Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Manos70 Creative Commons License 2010.02.18 0 0 5054
Az első tanács, hogy menjetek el és nézzétek meg az összes típust. Akkor látni fogjátok, hogy melyikbe mi fér bele.

Nekem szedán van, igaz a régebbi Focus. Írtó nagy a csomagtere (persze mihez képest), szerintem ami oda nem fér, az már kombiba való.

Családdal szerintem a legrosszabb választás az 5 ajtós. Igaz, hogy 1-2 dolgot könnyebb oda pakolni, mint a 4 ajtósba, de jóval kisebb az űrtartalma. Igaz meg lehet nővelni, de akkor kiszorulnak a hátsó utasok.

Én a helyedben az 5 ajtóson vagy a kombin gondolkoznék. Persze függ attól is, hogy a gyerekek mennyi idősek, mennyi cuccot kell rendszeresen vinni, van e másik (nagyobb) autó a családban.

A választásról annyit, hogy próbáljatok szervizkönyveset keresni, minél kevesebb km.rel, minél több extrával, és ami szimpatikus, azt elvinni egy Ford szervizbe átnézésre. Mindegyikben van klíma, ezzel nem lesz gond.
Típushiba alig van, hirtelen hiba se fordul elő. Megbízható autók a Focusok, persze ha nem a széthajtottak vesszük alapul.

Sok sikert a nézelődéshez!



Előzmény: Okulare (5053)
Okulare Creative Commons License 2010.02.17 0 0 5053

Sziasztok!

 

Még nincs Ford Focus-unk, de hamarosan lecseréljük a kicsi Clionkat egy nagyobbra, mivel gyarapodott a család és úgy érezzük, hogy két gyerekkel a Clio már nem az igazi, bármennyire szeretjük is. Az egyik kiszemelt márka a Focus. Vagy kombi lesz, vagy 5 ajtós. A feleségem egy 4 ajtós sedan vásárlásába is belemenne de én egyelőre ódzkodom tőle. Nyilván annak is nagy a csomagtere, de talán nehezebb pakolni bele, mint a másik kettőbe. Mi a véleményetek?

 

Én főként kombi párti vagyok, de a kombik drágábbak, illetve nehezebb kifogni olcsóbb, jó minőségűt. 2006-2007-es / benzines / 1.6-os modelleket nézünk klímával.

 

Mik a típushibák? Vásárláskor mire figyeljünk? Mik a fenti paraméterű autók főbb előnyei, hátrányai?

 

Előre is köszi a válaszokat! Üdv, Okulare

keekee Creative Commons License 2010.02.16 0 0 5052
You're welcome! :D
Előzmény: il1321 (5051)
il1321 Creative Commons License 2010.02.16 0 0 5051
Így érthető a korábbi írásod.
Előzmény: keekee (5050)
keekee Creative Commons License 2010.02.15 0 0 5050

Ki kell, hogy javítsam magamat a félreértések elkerülése végett.

1. én évente közel 50 ezret megyek, azaz 4 évente cserélt autó esetében az ugye 200e km. Ennek a motornak ez nagyon sok (a szerviz szerint is).

2. Nálam az átlagfogyasztás kb. 6 liter. Nyílván ennyi kilométerhez mértem ki is taposom a gázpedált a padlólemezen, tehát a fogyasztás abszolúte elfogadható.

3. Még nem írtam, de én utálom, ha egy jármű nem elég dinamikus. A kombi Focus 1310 kilójához SZÁMOMRA a 90 ló harmatgyenge, próbáltam a 110 lovast, az már hasonlít a jóhoz. A "kétliteres" teljesítménye kellene ekkora tömeghez. Még a 7 literes fogyasztást is el tudnám fogadni. Röhej, hogy egy 16 szelepes 1.4-es Astra vagy Fabia állva hagy 4.,5. sebességben...

4. Nem én választom a cégnél az autókat, tehát kénytelen vagyok elfogadni a jelenlegi állapotot (szerencsére már nem sokáig).

 

Összegezve: aki kevese(bbe)t jár az autóval, netán nem "sietős" az illető, annak nem lesz semmi gondja a kisebbik 1.6 dízellel sem, legalábbis 150e kilométerig :)

Viszont (és ez ár nem a jóság kérdése), szerintem irreálisan drága a Ford újonnan, dízelben és felszereltség (?) tekintetében legalábbis tutira. Drága használati tárgy, nem több... Az egyedüli pozitívum (és ez természetesen hatalmas plusz a javára), hogy a töréstesztben kíválóan szerepelt az életben, ezúton is köszönöm, hogy megmentette az életemet ;)

fotózoom Creative Commons License 2010.02.15 0 0 5049
Nekem is elég a 90 lovas diesel ereje. Bevallom, korosabb és kisebb autókon nevelkedtem, azokhoz képest húz mint állat és nagyon megy. Ennyi bőven elég. A volt benzines Escortom evett 6,7-et, ez meg 5 litert. Ha évente csak kb. 10000 km-t megyek (én ennyit használom), akkor az üzemanyagon spórolok cirka 70ezret és egy diesel évente ennyivel nem kerül többe, ennyi km mellett! Tökéletes választásnak tartom!
kacagógerle Creative Commons License 2010.02.11 0 0 5048
A 2.0 Diesel nagyon jól megy,de 7 lityi alá nem tudjuk vinni a fogyit.
Kényelmesen viszi a 180 utazót,végre 210 körül mentem vele.
Tatre Creative Commons License 2010.02.11 0 0 5047
Hello Celtis!
Mivel jár, ha ezeket mind nem cserélték ki?
Egyik szerviz szerint ki kellett volna cserélni, a másik szerint nem. Én emellett döntöttem. Ezek szerint rosszul?
Előzmény: Celtis (5032)
Manos70 Creative Commons License 2010.02.11 0 0 5046
Nyilván azért kecsegtető az ajánlat, mert olcsóbban jutnál hozzá, mint normáls esetben. De számolj azzal is, hogy egy ilyen futásteljesítményű autót nem lesz könnyű eladnod. Szóval, amit a vételen nyersz, annak nagy részét el is bukod eladásnál. És ha szervizelni kell, akkor a többi is elfogy.
Mérlegelj, hogy a mostani árelőny megér-e annyit, hogy egy időzízett bombán ülj, amire bármikor rákölthetsz 100-200ezret és még mérges se lehetsz rá, mert hát ennyi km-nél -ahogy előttem is írták- bármire számíthatsz.

Ennyi futasteljesítménnyel nem is biztos, hogy megéri a dízelt választani. Persze, ha dízelfan vagy, akkor nem is akarlak meggyőzni.
Én is szeretem a dízelt, de pl az éves km-emel érdemi megtakarítás a fogyasztással nem érhető el. És a dízel szervizelés drágább, a rizikó a meghibásodásra sajnos nagyobb.

Előzmény: krina (5043)
il1321 Creative Commons License 2010.02.11 0 0 5045

Csak, hogy legyen egy másik vélemény is:

Én egy ilyen  "90 lovas ... egy alulméretezett sz.rkupac,"-ot hajtok (dízel) több, mint egy éve, és nem adnám oda egy nagyobbért. Miért?

A fogyasztása nem ment soha 5 liter fölé. nem kell a részecskeszűrőt rahedli pénzért cserélni, 140-ig húz, mint állat, és még nem is nagyon pörög, még van tartaléka. Nincs duplasúlyyos lendlereke. Jobb minden szempontból, mint a turbós 2000-es Opelem előtte.

A Km-hez nincs mit fűznöm. Ennyinél bármelyik dízel kérdéses. Ha biztosan ismert a kocsi multja, esetleg. A piacon vett visszatekert órájú kocsiknál biztosabb lehet.

nekem pl. az 1,6 benya sokkal gyengébbnek bizonyult, mint az 1,6 dízel. Persze sokkal másabb a nyomatékviszony.

Előzmény: keekee (5044)
keekee Creative Commons License 2010.02.10 0 0 5044
Szia!

Én 2006 óta ilyen Focusokkal közlekedem. Az első 120e km után TK lett egy balesetben, addig SEMMI baja nem volt. A másodikba 170e km-rel ültem bele, és fél év alatt belehajtottam 30-at. Na, ezalatt az idő alatt volt 2 turbo csere (egy garanciában), toronycsapágy, kerékcsapágy, lengéscsillapító csere, csak hogy a nagyobb tételeket említsem. Miután lejárt a lízing, most egy évjárat-társában ülök, ma volt 80e szervizen. Eddig a megtett 17e km alatt ezzel sem volt baj, szóval a tapasztalat az, hoz valszeg 150e felett már számíthatsz BÁRMIRE :(
Az a 90 lovas motor egy alulméretezett sz.rkupac, legalábbis Focus méretekhez. Én nem venném meg a helyedben, de hasonló futásteljesítményű SEMMILYEN dízelt sem, mert ezek a kis motorok kb. 150-200e km után átmennek mélyrepülésbe :( A 2.0 tdci vagy egy 1.6 esetleg 1.8 benya sokkal jobb választás lehet....
De ez csak az én (és a cégnél még 15 kolléga) véleményem!
Előzmény: krina (5043)
krina Creative Commons License 2010.02.10 0 0 5043
üdv, előre elnézést ha ismétlés jellege van kérdésemnek.
segítséget szeretnék kérni. lehetőség van egy 2006-os Focus 1.6 tdci 90 LE megvásárlására igen kedvező áron (céges kocsi volt, pároméknál), ismerjük ki vezette, hogyan, folyamatosan szervízelve volt, no törés. egyetlen dolog ami aggaszt, vagy egyelőre visszatart, hogy ténylegesen 234ezer km van benne. jelent ez valamit abból a szempontból, hogy várható ezek után valami költségesebb cucc tönkremenetele(tapasztalat alapján), vagy mennyi ideig mennek még el ezek a járgányok. alapvetően családi autónak kell, kb. évi 15-20ezer km autózáshoz, főleg pályán.
köszönöm a véleményeket,
krina
vwopel Creative Commons License 2010.02.10 0 0 5042
passz:-(      1 kiolvasás 2-5 stb E.  de ha hiba van benne az attól függ mindenn esetre +kellene nézetni
Előzmény: szabi09 (5041)
szabi09 Creative Commons License 2010.02.10 0 0 5041
Legrosszabb esetben mennyi ennek a szervize?
Előzmény: szabi09 (5040)
szabi09 Creative Commons License 2010.02.10 0 0 5040
Én az utóbbira gyanakszom :s
Előzmény: vwopel (5039)
vwopel Creative Commons License 2010.02.10 0 0 5039

Szia! nem csak a leírásban van? :-) vagy rossz és kivették az égőjét (ha ) és műszer kimutatja

Előzmény: szabi09 (5038)
szabi09 Creative Commons License 2010.02.10 0 0 5038
Helló!

Egy elsőre furcsa kérdésem lenne egy 2004es Focussal kapcsolatban (jó áron hozzájuthatnék).
Egyedüli gondom, hogy elvileg van benne ABS, de se inditáskor nem gyullad ki az ABS jelző lámpája, sem fékezéskor nem működik...
A kérdésem az lenne, hogy szerviz nélkül megállapitható e, hogy mi a gond, vagy leegyszerűbb lenne egy szakszervizbe elvinni, és ők nézzenek bele?
M3gics Creative Commons License 2010.02.09 0 0 5037
most meg siettem, és szóismételtem...:-)
Előzmény: M3gics (5036)
M3gics Creative Commons License 2010.02.09 0 0 5036
Na igen...:-) szóval lehetőleg Budapesten ha lehet. Jól van na nem figyeltem...
Előzmény: Khelben (5034)
kacagógerle Creative Commons License 2010.02.09 0 0 5035
Lehet Szeged vagy Pécs.:-)
Előzmény: Khelben (5034)
Khelben Creative Commons License 2010.02.09 0 0 5034
Sopronban vagy Nyíregyházán? :o)
Előzmény: M3gics (5033)
M3gics Creative Commons License 2010.02.09 0 0 5033
Sziasztok!

A közeljövőben tervezek használt Ford Focust venni (2005-2006 -os modell, benzines, max 1.5MFt.) abban kérnék segítséget, hogy tudna -e valaki ajánlani egy megbízható szervízest aki ismeri a tipust, és átnézné a kiszemelt példányokat.
Előre is köszi!!

Megics
Celtis Creative Commons License 2010.02.08 0 0 5032

Sajnos tipikus eset. Használtautó hihető km állással. Pár héttel a vásárlás után kiderül, hogy költséges hibája van. Azután kialakul a kép, hogy milyen megbízhatatlan a márka.

Pedig nagy valószínűséggel az autóban sokkal-sokkal több km volt. Ha még nem telt el fél év, az eladót is elő lehet venni.

A lendkerékkel együtt a kulungot és a kinyomót, sőt a főtengely szimeringet is célszerű lett volna cserélni, feltéve ha sokáig meg akarod tartani az autót.

Előzmény: Tatre (5023)
zsocrash Creative Commons License 2010.02.08 0 0 5031

Köszi a segítséget!

Akkor ha jól értem nyugodtan vehetem bele az újjabbat is csak kell egy jó autóvillamosságis aki beköti az indexet,hogy a lámpában lévő is villogjon ne csak a lökösben lévő.

siz Creative Commons License 2010.02.08 0 0 5030
Méretbeli eltérés nincs, viszont más a csatlakozója, mert az újnál az irányjelző is a fényszóróban van.
Előzmény: zsocrash (5029)
zsocrash Creative Commons License 2010.02.08 0 0 5029

Sziasztok!

Kis segítség kéne, 98as kiadású 18.16v focus.

A gyári lámpái vannak még bent és az idő nagyon megviselte őket,mattak sárgák és sajna ragasztottak is:(.

Az lenne a dillemma hogy vennék neki 2szép újat de ahány helyen nézem mindenhol évjárat szerint,van 1998-tól  2001től  és 2005től.

Ránézésre a 98tól és a 2001től gyártott első fényszórók csak annyiban térnek el hogy az újabbik fajtába már építettek indexeket.

A kérdés az ha az újabbat veszem meg az méretpontos is és passzolni fog-e,vagy van méretbeli eltérés is a két évjárat között.?

Ha esetleg valaki tudna segítteni az nagyon jó lenne.

 

mcfly84 Creative Commons License 2010.01.28 0 0 5028
Sziasztok!
Egy nagy kérdésem lenne!
Van köztetek esetleg valaki akinek van tapasztalata 1,8 FFV-ben???
Tulajdonképpen a valós fogyasztás érdekelne benzinből, és bioetanolból?
Egyáltalán az hogy jó választás lenne-e???
És kb mennyi most a bioetanol? valami 210 ft/litert találtam.
il1321 Creative Commons License 2010.01.26 0 0 5027

Ízzítás csak 0 fok alatt van, de nálam - 10 alatt is csak néhány másodperc, gyakorlatilag, míg a többi is elalszik. Ez így jó is. Az indítást meg mindíg kinyomott kuplunggal kell végezni. A lámpa időzítése nem a kuplung benyomásától függ, hanem a hőmérséklettől, és motor hőmérséklettől. Ha a motor már működött, az ízzítás be sem fog kapcsolni. Ha nincs nagy háttérzaj és csendben maradsz lehet hallani az ízzító relé hangját. Kulcs elfordít, visszajelző elalszik kicsivel utána a többi visszajelző is (aminek kell). De nem kell megvárni a kattanást, mert akkorra már csak maradványhő lesz, nem a közvetlen ízzítási hő. Tehát mire az összes lámpa kialszik, lehet tekerni.

 

Amúgy izzítás nélkül is pöcc ilyen hidegben is,...

 

Ennek csak örülni lehet:) Jó állapotú közös nyomócsöves dízelnek indulni kell,  pöccre ilyenkor is.

Előzmény: fotózoom (5026)
fotózoom Creative Commons License 2010.01.26 0 0 5026
Focus II. dieselnél pontosan hogy működik az izzítás? A manual szerint kuplung benyom, és így kell gyújtásra tenni és várni, míg kialszik az izzítás visszajelző. Nekem így is éppoly hamar elalszik, mintha nem nyomnám be a kuplungot, tehát gyakorlatilag együtt az összes többi ilyen kor kialvóval. Mennyi ideig szokott égni? Amúgy izzítás nélkül is pöcc ilyen hidegben is, de azért jó lenne tudni...
fotózoom Creative Commons License 2010.01.26 0 0 5025
Értékes link, köszönet!
Előzmény: Bagoly600 (5024)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!