Focus I, 2002-es 1,8 TDCi-m van, kéttömegő lendkerékkel. Nem gyilkolom az autót sosem. Használtan vettem. Gyönyörűen muzsikált. Az 520i BMW után élmény volt vele autózni és persze fizetni a kúton. Egyszer feltűnt, hogy mindig egy bizonyos helyen, Érden az M6 felhajtójánál ránt egyet az autó. Emiatt kérdeztem meg itt a fórumon, hogy mi lehet az oka, ha néha-néha kihagy egy henger. Aztán használtam-használtam a kocsit, mindig rántott egy picit ugyanott. Tudta, hogy arra járok... :-) (napi munkába járás) Pár héttel később egy piros lámpánál egyszer éktelen fémes köszörülés hangja lett a kuplung környékén valaminek. Lassan hazadöcögtünk, másnap Cromax. Az ő diagnózisuk szerint teljes kuplung csere, lendkerék csere, felső holtpont jeladó csere. Elvittem, az Auto Fortba, ott azt mondták megnézik gondosan, mielőtt bármit mondanak, de nagy a baj. Volt még anno kontakt ott, tudtam, nem fognak átverni.
Szétszedték, majd a szerelő körbe trombitálta a szervizeseket, hogy nézzék meg, hogy nézhet ki egy lendkerék. A lendkerék mozgó tárcsája a megengedett 2-3 fok helyett 100-120 fokban elfordult, szanaszét volt menve. Csodálták, hogy lehetett ezt vezetni. Nekem nem csattogott leállításkor, csak indításkor. 100 e volt a Cromaxban a Luk lendkerék (gyári beszállító), 160 lett volna az eredeti a Fortban. Elhoztuk a Cromaxból, felújították az indítómat, a kuplunghoz nem nyúltak, tökéletes volt. 140-ben állt meg a dolog minden munkadíjjal, jattal.
Km állás 120 ezer volt.
Sajnos az Auto Fortban is leépítés volt, a kontaktot leépítették. Tud valaki JÓ, nem átvágós szervizt?
Az előző kolléga jól mondja. Egyébként meg arról lehet felismerni, hogy ez az újabb karosszériás modell, már a "kinetikus dizájn" jegyében (pl. más alakú első lámpákkal, oldalsó és motorház domborítások, oldalsó díszcsík nélkül, stb.)
Focus II ránfelvarrás előtti példányokból hiányzik a pillanatnyi fogyasztás kijelzése. A Focus I-nek mindkét generációjában benne volt, és a ráncfelvarrott Focus II-be is visszatették.
Kicsit más téma, előbbieket nem tapasztaltam még ki, mert új gazdi vagyok :)! Szóval... nem volt még ABS-es autóm és nem tudom mi az egészséges ilyen esetben. Fékezéskor (havon) "szabályoz" de ugrál a fékpedál és eléggé csattog az egész autó ilyen blokkolásgátlós fékezéskor. Normális? Ezenkívül a fed. komp. menüjében nálam nincs pillanatnyi fogyasztás kijelzés, csupán átlag fogy. és közvetlenül utána átlag sebesség. A kezelésiben nem látok utalást erre. Beállítás kérdése, vagy van kompúteres amin ez pl. nincs benne?
Az ablaktörlő-ötlet kiváló, csak azt nem tudom, miért nem NEKEM jutott eszembe? Másik autómmal is így csináltam, ha hirtelen törölni kellett...
Az ablakfűtéshez majd hozzászokok.
De az ostoba utastérvilágításon még gondolkodom egy kicsit.
tt65:
Ha hideg a motor, én sem állítom le a lámpánál, mert úgyis dúsabb keverékkel jár, amíg be nem melegszik. A meleg motor viszont 1-2 másodperc alatt visszaáll eredeti befecskendezésre, tehát szerintem érdemes leállítani. Éppen elegen járatják feleslegesen (akár perceken át is) a gépeket, nem használ az sem a környezetnek, sem a pénztárcának.
A hőmérséklet jelző nem csipog rendszeresen, csak néha, ha fagypont alá vált a hőmérséklet. Az ablakfűtést kifejezetten szeretem. 4 fok alatt kapcsol a motorindításkor. Az esőérzékelővel sincs semmi baj, pont úgy teszek, mint te, mert a szenzor esetleg koszosodás miatt néha csalhat.
1, nekem nem annyira zavaró és ennyiot nem is giling-galangol mint neked. igazából nem a hideg a veszélyes, hanem a fagy! :-) nem vicces egy vízfolyás lefagyása az úttesten ...
2, ezt fel nem foghatom, miért állítja le valaki az autót 45mp piros lámpás várakozás miatt.
3, sztem teljesen rendbe van az ablaktörlő, igaz fogalmam sincs vajon az enyémben van e eső érzékelő? a megállok mondjuk egy piros lámpánál tényleg belassul, de ahogy indulok, indul ős is, semmi gond nincs vele, a finom fokozatok meg működnek.
4, nekem sedan van, sose kapcsol be magától a hátsó ablakfűtés, nincs iylen tapaszatlatom
1) Ha jól emlékszem, akkor a számítógép menüjében lehet (valamilyen szinten) állítani a figyelmeztetéseket. Nézd meg, és akkor valszeg nem fog csipogni.
3) Én ilyenkor rá szoktam pöccinteni a mosó gombjára egy pillanatra. Akkor töröl párat, aztán beáll rendesen. Ez néha engem is zavar, még nem jöttem rá, hogy pontosan hogyan működik, mi alapján töröl vagy sem. De ha egyet törlök, akkor tiszta lesz a szenzor és utána jó.
4) A hátsó ablakfűtés szerintem akkor kapcsol be, ha ráadod a gyújtást és 4 fok alatti a hőmérséklet. Ilyenkor (teljesen jogosan) feltételezi, hogy ráfagyhatott valami az ablakra, amit le kell fűteni. Nekem ilyenkor az első is kapcsol. Szerintem ez összefügghet a második pontoddal: leállítod akkor is az autót, amikor nem kell. Szerintem ezeket nem arra tervezték, hogy minden (hosszabb) lámpánál leállítsák a motort. Ha így lenne, akkor lenne benne start-stop elektronika.
1. 0 oC-nál giling-galang. Negyedóra alatt 16-szor, vagy ahányszor lefelé átlépi a küszöböt. A piros hópihe is igen zavaró, ez nem egy meteorológiai állomás, hanem autó. A műszerfalon az autóra vonatkozó (nagyon súlyos!) figyelmeztetéseket szokták pirossal jelezni (olajnyomás, fék, töltés...). Ehhez képest az, hogy hideg van...?
2. Az első olvasólámpa (ami elöl, középen van) kigyullad, ha elveszem a gyújtást. Miért? A kereszteződésben - ha tudom, hogy sokáig piros lesz - leállítom a járgányt. Este ilyenkor díszkivilágításban pompázik a vezető, az utas. Haa kell, szívesen súgnék, hogy más autókban ez hogyan működik.
3. Az esőérzékelős ablaktörlő buta és életveszélyes. Ha állsz a lámpánál, akkor elindulás után símán mehetsz 2-300 métert, mire eszébe jut törölni. Akkor viszont egyszerre 3-4-szer. Van valami sebességfüggés is, de kb. 20 másodperc múlva reagál rá, amikor már (városban) rég nem azzal a sebességgel megyek. Az érzékenységet szabályzó tekerentyűnek a 4-ből 2 állása van, amely különbözik, azokat sem lehet azonosítani, hogy mikor töröl sűrűbben vagy ritkábban. Sokkal jobb lett volna, ha egyszerű állítható intervallumú ablaktörlőt tettek volna bele.
4. A legnagyobb találmány viszont a valamiféle titkos algoritmus alapján automatikusan bekapcsolódó hátsó ablakfűtés. 100-ból 95-ször feleslegesen. Nem mér páratartalmat, légnyomást, nem érzékeli a vizet, akkor honnan veszi a bátorságot, hogy bekapcsol?
Biztos, hogy mindegyiket nem lehet ártalmatlanítani, de már egy-kettő ilyen áldás megszüntetésével is jobban érezném magam...
Érdeklődni szeretnék, hogy van-e olyan szakértő szerelő, aki a Ford Focus néhány - számomra igen bosszantó - "szolgáltatását" ki tudná szedni a fedélzeti computerből, illetve legalább meg tudná mondani, miktől lehet megszabadulni.
Ha ismertek ilyet, ne fogjátok vissza magatokat. Pénz nem (annyira) számít.
nekem is kormányszervo szivattyú szivárgás lépett fel, az olajszint szinte eltűnt, surrogó hang kezdett jönni a szervótól.
gyors olajvásárlás feltöltés.
szervízben kiderült, hogy a cső repedt el a csatlakozásnál a szervonál, hál istennek csak komplett lehet cserélni, mert külön nem árulják azt a darabot és javítani sem lehet, mert oldhatatlan kötéssel cuppan fel a helyére.
járt így más is, mennyire tipushiba ez?
perszer rögtön, a kifolyt olja miatt két fogasszíjat is cserélni kellett...
Sziasztok! Egy Focus II gazdija leszek hamarosan és magyarnyelvű manualt keresnék tisztelettel! Köszönöm, ha valaki akár elektronikus formában is tudna segíteni!
2004-es Ford focus kombiban hogyan lehet lehajtani a hátsó üléseket???? Mert az ülések tetején levő gombot benyomva ugyebár csak kb. 45 fokban lehet az ülést lehajtani.....
Nekem arra lenne szükségem, hogy csütörtökön ekkora csomagterem legyen:
Szóval: Ők hogyan hajtották le a hátsó ülések háttámláit?????? Vagy erre nincs mindegyik focusban lehetőség?? :(
Focusról megtudni legtöbbet a fordfocus.hu-n és a totalcar népítéletben lehet, a legjobb képet a fogyasztásról a spritmonitor.de-n. Itt már elég sok autó van ahhoz, hogy statisztikailag releváns képet kapjunk a fogyasztásról, mert kiátlagolódnak a körülményekből adódó különbségek. Sajnos 1,8 ffv-t nem nagyon találtam rajta. Nekem egy 2 literes kombim van, az 1,4-es szerintem nagyon kevés lehet hozzá, és nem hiszem, hogy sokkal kevesebbet enne, mint az 1,6-os. A spritmonitor szerint az FII 1,4-es átlaga 7,76, a 100LE-s 1,6-os 7,93, a 115LE-s (ebben lehet, hogy van 1,8-as is) 8,04 és a 2 literes 8,53. Szóval ez alapján kb 2 decivel fogyaszt többet a 20 LE-vel erősebb 1,6-os, mint az 1,4-es.
Tisztelt ford focus tulajdonosok.Tanácsot szeretnék kérni önöktöl. A közeljövöben tervezen autot vásárolni,és kinéztem magamnak a focus 1.8ffv modelt. Érdekelne hogy tud e valaki mondani tapasztalatokat erröl a tipusról.Fogyasztás,megbizhatóság,várható meghibásodások és menetteljesitmény,vezethetőség.Kb 3-4 évesben gondolkodom. Mindenki hozzászólását előre is köszönöm.