, vezérműszíj csere után teljesen.
Kösszi a tippet kiderült végül, hogy kompletten a ventillátor motorja van leégve... Úgyhogy csere az egész... A motorfelbőgés pedig egy meghibásodott kartel gáz vezeték miatt volt... Mivel ezek a problémákat már 3 hónapja magával cipeli a fóka, csak remélem, hogy a katalizátor nem ment tropára miatta..... :S
Ha csak világít a check engine, és nem villog, akkor járni lehet vele, de mindenképpen meg kellene nézetni valahol, ahol tudnak DTC-t olvasni. A km-számláló nullázós megoldás nem ír ki minden kódot. Nekem anno a katalizátor hibája miatt volt ilyen problémám, az kb. ilyen 100-110 ezer km. környékén adta meg magát. A ventillátor viszont valószínűleg tényleg termosztát miatt lehet rossz. Nekem is volt már ilyen: amíg autópályán mentem, addig a menetszél hűtötte. Ha lelassítottam, akkor egyből kúszott fel a motor hőmérséklete. :(
Kedves Fórumozók!
Friss fóka tulajdonos vagyok, 2002-es Focus I. a gépmadár, 1.4-es benzines, 100.000 km van benne. Ez az első autóm, sajnos nem igazán értek hozzá. A segítségeteket szeretném kérni, mivel tegnap kigyulladt a check engine sárga lámpám, és nem alszik el… művelődtem interneten, így a megtett kilométer nullázó gomb lenyomása, valamint gyújtás ráadása után átnéztem a test által kiadott értékeket. A DTC kódnál DTC None villog, ami talán optimizmusra adhat okot. Chech engine fény mellett szabad közlekedni az autóval, vagy első út a szervízbe kell hogy vezessen?
A háttértörténethez hozzátartozik, hogy múlt héten cseréltettem benne vezérműszíjat csapággyal, ékszíjat csapággyal, vízpumpát, valamint sebességváltó olajt is lecserélték. November elején esett át olajcserén az autó. A szíjcserék után az motorolajszint esett, de talán ez a talán a vezérműszíjcsere miatt történhetett, azt utántöltöttem.
Emellett a vásárlás óta, kb. 3 hónapja hurcol az autó magával két problémát. Az egyik, hogy a hűtőventillátor szerintem nem működik. A szerelő aki a szíjakat cserélte azt mondja, hogy működik, szerintem nem jár egyáltalán. Dugóban állva félórát, órát elkezd felforrni a hűtővíz, van hogy már füstöl is… Elképzelhető hogy valamiféle termosztát nem ad jelet a ventilátor beindítására? Vagy esetleg csak egy biztosítékot kellene kicserélni? Avagy ne álmodozzak és ez tuti hűtőventillátor csere lehet? A másik probléma amit a szerelő nem tudott megoldani a következő: Ha piros lámpánál például 3. sebességi fokozatból kiveszem üresbe a sebváltót, akkor a motor szabályosan felbőg, a fordulatszám pár másodpercig két ezres fordulatra majd szép lassan rááll az alapjárati fordulatszámra, olyan 1000esre. Ez normális? Vagy mi lehet szerintetek a problémája?
A hűtőventillátor és ez a motorfelbőgés problémáját jelezheti a check engine lámpa kigyulladása? Csak mert ezek a problémák eddig is fentálltak, és mégse jelezte egyszer se a lámpa…
Esetleg van valami tippetek, hogy mit tegyek? Szakszervizbe félek elvinni, mert ott biztos, hogy alapból hűtőventit cserélnének anélkül h megbizonyosodnának arról h tényleg ott van-e a probléma, meg mást is, és csak a horribilis számlát fizethetném… Esetleg valami korrekt árakkal dolgozó Focus szerelőt tudnátok ajánlani Budapesten vagy Százhalombatta környékén?
Nagyon szépen köszönöm mindenkinek a segítségét!
Kedves Focus-osok! Szeretnénk találni Budapesten egy megbízható, nem lehúzós szerelőt, akire rá lehet bízni laikusként is életünk első autóját, ami egy Focus I (2002, 35e km-rel, korához képest fiatalos :). Egyelőre egy teljes átnézésre, téli felkészítésre szeretnénk beutalni (mikor megvettük, látta a Ford Petrányi, de ennél részletesebb átnézés megnyugtatna a tél előtt). Mennyi idő alatt szokott ez meglenni és mennyit szoktak kérni érte?
Nem kell melegíteni. KÍméletesen terhelve, normál üzemben autózni vele. A hirtelen, extrém gázadásokat, pörgetéseket kell kerülni az üzemi hőmérsékletig.
Ez a melegítés régi dolog. Nekem csak dízel autóim voltak, (passat, Astra 2000, jelenleg Focus Tdci) és alapjárati melegítést sosem alkalmaztam, hanem indítás után max fél perc után indultam a leghidegebb időben is. Ez annyi, míg lefujod belülről az ablakot levegővel.
2005.10-es 1.8TDCI fóka kombim van 160ezret futott.
Hideg időben hogyan kell a motor úgy melegedni, hogy az neki a legjobb legyen?
Gondolok itt arra, hogy
beindítom és szépen hagyom ketyegni magában - ezt már többször is halottam
vagy beindítom és közepes fordulatszám tartományban nem nagy sebesség melett egyenletesen megyek vele - erre találtam egyetlen egy darab cikket a google-ban?
Nem én orvosoltam, mivel nem akartam eltörni. Szervízben cseréltettem ki. Azt a fekete hosszú műanyag bizbazt kell elfordítani valamelyik irányba, és kint az izzó. Remélem segítettem. :)
Üdv! Tudna valaki Focus helyzetjelző cserével kapcsolatban segíteni? Hogy lehet kivenni az izzót? Ja, és milyen izzó való oda? Biztos valami egyszerű a megoldás, de nem jövök rá. Köszi!
A szakirodalom tényleg ijesztő. Elsőre én is az alapján csináltam, meg is volt az 1 óra. :) Azért cseréltem párban, mert azért többnyire :) egyszerre világítanak, tehát az élettartamuk is hasonló lehet. Valszeg nemsokára kiégett volna a másik is, így most azt eltettem tartalékosnak, ha valamelyik kiég, akkor azzal tudok még járni addig, amíg veszek egy új párat. Ahhoz meg túl sokat megyek minden nap, hogy nagyon egy fényszóróval akarjak járni.
a kézikönyvet megnéztem, de az nagyon szűkszavú, az alapján nem lehet elindulni, csak annyit ír, hogy csavar ki, majd az egész lámpatestet ki kell venni.
Nekem ráncfelvarrott Focus II-m van, pont múlt héten cseréltem izzót (nem először). A lámpatestet ki kellett szerelni, de még így is 5 percen belül volt a két izzó cseréje (párban cseréltem). Ki kell csavarozni a lámpát tartó egy darab torx csavart (a méretére nem emlékszem), benyúlni fentről a lámpatest mellett, ott van egy műanyag fül, azt fentről lefelé kipattintani, ekkor a lámpatestet előre ki lehet csúsztatni. Kb. 10 centit előre csúsztatod, akkor már befér a kezed. Le kell venni a gumi vízzáró takarót, lecsúsztatni a csatlakozót az izzóról, izzócsere, csati vissza, próba, gumi takaró vissza - ezt szoktam kifelejteni ;) - lámpatest visszatol a helyére, amíg a fül be nem kattan, csavar vissza és kész. Elég egyszerű dolog (másodszorra). És könnyebben megoldható, mint pl. a Focus I-en volt, ahol be kellett nyúlni a lámpatest mögé. Nem tudom, hogy sima Focus II-n is így megy-e az izzócsere, de gondolom hasonló. Illetve azt sem tudom, hogy neked melyik van. Egyébként a kézikönyvben is benne van.
Focus II-n kiégett a a bal első tompított izzóm. Szoktatok sk. cserélni, vagy szervízbe szoktátok vinni? Netes ismeretszerzés alapján 30-60 perc a csere ideje, és célszerű az aksi védőburkolatot leszedni. A lámpatestet ki kell venni, vagy maradhat a helyén? Szívesen vennék konkért tapasztalatokat.