Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bagoly600 Creative Commons License 2010.01.26 0 0 5024
helló, szerintem meg tudom oldani a pillanatnyi fogyasztás kijelzési igényedet. www.essmotor.hu
Előzmény: fotózoom (5016)
Tatre Creative Commons License 2010.01.25 0 0 5023
Kicsit régi a téma, majd egy éves, de leírom.

Focus I, 2002-es 1,8 TDCi-m van, kéttömegő lendkerékkel.
Nem gyilkolom az autót sosem.
Használtan vettem. Gyönyörűen muzsikált. Az 520i BMW után élmény volt vele autózni és persze fizetni a kúton.
Egyszer feltűnt, hogy mindig egy bizonyos helyen, Érden az M6 felhajtójánál ránt egyet az autó. Emiatt kérdeztem meg itt a fórumon, hogy mi lehet az oka, ha néha-néha kihagy egy henger.
Aztán használtam-használtam a kocsit, mindig rántott egy picit ugyanott. Tudta, hogy arra járok... :-) (napi munkába járás)
Pár héttel később egy piros lámpánál egyszer éktelen fémes köszörülés hangja lett a kuplung környékén valaminek. Lassan hazadöcögtünk, másnap Cromax.
Az ő diagnózisuk szerint teljes kuplung csere, lendkerék csere, felső holtpont jeladó csere.
Elvittem, az Auto Fortba, ott azt mondták megnézik gondosan, mielőtt bármit mondanak, de nagy a baj. Volt még anno kontakt ott, tudtam, nem fognak átverni.

Szétszedték, majd a szerelő körbe trombitálta a szervizeseket, hogy nézzék meg, hogy nézhet ki egy lendkerék. A lendkerék mozgó tárcsája a megengedett 2-3 fok helyett 100-120 fokban elfordult, szanaszét volt menve. Csodálták, hogy lehetett ezt vezetni.
Nekem nem csattogott leállításkor, csak indításkor.
100 e volt a Cromaxban a Luk lendkerék (gyári beszállító), 160 lett volna az eredeti a Fortban. Elhoztuk a Cromaxból, felújították az indítómat, a kuplunghoz nem nyúltak, tökéletes volt. 140-ben állt meg a dolog minden munkadíjjal, jattal.

Km állás 120 ezer volt.

Sajnos az Auto Fortban is leépítés volt, a kontaktot leépítették. Tud valaki JÓ, nem átvágós szervizt?

T
Előzmény: Khelben (4631)
siz Creative Commons License 2010.01.25 0 0 5022
Az előző kolléga jól mondja. Egyébként meg arról lehet felismerni, hogy ez az újabb karosszériás modell, már a "kinetikus dizájn" jegyében (pl. más alakú első lámpákkal, oldalsó és motorház domborítások, oldalsó díszcsík nélkül, stb.)
Előzmény: fotózoom (5020)
il1321 Creative Commons License 2010.01.22 0 0 5021
2007 szeptemberben a Frankfurti MotorShow-n mutatták be, 2008-tól árulják.
Előzmény: fotózoom (5020)
fotózoom Creative Commons License 2010.01.22 0 0 5020
Mikortól számít ráncfelvarrottnak? Az enyém 2007. 4. havi és mégsincs benne :(!
Előzmény: siz (5018)
siz Creative Commons License 2010.01.22 0 0 5018
Focus II ránfelvarrás előtti példányokból hiányzik a pillanatnyi fogyasztás kijelzése. A Focus I-nek mindkét generációjában benne volt, és a ráncfelvarrott Focus II-be is visszatették.
Előzmény: fotózoom (5016)
il1321 Creative Commons License 2010.01.21 0 0 5017

ABS esetén  nyomd be a pedált amennyire lehet, tartsd rajta a lábad. Ezek a hangok, és a pedál vibrálás pont a helyes működést jelenti.

A pill fogy-ra nincs tippem, nekem benne van.

Előzmény: fotózoom (5016)
fotózoom Creative Commons License 2010.01.21 0 0 5016
Kicsit más téma, előbbieket nem tapasztaltam még ki, mert új gazdi vagyok :)!
Szóval... nem volt még ABS-es autóm és nem tudom mi az egészséges ilyen esetben. Fékezéskor (havon) "szabályoz" de ugrál a fékpedál és eléggé csattog az egész autó ilyen blokkolásgátlós fékezéskor. Normális?
Ezenkívül a fed. komp. menüjében nálam nincs pillanatnyi fogyasztás kijelzés, csupán átlag fogy. és közvetlenül utána átlag sebesség. A kezelésiben nem látok utalást erre. Beállítás kérdése, vagy van kompúteres amin ez pl. nincs benne?
uraaam Creative Commons License 2010.01.21 0 0 5015
Ha jól emlékszem, olyan 2 perc várakozás után éri meg kb. leállítani az autót lámpánál.
Előzmény: hotkar (5014)
hotkar Creative Commons License 2010.01.21 0 0 5014
Szia!

Tii-daammmm kilőve, hála néked, Fejedelem....

Az ablaktörlő-ötlet kiváló, csak azt nem tudom, miért nem NEKEM jutott eszembe? Másik autómmal is így csináltam, ha hirtelen törölni kellett...

Az ablakfűtéshez majd hozzászokok.

De az ostoba utastérvilágításon még gondolkodom egy kicsit.


tt65:

Ha hideg a motor, én sem állítom le a lámpánál, mert úgyis dúsabb keverékkel jár, amíg be nem melegszik. A meleg motor viszont 1-2 másodperc alatt visszaáll eredeti befecskendezésre, tehát szerintem érdemes leállítani. Éppen elegen járatják feleslegesen (akár perceken át is) a gépeket, nem használ az sem a környezetnek, sem a pénztárcának.

Előzmény: siz (5011)
il1321 Creative Commons License 2010.01.21 0 0 5013

Nálam is pont úgy van, ahogyan írod.

A hőmérséklet jelző nem csipog rendszeresen, csak néha, ha fagypont alá vált a hőmérséklet. Az ablakfűtést kifejezetten szeretem. 4 fok alatt kapcsol a motorindításkor. Az esőérzékelővel sincs semmi baj, pont úgy teszek, mint te, mert a szenzor esetleg koszosodás miatt néha csalhat.

Előzmény: siz (5011)
tt65 Creative Commons License 2010.01.21 0 0 5012

komolyra fordítva szót,

1, nekem nem annyira zavaró és ennyiot nem is giling-galangol mint neked. igazából nem a hideg a veszélyes, hanem a fagy! :-) nem vicces egy vízfolyás lefagyása az úttesten ...

2, ezt fel nem foghatom, miért állítja le valaki az autót 45mp piros lámpás várakozás miatt.

3, sztem teljesen rendbe van az ablaktörlő, igaz fogalmam sincs vajon az enyémben van e eső érzékelő? a megállok mondjuk egy piros lámpánál tényleg belassul, de ahogy indulok, indul ős is, semmi gond nincs vele, a finom fokozatok meg működnek.

4, nekem sedan van, sose kapcsol be magától a hátsó ablakfűtés, nincs iylen tapaszatlatom

Előzmény: hotkar (5009)
siz Creative Commons License 2010.01.21 0 0 5011
Hali!

1) Ha jól emlékszem, akkor a számítógép menüjében lehet (valamilyen szinten) állítani a figyelmeztetéseket. Nézd meg, és akkor valszeg nem fog csipogni.

3) Én ilyenkor rá szoktam pöccinteni a mosó gombjára egy pillanatra. Akkor töröl párat, aztán beáll rendesen. Ez néha engem is zavar, még nem jöttem rá, hogy pontosan hogyan működik, mi alapján töröl vagy sem. De ha egyet törlök, akkor tiszta lesz a szenzor és utána jó.

4) A hátsó ablakfűtés szerintem akkor kapcsol be, ha ráadod a gyújtást és 4 fok alatti a hőmérséklet. Ilyenkor (teljesen jogosan) feltételezi, hogy ráfagyhatott valami az ablakra, amit le kell fűteni. Nekem ilyenkor az első is kapcsol. Szerintem ez összefügghet a második pontoddal: leállítod akkor is az autót, amikor nem kell. Szerintem ezeket nem arra tervezték, hogy minden (hosszabb) lámpánál leállítsák a motort. Ha így lenne, akkor lenne benne start-stop elektronika.
Előzmény: hotkar (5009)
tt65 Creative Commons License 2010.01.21 0 0 5010
OFF  azt hiszem, te is egy bonyolult szerkezet lehetsz!
Előzmény: hotkar (5009)
hotkar Creative Commons License 2010.01.19 0 0 5009
Fontossági sorrendben:

1. 0 oC-nál giling-galang. Negyedóra alatt 16-szor, vagy ahányszor lefelé átlépi a küszöböt. A piros hópihe is igen zavaró, ez nem egy meteorológiai állomás, hanem autó. A műszerfalon az autóra vonatkozó (nagyon súlyos!) figyelmeztetéseket szokták pirossal jelezni (olajnyomás, fék, töltés...). Ehhez képest az, hogy hideg van...?

2. Az első olvasólámpa (ami elöl, középen van) kigyullad, ha elveszem a gyújtást. Miért? A kereszteződésben - ha tudom, hogy sokáig piros lesz - leállítom a járgányt. Este ilyenkor díszkivilágításban pompázik a vezető, az utas. Haa kell, szívesen súgnék, hogy más autókban ez hogyan működik.

3. Az esőérzékelős ablaktörlő buta és életveszélyes. Ha állsz a lámpánál, akkor elindulás után símán mehetsz 2-300 métert, mire eszébe jut törölni. Akkor viszont egyszerre 3-4-szer. Van valami sebességfüggés is, de kb. 20 másodperc múlva reagál rá, amikor már (városban) rég nem azzal a sebességgel megyek. Az érzékenységet szabályzó tekerentyűnek a 4-ből 2 állása van, amely különbözik, azokat sem lehet azonosítani, hogy mikor töröl sűrűbben vagy ritkábban. Sokkal jobb lett volna, ha egyszerű állítható intervallumú ablaktörlőt tettek volna bele.

4. A legnagyobb találmány viszont a valamiféle titkos algoritmus alapján automatikusan bekapcsolódó hátsó ablakfűtés. 100-ból 95-ször feleslegesen. Nem mér páratartalmat, légnyomást, nem érzékeli a vizet, akkor honnan veszi a bátorságot, hogy bekapcsol?

Biztos, hogy mindegyiket nem lehet ártalmatlanítani, de már egy-kettő ilyen áldás megszüntetésével is jobban érezném magam...

Előzmény: tt65 (5008)
tt65 Creative Commons License 2010.01.19 0 0 5008
mi bosszant?
Előzmény: hotkar (5006)
tt65 Creative Commons License 2010.01.19 0 0 5007

kettes.

nem tudom mennyire kemény, nincs összehasonlítási alapom.

ez előző autóm nem Ford volt, abban minta könnyebben forgott volna a kormány, de ez csak szubjektív érzésem.

Előzmény: radi00 (5003)
hotkar Creative Commons License 2010.01.19 0 0 5006
Üdvözlöm a tisztelt topictársakat!

Érdeklődni szeretnék, hogy van-e olyan szakértő szerelő, aki a Ford Focus néhány - számomra igen bosszantó - "szolgáltatását" ki tudná szedni a fedélzeti computerből, illetve legalább meg tudná mondani, miktől lehet megszabadulni.

Ha ismertek ilyet, ne fogjátok vissza magatokat. Pénz nem (annyira) számít.

Előre is köszönöm.
fotózoom Creative Commons License 2010.01.18 0 0 5005
Nagyon köszönöm Neked!
Előzmény: il1321 (5004)
il1321 Creative Commons License 2010.01.18 0 0 5004

Ide feltöltöttem:

Ford Focus II. 2005-től:

http://www.mediafire.com/?o55vw2mhtny

Előzmény: fotózoom (5000)
radi00 Creative Commons License 2010.01.18 0 0 5003

szia

 

1-es vagy kettes fókád van?

nekem is yniszog (surrogó hang) van a szervónál, bár az olaj szintje jó, de a szerelő(nem fordos) azt kérdezte, nem túl kemény ez a szervó?

 

Előzmény: tt65 (5001)
tt65 Creative Commons License 2010.01.18 0 0 5002

én is hasonlóan jártam.

sztem a neked kirótt munkadíj anyaggal teljesen korrekt.

a szíjakat nem cseréltetted? ha szétment az olaj, nem tesz jót neki!

Előzmény: Gaben. (4939)
tt65 Creative Commons License 2010.01.18 0 0 5001

Sziasztok!

nekem is kormányszervo szivattyú szivárgás lépett fel, az olajszint szinte eltűnt, surrogó hang kezdett jönni a szervótól.

gyors olajvásárlás feltöltés.

szervízben kiderült, hogy a cső repedt el a csatlakozásnál a szervonál, hál istennek csak komplett lehet cserélni, mert külön nem árulják azt a darabot és javítani sem lehet, mert oldhatatlan kötéssel cuppan fel a helyére.

járt így más is, mennyire tipushiba ez?

perszer rögtön, a kifolyt olja miatt két fogasszíjat is cserélni kellett...

Előzmény: Celtis (3920)
fotózoom Creative Commons License 2010.01.17 0 0 5000
Sziasztok! Egy Focus II gazdija leszek hamarosan és magyarnyelvű manualt keresnék tisztelettel! Köszönöm, ha valaki akár elektronikus formában is tudna segíteni!
il1321 Creative Commons License 2010.01.12 0 0 4999

Előbb az ülőrészt kell felhajtani a vezető ülés mögé, majd annak a helyére megy a háttámla.

Előzmény: subaaa (4997)
subaaa Creative Commons License 2010.01.12 0 0 4998
Ja, az autó ugyanez a típus csak pirosban! :)
Előzmény: subaaa (4997)
subaaa Creative Commons License 2010.01.12 0 0 4997

Sziasztok!!

2004-es Ford focus kombiban hogyan lehet lehajtani a hátsó üléseket????  Mert az ülések tetején levő gombot benyomva ugyebár csak kb. 45 fokban lehet az ülést lehajtani.....

Nekem arra lenne szükségem, hogy csütörtökön ekkora csomagterem legyen:

 

Szóval: Ők hogyan hajtották le a hátsó ülések háttámláit??????  Vagy erre nincs mindegyik focusban lehetőség?? :(

Khelben Creative Commons License 2010.01.08 0 0 4996
Azért a fedélzeti meg a tényleges tankolás között néha lehetnek literes eltérések is.
Előzmény: tt65 (4993)
veze555 Creative Commons License 2010.01.08 0 0 4995
Focusról megtudni legtöbbet a fordfocus.hu-n és a totalcar népítéletben lehet, a legjobb képet a fogyasztásról a spritmonitor.de-n. Itt már elég sok autó van ahhoz, hogy statisztikailag releváns képet kapjunk a fogyasztásról, mert kiátlagolódnak a körülményekből adódó különbségek. Sajnos 1,8 ffv-t nem nagyon találtam rajta. Nekem egy 2 literes kombim van, az 1,4-es szerintem nagyon kevés lehet hozzá, és nem hiszem, hogy sokkal kevesebbet enne, mint az 1,6-os. A spritmonitor szerint az FII 1,4-es átlaga 7,76, a 100LE-s 1,6-os 7,93, a 115LE-s (ebben lehet, hogy van 1,8-as is) 8,04 és a 2 literes 8,53. Szóval ez alapján kb 2 decivel fogyaszt többet a 20 LE-vel erősebb 1,6-os, mint az 1,4-es.
Conetro Creative Commons License 2010.01.07 0 0 4994
Tisztelt ford focus tulajdonosok.Tanácsot szeretnék kérni önöktöl.
A közeljövöben tervezen autot vásárolni,és kinéztem magamnak a focus 1.8ffv modelt.
Érdekelne hogy tud e valaki mondani tapasztalatokat erröl a tipusról.Fogyasztás,megbizhatóság,várható meghibásodások és menetteljesitmény,vezethetőség.Kb 3-4 évesben gondolkodom.
Mindenki hozzászólását előre is köszönöm.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!