A napokban néztem egy Volvo S40-es aminek remélhetőleg új gazdája lehetek. 2.0Dmotorral, ami 1az1ben Ford gyártmány. Kérlek benneteket, ha ti ilyen Fókát birtokoltok,írjatok 1-2 szót erről a motorról, illetve ami kifejezetten éredekelne, a szervízintervallumok, esetleg árakkal. Ja a Volvóban 70000km van, 5 éves, tehát gondolom megérett a nagyszervízre.
Hát így elsőre a legegyszerűbb barkácsolási mód, ha beteszel egy diódát a reflektorról a tompítottra. Egy 10A dióda viszonylag kicsi és már elegendő lehet.
A diódán csak egyik irányban tud folyni az áram, a refiről a tompított felé - visszairányban nem.
hát, ezt csak akkor javaslom, ha a reflektor reléje elbírja a két lámpát együtt... én nem lennék ebben biztos. persze az is lehet, hogy már a biztosítéknél gondok lesznek, azt ugye 1 lámpára tervezték, nem kettőre.
Elgondolkoztam ezen kicsit és csak egy felvetés: a gyári stekkerében lévő szálak vastagságát figyelembe véve, nem lenne a reflektor szálának túl nagy terhelés ha, amíg a reflektor ég addig egymaga látja el a tompítottat és a refit is árammal.?
(esetemben a tompított az xenon és a trafó a tompított száláról kapja a tápot)
Kvázi a trafót is a reflektor szál kis nyurga vezetékén át kellene ellátnia amíg a refit égetem.
Esetleg puffernek nem-e lehetne segítségemre egy kondi?
Visszatérve a cserélt generátor problémára, sikerült megoldani...
A feszítőgörgő házán van egy-egy dudor, benne egy átmenő furattal.
A generátor beszerelés előtt elő kell feszíteni a feszítőgörgőt, és mikor a végállapotban van, akkor a furaton keresztbedugva egy pálcát a feszítőgörgő a szélső állásban marad. mikor beszereled a generátort és feltetted az ékszíjat a pöcköt kihúzva összeugrik az egész.
Kis gond adódott, hogy hogyan feszítsem meg a feszítőgörgőt. A hülye tervező persze köralakot tervezet, nem tudtam satuban előfeszíteni, beszerelve meg nem volt hely feszítővas alkalmazására. Végülis magát az ékszíjjal feszítettem meg, felfelé húztam az ékszíj hurkát, így a szíj egy egyoldalú emelőként működőtt.
Másik gondom a gázolaj szűrővel volt, amit kiszedtem mert pont a generátor felett van. Persze visszafolyt a gázolaj a tartályba, és a kocsi nem indult be.
Szóval akár gázolaj szürő csere után is, légteleníteni kell a gázolaj szűrőt. Alul-felül van egy csavar, alulra egy csővet kell feltenni és onnan önteni a gázolajat -- míg a felső csavar kitekerése után meg kell várni, míg folyik a gázolaj a lyukon, majd lezárni a csavart. Utána már el kell indulnia a motornak, mert már a szivattyú fel tudja szívni a gázolajat.
Hát így elsőre a legegyszerűbb barkácsolási mód, ha beteszel egy diódát a reflektorról a tompítottra. Egy 10A dióda viszonylag kicsi és már elegendő lehet.
A diódán csak egyik irányban tud folyni az áram, a refiről a tompított felé - visszairányban nem.
Viszont ha villogsz a fénykürttel, akkor villogni fog a tompított is.
Üdv Fókatársak! 99-es évjáratú 18.zetec. Fényszórócsere volt a kis drágán és a gyári h4-helyett most osztott dupla h1-es lámpákat kapott. A probléma az lenne,hogy jó szokásához híven mikor az ember átkapcsol tompítottról refire akkor a tompítottakat kioltja,ami jelen helyzetben elég zavaró,mivel most világíthatnának együttes erővel. Ha az ember csak villant akkor semmi baj mert nem nyúl a tompítotthoz,szépen mellé felvillantja a refit. Ha valakinek lenne ötlete hogy mit kéne esetleg cserélni,(relé kapcsoló) akkor nagyon megköszönném,mert lövésem sincs jelenleg. A választ előre is köszi.
Van egy Focus CMAX autóm, 2.0 TDCI motorral, digitklimával.
Tönkrement a generátor és szeretném kicserélni.
Kivettem a régit, de az ékszíj feszítő görgővel meggyűlt a bajom. Nem tudom a generátort visszahelyezni a helyére - mert a feszítő nem engedi. Nagyon kicsi a hely a szerelés.
Mi a trükkje?
Egyrészt nem tudom eldönteni, hogy a feszítő görgőt egyszerűen csak feszíteni kellene felfelé, vagy oldani kellene valamit.
Van egy csavar a feszítőn, de az oldásához egy T45 vagy T50-es csavarhúzó kellene, amit nem fér el. Ha ezt kicsavarom, akkor feszítőt könnyebb lesz tekerni, vagy semmi köze hozzá?
Mi a pontos munkamenet?
- Felszerelem a generátort és megpróbálom az ékszíjat feltenni rá, a feszítő ellenében?
- Vagy inkább előfeszítve a generátort próbáljam addig nyomni, míg a felső csavar sikerül becsavarni?
kb. 1,2 m lett volna, ismert háttérrel, tuti szervízeléssel, normális ex-sofőrrel. ha még csak 170e km lett volna benne, akkor okés (a mostani astra is már 220-at veri és évente kb. 18-20ezret teszek bele; de mióta kipróbáltam egy focust egy hétvégén, hát ég és föld, főleg egy kombi helykínálata) kiszolgálta volna a kibővült családot, de nem akarok most már olyan autót, ami bárhol otthagyhat. na majd ha három év múlva eladják az új focusokat, akkor majd lépek :), tempomat, digit klíma, stb. :)
Autótémában elértük a fogyasztói társadalmak színvonalát. Illetve ő minket. Na mindegy. Szóval egyik autó sem készül nagy futásteljesítményre.... 150-200e km felett bármelyikkel bármi megeshet. És az egyre inkább sokba fog fájni a gazdájának :( Kiváltképp a nagynyomású dízelek esetén! Szóval csak óvatosan a használtautó piacon ;)
Attól függ mennyiért vesztegetik.Én évek óta direkt cégautókat veszek,sokkal olcsóbbak és még gurulnak is.:-) Azért nem a xarrá hajtottakból veszek,céges autókban is van hellyel közzel megkímélt.
hali, nagyon köszönöm a hasznos észrevételt. végül nem vettük meg ezt a céges kocsit, azért a 230-240ezer tényleg sok... és kapásból lengéscsillapító csere lett volna az első kiadás...
Nekem 5 ajtósom van. Egy kombi Astra után választottam, tudatosan az 5 ajtósat.
A kombi és ez között belső szélességben van ugyan néhány cm a kombi javára, de a légtér csak fenn kevesebb. Ebbe is be lehetett tenni egy komplett gáztűzhelyet, hűtőt, még le sem kellett hajtani az űlést. Az 5 ajtós űlés lehjtásával lehet variálni a rakteret.
Családi autóként 5 fő 1 hetes üdülési cuccai kényelmesen elférnek. A gyerekek kifejezetten szeretik, hogy csak hátranyulnak a csomagtartóba cuccot előszedni.
Nekem kombira már nincs szükségem.
Hibáról nem tudok nyilatkozni, enyém egy éves mult. 1,8-tól hallottam a duplasúlyos lendkerék hibákról, ami soknál előjön, és húzós.
Ha van lehetőséged, eleve Ford szalon használt választékánál kellene szétnézni, ha nincs jobb, megbízhatóbb forrásod.
Az első tanács, hogy menjetek el és nézzétek meg az összes típust. Akkor látni fogjátok, hogy melyikbe mi fér bele.
Nekem szedán van, igaz a régebbi Focus. Írtó nagy a csomagtere (persze mihez képest), szerintem ami oda nem fér, az már kombiba való.
Családdal szerintem a legrosszabb választás az 5 ajtós. Igaz, hogy 1-2 dolgot könnyebb oda pakolni, mint a 4 ajtósba, de jóval kisebb az űrtartalma. Igaz meg lehet nővelni, de akkor kiszorulnak a hátsó utasok.
Én a helyedben az 5 ajtóson vagy a kombin gondolkoznék. Persze függ attól is, hogy a gyerekek mennyi idősek, mennyi cuccot kell rendszeresen vinni, van e másik (nagyobb) autó a családban.
A választásról annyit, hogy próbáljatok szervizkönyveset keresni, minél kevesebb km.rel, minél több extrával, és ami szimpatikus, azt elvinni egy Ford szervizbe átnézésre. Mindegyikben van klíma, ezzel nem lesz gond. Típushiba alig van, hirtelen hiba se fordul elő. Megbízható autók a Focusok, persze ha nem a széthajtottak vesszük alapul.
Még nincs Ford Focus-unk, de hamarosan lecseréljük a kicsi Clionkat egy nagyobbra, mivel gyarapodott a család és úgy érezzük, hogy két gyerekkel a Clio már nem az igazi, bármennyire szeretjük is. Az egyik kiszemelt márka a Focus. Vagy kombi lesz, vagy 5 ajtós. A feleségem egy 4 ajtós sedan vásárlásába is belemenne de én egyelőre ódzkodom tőle. Nyilván annak is nagy a csomagtere, de talán nehezebb pakolni bele, mint a másik kettőbe. Mi a véleményetek?
Én főként kombi párti vagyok, de a kombik drágábbak, illetve nehezebb kifogni olcsóbb, jó minőségűt. 2006-2007-es / benzines / 1.6-os modelleket nézünk klímával.
Mik a típushibák? Vásárláskor mire figyeljünk? Mik a fenti paraméterű autók főbb előnyei, hátrányai?
Ki kell, hogy javítsam magamat a félreértések elkerülése végett.
1. én évente közel 50 ezret megyek, azaz 4 évente cserélt autó esetében az ugye 200e km. Ennek a motornak ez nagyon sok (a szerviz szerint is).
2. Nálam az átlagfogyasztás kb. 6 liter. Nyílván ennyi kilométerhez mértem ki is taposom a gázpedált a padlólemezen, tehát a fogyasztás abszolúte elfogadható.
3. Még nem írtam, de én utálom, ha egy jármű nem elég dinamikus. A kombi Focus 1310 kilójához SZÁMOMRA a 90 ló harmatgyenge, próbáltam a 110 lovast, az már hasonlít a jóhoz. A "kétliteres" teljesítménye kellene ekkora tömeghez. Még a 7 literes fogyasztást is el tudnám fogadni. Röhej, hogy egy 16 szelepes 1.4-es Astra vagy Fabia állva hagy 4.,5. sebességben...
4. Nem én választom a cégnél az autókat, tehát kénytelen vagyok elfogadni a jelenlegi állapotot (szerencsére már nem sokáig).
Összegezve: aki kevese(bbe)t jár az autóval, netán nem "sietős" az illető, annak nem lesz semmi gondja a kisebbik 1.6 dízellel sem, legalábbis 150e kilométerig :)
Viszont (és ez ár nem a jóság kérdése), szerintem irreálisan drága a Ford újonnan, dízelben és felszereltség (?) tekintetében legalábbis tutira. Drága használati tárgy, nem több... Az egyedüli pozitívum (és ez természetesen hatalmas plusz a javára), hogy a töréstesztben kíválóan szerepelt az életben, ezúton is köszönöm, hogy megmentette az életemet ;)
Nekem is elég a 90 lovas diesel ereje. Bevallom, korosabb és kisebb autókon nevelkedtem, azokhoz képest húz mint állat és nagyon megy. Ennyi bőven elég. A volt benzines Escortom evett 6,7-et, ez meg 5 litert. Ha évente csak kb. 10000 km-t megyek (én ennyit használom), akkor az üzemanyagon spórolok cirka 70ezret és egy diesel évente ennyivel nem kerül többe, ennyi km mellett! Tökéletes választásnak tartom!
Hello Celtis! Mivel jár, ha ezeket mind nem cserélték ki? Egyik szerviz szerint ki kellett volna cserélni, a másik szerint nem. Én emellett döntöttem. Ezek szerint rosszul?
Nyilván azért kecsegtető az ajánlat, mert olcsóbban jutnál hozzá, mint normáls esetben. De számolj azzal is, hogy egy ilyen futásteljesítményű autót nem lesz könnyű eladnod. Szóval, amit a vételen nyersz, annak nagy részét el is bukod eladásnál. És ha szervizelni kell, akkor a többi is elfogy. Mérlegelj, hogy a mostani árelőny megér-e annyit, hogy egy időzízett bombán ülj, amire bármikor rákölthetsz 100-200ezret és még mérges se lehetsz rá, mert hát ennyi km-nél -ahogy előttem is írták- bármire számíthatsz.
Ennyi futasteljesítménnyel nem is biztos, hogy megéri a dízelt választani. Persze, ha dízelfan vagy, akkor nem is akarlak meggyőzni. Én is szeretem a dízelt, de pl az éves km-emel érdemi megtakarítás a fogyasztással nem érhető el. És a dízel szervizelés drágább, a rizikó a meghibásodásra sajnos nagyobb.
Én egy ilyen "90 lovas ... egy alulméretezett sz.rkupac,"-ot hajtok (dízel) több, mint egy éve, és nem adnám oda egy nagyobbért. Miért?
A fogyasztása nem ment soha 5 liter fölé. nem kell a részecskeszűrőt rahedli pénzért cserélni, 140-ig húz, mint állat, és még nem is nagyon pörög, még van tartaléka. Nincs duplasúlyyos lendlereke. Jobb minden szempontból, mint a turbós 2000-es Opelem előtte.
A Km-hez nincs mit fűznöm. Ennyinél bármelyik dízel kérdéses. Ha biztosan ismert a kocsi multja, esetleg. A piacon vett visszatekert órájú kocsiknál biztosabb lehet.
nekem pl. az 1,6 benya sokkal gyengébbnek bizonyult, mint az 1,6 dízel. Persze sokkal másabb a nyomatékviszony.
Én 2006 óta ilyen Focusokkal közlekedem. Az első 120e km után TK lett egy balesetben, addig SEMMI baja nem volt. A másodikba 170e km-rel ültem bele, és fél év alatt belehajtottam 30-at. Na, ezalatt az idő alatt volt 2 turbo csere (egy garanciában), toronycsapágy, kerékcsapágy, lengéscsillapító csere, csak hogy a nagyobb tételeket említsem. Miután lejárt a lízing, most egy évjárat-társában ülök, ma volt 80e szervizen. Eddig a megtett 17e km alatt ezzel sem volt baj, szóval a tapasztalat az, hoz valszeg 150e felett már számíthatsz BÁRMIRE :( Az a 90 lovas motor egy alulméretezett sz.rkupac, legalábbis Focus méretekhez. Én nem venném meg a helyedben, de hasonló futásteljesítményű SEMMILYEN dízelt sem, mert ezek a kis motorok kb. 150-200e km után átmennek mélyrepülésbe :( A 2.0 tdci vagy egy 1.6 esetleg 1.8 benya sokkal jobb választás lehet.... De ez csak az én (és a cégnél még 15 kolléga) véleményem!