1, nekem nem annyira zavaró és ennyiot nem is giling-galangol mint neked. igazából nem a hideg a veszélyes, hanem a fagy! :-) nem vicces egy vízfolyás lefagyása az úttesten ...
2, ezt fel nem foghatom, miért állítja le valaki az autót 45mp piros lámpás várakozás miatt.
3, sztem teljesen rendbe van az ablaktörlő, igaz fogalmam sincs vajon az enyémben van e eső érzékelő? a megállok mondjuk egy piros lámpánál tényleg belassul, de ahogy indulok, indul ős is, semmi gond nincs vele, a finom fokozatok meg működnek.
4, nekem sedan van, sose kapcsol be magától a hátsó ablakfűtés, nincs iylen tapaszatlatom
1) Ha jól emlékszem, akkor a számítógép menüjében lehet (valamilyen szinten) állítani a figyelmeztetéseket. Nézd meg, és akkor valszeg nem fog csipogni.
3) Én ilyenkor rá szoktam pöccinteni a mosó gombjára egy pillanatra. Akkor töröl párat, aztán beáll rendesen. Ez néha engem is zavar, még nem jöttem rá, hogy pontosan hogyan működik, mi alapján töröl vagy sem. De ha egyet törlök, akkor tiszta lesz a szenzor és utána jó.
4) A hátsó ablakfűtés szerintem akkor kapcsol be, ha ráadod a gyújtást és 4 fok alatti a hőmérséklet. Ilyenkor (teljesen jogosan) feltételezi, hogy ráfagyhatott valami az ablakra, amit le kell fűteni. Nekem ilyenkor az első is kapcsol. Szerintem ez összefügghet a második pontoddal: leállítod akkor is az autót, amikor nem kell. Szerintem ezeket nem arra tervezték, hogy minden (hosszabb) lámpánál leállítsák a motort. Ha így lenne, akkor lenne benne start-stop elektronika.
1. 0 oC-nál giling-galang. Negyedóra alatt 16-szor, vagy ahányszor lefelé átlépi a küszöböt. A piros hópihe is igen zavaró, ez nem egy meteorológiai állomás, hanem autó. A műszerfalon az autóra vonatkozó (nagyon súlyos!) figyelmeztetéseket szokták pirossal jelezni (olajnyomás, fék, töltés...). Ehhez képest az, hogy hideg van...?
2. Az első olvasólámpa (ami elöl, középen van) kigyullad, ha elveszem a gyújtást. Miért? A kereszteződésben - ha tudom, hogy sokáig piros lesz - leállítom a járgányt. Este ilyenkor díszkivilágításban pompázik a vezető, az utas. Haa kell, szívesen súgnék, hogy más autókban ez hogyan működik.
3. Az esőérzékelős ablaktörlő buta és életveszélyes. Ha állsz a lámpánál, akkor elindulás után símán mehetsz 2-300 métert, mire eszébe jut törölni. Akkor viszont egyszerre 3-4-szer. Van valami sebességfüggés is, de kb. 20 másodperc múlva reagál rá, amikor már (városban) rég nem azzal a sebességgel megyek. Az érzékenységet szabályzó tekerentyűnek a 4-ből 2 állása van, amely különbözik, azokat sem lehet azonosítani, hogy mikor töröl sűrűbben vagy ritkábban. Sokkal jobb lett volna, ha egyszerű állítható intervallumú ablaktörlőt tettek volna bele.
4. A legnagyobb találmány viszont a valamiféle titkos algoritmus alapján automatikusan bekapcsolódó hátsó ablakfűtés. 100-ból 95-ször feleslegesen. Nem mér páratartalmat, légnyomást, nem érzékeli a vizet, akkor honnan veszi a bátorságot, hogy bekapcsol?
Biztos, hogy mindegyiket nem lehet ártalmatlanítani, de már egy-kettő ilyen áldás megszüntetésével is jobban érezném magam...
Érdeklődni szeretnék, hogy van-e olyan szakértő szerelő, aki a Ford Focus néhány - számomra igen bosszantó - "szolgáltatását" ki tudná szedni a fedélzeti computerből, illetve legalább meg tudná mondani, miktől lehet megszabadulni.
Ha ismertek ilyet, ne fogjátok vissza magatokat. Pénz nem (annyira) számít.
nekem is kormányszervo szivattyú szivárgás lépett fel, az olajszint szinte eltűnt, surrogó hang kezdett jönni a szervótól.
gyors olajvásárlás feltöltés.
szervízben kiderült, hogy a cső repedt el a csatlakozásnál a szervonál, hál istennek csak komplett lehet cserélni, mert külön nem árulják azt a darabot és javítani sem lehet, mert oldhatatlan kötéssel cuppan fel a helyére.
járt így más is, mennyire tipushiba ez?
perszer rögtön, a kifolyt olja miatt két fogasszíjat is cserélni kellett...
Sziasztok! Egy Focus II gazdija leszek hamarosan és magyarnyelvű manualt keresnék tisztelettel! Köszönöm, ha valaki akár elektronikus formában is tudna segíteni!
2004-es Ford focus kombiban hogyan lehet lehajtani a hátsó üléseket???? Mert az ülések tetején levő gombot benyomva ugyebár csak kb. 45 fokban lehet az ülést lehajtani.....
Nekem arra lenne szükségem, hogy csütörtökön ekkora csomagterem legyen:
Szóval: Ők hogyan hajtották le a hátsó ülések háttámláit?????? Vagy erre nincs mindegyik focusban lehetőség?? :(
Focusról megtudni legtöbbet a fordfocus.hu-n és a totalcar népítéletben lehet, a legjobb képet a fogyasztásról a spritmonitor.de-n. Itt már elég sok autó van ahhoz, hogy statisztikailag releváns képet kapjunk a fogyasztásról, mert kiátlagolódnak a körülményekből adódó különbségek. Sajnos 1,8 ffv-t nem nagyon találtam rajta. Nekem egy 2 literes kombim van, az 1,4-es szerintem nagyon kevés lehet hozzá, és nem hiszem, hogy sokkal kevesebbet enne, mint az 1,6-os. A spritmonitor szerint az FII 1,4-es átlaga 7,76, a 100LE-s 1,6-os 7,93, a 115LE-s (ebben lehet, hogy van 1,8-as is) 8,04 és a 2 literes 8,53. Szóval ez alapján kb 2 decivel fogyaszt többet a 20 LE-vel erősebb 1,6-os, mint az 1,4-es.
Tisztelt ford focus tulajdonosok.Tanácsot szeretnék kérni önöktöl. A közeljövöben tervezen autot vásárolni,és kinéztem magamnak a focus 1.8ffv modelt. Érdekelne hogy tud e valaki mondani tapasztalatokat erröl a tipusról.Fogyasztás,megbizhatóság,várható meghibásodások és menetteljesitmény,vezethetőség.Kb 3-4 évesben gondolkodom. Mindenki hozzászólását előre is köszönöm.
Nos, igen. Az átlagtól voltak is és lesznek is eltérések. De az olvasott véleményeknek a többsége ennyit írt fogyasztásnak. Volt persze aki a magas fogysztásra panaszkodott, mert mást hallott és meglepődött, hogy neki mégis több és nem tudta lentebb tornászni sehogy. Erre én sem tudom az okos választ, nem értek a motorok mibenlétéhez. Lehet, ha veszek egy 1.6.-ost, nekem is 8 l. felett lesz a fogyasztás, de fő az önbizalom alapon, remélem nem így fog mégsem alakulni.
Én elhiszem, mert egyszer én is mentem este, országúton 90-100 között, nagyon finoman (az okát nem árulom el :) ) jó 100 km-t és a fedelzeti 5,7-et mutatott az út végén.
Még valamit: A Ghiában van az ülésben állítható deréktámasz, amit alatta azt hiszem rendelni sem lehet külön. Apróságnak tünik, de hosszabb utakon nem az.
Tudom, hogy kicsit hihetetlen, de nyári kirándulgatásaink alkalmával, igaz nyugdíjas tempóval 80-90 között az 1,6-os Ghia (2000-es évj.) képes volt elmenni 6 lityi alatt. Persze, ha megy az ember rendesen, annak ára van, viszont legalább megvan a lehetősége, hogy menjen.
Nekem 1.6-os sedan van. Most télen 7,8-on áll a komputer szerint és ebben benne van a mostani havazásban való araszolás is. Kicsit meg is lepődtem, mert nem nagyon láttam még ilyen magas értéket. Nyáron simán 7 liter és gyakran alatta is van. Hozzátartozik, hogy keveset dugózom és nem hajtom, de nem is tötymörgök. Most nyáron 4 emberrel, Horvátországba oda-vissza 7.4-es fogyi jött ki. Szerintem nyugodtan vállald be az 1.6-os motort. Én pozitívan csalódtam benne. Emlékszem, amikor vettem, kb 8-10 l-es fogyira számítottam. Én teljesen elégedett vagyok vele. Persze a kombi lehet, hogy kicsit többet fog enni, de az is lehet, hogy nem, hisz családdal a hátad mögött még kíméletesebben is fogsz menni.
hogy az 1.4.-es átlag 6-6.5 l.-t, az 1.6.-os pedig 7- 7.5 l.-t fogyaszt, persze lehetnek időnkénti eltérések felfelé a klíma, város miatt.
Nekem az 1.6-os kombi három év alatt kétszer produkált 8l alatti fogyasztást: ebből az egyik akkor volt, amikor az M7-est felújították, és a régi 7-esen hosszú tömött sorokban mentek az emberek 60-90 közötti tempóval, előzés nélkül. Nyáron, klímával átlagban 9-10l volt a fogyasztása. Egyszer volt nálam egy hétig egy 1.4-es, az városban klímával többet evett, mint az 1.6.
Nekem 1,6-os ghia van (2002. facelift utáni). Erősen javallott az 1,6-os motor, pláne kombi, pláne család, megpakolás. Nekem vegyesben 7,5 a nagyon átlag, ami szerintem teljesen baráti. Ha azt veszed, kb 0,5-0,7 literrel fogyaszt többet százon, mint az 1,4-es, viszont jó 25 lóval több van benne. Hidd el, sokat számít. Nem is kell ahhoz sportosan vezetned, elég csak egy nyári délután, mikor megpakolva mész az úton. Az 1,4-ben olyankor már kikapcsolod a klímát előzés előtt, vagy dobon felfelé.
Felszereltségi szintek ambiente->comfort->fresh->trend->ghia De persze lehetett plusz extrákat is belepakolni (pl. manuális vs. digit klíma, stb.)
Üdv nektek! Új Focus többször 10ből 5x kidobja a lükvercet. Ma kicserélték gariba a sebváltó bovdent meg mindent. Nem lett jobb semmivel. Azt mondta a szerelő hogy még tud állítani rajta (nyújtani ill szűkíteni) de ha ez sem gyógyít akkor valmi szimering gyűrű gond lesz. Nektek mi a véleményetek erről? Köszi aki tud valami okosságot ezzel kapcsolatban.