üdv, előre elnézést ha ismétlés jellege van kérdésemnek. segítséget szeretnék kérni. lehetőség van egy 2006-os Focus 1.6 tdci 90 LE megvásárlására igen kedvező áron (céges kocsi volt, pároméknál), ismerjük ki vezette, hogyan, folyamatosan szervízelve volt, no törés. egyetlen dolog ami aggaszt, vagy egyelőre visszatart, hogy ténylegesen 234ezer km van benne. jelent ez valamit abból a szempontból, hogy várható ezek után valami költségesebb cucc tönkremenetele(tapasztalat alapján), vagy mennyi ideig mennek még el ezek a járgányok. alapvetően családi autónak kell, kb. évi 15-20ezer km autózáshoz, főleg pályán. köszönöm a véleményeket, krina
Egy elsőre furcsa kérdésem lenne egy 2004es Focussal kapcsolatban (jó áron hozzájuthatnék). Egyedüli gondom, hogy elvileg van benne ABS, de se inditáskor nem gyullad ki az ABS jelző lámpája, sem fékezéskor nem működik... A kérdésem az lenne, hogy szerviz nélkül megállapitható e, hogy mi a gond, vagy leegyszerűbb lenne egy szakszervizbe elvinni, és ők nézzenek bele?
A közeljövőben tervezek használt Ford Focust venni (2005-2006 -os modell, benzines, max 1.5MFt.) abban kérnék segítséget, hogy tudna -e valaki ajánlani egy megbízható szervízest aki ismeri a tipust, és átnézné a kiszemelt példányokat. Előre is köszi!!
Sajnos tipikus eset. Használtautó hihető km állással. Pár héttel a vásárlás után kiderül, hogy költséges hibája van. Azután kialakul a kép, hogy milyen megbízhatatlan a márka.
Pedig nagy valószínűséggel az autóban sokkal-sokkal több km volt. Ha még nem telt el fél év, az eladót is elő lehet venni.
A lendkerékkel együtt a kulungot és a kinyomót, sőt a főtengely szimeringet is célszerű lett volna cserélni, feltéve ha sokáig meg akarod tartani az autót.
Akkor ha jól értem nyugodtan vehetem bele az újjabbat is csak kell egy jó autóvillamosságis aki beköti az indexet,hogy a lámpában lévő is villogjon ne csak a lökösben lévő.
Sziasztok! Egy nagy kérdésem lenne! Van köztetek esetleg valaki akinek van tapasztalata 1,8 FFV-ben??? Tulajdonképpen a valós fogyasztás érdekelne benzinből, és bioetanolból? Egyáltalán az hogy jó választás lenne-e??? És kb mennyi most a bioetanol? valami 210 ft/litert találtam.
Ízzítás csak 0 fok alatt van, de nálam - 10 alatt is csak néhány másodperc, gyakorlatilag, míg a többi is elalszik. Ez így jó is. Az indítást meg mindíg kinyomott kuplunggal kell végezni. A lámpa időzítése nem a kuplung benyomásától függ, hanem a hőmérséklettől, és motor hőmérséklettől. Ha a motor már működött, az ízzítás be sem fog kapcsolni. Ha nincs nagy háttérzaj és csendben maradsz lehet hallani az ízzító relé hangját. Kulcs elfordít, visszajelző elalszik kicsivel utána a többi visszajelző is (aminek kell). De nem kell megvárni a kattanást, mert akkorra már csak maradványhő lesz, nem a közvetlen ízzítási hő. Tehát mire az összes lámpa kialszik, lehet tekerni.
Amúgy izzítás nélkül is pöcc ilyen hidegben is,...
Ennek csak örülni lehet:) Jó állapotú közös nyomócsöves dízelnek indulni kell, pöccre ilyenkor is.
Focus II. dieselnél pontosan hogy működik az izzítás? A manual szerint kuplung benyom, és így kell gyújtásra tenni és várni, míg kialszik az izzítás visszajelző. Nekem így is éppoly hamar elalszik, mintha nem nyomnám be a kuplungot, tehát gyakorlatilag együtt az összes többi ilyen kor kialvóval. Mennyi ideig szokott égni? Amúgy izzítás nélkül is pöcc ilyen hidegben is, de azért jó lenne tudni...
Focus I, 2002-es 1,8 TDCi-m van, kéttömegő lendkerékkel. Nem gyilkolom az autót sosem. Használtan vettem. Gyönyörűen muzsikált. Az 520i BMW után élmény volt vele autózni és persze fizetni a kúton. Egyszer feltűnt, hogy mindig egy bizonyos helyen, Érden az M6 felhajtójánál ránt egyet az autó. Emiatt kérdeztem meg itt a fórumon, hogy mi lehet az oka, ha néha-néha kihagy egy henger. Aztán használtam-használtam a kocsit, mindig rántott egy picit ugyanott. Tudta, hogy arra járok... :-) (napi munkába járás) Pár héttel később egy piros lámpánál egyszer éktelen fémes köszörülés hangja lett a kuplung környékén valaminek. Lassan hazadöcögtünk, másnap Cromax. Az ő diagnózisuk szerint teljes kuplung csere, lendkerék csere, felső holtpont jeladó csere. Elvittem, az Auto Fortba, ott azt mondták megnézik gondosan, mielőtt bármit mondanak, de nagy a baj. Volt még anno kontakt ott, tudtam, nem fognak átverni.
Szétszedték, majd a szerelő körbe trombitálta a szervizeseket, hogy nézzék meg, hogy nézhet ki egy lendkerék. A lendkerék mozgó tárcsája a megengedett 2-3 fok helyett 100-120 fokban elfordult, szanaszét volt menve. Csodálták, hogy lehetett ezt vezetni. Nekem nem csattogott leállításkor, csak indításkor. 100 e volt a Cromaxban a Luk lendkerék (gyári beszállító), 160 lett volna az eredeti a Fortban. Elhoztuk a Cromaxból, felújították az indítómat, a kuplunghoz nem nyúltak, tökéletes volt. 140-ben állt meg a dolog minden munkadíjjal, jattal.
Km állás 120 ezer volt.
Sajnos az Auto Fortban is leépítés volt, a kontaktot leépítették. Tud valaki JÓ, nem átvágós szervizt?
Az előző kolléga jól mondja. Egyébként meg arról lehet felismerni, hogy ez az újabb karosszériás modell, már a "kinetikus dizájn" jegyében (pl. más alakú első lámpákkal, oldalsó és motorház domborítások, oldalsó díszcsík nélkül, stb.)
Focus II ránfelvarrás előtti példányokból hiányzik a pillanatnyi fogyasztás kijelzése. A Focus I-nek mindkét generációjában benne volt, és a ráncfelvarrott Focus II-be is visszatették.
Kicsit más téma, előbbieket nem tapasztaltam még ki, mert új gazdi vagyok :)! Szóval... nem volt még ABS-es autóm és nem tudom mi az egészséges ilyen esetben. Fékezéskor (havon) "szabályoz" de ugrál a fékpedál és eléggé csattog az egész autó ilyen blokkolásgátlós fékezéskor. Normális? Ezenkívül a fed. komp. menüjében nálam nincs pillanatnyi fogyasztás kijelzés, csupán átlag fogy. és közvetlenül utána átlag sebesség. A kezelésiben nem látok utalást erre. Beállítás kérdése, vagy van kompúteres amin ez pl. nincs benne?
Az ablaktörlő-ötlet kiváló, csak azt nem tudom, miért nem NEKEM jutott eszembe? Másik autómmal is így csináltam, ha hirtelen törölni kellett...
Az ablakfűtéshez majd hozzászokok.
De az ostoba utastérvilágításon még gondolkodom egy kicsit.
tt65:
Ha hideg a motor, én sem állítom le a lámpánál, mert úgyis dúsabb keverékkel jár, amíg be nem melegszik. A meleg motor viszont 1-2 másodperc alatt visszaáll eredeti befecskendezésre, tehát szerintem érdemes leállítani. Éppen elegen járatják feleslegesen (akár perceken át is) a gépeket, nem használ az sem a környezetnek, sem a pénztárcának.
A hőmérséklet jelző nem csipog rendszeresen, csak néha, ha fagypont alá vált a hőmérséklet. Az ablakfűtést kifejezetten szeretem. 4 fok alatt kapcsol a motorindításkor. Az esőérzékelővel sincs semmi baj, pont úgy teszek, mint te, mert a szenzor esetleg koszosodás miatt néha csalhat.