Tényleg lőállás, és szerintem a II. vh - ban telepítették oda.
Még nincs képem, de hamarosan lesz, majd berakom ide is. ;-)
Egyébként nekem is azért tetszik mert kis mutatós és azért nem is olyan túl nagy.
Terveim szerint egy kb.: 2,5m x 1,2m-es modulon építem fel a teljes környezetével együtt. A valódi 1970-es 80-as évekbeli képét fogja hűen tükrözni, szertartányos gőzösökkel és Bz-kkel együtt.
Tegnap jártam Kisterenyén. Mindent megmértem, és már rajzolom a vágányrajzot.
Egy régen ott dolgozóval is beszélgettem, elmesélte, hogy tegnap sajnos néhány csökkent képességű idióta (szívesen okoznék nekik néhány 8 napon túl gyógyulósérülést) felgyujtotta a gazt a fűtőház előtt, ettől a tető is lángra kapott, de szerencsére a tűzoltóknak és a régi szolgálati lakásokban lakóknak sikerült eloltani a tüzet.
A kár kb.: 3 távírópózna, alúlról megégett ajtók stb.
Mellesleg szépen lopkodják szét az egészet. Ja és sikerült megszereznem az egykori fűtőházfőnök címét tegnap nem volt otthon, de majd próbálkozom és valószínű lesznek régi képei és tudok majd írni egy történeti leírást is.
A második két kép a Vasúthistória évkönyv 1988.-ból van. Schilhan János munkásságát ismerteti az írás. Az első Steiner Mihály: Vasúti vontatási szolgálat (1910) c. könyvből van. (Steiner úr utóbb Sávolyra magyarosított. Nagyon jó könyveket írt a gőzmozdonyokról.)
Hamarosan összeállítok az ország fűtőházairól egy tárat. Ezt a régi http://kep.tar.hu/v43-1069 táramból alakítom ki. A mozdonyos képeket átvittem a http://kep.tar.hu/v43-1073 tárra!
A fűtőházas tár frissítéséről tájékoztatni foglak benneteket! Ha gondoljátok, és van 1-2 képetek valamely fűtőházról, akkor azt nyugodtan küldjétek el az E-mail címemre, és feltehetem ebbe a tárba, persze névvel ellátva.
Sziasztok! Üdvözlöm ezt a topicot!
Van valakinek valamilyen képe a kaposvári fűtőházról, "röptetőről", egyéb szolgálati épületeiről még működés közben?
A válaszokat és a képeket előre is köszönöm!
Amúgy tudtad, hogy híres ember vagy? Nagy ember az, akiről az életében elneveznek több utcát is a városban! :-))). Legközelebb ha arra járok, lefényképezem.
"Tavaly nyáron beszélgettem az egyik szerelővel, aki csinálta. Pont ki volt szerelve a két forgóváz, már rajtuk voltak az új motorok. Az úriember említette, hogy a reszortosnak a két motort összeszinkronizálni pár perces munka"
Érik az embert meglepetések! Motor a forgóvázon? És már reszortosa is van?
Ez az átszervezés,vagy nevezzük bárminek eléggé elkapkodottnak tűnik.Dombóvár nem ért az MD-khez,úgy tudom nincs remot daciájuk,a motorvonatok tárolására, mozgatására nem alkalmas a fűtőházuk.Amit el tudnak vinni,az a Bz-k,a 3 kisromán,a 3 pielstieckes román,és a segélykocsi.Na, ez nagy érvágás lenne, csak nem biztos hogy racionális,mert hát siklás,vagy egyéb eset esetén melyiket küldenék? A Darut, vagy a segélyautót,vagy vennének egy előfutó személyautót ami megnézné hogy melyik kell előbb és utána indítanák a segélyt?Vagy egyszerre két segélycsapatot tartanának éjjel-nappal?Érdekes dolgok ezek.
milyen jó kis szakembergárda lehet ott, hogy ezt a gépet felállították.
PROFI!!!
Tavaly nyáron beszélgettem az egyik szerelővel, aki csinálta. Pont ki volt szerelve a két forgóváz, már rajtuk voltak az új motorok. Az úriember említette, hogy a reszortosnak a két motort összeszinkronizálni pár perces munka. Békén kéne hagyni ezt a fűtőházat úgy ahogy van. Kár lenne ezt az összszokott profi szakembergárdát szétverni. (itt off: a talpraállított járgányból gyárthatnának még vagy 100-150db-ot, pofás kis jószág lenne Desiro helyett :-)))
Hogy ne maradjon a topik fűtőházkép nélkül: megint egy kicsi, a kaszói erdei kisvasút fűtőháza. (pont a lényeg nem nagyon látszik)
Az anyatopikban volt kép a Rába balatonról. Most gondoljunk bele milyen jó kis szakembergárda lehet ott, hogy ezt a gépet felállították. Most elvileg ők is mennek a levesbe. Vagy mennek a hőn imádott Dombográdba? Vagy hová? Pécs; Celldömölk; Nagykanizsa; Tapolca; Zalaegerszeg; stb.... Milyen sors vár rátok és társaitokra?
Celldömölk és Zalaegerszeg Sm-n megmarad Korlátozott feladatokkal. Ez mit jelent? A fene tudja, majd megtudjuk. Cirka annyit jelenthet, hogy napivizsgálatok és futójavítások lesznek. Létszámban egyértelműen nem kell annyi ember amennyi eddig! Tapolca a jelen állás szerint kulcs. A 29--n mindent Sv intéz újra.
A mozdonyvezetők helyzete még kérdéses. Sm vagy Bp irányítású lesz-e?
Annyiban igaza van MD-cske nek, hogy nem eszik olyan forrón a kását. Azért az érdekes, hogy pl. Bp.-n Északi elsőkörben megmaradt volna, mostmár csak Fc marad meg. Tehát tényleg csak lassan......................
Tudtok olyan képet, vagy linket, amin a fűtőház melletti épületek, szerelvények vannak? A homolkolóra, szenelőre, salakolóra, darukra, vizdarura, víztotonyra gondolok. Mi szokott még lenni?