Nos, igen. Az átlagtól voltak is és lesznek is eltérések. De az olvasott véleményeknek a többsége ennyit írt fogyasztásnak. Volt persze aki a magas fogysztásra panaszkodott, mert mást hallott és meglepődött, hogy neki mégis több és nem tudta lentebb tornászni sehogy. Erre én sem tudom az okos választ, nem értek a motorok mibenlétéhez. Lehet, ha veszek egy 1.6.-ost, nekem is 8 l. felett lesz a fogyasztás, de fő az önbizalom alapon, remélem nem így fog mégsem alakulni.
Én elhiszem, mert egyszer én is mentem este, országúton 90-100 között, nagyon finoman (az okát nem árulom el :) ) jó 100 km-t és a fedelzeti 5,7-et mutatott az út végén.
Még valamit: A Ghiában van az ülésben állítható deréktámasz, amit alatta azt hiszem rendelni sem lehet külön. Apróságnak tünik, de hosszabb utakon nem az.
Tudom, hogy kicsit hihetetlen, de nyári kirándulgatásaink alkalmával, igaz nyugdíjas tempóval 80-90 között az 1,6-os Ghia (2000-es évj.) képes volt elmenni 6 lityi alatt. Persze, ha megy az ember rendesen, annak ára van, viszont legalább megvan a lehetősége, hogy menjen.
Nekem 1.6-os sedan van. Most télen 7,8-on áll a komputer szerint és ebben benne van a mostani havazásban való araszolás is. Kicsit meg is lepődtem, mert nem nagyon láttam még ilyen magas értéket. Nyáron simán 7 liter és gyakran alatta is van. Hozzátartozik, hogy keveset dugózom és nem hajtom, de nem is tötymörgök. Most nyáron 4 emberrel, Horvátországba oda-vissza 7.4-es fogyi jött ki. Szerintem nyugodtan vállald be az 1.6-os motort. Én pozitívan csalódtam benne. Emlékszem, amikor vettem, kb 8-10 l-es fogyira számítottam. Én teljesen elégedett vagyok vele. Persze a kombi lehet, hogy kicsit többet fog enni, de az is lehet, hogy nem, hisz családdal a hátad mögött még kíméletesebben is fogsz menni.
hogy az 1.4.-es átlag 6-6.5 l.-t, az 1.6.-os pedig 7- 7.5 l.-t fogyaszt, persze lehetnek időnkénti eltérések felfelé a klíma, város miatt.
Nekem az 1.6-os kombi három év alatt kétszer produkált 8l alatti fogyasztást: ebből az egyik akkor volt, amikor az M7-est felújították, és a régi 7-esen hosszú tömött sorokban mentek az emberek 60-90 közötti tempóval, előzés nélkül. Nyáron, klímával átlagban 9-10l volt a fogyasztása. Egyszer volt nálam egy hétig egy 1.4-es, az városban klímával többet evett, mint az 1.6.
Nekem 1,6-os ghia van (2002. facelift utáni). Erősen javallott az 1,6-os motor, pláne kombi, pláne család, megpakolás. Nekem vegyesben 7,5 a nagyon átlag, ami szerintem teljesen baráti. Ha azt veszed, kb 0,5-0,7 literrel fogyaszt többet százon, mint az 1,4-es, viszont jó 25 lóval több van benne. Hidd el, sokat számít. Nem is kell ahhoz sportosan vezetned, elég csak egy nyári délután, mikor megpakolva mész az úton. Az 1,4-ben olyankor már kikapcsolod a klímát előzés előtt, vagy dobon felfelé.
Felszereltségi szintek ambiente->comfort->fresh->trend->ghia De persze lehetett plusz extrákat is belepakolni (pl. manuális vs. digit klíma, stb.)
Üdv nektek! Új Focus többször 10ből 5x kidobja a lükvercet. Ma kicserélték gariba a sebváltó bovdent meg mindent. Nem lett jobb semmivel. Azt mondta a szerelő hogy még tud állítani rajta (nyújtani ill szűkíteni) de ha ez sem gyógyít akkor valmi szimering gyűrű gond lesz. Nektek mi a véleményetek erről? Köszi aki tud valami okosságot ezzel kapcsolatban.
Köszi szépen a választ. Most már átláthatóbb a felszereltségi szint.
Nekem a kombi, család napi szintű fuvarozására kell majd. Két gyerek, bölcsibe, oviba és munka. Átlag napi 100 km. Plusz amivel a gyerkőcök járnak, ha kell tesó babakocsi, utazóágy, járóka, csomagok.
A népítéletet olvasgatom, ott átlagban az szűrhető le, hogy az 1.4.-es átlag 6-6.5 l.-t, az 1.6.-os pedig 7- 7.5 l.-t fogyaszt, persze lehetnek időnkénti eltérések felfelé a klíma, város miatt.
Még utánanézek a biztosító, súlyadó különbözetnek és ha jelentős lesz a végeredmény nem lesz kérdés a döntés.
Az Ambiente a legfapadosabb felszereltség. A Comfortba már alap dolgokat beletettek (pl. klíma, ABS, hasonlók). A Trend a sportos felszereltség, sport ülésekkel, feszesebb futóművel és eltérő műszerfal háttérrel és középkonzol (meg ajtóbetét) színnel. A Ghia a csúcsfelszereltség, ebben már tényleg sok minden benne van szériában. Ghiába viszont (mivel ez a csúcs) nem raktak 1.4-es motort (és TDDI dízelt sem), valamint 3 ajtós sem volt belőle. Fogyasztásban valamivel tényleg jobb lehet az 1.4-es, bár nem tudom, hogy a kombit mennyire raknád meg, bírná-e rendesen.
Nekem is lenne pár bagatelnek tűnő, nekem mégis fontos kérdésem hozzátok Focus szakik.
Közel jövőben kocsit szeretnék váltani és a 2003 körüli 1.6 Focus kombira esett a választás, a sok pozitív vélemény miatt. Bár még gondolkodom a kedvezőbb fogyasztás miatt az 1.4.es ben. De ez is relatívnak tűnik az 1 l. különbséggel.
Első kérdésem lenne a felszereltségi szint. Mi a különbség az ambiente, terend, comfort és ghia között? Sok helyen olvastam, hogy ha lehet válasszak ghia szintet.
Nézegettem a használtautó.hu.-t de abból nem volt egyértelmű. 1.6.-osban is van ghia? Mert én nem találtam a fenti oldalon eladó 1.6-os kombit. Lehet, hogy ritka?
Nem nyálaztam végig a topikot, lehet korábban már felmerült a válasz, hol talánám meg?
Korábbi kérdésem 1.4. vagy 1.6 kombi? A fogyasztás lenne a fő szempontom.
Tudom, hogy karácsony van meg ilyenek, de bízom benne, hogy válaszoltok.
Jóvanna, má kilestem. 15-é aggyák, amit más 22-ér. De lehet, hogy nem cserélem még, ma reggel a -8 C°-ban még jól vizsgázott. Végül is nem öreg, még nincs tinédzser.:-)
Sziasztok! Gyári akksit hol kapok elérhető áron? Azért ragaszkodnék a gyári Motorcrafthoz, mert ez most 9 éves, és még jó, de tartok a hidegtől. Régebben volt diesel Escortom, abban is bírta 7 évig.
Nyilván kevesebbet fogyaszt és jobban megy. Megbízhatóság tekintetében használt dieseltől sokat ne várjá, és akkor csak pozitívan csalódhatsz. :)
Hiába nézik át, azt, hogy ténylegesen milyen állapotú a feltöltő vagy az adagoló rendszer, nem biztos, hogy helyesen fel tudják mérni. Egy pár száz ezer forint legyen mindig tartalékba, mert egy CR befecskendező-rendszer csere akármikor bejátszhat. Egy turbócsere is 150 ezernél indul.
Köszi. Most akkor azt fogom kideríteni, vajon melyik a megbízhatóbb úgy 110 e, km körül mert ilyenek jöhetnek szóba a TDDi vagy TDCi. Gondolom a TDCi valamivel kevesebbet fogyaszt, vagy nem , viszont erősebb?
Ford Focusban szerintem nem volt sosem szívódiesel. A 90-lovas TDDi sima TD, a 100 meg a 115-lovas TDCi pedig common-rail, változó geometriájú feltöltővel. Legalábbis a 2003-as katalógus szerint.
Common Rail - közös nyomócső Közös nyomócső az üzemanyagnyomás egyenletességét hivatott biztosítani. A befecskendező szelep 1350 bar nyomáson juttatja be az üzemanyagot a hengerbe. A jelölések márkánként különbözőek lehetnek.
CDI Mercedes-Benz CRDi Hyundai D4-D Toyota dci Renault DTI Opel DI-D Mitsubishi DIDT Mazda HDI PSA konszern JTD FIAT konszern TDCi Ford
PD-TDI (Pumpe Düse - Turbo Disel Intercooler): Adagolófúvókás, turbófeltöltővel és töltőlevegő visszahűtővel ellátott dízelmotor. A Common-Rail befecskendező rendszerekhez képest ennek a rendszernek nincsenek üzemanyag-gyűjtőcsövei, ugyanis az adagoló (németül: Pumpe) és a porlasztó (németül: Düse) egy egységet képez (Pumpe-Düse: PD). Innen származik a PD-TDI elnevezés is. Ennek előnye, hogy a Common-Rail rendszer 1350 bar befecskendező nyomásához képest a PD-TDI 2050 bar befecskendezési nyomásra képes. DI :
Direct Injection, a közvetlen befecskendezésű dízelek szinte állandó betűkombinációja. ...
TDI: Turbo Diesel Direct Injection, azaz közvetlen befecskendezéses turbódízel.
Hello. Megszeretném tudni, hogy 2002-2004 között milyen dízel motorokkal gyártották a Focusokat. A használt autón Di , TDI, TDci jelolések vannak 90 -116 le között, és nem világos nekem, hogy pl. a Di az turbós-e?
A kartergáz vezetékről meg a katalizátorról jut eszembe: most építettem be a kartergáz lecsapató/szűrő, "bödön" saját verzióját a saját 1.6-os fókuszba, ill, egy eskort 1.4-be. A katalizátor kimélésének és általában a teljes szívóoldal trutymó mentesítésének, a gyári értékek visszaállítására a legegyszerűbb eljárásnak tűnik. Valamint itt hívnám fel a figyelmet a bizonytalan forrasztások, tömítetlen felületek okozta felesleges hibakeresések gyakoriságára. Pl escort nem indult= biztosíték tábla teljes átforrasztása kellett. Szívósor tömítés hiányos volt= csere után az alapjárat stabilabb lett, vezérműszíj csere után teljesen.
Kösszi a tippet kiderült végül, hogy kompletten a ventillátor motorja van leégve... Úgyhogy csere az egész... A motorfelbőgés pedig egy meghibásodott kartel gáz vezeték miatt volt... Mivel ezek a problémákat már 3 hónapja magával cipeli a fóka, csak remélem, hogy a katalizátor nem ment tropára miatta..... :S